Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חידון שאלות טכניות


Buki

פוסטים מומלצים

כשנוסעים בירידה ארוכה ומשתמשים בבלימת מנוע, לא נכנס (כמעט = קרבורטור) דלק לצילינדרים. במנוע דו פעימתי, זה אומר גם שאין שימון.

 

התוצאה של סל"ד גבוה (בגלל בלימת מנוע) ושימון מועט => מנוע תפוס.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הזכיר לי... ואני לא יודע אם זה אגדה אורבנית או לא, אבל אשאל בכל זאת.

 

בסאאב 92 (שהיתה הדגם הראשון של החברה) האירודינמית, גם הגלגלים הקדמיים היו מחופים חלקית, כמו האחוריים. בסאאב 93 הם כבר לא. מדוע?

 

Saab-92-1950-1600-03.jpg IMG_5005-r.jpg

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שהסיבה נעוצה בכך שההזרקה אינה ישירה לצלינדר אלא מתבצעת לתא "קדם שריפה".

אולי כאשר דפנות התא קרות, לוקח לתערובת יותר זמן להדלק ולהגיע לצלינדר..

 

רגע, זה תשובה נכונה?

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למייטב הבנתי זה נכון, במצב הנ"ל בעירה של הסולר יותר איטית לכן צריך קידום הזרקה.

 

חיפשתי הסבר יותר מפורט, לא מצאתי...

 

 

ברנו קנגו שנת 2000 שנייתה לי, היה כבר מחשב ניהול מנוע וקצת אלקטרוניקה אבל עדיין משאבת הזרקה מכאנית. על המשאבה היה מנוף לקידום הזרקה, מחובר עם כבל ליחידה שמושכת בכבל בתלות בטמפרטורה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו באמת לא שאלה קשה...

 

באב הטיפוס של הסאאב 92 הגלגלים הקדמיים היו מחופים, אבל יש הבדל בולט מול גרסת היצור של ה-92:

 

Ursaab.jpg

 

 

הזכיר לי... ואני לא יודע אם זה אגדה אורבנית או לא, אבל אשאל בכל זאת.

 

בסאאב 92 (שהיתה הדגם הראשון של החברה) האירודינמית, גם הגלגלים הקדמיים היו מחופים חלקית, כמו האחוריים. בסאאב 93 הם כבר לא. מדוע?

 

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשנוסעים בירידה ארוכה ומשתמשים בבלימת מנוע, לא נכנס (כמעט = קרבורטור) דלק לצילינדרים. במנוע דו פעימתי, זה אומר גם שאין שימון.

 

התוצאה של סל"ד גבוה (בגלל בלימת מנוע) ושימון מועט => מנוע תפוס.

 

מה שכן, בכל המכוניות האלו הייתה ידית שנועלת את המייסב החד כיווני כדי לאפשר בלימת מנוע. אביל בדיוק כשצריך להשתמש בבלימת מנוע, אסור לעשות את זה מהסיבה הנ"ל.

מעניין מה הייתה הנחיית יצרן לגבי השימוש בידית.

 

 

 

זה אגב, לדעתי, האוטו הכי מעניין ממשפחת מכוניות 2 פעימות עם מנוע שמבוסס על מנוע DKW. "מתחרה" של פולקסווגן טרנספורטר מהצד השני של מסך הברזל, יוצר במזרח גרמניה בין השנים 1961-1991. הוא יותר מתקדם מהטרנספורטר - מנוע והנעה קידמיים, יותר מרווח, רצפה שטוחה, יותר נוח להעמסה. רק שהוא לא התחדש 30 שנה...

 

לאחר איחוד גרמניה עברו למנוע 4 פעימות 1.3 של גולף, די מובן שזה כבר היה מאוחר מידי והייצר נפסק שנה אחר כך.

111.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

אולי לשיפור היציבות רצו להגדיל את המפשק של הגלגלים הקידמיים?

 

כשהם מחופים חלקית, מפשק חייב להיות קטן על מנת שתהיה לגלגל אפשרות לפנות.

 

 

וכשיש חיפוי מלא כמו באב טיפוס, איך מחליפים גלגל?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהתמונות בגוגל לא ניראה הבדל של ממש ברוחב הסרן בין דגם התצוגה לבין הסידרתי.

אני מהמר על הקושי בהחלפת גלגל ואולי הקטנה של רדיוס הפניה..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המפשק לא השתנה (לפחות לא באופן ניכר) בין הדגמים. החלפת גלגל לא נוחה (הכי לא נוחה דוקא ב-92) אבל אפשרית.

 

איך מחליפים גלגל מאחורה ל- DS? שימו לב שהמיוחד הוא גלגל קדמי עם חיפוי מלא. מכוניות עם חיפוי גלגל אחורי יש הרבה...

 

באב הטיפוס היה רווח גדול בין הגלגל לחיפוי (מה שהגדיל את רוחב המכונית). בסאאב 92 המרווח היה מינימלי. בסאאב 93, החיפוי כבר חלקי כמו ברוב המכוניות בעולם, אבל המרחק בין הכנף לגלגל לא השתנה.

 

1973_Citroen_DS_Super_5-xlarge_trans_NvBQzQNjv4BqsT8WkHhIIGcqf-eU4anH8SH0-jRUT4rHK8EgtaGoQwQ.jpg

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסאאב 92 היה כשל תכנוני וב-93 הוא תוקן (על חשבון פגיעה באירודינמיות). אני לא מכיר מכונית אחרת עם חיפוי מלא לגלגלים הקדמיים, ולא במקרה.

 

מהו הכשל?

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...