Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4087 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

מתנצל מראש על האורך, ומודה מראש למי שיבזבז את זמנו עליי :)

 

קצת רקע-

אני גר בבניין מגורים בקומה 4, כאשר לפני קצת פחות משלוש שנים, הבניין עבר שיפוץ חיצוני.

במסגרת השיפוץ, הקבלן המבצע הציע לדיירים להגדיל את המרפסות הקיימות, תמורת סכום נוסף מעבר למה ששולם על השיפוץ.

מדובר בבניין מעט "מוזר" ולא סימטרי בעליל, כך שיש דירות ללא מרפסת כלל, בעוד שיש דירות עם מרפסת אחת ודירות עם שתי מרפסות.

 

העלו פיגומים, שיפצו את הבניין, ועל הדרך הקבלן הגדיל ללא מעט דיירים את המרפסות שלהם

כך שלאחר ההגדלה המרפסת לא חורגת מגבולות הבניין, מה שהפך את העניין לחוקי, למיטב הבנתי.

 

במהלך השיפוץ לא גרתי בדירה הזו והיא הייתה מושכרת לדיירים.

 

בזמן השיפוץ, אמא שלי הגיעה יום אחד לאזור, עברה ליד הבניין, ונדהמו עיניה כשראתה שהרבה דיירים הגדילו מרפסות.

היא סיפרה לי על כך, ניסתה לדבר עם מנהל העבודה כדי לדעת למה היא לא ידעה על כך וניסתה להסביר לו שהיא גם מעוניינת בזה.

הדבר לא עזר, הוא הסביר לה שזה מאוחר מידי כי הוא כבר הוריד את הפיגומים בצד שנמצאת המרפסת שלנו ושאין מה לעשות כרגע.

 

(מה שהיה זה שהקבלן שאל את הדיירים אם הם רוצים גם להגדיל את המרפסת והם אמרו שלא.

הגדיל ועשה הקבלן, ואמר להם שהוא יודע שהם שוכרים אז שישאלו את בעל הדירה!

הם השיבו שהם בדקו עם בעל הדירה (לא נכון) ושהוא לא מעוניין.

מצד אחד אני מבין אותם. הם זוג עם 3 ילדים, האישה בהריון, והם לא רצו שישברו להם קירות, יפריעו להם וכו'.

מצד שני זו פשוט חוצפה שאין כמוה, שהם פשוט הסתירו את זה מאמא שלי.

 

ברגע ששמעתי את זה, נכנסתי לעניין, אמרתי להם שזה לא מקובל עליי, זו לא צורה להתנהל, וביקשתי מהם שייקחו לעצמם חודשיים התארגנות,

ושיפנו את הדירה. אם ימצאו משהו לפני, מה טוב. אם לא, תוך חודשיים הדירה ריקה! וכך היה. הדירה פונתה לאחר כחודשיים.)

 

נחזור לעיקר.

לאחר שסירב לאמא שלי, למחרת בבוקר התייצבתי שם, כדי לדבר איתו בעצמי.

הוא ניסה להוריד אותי מזה. הסברתי לו שאני לא מתכוון לוותר, שיסביר לקבלן את המצב ושאם צריך, אני אדבר עם הקבלן.

בכל מקרה, דיברתי עם הקבלן, אמרתי לו שאני מבין שהוא כבר הוריד את הפיגומים בצד המדובר,

ושאני מוכן לשלם לו סכום גבוה יותר ממה ששילמו שאר הדיירים, כדי שיעלה פיגום מחדש, רק עד בדירה שלי, ושיעשה את העבודה.

הוא הסכים, סגרנו מחיר, חיכינו שיסיימו צד נוסף בבניין ולאחר מכן הוא היה אמור לבצע את העבודה.

 

הגיע הבוקר המיוחל, התחילו להעלות פיגום ואז קרה הדבר הבא.

השכן שגר מתחתיי התחיל לצעוק על הפועלים, לא הבין למה הם מעלים פיגום עוד פעם ולא נתן להם לעשות את העבודה.

מנהל העבודה התקשר אליי, סיפר לי את שקרה והגעתי לבניין כדי לדבר עם השכן.

הסברתי לו שאני גם רוצה להגדיל את המרפסת, והבחור פשוט סירב בטענה שאני חוסם לו את האויר :shock:.

להיפך, אמרתי לו, אתה מרוויח גגון בחינם :)

לא עזר. הוא טען שהוא ידפוק את כל הדיירים שעשו את זה, כי זה בלי אישורי בנייה.

בשלב הזה הקבלן קיבל פיק ברכיים, לא רצה שילשינו עליו על הגדלת המרפסות וכל העניין פוצץ.

כבר לא היה לי זמן וכוח יותר להתעסק עם זה, ופשוט החלטנו לוותר לאותה העת.

 

פרט נוסף- בשורת הבניינים הסמוכים אלינו, אשר גם עברו שיפוץ חיצוני, גם הוגדלו המרפסות.

 

בגדול, זהו הרקע לסיפור.

 

מדובר בדירה ששייכת לאמא שלי, וסגרתי איתה שאני עובר לשם לתקופה של כשלוש שנים (עקב עבודה של אישתי)

ובתמורה לכך, אני עושה שיפוץ כללי של הדירה (שיפוץ ממש מהיסוד, כולל הכל).

 

בכל מקרה, הדירה שופצה לגמרי ובעוד כ 2-3 חודשים אנחנו מתכוונים לפנות את הדירה.

 

ועכשיו לעניין.

השכן מתחתיי כנראה עוזב את הבניין (שמעתי שהוא מכר את הדירה).

בלי קשר לעובדה הזו, הוא בעצמו שאל אותי על הגדלת המרפסת, ושכנראה הוא ירצה לעשות מרפסת בעצמו (הדירה שלו בלי מרפסת כלל).

כמובן שצחקתי לו בפנים ואמרתי לו שהוא פשוט הזוי, אחרי מה שהוא עשה. לא משנה.

 

ברגע שהדירה תהיה ריקה לחלוטין, אני רוצה לבצע את הגדלת המרפסת, כפי שעשו שאר הדיירים.

העניין הוא שכנראה לא אוכל לעשות את זה בדיוק באותה הצורה (יציקת בטון), אלא ע"י שלד ברזל.

 

וכאן אני זקוק לעצתכם.

זקוק לאיש מקצוע ישר והגון, שמתעסק עם סוג כזה של שיפוץ.

מדובר על מרפסת בסלון, שכרגע היציאה אליה היא דרך ויטרינה מעץ, ישנה ומתפרקת.

הרצון הוא לפרק את הויטרינה הקיימת, לשבור את הקיר כדי להגדיל אותה, ולהגדיל את המרפסת (לרוחב ולאורך).

וכמובן גם לעשות ויטרינה חדשה מאלומיניום, במקום זו שעכשיו.

 

האם מישהו התנסה עם דבר כזה בעברו? האם מישהו יכול להמליץ על מישהו?

 

מקווה שהכל ברור, ושכל הפרטים מובנים, כי זה נכתב בשלבים :)

שוב תודה לכולם!

פורסם

סחתיין על המגילה..

ולשאלתך - אם כל זה נעשה בלי היתר בניה יש כאן גם חתיכת חריגה ועבירת בניה.

לברור ובדיקה, ראשית גש למנהל הנדסה (עצמאית) ותברר אם הקבלן הוציא לכל הסיפור הזה של הגדלת המרפסת היתר בניה כחוק.

במידה וכן תברר כיצד בוצעה פעולה כזאת ללא שליחת הודעות (תקנה 2ב) לבעלים בנכס - אמא שלך אחד מהם.

במידה והכל נעשה כחוק תברר על הדרך במחלקת מידע מה האפשרויות שלך מבחינת עניין המרפסת.

עכשיו לקטע המעניין, אם לכל הסיפור אין היתר בניה כחוק זאת יכולה להיות חתיכת תיבת פנדורה ולא במובן הטוב של המילה.

[CENTER] [/CENTER]

פורסם

בהחלט מגילה :)

 

ולעניין, האישור זה לא מה שמטריד אותי.

הקבלן עשה את הגדלת המרפסות ללא אישור. את זה אני יודע בוודאות.

באחד השלבים כשהשכן מתחתיי סירב, הוא אפילו אמר לי שאם אני אעשה את זה, הוא ילשין ואז ייצא מצב שאני אדפוק את כל אלו שעשו.

הסברתי לו בנימוס, שאם זה מה שיהיה, הוא זה ש"ידפוק" אותם, ולא אני.

זו גם הסיבה שהקבלן פחד לעשות לי את המרפסת בסוף.

 

לא חשוב. שוב אני סוטה מהעיקר.

 

האישור לא מפריע לי מהסיבה הבאה.

אנחנו היינו הבניין הראשון שעשה את זה, ואחרינו כל השורה התחילה בשיפוץ חיצוני.

העירייה נתנה היתר גורף להגדלת מרפסות, כל עוד אין חריגה מגבולות הבניין.

 

מה שאומר, שכל עוד לא תהיה התנגדות של מעל 30% מהדיירים, אני יכול לעשות את זה.

כמובן שאני לא מתכוון לשאול אף אחד, כי אם יש מעל 30% מתנגדים, משמעות הדבר שאף דייר לא יכול "לזכות" בהגדלת המרפסת.

וכמו שאנחנו כבר יודעים, הרבה כבר עשו את זה.

 

בקיצור, מה שאני צריך זה הת'כלס.

לא העניינים הפורמליים, לא הטפסים, לא הפקידים, לא העירייה ולא גיס של חבר שיסדר קומבינה :)

 

בסה"כ צריך "שיפוצניק" שמתעסק עם דברים כאלה. אחד שיודע את התחום (על כל X מטרים שיוצאים החוצה עם המרפסת, צריך 2X ברזל שנכנסים פנימה לדירה).

 

עדיין מחכה להמלצות על מישהו מהתחום :)

תודה!

פורסם

זה לא משחק. צריך קונסטרוקטור שייבחן את המצב בשטח ויכין תכנית. לאחר מכן תוכל לקחת קבלן שיבצע את הוראות הקונסטרוקטור.

פורסם

לשם הידיעה, באיזה עיר מדובר שמחלקת לה ככה היתרי בניה בעל פה?

קבלן שלד שעובד עם רשיון כחוק יעשה שטות אם יסכן את עצמו ויבנה בלי היתר בניה קונקרטי.

בנוגע לעניין המהנדס קונסט' (הוזכר מעלי) זה כל כך טריוויאלי שאפילו לא הזכרתי את זה.

[CENTER] [/CENTER]

פורסם

על פי מה שהוא כתב למעלה, שהוא מחפש איש מקצוע, לשבור קיר וויטרינה, אני לא חושב שהוא מודע לכך שיש צורך בקונסטרוקטור.

פורסם (נערך)

אם עיריית נתניה נתנה היתר גורף להגדלת מרפסות כל עוד אין חריגה מקו בניין באותה חזית, האדריכל שתשכור אמור להשיג לך את המסמך הזה.

כל עוד אתה בונה ללא היתר ויתפסו אותך, או במידה ותרצה להכשיר את עבירת הבנייה, אתה

תצפה לעונש כספי + הריסה ככל הנראה. מדיניות הוועדות כנגד עבירות בנייה (מלבד מזרח ירושלים) אינה סלחנית כלל כלפי עבירות בנייה. זה שכולם עשו ממש לא נותן לך רשת ביטחון להישען עליה.

מה גם כמו שנאמר, בלי קשר לחוקיות - אתה חייב קונסטרוקטור שיבדוק את הנושא והאם בכלל הבניין יכול לשאת תוספת שכזו. אם הקבלן בנה בלי היתרים יכול להיות שגם לא השתמש במהנדס מה שהופך את כל הסיפור למסוכן מאוד. במקרה כזה פנייה לרשויות על מנת להוציא צו הריסה יהיה צעד חיובי.

אגב, במידה ותרצה להכשיר את הבנייה שלך בעת הליך התכנון, אתה תצטרך לפרסם הודעה לשכנים ולכל מי שעלול להיפגע והם יוכלו להגיש התנגדויות. במקרה כזה, גם טענה אחת שתשכנעה את הוועדה מספיקה על מנת לדחות את הבקשה שלך.

עריכה אחרונה על ידי Smiro
פורסם

קודם כל, תודה לכולכם על התגובות והאזהרות. ועל כן, אתקן את דבריי.

אני כמובן יודע שהדבר צריך להיעשות בצורה נכונה, ולא סתם ככה לחבר כמה ברזלים, ויאללה- יש מרפסת. הדבר ברור לי לחלוטין.

 

בגלל זה את המילה שיפוצניק, כתבתי במירכאות :)

אני צריך איש מקצוע. כזה שיהיה אחראי על כל התהליך.

 

ידעתי את זה כי כבר קיבלתי הצעה כזו, מאחד האנשים שהיה קשור לשיפוץ החיצוני של הבניין.

הוא הסביר לי שהוא יזמין מהנדס שיעשה תוכנית מסודרת, ויבנו את המרפסת על פי התוכנית כמובן.

אבל אני לא כל כך הייתי מרוצה ממנו (אחד מקבלני המשנה בפרוייקט), ולכן העדפתי להמשיך הלאה.

 

לגבי ההיתרים, אני לא דואג. כמו שאמרתי, כל שורת הבניינים אצלנו קיבלו את ההיתרים האלו, ויש לא מעט אנשים שהגדילו את המרפסות.

זה קשור בעובדה שחייבו את כל שורת הבניינים לעשות את השיפוץ החיצוני. כי הם בני מעל 30 שנה ונראים לא טוב.

מהסיבה הזו, העירייה גם סגרה עם בנק הפועלים שכל דייר שרוצה לקחת הלוואה בשביל השיפוץ- מקבל אותה ללא ריבית כלל! כן כן, ללא ריבית.

 

בקיצור, אז מה אתם מציעים לי בעצם? שאני פשוט אחפש מהנדס בנייה בעצמי? שיכין לי תוכנית בנייה למרפסת בתשלום?

ורק אז אחפש בעל מקצוע שיעבוד על פיה?

שוב תודה.

פורסם

נשמע בצורה מוזרה שאתה מדבר על ראשון לציון ?

בראשון ישנה תוכנית לשיפוץ חזיתות לבניינים ישנים עם שיתוף של בנק פועלים אבל לא ידוע לי שבראשון מחלקים בכל כך קלות היתרי בניה ועוד בצורה חפיפניקית כפי שנשמע מדברייך.

פורסם
שאני פשוט אחפש מהנדס בנייה בעצמי? שיכין לי תוכנית בנייה למרפסת בתשלום?

ורק אז אחפש בעל מקצוע שיעבוד על פיה?

שוב תודה.

זה בדיוק סדר העניינים הנכון.

קשר עסקי בין המהנדס המתכנן (שאמור גם לבצע פיקוח עליון על הביצוע) לבין הקבלן המבצע אינו מומלץ ומהווה ניגוד עניינים.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

×
×
  • תוכן חדש...