Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3843 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אולי בז'רגון הבנקאי המושג ריבית תמיד מתייחס לתקופת זמן של שנה, ורוב, אם לא כל הבנקאים, חושבים שהז'רגון הזה הוא בכלל לא בנקאי אלא ידע כללי ברמת "בבוקר זורחת השמש ובערב שוקעת".

אין לי הסבר אחר נוכח תגובתו של דיסקו למקרים המתוארים.

הזוי.

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

המשך יבוא. מתוך פס"ד של בית המשפט העליון

 

עם זאת, במציאות הכלכלית, החברתית והמסחרית של ימינו, המדובר במערכת יחסים החורגת בתחומים רבים מעבר לכך.

 

"בין הבנקים ללקוחותיהם מתקיימים יחסי נאמנות, והלקוחות מונחים בכלכול ענייניהם הכספיים על-ידי עובדי הבנקים, שהתנהגותם מצריכה רמה גבוהה של ניקיון כפיים והימנעות מלהיות נתונים להשפעות בלתי ענייניות במהלך מילוי תפקידים כלפי כל פרט, המהווה את ציבור הלקוחות, וכלפי הציבור בכללותו." (ע"פ 122/84 מנצור נ' מדינת ישראל, פ"ד לח(4) 94, 101 (1984))

 

 

נפסק שוב ושוב, כי הבנק חב ללקוחותיו חובות אימון וזהירות מיוחדות ומוגברות (ר' ע"א 1/75 בנק ישראלי למשכנתאות בע"מ נ' הרשקו, פ"ד כט(2) 208, 211 (1975); ע"א 5893/91 טפחות בנק משכנתאות לישראל בע"מ נ' צבאח, פ"ד מח(2) 573, 591 (1994)). לעניין אופיו של הקשר הנוצר בין הבנק ללקוח, מובאים על ידי הנשיא מ' שמגר בע"א 5893/91 הנ"ל דבריו של ד"ר ריקרדו בן-אוליאל, כדלהלן:

 

"בהקשר לשירותי בנק, נמצא הלקוח לעיתים קרובות בתלות כלפי הבנק, הן במתן השירות עצמו, והן בקביעת ההסדר המשפטי שחל עליו. בנוסף לכך מבוסס היחס בין הבנק ללקוחו, בראש ובראשונה על אמון שיש ללקוח

--- סוף עמוד 13 ---

 

במומחיות הבנק במתן השירות… במתן השירות מאמין הלקוח – ואמון זה הוא לגיטימי – כי למען הגשמת תפקידו יתנהג הבנק ברמה גבוהה של מקצועיות, הגינות וזהירות מופרזת, כלומר שהוא ינקוט הסדרי עבודה וניהול אשר רמתם תהיה גבוהה מהרמה שאדם אחר היה נוקט בנסיבות דומות."

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
הסיפור של הצמדה למדד המחירים לצרכן הופך עוד יתר מסובך כאשר מנסים להכניס למשוואה את צידה השני - תוספת היוקר. נכון להיום האינפלציה נמוכה והתוספת לא משומת, אבל סביר שאם האינפלציה תואץ מחזור גם למנגנוני פיצוי בשכר, שאין לחזות עד כמה יאזנו את המדד.

 

ישה, התלונות שלך לגבי מחשבוני הפרעון בבנקים נכונות רק כל עוד אין מנגנון פיצוי בשכר. ניסיון העבר מלמד שקיימת יכולת להצמיד גם את צד ההכנסות למדד, אם כי מקובל שבפיגור ובהפחתה מסויימת. כמובן שכיום, עם החלשות ארגוני העובדים, יהיה יותר קשה להפעיל מחדש מנגנונים אלה, אבל סביר שאם האיפלציה תהפוך משמעותית הם יחזרו לחיינו ויפצו חלקית על עלית המדד (כולל תשלום המשכנתא).

 

לא מתאים לך

 

כמה עובדות

 

המדד משנת 2003 עד להיום עלה ב 21%

 

למה 2003?

 

כי זו השנה האחרונה בה ניתנה תוספת יוקר לעם ישראל.

 

מאז לא ניתנה תוספת יוקר והסיכוי שהיא תינתן בעתיד יקרה רק כאשר האינפלציה תרים ראש בצורה קיצונית.

 

כאשר המדיניות המוצהרת של בנק ישראל / ממשלת ישראל היא שתוואי האינפלציה ינוע בין 1-3%. ( כרגע אנחנו במצב של תאונה מבחינת המדד )

 

מה זה קיצוני אתה שואל?

 

הנה התשובה

 

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 2][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 9]עלה המדד השנתי על 6.6%, תשולם החל ב- 1 במרץ 2004 "השלמת תוספת יוקר" המתחייבת ממלוא שיטת החישוב של תוספת היוקר כמפורט בסעיף 4 לעיל, עפ"י החישוב שלהלן: 2.1% - [0.9 * (4.25% - מדד שנתי)] (להלן: "השלמת תוספת יוקר").[/TD]

[TD=colspan: 2]ד.[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 9][/TD]

[TD=colspan: 2][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 9]למרות בסעיף 6(ג) לעיל, אם ירד המדד השנתי מ- 6.6%, תוספת היוקר המשולמת החל ב- 1 בינואר 2004, תפחת מ- 2.1%, בהתאם לשיטת החישוב כמפורט בסעיף 4 לעיל.[/TD]

[TD=colspan: 2]ה.[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 9][/TD]

[TD=colspan: 2][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 9]עלה המדד השנתי על 9% או יותר, תופעל החל ב- 1 מרץ 2004, שיטת החישוב כאמור בהסכם הקיבוצי הכללי בדבר תוספת יוקר מיום 15.2.1996 (מספרו בפנקס ההסכמים הקיבוציים 7015/96), בחישוב שנתי – אחוז השינוי בהפחתת 5.5% במכפלה של 0.85 והתשלום ייעשה לפי החישוב כאמור, ובלבד שתוספת היוקר לא תפחת בכל מקרה מ- 4.5%.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

זה מכאן

 

http://apps.moital.gov.il/Agreements/AgreementShow.aspx?id=20027048&w=תוספת יוקר&type=AND

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

לא סותר את מה שכתבתי: ציינתי כי עם האינפלציה נמוכה אין תוספת יוקר, ציינתי כי גם אם המנגנון יופעל מחדש הוא יהיה חלקי.

 

האמת היא שבשכר שלי היו כל כך הרבה שינויים עד שלא שמתי לב לנושא תוספת היוקר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לא מחפש לסט(ת)ור

 

רק מציין שהנה המדד עלה ב 21% ולא ניתן פיצוי בדמות תוספת יוקר

 

לגבי לוקח משכנתא צמודה מצבו הורע מאוד , ואם הייתה ניתנת תוספת ,מצבו יורע קצת פחות , מצבו של זה שלקח מסלול לא צמוד מצבו הוטב, וככל שהאינפלציה תעלה , כן יוטב מצבו לגבי המשכנתא!!

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש


×
×
  • תוכן חדש...