Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חידון שאלות טכניות


Buki

פוסטים מומלצים

לדעתי תצורת המתלה האחורי הנפוצה ביותר במכוניות הנעה קדמית היא קורת מתח/פיתול .

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי תצורת המתלה האחורי הנפוצה ביותר במכוניות הנעה קדמית היא קורת מתח/פיתול .

 

באילו רכבים ראית את זה חוץ מצרפתיות ישנות (עד תחילת \אמצע שנות ה2000)?

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קורת פיתול זה לא מוט פיתול.

 

שני דברים שונים.

 

בצרפתיות ישנות מדובר במוטות פיתול כאלמנט קפיצי, במקום קפיצי סליל.

 

 

קורת פיתול מגיעה בשילוב עם קפיצי סליל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קורת פיתול זה לא מוט פיתול.

קורת פיתול מגיעה בשילוב עם קפיצי סליל.

 

סליחה, טעות שלי. לא ידעתי שזה השם העיברי של "הסרן" הזה.

אם כך, מחזק את מניר.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה לא מתלה נפרד, מדובר ב dependent suspension כמו באיור הראשון?[ATTACH]514427[/ATTACH]

 

להבנתי זה אף אחת מהאפשרויות באיור הזה.

מדובר בתצורה שנקראת semi-dependent (או semi rigid). בגלל שהגלגלים גם מחוברים אחד לשני וגם מחוברים בצורה קשיחה למרכב הרכב.

לכן תנועה של גלגל אחד משפיעה על תנועה אנכית של השני אבל לא על הזוית שלו (בניגוד לסרן חי).

למעשה מדובר בסוג של מוט מייצב שמקשר בין שני הגלגלים

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להבנתי זה אף אחת מהאפשרויות באיור הזה.

מדובר בתצורה שנקראת semi-dependent (או semi rigid). בגלל שהגלגלים גם מחוברים אחד לשני וגם מחוברים בצורה קשיחה למרכב הרכב.

לכן תנועה של גלגל אחד משפיעה על תנועה אנכית של השני אבל לא על הזוית שלו (בניגוד לסרן חי).

למעשה מדובר בסוג של מוט מייצב שמקשר בין שני הגלגלים

 

 

היה קשה להוציא מכם את המילה semi - dependent :-)

 

מה שלא ציינת זה דבר אחד חשוב - למה קוראים לזה קורת פיתול?

 

הקורה לא קשיחה 100%, היא מאפשרת פיתול מסויים בדיוק כמו מוט מייצב ולכן לכל גלגל יש דרגת חופש מסויימת ביחס לגלגל השני.

 

גלגל אחד עולה למעלה בכמה מ"מ עקב שיבוש קטן בכביש - הקורה מתפתלת. הגלגל השני עדיין לא זז, כמו במתלה נפרד. הוא יזוז רק אחרי תנועה משמעותית יותר של הגלגל הראשון.

 

היצרנים משחקים במידת קשיחות הקורה כדי לקבל מאפייני התנהגות נדרשים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מדברים על זה:

111.jpg

 

 

זה כאמור המבנה הנפוץ ביותר במכוניות עממיות אבל יש כמה דגמים עם מתלה אחורי רב חיבורי נפרד, שהוא מתקדם יותר.

 

פורד פוקוס, בכל הדורות החל מהראשון יש מתלה אחורי רב חיבורי. מאזדה 3 כנ"ל, בכל הדרות עד הדור הרבעי שהוצג לאחרונה. בדור הרביעי עברו לקורת פיתול.

 

בפולקסווגן הייתה קורת פיתול בגולף עד דור 4. בדור 5 עברו לרב חיבורי אבל בדור 7 חשבו שהוא יקר מידי. בגולף דור 7 ובאוקטביה המקבילה בגירסאות הפשוטות יש קורת פיתול אבל בגירסאות החזקות יש מתלה רב חיבורי.

 

פיז'ו החל מ 307 עברו לקורת פיתול.

 

בטח יש עוד כמה דוגמאות של מכוניות קטנות ומשפחתיות שלא משתמשות בקורת פיתול, מי שמכיר מוזמן להוסיף.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגולף, מנועים עד 125 כ״ס מצוידים בקורת פיתול ומעל נתון הספק זה, במתלים רב חיבוריים. בסיאט וסקודה, נתון הסף הוא 150 כ״ס.

 

ביונדאי, גם ה-i30 וגם הסיד מצויידים במתלים רב חיבוריים מאחור מהדור הראשון. גם המיצובישי לאנסר (האחרונה) והסובארו אימפרזה מצויידים במתלה רב חיבורי.

 

לאחר נסיגת VW מהשימוש במתלים רב חיבוריים בדגמים החלשים יותר, גם מרצדס הלכו באותה גישה עם ה-A החדשה. וגם מאזדה עם ה-3 החדשה ...

 

בפיג׳ו של שנות השמונים והתשעים, המתלה האחורי היה מבוסס על זרועות חצי עוקבות בשילוב מוט מייצב בדגמים היותר חזקים. מעניין להבין מה היתרונות/חסרונות מול קורת הפיתול - אני מניח שהקורה היא הזולה ביותר לייצור. ב-306 הנהדרת (ובאחות ZX) היה גם היגוי אחורי פאסיבי. ה-306 הייתה מופת להתנהגות כביש ברמה ספורטיבית תוך שילוב מרשים של נוחות נסיעה פנטסטית והגה הידראולי שבעיני הוא הטוב ביותר שהורכב במכונית הנעה קדמית עד היום.

עריכה אחרונה על ידי menir1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מדברים על זה:

[ATTACH=CONFIG]514430[/ATTACH]

 

 

זה כאמור המבנה הנפוץ ביותר במכוניות עממיות אבל יש כמה דגמים עם מתלה אחורי רב חיבורי נפרד, שהוא מתקדם יותר.

 

פורד פוקוס, בכל הדורות החל מהראשון יש מתלה אחורי רב חיבורי. מאזדה 3 כנ"ל, בכל הדרות עד הדור הרבעי שהוצג לאחרונה. בדור הרביעי עברו לקורת פיתול.

 

בפולקסווגן הייתה קורת פיתול בגולף עד דור 4. בדור 5 עברו לרב חיבורי אבל בדור 7 חשבו שהוא יקר מידי. בגולף דור 7 ובאוקטביה המקבילה בגירסאות הפשוטות יש קורת פיתול אבל בגירסאות החזקות יש מתלה רב חיבורי.

 

פיז'ו החל מ 307 עברו לקורת פיתול.

 

בטח יש עוד כמה דוגמאות של מכוניות קטנות ומשפחתיות שלא משתמשות בקורת פיתול, מי שמכיר מוזמן להוסיף.

 

בגולף שלי (בחתימה) יש מתלה זהה לפחות בלק של הבולמים והקפיץ (גרסא של מקפרסון)

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגולף 4 אכן יש מתלה זהה, פולקסווגן התחילו את הטרנד הזה עוד בגולף דור 1.

 

אבל זה לא מקפרסון ולא גרסה של מקפרסון. מקפרסון זה מתלה נפרד, אין במקפרסון קשר בין שני הגלגלים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...