Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חדשות רכב: במוו סדרה 1 המחודשת בישראל


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 3321 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בלי עין הרע.

תבין, אנחנו לא מדברים פה על 100,000 ק״מ

אוי ואבוי אם האמינות והתקלות שאנו מדברים עליהם יבואו לידי ביטוי ב100,000 ק״מ.

כשאני מדבר על אמינות אני מדבר על בלאי של מעל ל200-250k ק״מ או לפחות מנוע בן 6-8 שנים.

אני יודע שזה לא הכי קשור אבל בכל זאת אני רואה סוג של קשר.

יש לי אופנוע ים, לפני כמה שנים היה לי אופנוע ים 1500 סמ״ק אטמוספרי ולא ידעתי איתו תקלה אחת במשך שנתיים שהיה ברשותי, אחרי שנתיים יצא דגם משופר של אותו אופנוע ים עם אותו הבלוק בדיוק רק שעליו ישב טורבו צ׳ארג׳ר.

אם הייתי יכול להסביר לך במילים כמה תקלות יש במנועים האלה זו היתה תגובה מאוד ארוכה.

ואין אחד שלא היה לו תקלות עם מנוע מוגדש בים, למה? כי מנוע מוגדש מתאמץ פי 2 יותר ממנוע רגיל למרות שאני יודע שהאופנוע ים רוב הזמן אתה עובד על 6 טור ומעלה (וזה מאוד משמעותי) אבל לאומת זאת, המנוע הלא מוגדש לא ידע תקלות בכלל.

במוגדש כל הזמן הלכו פלאגים אינטרקולרים קראנקשאפטים שהיו נסדקים טלטלים של בוכנות מזרקים וכו׳

זה לא אותו הדבר כמו ברכב אבל בכל זאת רציתי להמחיש את העובדה שמנועים מוגדשים פגיעים יותר היות והם עובדים בלחצים שונים ממונעים אטמוספרים, במיוחד כאשר מדובר בנפחים קטנים.

עריכה אחרונה על ידי Bavarian
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 165
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לגבי וולוו אתה צודק, היו להם כמה מנועי טורבו שהם אכן אמינים להפליא אך אל תשכח שהנפחים היו גם יותר גדולים והטורבו עבד בלחץ נמוך בהרבה מאשר במנועים כיום.

מצד שני גם היו להם בקרות מנוע מאד מיושנות לעומת מה שיש היום, כגון בקרת לחץ מכאנית. לחלקן לא היה חיישן נקישות.

בסה"כ לא היתה שום סיבה שהמנועים האלו יהיו אמינים, אם - כמו שאתה טוען - מנוע מוגדש אינו אמין מעצם טבעו.

 

ועוד: מנועי משאיות ומחוללים מוגדשים כבר הרבה שנים. והם אמינים.

 

אל תלך רחוק, גם אודי גם וולקסווגן וגם במוו ידעו ויודעים עדיין תקלות במנועי הטורבו, החל מגירים שנדפקים בוואגיות ועד מזרקים שנדפקים להם במנוע ה N55 הידוע של במוו.

אתה שם לב ששתי התקלות שהזכרת אינן קשורות למגדש כלל וכלל?

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב לתגובות שלי.

אני מדבר על נפחים קטנים.

מנועים של משיאות זוכים לרוב לנפחים של 5000 סמק ומעלה, בנוסף מנועים כאלה לא מכילים טכנולוגיה כמו במנועים הקטנים, ככה שמנועים במשאיות דיזל יכולים להחזיק עשרות שנים ללא שום בעיה.

לגבי התקלות, למה לא קשורות?

אתה יכול לבדוק באינטרנט לגבי המזרקים שהולכים במנוע הN55 שבדיוק אותם המזרקים יושבים על מנוע הN52/53 מנוע 3.0 ליטר טורי אטמוספרי.

שם הם לא ידעו תקלות.

והגירים בוואגיות?

תשווה גולף עם מנוע אטמוספרי עם dsg וגיר dsg משודרך למנוע מוגדש ותראה שאחוז התקלות בגיר גדול יותר במנועים המוגדשים.

אבל אתם מפספסים את הנקודה, כשאני אומר תקלות זה לא אומר שמנוע כושל אחרי 100,000 או 150,000 ק״מ

פשוט משווה אמינות לאורך השנים.

אני בעד מנועים מוגדשים, אני בעצמי מחזיק במנוע N55 וגם אצלי הוא משופר לא מעט אבל פשוט אני מודע לכך שיכול להיות שבעתיד הרחוק אני מקווה יכול להיות שאצטרך להשקיע קצת על מנת לשמור על פעילות תקינה של המנוע, זה המחיר שמשלמים בשביל יותר כח, אין מה לעשות נגד זה כרגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

250,000 ק"מ? גם באטמוספרי יופיעו לך תקלות. מנוע מוגדש מתוכנן כהלכה יעבוד כהלכה. בכל אופן, את מרבית הרוכשים של רכב חדש ממש לא מעניין מה קורה ב-250,000 ק"מ או אחרי 8 שנים.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מעניין או מעניין זה לא הנושא, גם אותי לא מעניין איפה יהיה האוטו שלי ב250k ק״מ אבל אנו מדברים כאן על אמינות.

מנוע של משאית טיפוסית אכן מכיל הרבה יותר טכנולוגיה מאשר מנוע TSI מצוי אבל ממש לא בשביל לספק יותר כח.

במשאיות מודרניות יש תקן שנקרא Euro 5 כיום כבר Euro 6 תקן זה נועד להגן על איכות הסביבה.

במשאיות כיום מותקן מעבה גדול שמחובר למערכת הפליטה של המשאיות ותפקידו לצמצם את הרעלים שנפלטים מצינור הפליטה של המשאיות בעזרת תמיסת אוריאה שמוסיפים במיכל נפרד ממיכל הדלק.

תאמין לי מנועים של משיאות לא צריכות טכנולוגיה שתוסיף כח כמו במנועי ה.12 ו1.4 עליהם אני מדבר.

אולי תתפלא לשמוע אבל המנועים הגדולים של המשאיות לא מפיקים כל כך הרבה סוסים.

הנפח הגדול נועד בשביל מומנט גבוהה כבר מסל״ד אפסי, לדוגמא משאית איווקו מנוע 5800 מפיק ״רק״ 220 כוחות סוס בעזרת מגדש טורבו ענק ופשוט שיושב במנוע.

ויש בה ים מחשבים ולא בשביל תוספת כח אלא בשביל איכות הסביבה ושטויות כאלו ואחרות.

עריכה אחרונה על ידי Bavarian
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יורו 5 ו-6 קיים לכולם, גם משאיות וגם פרייבטים. גם ברכבים פרטיים יש הרבה השקעה ביעילות אנרגטית, בדיוק כמו במנוע משאית.

אבל רגע, אם יש שם טורבו, כיצד המנועים לא מתפגרים?

 

הדיון החל מטענה הזויה לחלוטין כאילו סוכני מכירות צריכים להזהיר את הלקוחות ממנועי טורבו. בכל אופן, אין סיבה להאמין שמנוע טורבו יהיה פחות אמין מאטמוספרי, גם ב-250,000 ק"מ. דוגמאות שליליות יש בשני המקרים.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן קיים בכולם, אך ברכבי פרייבט אין מערכות ייעודיות לסינון הרעלים בתוספת תמיסה כמו במשאיות.

נראה לי שאתה מפספס את הנקודה, אנסה לחדד אותה שוב.

לא כל מנוע שיש בו טורבו הופך אותו ללא אמין, ש-ו-ב אני מדבר על מנועים קטנים יותר בנפחם.

הטורבואים במנועי המשאיות מסתובב במהירות קטנה מזו של המנועים הקטנים העליהם אני מדבר והוא לא תופס חלק נכבד בכח הסופי של המנוע כמו מנועי ה TSI הקטנים וגם 90% מהמנועים של המשאיות הם מנועי טורבו דיזל שיותר אמינים ממנועי הבנזין המוגדשים (גם באותו הנפח) כך ששוב, אין בכלל מה להשוות בין מנועים הטורבו במשאיות למנועי הטורבו הקטנים.

עובד שמזהיר לקוחות ממנוע טורבו צריך לפטר ומהר.

במיוחד שכל רכב שלישי שנמכר כיום מכיל בתוכו את החילזון האהוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסטיגמה על האמינות המחפירה של מנועי טורבו נוצרה כשדחפו מגדשים לכל מנוע שקיים תחת השמש, בלי שהוא תוכנן לזה מראש.

אין סיבה שמנוע טורבו מודרני, שתוכנן מראש עם מגדש ייעודי 'לא יעמוד בלחצים' או 'יעבוד קשה פי 2 ממנוע רגיל' (בהשוואה לאיזה מנוע בדיוק? בהנחה והמנוע לא קיים בגרסה ללא טורבו), אם אם מדובר במנוע קטן נפח.

מה גם שחלק מהדוגמאות למחלות שעלו כאן כדוגמא לא קשורות למגדשים, כמו מזרקים או גירים.

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במנוע של הבמוו שדיברתי עליו, אני לא רואה סיבה אחרת למה הולכים שם מזרקים.

שבדיוק אותם המזרקים יושבים במנוע דומה ללא מגדש עם אפס תקלות, זו הבעיה ידועה ואנשים שמבינים קצת הרבה יותר מימני כבר חקרו ודנו בנושא בפורומים בחו״ל.

לגבי וולקסווגן אני מכיר באופן אישי 3 אנשים שהיתה להם בעיה גם במנועים (כשלים לא ברורים בצילינדרים) וגם בגיר.

צירוף מקרים? לא נראה לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוגמאות לכשלים יש לרוב, זה לא בעיה למצוא, אבל הלכה למעשה "טכנולוגיית הגדישה" כבר מזמן הפכה למוכחת ואמינה ומי שלא עושה טעויות, מייצר רכבי טורבו שנים רבות מאוד ללא כל תקלות אופייניות לטורבו.

 

סובארו, מיצובישי, ניסן, רנו ופורד הן רק חלק קטן מהם.

 

לאחר שזה נאמר, ברור שכל הוספת מערכת לכל מנוע מורידה מאמינות המערכת הכוללת ולו רק בזכות הקיום שלה מתחת למכסה המנוע (אין חלק שלא מתקלקל), אבל כאשר נשקלת החלופה, שיפור המנוע לרמה כמו שיביא הטורבו, רק בצורה אטמוספרית, לא בטוח שיניב מנוע יותר אמין.

 

הבעיה העיקרית כיום עם טכנולוגיות גדישה (ולא רק, יעיד הרובוטי הדו מצמדי של VAG ופורד) היא שחברות הרכב (ו VAG בראשם) לא מתביישות/ מפחדות היום לשווק לקהל הרחב טכנולוגיית בוסר ואם לא די בכך, הן לא עושות את זה בדגם אחד ובודקות את איכות המערכת אלא מטמיעות את הטכנולוגיה הבילתי בדוקה הזו לכל רוחב קשת הדגמים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה העיקרית כיום עם טכנולוגיות גדישה (ולא רק, יעיד הרובוטי הדו מצמדי של VAG ופורד) היא שחברות הרכב (ו VAG בראשם) לא מתביישות/ מפחדות היום לשווק לקהל הרחב טכנולוגיית בוסר ואם לא די בכך, הן לא עושות את זה בדגם אחד ובודקות את איכות המערכת אלא מטמיעות את הטכנולוגיה הבילתי בדוקה הזו לכל רוחב קשת הדגמים.

בדיוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע של משאית... אבל ממש לא בשביל לספק יותר כח.... אולי תתפלא לשמוע אבל המנועים הגדולים של המשאיות לא מפיקים כל כך הרבה סוסים.

 

אתה בטוח במה שאתה אומר? לאיזה מנוע של משאית ללא מגדש היה הספק של 750 כ"ס?

 

אתה יודע שלפני שלמשאיות היו מגדשים, לא היו משאיות כפולות עם משא כבד? שמשאיות היו מתקשות לעלות מאילת, ולעלות את העליה לירושלים?

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי בשביל מנוע 5800 טורבו דיזל 220 כ״ס זה לא המון.

יש גם משאיות של וולוו עם 470 ו560 כ״ס בנפחים דומים אבל שם זה כבר סיפור אחר לגמרי.

צר אבל אני גולש בפורום דרך אפליקציה ככה שאני לא כל כך מצליח להכנס לקישור ששלחת (אם אני לא טועה?)

בכל מקרה אני בטוח שהנקודה הובהרה בקשר למשאיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי ההספק נמוך, אבל המומנט הוא זה שגדל והוא הרבה יותר רלוונטי לעומס על מערכות ההינע.

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3321 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...