Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חידון שאלות טכניות


Buki

פוסטים מומלצים

מתנצל.. :wink: אבל שוב שאלות הבהרה..

 

כיבנו את הרכב בהילוך - העברנו ל N - והוצאנו את המפתח.(הממסרה ב N ונשארה בהילוך מחובר)

האם לא תהיה בעיה כאשר נרצה להניע .. הממסרה ב N - ובפועל יש הילוך מחובר.

במידה ושכחנו כי ההילוך מחובר - האם יש אפשרות להנעה במצב הנ"ל.

 

 

ניסיון שלי בנהיגה על מכוניות עם גיר רובוטי חד מצמדי הוא די קטן.

 

מניח שבמצב המתואר עם פתיחת סוויץ' עוד לפני הפעלת הסטרטר הוא מיד יעביר לניוטרל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לכן שאלתי גם, על ממסרת הדבל-קלץ' -

כאשר הרכב נכבה לבד, עם מערכת start stop בעצירה ברמזור - עם שחרור הבלם - הרכב מניע.

באלפא - יש אפשרות נוספת, להנעת המנוע במצב הנ"ל.

ע"י לחיצה על מתג ה start stop - המנוע שוב מניע.. כאשר הממסרה תאורטית בהילוך.

 

 

ברובוטי דו מצמדי למייטב הבנתי אין בכלל מצב ניוטרל במובן שאנחנו מכירים בתיבה ידנית.

 

ניוטרל ברובוטי דו מצמדי זה כששני הקלאצ'ים מופרדים. גם כשהמנוע כבוי שני הקלאצ'ים מופרדים אבל ברובוטי דו מצמדי יש מצב Parking שנועל את התמסורת, כמו בתיבה אוטומטית פלנטרית. לכן שאלה "איך להחנות בהילוך" לא רלוונטית לדו מצמדי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

כיוון מדובר בגיר רציף, אני מניח שמצב o/d off מאלץ את הגיר לעבוד ביחסי העברה נמוכים מהרגיל, לטובת בלימת מנוע בירידות

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון אבל מאוד מוזר בעיני ששמו שם את הכפתור הזה.

 

אין שום הילוך ייתר שאפשר לבטל, מה שאומר שהיכתוב על הכפתור הוא בגדול שגוי.

 

הכבתור גורם, בכל מהירות, לעלית סל"ד מאוד משמעותית מ 2000 ל 4000 נניח. גם אם אתה בהמירות שמתאימה להילוך שני במכונית עם גיר אוטומטי רגיל. אז על איזה Over Drive מדובר?

 

בנוסף יש מצב L בגיר שעושה את אותו הדבר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום הילוך ייתר שאפשר לבטל, מה שאומר שהיכתוב על הכפתור הוא בגדול שגוי.

 

לא בדיוק, הרי הכוונה בover drive היא יחס העברה גדול מ1. גם בגיר רציף ניתן להגיע ליחס העברה גדול מ1.

היתכן שהכפתור הזה פשוט מגביל את יחס ההעברה ל-1?

האם הוא משפיע בכל תחומי המהירות, או רק בגבוהים?

 

אם במצב OD off הגיר מתנהג רגיל ביחסי העברה נמוכים, אך נתקע על יחס העברה מסויים כאשר המהירות עולה, השם שלו דווקא די הגיוני.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משפיע גם ב 30-40 קמ"ש, מקפיץ את הסל"ד מ 2000 ל 4000.

בדיוק איפה שכפתור כזה במכוניות עם גיר אוטומטי רגיל לא משפיע בכלל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קוראים לזה "אמולציה" - זה מתנהג כמו ביטול O/D בגיר. בערך כמו שמצלמה דיגיטלית משמיעה ברמקול צליל של תריס אפילו שאין חלקים נעים - רק שהמשתמש ימשיך להשתמש כמו שהוא רגיל.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט אבל תשקיעו קצת ותנו לזה שם אחר, כזה שמתאר את הפעולה.

 

הרי במצלמה דיגיטיל כיבוי/הפעלה של צליל הצמצם נמצא בהגדרות ה Sound ולא בהגדרות כיוון זמן חשיפה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגדרות הצליל הם למשתמשים מתקדמים. רוב המשתמשים לא יגיעו אליהם לעולם, וגם אין להם מושג שהצליל שהמצלמה עושה הוא סינטתי.

 

ככה גם הנהגים שיודעים (במקרה הטוב) ללחוץ O/D OFF כדי לקבל בלימת מנוע בירידה, ואין להם מושג מה זה עושה ובטח לא איזה גיר יש שם.

 

אפרופו אמולציה, הגיר הרציף הנ"ל מספק יחס תמסורת משתנה בזמן האצה (כלומר הסל"ד נשאר קבוע) אם מחליף בין כמה יחסים בדידים?

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הגיר הרציף הנ"ל מספק יחס תמסורת משתנה בזמן האצה (כלומר הסל"ד נשאר קבוע) אם מחליף בין כמה יחסים בדידים?

 

עובד כמו גיר רציף, זה אוטו פשוט ובסיסי. לא ישקיעו בו בדימוי הילוכים.

 

גם מצב ידני אין.

 

יש D, יש מצב L ויש כפתור O/D OFF.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דימוי הילוכים היא עוד דוגמה לאמולציה. למרות שעדיף למנוע להשאר בסל"ד האופטימלי - לצורך התחושה של הנהג, מדמים הילוכים ומונעים תחושה של "קלץ' מחליק".

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני זוכר נכון ב Audi עם גיר Multitronic לפני איזה 15 שנה היה אפשר בהגדרות נהג לקבוע מה יהיה יחס העברה בכל אחד מההילוכים המדומים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הכי נפוץ היום מבחינת עלות-תועלת אצל רוב המכונויות העממיות זה מקפרסון עם עצה בודדת משולב קפיץ ובולם (לאו דווקא בתוך הקפיץ).

זהו מתלה נפרד אך מחובר לציר ואינו נפרד כמו ברכב שטח. המתלים ה"עצמאיים" האחוריים הם לא באמת עצמאיים כמו של רכבי שטח אך כל גלג ליכול להגיב לזעוזע בנפרד ובעצם אין ניתוק מהשלדה ויש שליטה טובה בסיבובים. יכולים להיות גרסאות פשוטות של הקדמיים, אם כי העקרונות הבסיסיים נשארים זהים.

המערכת השניה הנפוצה היא עצם עצה כפולה: בעצם שתי זרועות A עליון ותחתון עם יותר חיבורים ויותר שליטה.

עריכה אחרונה על ידי יאני
חידוד ההבדל בין מתלה נפרד לרכבי שטח או לרכבים פרטיים

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...