Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3156 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

אני הבעלים של רנו מגאן 2 שנת 2005 עם מנוע K4M 1.6 16V וגיר אוטומטי.

כבר מהיום הראשון כשקניתי את הרכב (כמעת לפני 11 חודשים ובדיקת קנייה שהראה שהרכב תקין מבחינה מכאנית) נתקלתי בבעיה מוזרה: הרכב נכבה באמצע נסיעה.

פירוט התקלה: במהירות גבוהה אין שום בעיה.. הרכב סוחב ואני מרוצה ממנו.. הבעיה היא רק במהיריות נמוכות כמו בבקקים ורמזורים.. נורת המנוע מתחילה להבהב ואם אני נותן גז זה לא עושה שום שינוי.. הרכב מתחיל לרעוד ורושם CHECK GEARBOX.. אני מכבה את האוטו ומניע מחדש.. והמנוע יעבוד ללא שום תקלה עד ההאטה הקרובה (ויתכן שלא)..

כיוון שבזמנו (לפני 11 חודשים) הרכב היה חדש אז אמרתי יאללה בו נעשה טיפול:

1. הוחלפו הבלגים בבלגים איכותיים תצורת BOSCH מסוג IRRIDIUM PLATINIUM.

2. הוחלף שמן מנוע לשמן איכותתי סינטטי מלא.

3. רציתי להחליף פילטר אוויר אבל המוסכטק אמר שלי שלא צריך כיוון שהפלטר נקי.

אבל הבעיה לא נפתרה.. הצעד הבא היה להחליף את סט ה-COILS בסט חדש מקורי של רנו תצורת VALEO (הדור החדש).. זה לא פתר את הבעיה אבל שפר בצורה משמעותית את הביצועים ואת צריכת הדלק. קראתי שזה קשור לחיישן TDC.. הזמנתי חיישן (משומש) מחו"ל והחלפתי בעצמי אבל אותה בעיה נשארה..

החלפתי מוסך.. המוסך החדש חבר את האוטו למכשיר CLIP של רינו והקוד היחידי היה RANDOM DESTRUCTIVE MISFIRE DF065 ועוד אחד שקשור לחישני ABS.. התקלה בABS טופלה ואין עוד קודים על ABS אבל ה MISFIRE עדיין מופיע.. לשמחתי לא אותרה אף תקלה בגיר :)

אחרי בדיקה קצרה התברר שכאשר הבעיה קוראת המנוע עובד רק על שני צילנדרים (2 ו-3) והצלנדרים 1 ו-4 לא תורמים למנוע..

כיוון שה-COILS וה-SPARKPLUGS הוחלפו המוסכטיק (אחרי שבדק לחץ בצלנדרים ויצא תקין) המליץ לבדוק את המזרקים בצלנדרים 1 ו-4 (הוא החליף אותם במזרקים משומשים שהוא יודע שהם עובדים) אבל זה לא פתר את הבעיה.. הוא גם החליף מצערת אבל זה לא עשה שום שינוי.

שוב החלפתי מוסך והמוסך החדש חושב שזה קשור ל CAMSHAFT DEPHASER PULLY.. החלק הוחלף אבל ללא שום שינוי.. הוחלף גם חיישן CAMSHAFT ולא עזר..

אחרי שהתיאשתי התחלתי לחפש פתרונות בעצמי ולנסות.. סמתי לב שאם אני מנתק את חיישן הCAMSHAFT הבעיה נפתרת באופן חלקי והופכת לנדירה (אולי פעם או פעמיים בשבוע).. אבל הצורה שבה המנוע נכבה היא שונה.. עכשיו המנוע נכבה באופן פתאומי (לפני כך היה מתחיל לרעוד והנורה מהבהבת ורושם CHECK GEARBOXׂ).. אם אני מחבר את החישן הבעיה המקורית חוזרת שוב..

מה אתם חושבים הסיבה לבעיה הזאת? אשמח לקרוא את דעתכם :)

פורסם

נשמע כמו בעית מגעים איפשהוא במערכת ההצתה.

 

כמו כל דבר שלא קורה כל הזמן קשה מאוד לאיתור

 

כשהיתה לי בעיה שהמגאן שלי נכבתה בסרק, המוסך פירק ובודד מחדש צמה שקשורה להצתה והבעיה נפתרה.

פורסם

תודה על תגובתך.

אז בעצם מה שאתה אומר שזאת תקלה הקשורה לצמה המחברת את חיישני ההצתה.. אני זוכר כשהייתי במוסך החשמלאי בדק את החוטים האלה (המחברים את ה-COILS) ואמר שהחיישנים מקבלים SIGNAL מהמחשב גם שהבעיה מתחליה ולכן הוא חושב שהם תקינים..

אני בכל זאת אנסה לנתק את כל החיישנים ולחברם מחדש..

אשמח לקרוא דעות נוספות.

פורסם
יכול להיות גם חיבור לקוי למחשב ההצתה או אפילו בתוך המחשב.

 

שווה לתת את זה למוסך מתמחה ולא להחליף סתם חלקים

 

כבר הייתי בכמה מוסכים ואף אחד לא פתר את הבעיה.

פורסם
תבדוק משאבת דלק...

 

איך זה קשור? כמו שאמרתי הרכב סוחב במהירות גבוהה עם ביצועים די יפים. אם זה היה משאבת דלק חלשה אז היא תשפיע על הביצועים במהיריות גבוהות.. לא?

פורסם

יש לי בבית מגאן הייתה נכבית גם בטנק מלא גם בריק בפקקים היא הייתה נכבית לגמרי בכביש מהיר זה היה מרגיש כמו קרטוע לשניה..... אחרי משאבת דלק היא נוסעת בסדר לא התכבתה מאז

פורסם

גם לי יש מגאן, למרות ששלי דור ראשון.

וגם אצלי היתה בעיה של פספוס הצתה, לאחר אבחון ובדיקה של כל החלקים שכבר פירטת, הסתבר שהיא נבעה מצמה בלויה ומגעים רופפים.

מאיזה איזור אתה בארץ? רצוי להחליף למוסך אמין שמכיר את הרכב, באיזור ת"א\חולון יש מספר מוסכים מומלצים שמתמחים בצרפתיות ויוכלו לעזור.

פורסם

המגאן רגישה מאוד לפלגים שאינם מקוריים. ציינת שהחלפת לפלגים של בוש מסוג אירידיום.הייתי מתחיל בהחלפה לפלגים מקוריים של רנו.

פורסם

הייתה לי בעיה של כיבוי מנוע באמצע נסיעה. מגאן דור ראשון מנוע K7M. שנת 96.

הבעיה נבעה ממנועה צעדים שהיה תקול. הוחלף מנוע צעדים לחדש מקורי בזמנו שילמתי עליו כמעט 1000 ש"ח.

Seat Leon ST 1.2 Tsi

פורסם (נערך)
יש לי בבית מגאן הייתה נכבית גם בטנק מלא גם בריק בפקקים היא הייתה נכבית לגמרי בכביש מהיר זה היה מרגיש כמו קרטוע לשניה..... אחרי משאבת דלק היא נוסעת בסדר לא התכבתה מאז

משאבת דלק חלשה תשפיע בוודאות על הביצועים במהירות גבוהה (כשצריכת הדלק גבוהה)..

גם לי יש מגאן, למרות ששלי דור ראשון.

וגם אצלי היתה בעיה של פספוס הצתה, לאחר אבחון ובדיקה של כל החלקים שכבר פירטת, הסתבר שהיא נבעה מצמה בלויה ומגעים רופפים.

מאיזה איזור אתה בארץ? רצוי להחליף למוסך אמין שמכיר את הרכב, באיזור ת"א\חולון יש מספר מוסכים מומלצים שמתמחים בצרפתיות ויוכלו לעזור.

האם פספוס ההצתה היה קורה רק במהירות נמוכה או כל הזמן?

המגאן רגישה מאוד לפלגים שאינם מקוריים. ציינת שהחלפת לפלגים של בוש מסוג אירידיום.הייתי מתחיל בהחלפה לפלגים מקוריים של רנו.

הבעיה היתה קיימת גם לפני שהחלפתי פלגים (הפלגים הישנים היו מקוריים אבל היו שחוקים).. עברו 17,000 קמ"ש מאז שהחלפתי פלגים.. אני אשקול החלפת פלגים לפלגים מקוריים בהקדם האפשרי.. בכל מקרה מה המק"ט של פלגים מקוריים המתאימים למגאן 2?

הייתה לי בעיה של כיבוי מנוע באמצע נסיעה. מגאן דור ראשון מנוע K7M. שנת 96.

הבעיה נבעה ממנועה צעדים שהיה תקול. הוחלף מנוע צעדים לחדש מקורי בזמנו שילמתי עליו כמעט 1000 ש"ח.

במגאן 2 אין מנוע צעדים בכלל (הוא מובנה במצערת אני חושב)

במגאן 2 המצערת חשמלית, אין שם מנוע צעדים.

מה שכן מצערת מלוכלכת יכולה להשפיע על טורים נמוכים, ניקוי שלה לא יכול להזיק.

בוצע ניקוי מצערת (שבמקרה לא היתה מלוכלכת בכלל).. אחר כך הוחלפה למצערת משומשת שיודעים שעובדת (כבדיקה) וזה לא עזר (למרות שקמות התכבאות המנוע ירדה באופן משמעותי.. אבל אולי זי פסיכולוגי)..

 

אז התייעצתי עם מישהו שעובד ברנו.. למרות שהוא חושב שעשיתי את כל הדברים שהוא היה עושה.. הוא אמר לי שכאשר המחשב מגלה DESTRUCTIVE MISFIRING (שזה סוג של פספוס הצתה שגורם ליותר מ-15% מהדלק לא להשרף ועלול לפגוע ב catalytic converter) אז המחשב מיד מפסיק להזריק דלק לצלנדרים שהוא גלה בהם MISFIRE מהסוג הזה כדי למנוע נזק נוסף ל-catalytic converter. וכיוון שבמנוע הזה הצלנדרים עובדים במקביל (1 עם 4 ו-2 עם 3), פספוס הצתה בצלנדר מס' 1 עלול להשפיע על צלנדר מס' 4.. וזאת הסיבה שכאשר הבעיה מתחילה הצלנדרים 1 ו-4 לא תורמים למנוע (בגלל שהמחשב השבית אותם)..

עוד דבר: הרכב הזה חסכוני באופן מפתיע במהירות גבוהה (למשל צריכת הדלק מעפולה לחיפה (40+ קמ"ש) שזה כביש מהיר היא רק 2 ליטר בנזין שזה 14 ש"ח בערך) אבל כשנתקעים בבקק אפילו ל-5 דקות המנוע צורך דלק 1 ליטר בקלי קלות ב5 הדקות האלה..

עריכה אחרונה על ידי Khaleal
פורסם

הבעיה אצלי היתה מורגשת בכל מהירות, אבל נסעתי בעיקר בעיר, ורק כמה ק"מ למוסך. אז לא יודע איך זה בבינעירוני.

 

למה לנסוע ברכב עם תקלה מסוג כזה לאורך עשרות אלפי קילומטרים? לך תדע כמה נזק מצטבר מנסיעות כאלה הרכב שלך מקבל.

קח אותה למוסך שיודע מה הוא עושה ויאתרו לך את הבעיה.

זאת יכולה להיות בעיה בצמה, במחשב או או אפילו שילוב של מספר גורמים.

פורסם (נערך)
הבעיה אצלי היתה מורגשת בכל מהירות, אבל נסעתי בעיקר בעיר, ורק כמה ק"מ למוסך. אז לא יודע איך זה בבינעירוני.

 

למה לנסוע ברכב עם תקלה מסוג כזה לאורך עשרות אלפי קילומטרים? לך תדע כמה נזק מצטבר מנסיעות כאלה הרכב שלך מקבל.

קח אותה למוסך שיודע מה הוא עושה ויאתרו לך את הבעיה.

זאת יכולה להיות בעיה בצמה, במחשב או או אפילו שילוב של מספר גורמים.

 

את האמת אחרי שניתקתי את חיישן ה-CAMSHAFT הבעיה כמעט נעלמה (אולי זה קורה פעם בחודש ולפעמים לא קורה).. דבר זה גרם לי כמעט לשכוח מזה חחח.. אבל בסופו של דבר אני לא רוצה לנסוע עם רכב בלי חיישן קמשפט..

זה בסה"כ רכב בערך של 10,000 ש"ח שעלה לי הרבה כדי לתקן את הבעיה הזאת (למרות שלא תוקנה)..

- פלגים - 150 ש"ח (התקנה בחינם) (ללא קשר לתקלה היה צריך להחליף)

- סט קויל מקורי - 800 ש"ח (התקנה עצמית) (שפר באופן משמעותי את צריכת הדלק בכבישים מהירים)

- חיישן קראנק - 220 ש"ח (התקנה עצמית)

- חיישן קמשפט מקורי - 150 ש"ח (התקנה עצמית)

- CAMSHAFT DEPHASER PULLEY - החלק עלה 1650 ש"ח והתקנה של 400 ש"ח (חח בא לי לחנוק את המוסכטיק שהחליף כי זה ניחוש שעלה יקר)

- 300 ש"ח למוסך שבדק מזרקים ומצערת ולחץ צלנדרים

אנחנו מגרדים את ה-3500 ש"ח והבעיה עדיין קיימת.. ועוד צריך לשלם איזה עוד 200 ש"ח כדי להחליף לפלגים מקוריים לפי מה ש-glmn180 הציע.

הרכב הזה מתחיל להיות לא יעיל מבחינה כלכלית.. למרות שאני מרוצה מנוחות וביצועים של הרכב אני לא בטוח אם זה שווה את כל ההשקעה הזאת..

 

לגבי מוסכים: המוסך שהחליף את החלק הכי יקר CAMSHAFT DEPHASER PULLEY קיבלתי עליו יותר מ-5 המלצות.. אבל בסופו של דבר הוא ניחש על חשבוני :(

וכמו שאמרתי התייעצתי עם מישהו שעובד ברנו.. ומה שקורה במוסכי רנו הוא הבא: מחברים את הרכב לסקאנר שלהם CLIP וקוראים את הקודים.. ברוב הפעמים הקודים משקפים את הבעיה הקיימת ואז בודקים\מחליפים חלקים וזהו.. במקרה שאין קודים ספיציפים (כמו המקרה שלי) אז או שמתחילים לנחש על חשבון הלקוח.. וכיוון שהתקלה לא קוראת כל הזמן אז אולי היא תעלם למס' ימים ואז תחזור או שמבקשים תמיכה "בכירה" שזה מחיל לעלות מיליונים וצריך משכנתא כדי לתקן את זה.

במקרה הלכתי למוסך שנחשב "בכיר" ובעל המוסך - אחרי שסיברתי לו מה עשיתי עד עכשיו - הוא חושב שזה מעניין מה שקורה והציע לי להביא את הרכב אחרי סיום שעות העבודה והוא יעבוד על הרכב בלילה ללא תמורה כספית! נראה לי שהוא רוצה ללמוד משהו חדש על גבי חחח ולכן לא שלחתי את הרכב.

עריכה אחרונה על ידי Khaleal
×
×
  • תוכן חדש...