Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חידון שאלות טכניות


Buki

פוסטים מומלצים

אתה מסתכל על השקע והפין ובודק מה המצב שלהם.

 

 

אם רק סביב הפין הזה הפלסטיק מעט התעוות וכל היתר תקין, אין בעיה לעשות את התיקון הזה.

 

אם כל השקוע מעוות ברמה שאי אפשר לחבר/לנתק והפך לפריך - תחליף

 

אני חושב שהמצב הראשון הרבה יותר נפוץ.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה חידודים ברשותכם,

עד כמה שיצא לי לראות הבעיה קיימת בריכבי רנו בלבד (לא צרפתיות בכללי כפי שמרמז הפוסט). יתכן שקיימים דגמים נוספים שסובלים מהמחלה, אני לא נתקלתי.

בעיית ההארקה (מינוס בשפת הDC) היא לא בלוח המודפס, אלא בחיבור של צמת החשמל לפנס.

 

הסיבה היא פשוטה, בפנס ישנן כ5 נורות (לפעמים אף יותר) כאשר לכל נורה ישנו חוט הזנה יעודי. כל נורה כזו גם זקוקה למסלול חוזר לזרם החשמלי שזורם דרכה (מינוס), אבל כבל המינוס המגיע לפנס הוא אחד ויחיד. כלומר קו המינוס צריך להיות מסוגל לשאת פי5 (ויותר) זרם מכל קו הזנה אחר שמגיע לפנס.

בפועל, מי שיסתכל על הקוים והחיבורים, יגלה שקו המינוס הוא באותו גודל כמו שאר הקוים, וחמור מזה פין האדמה בקונקטור שמחבר את הצמה לפנס, באותו גודל בדיוק כמו הפינים של ההזנה.

מה שקורה בפועל, פין האדמה בקונקטור קטן מידי מיכדי לשאת את הזרם הנדרש ממנו. עם הזמן, ומחזורי החימום הרבים שהוא עובר, הפין מאבד מגע, ולעיתים קרובות אף ממיס את הפלסטיק של הקונקטור.

 

כאשר פין האדמה נפגע ואינו מוליך זרם כראוי, הזרם החשמלי מחפש לו נתיב חליפי לזרם החוזר, ומוצא אותו דרך חוט הזנה של נורות אחרות, מה שגורם להן להדלק גם כן.

 

יצא לי לתקן את הבעיה בכ10 רכבים שונים של רנו ממגוון הדגמים, התיקון הוא פשוט מאוד. הלחמה קטנה של חוט עוקף קונקטור, מהצמה של הפנס, אל לוח החיבורים של הפנס. הגישה נוחה ואין בעיה לבצע את העבודה בכל הדגמים המדוברים. גם החשמלאים מכירים את הבעיה היטב ומבצעים את המעקף בדקות בודדות.

 

עם כל הרצון לשמור על מקוריות הרכב ולהמנע מקומבינות, מי שמתחיל להחליף חלקים בגלל התקלה הזו, הוא בגדר לא שפוי (תשובה למלטבשי).

 

המדהים הוא, שהבעיה קיימת כבר יותר משני עשורים, ועדיין, לפחות בדיגמי רנו, התכנון של אותו מחבר נשאר עם אותו מפגע.

מופיע בהרבה מאוד דגמים, כולל יפניים.

אגב איך את המתקן? אתה מחבר מינוס עבה למקום אחר בגוף הרכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מופיע בהרבה מאוד דגמים, כולל יפניים.

אגב איך את המתקן? אתה מחבר מינוס עבה למקום אחר בגוף הרכב?

במקרה של רנו (כאמור לא נתקלתי באחרים), הבעיה נוצרת בפין של הקונקטור עצמו.

לכן אני עוקף את הפין על ידי הלחמה של חוט נוסף מחוט המינוס המקורי של צמת הפנס,אל פלאח מתכת שמשמש כמוליך מינוס של אחת הנורות בפנס.

החיסרון המיידי הוא כמובן שקשה יותר לנתק את לוח הנורות של הפנס מהצמה שלו.

מצד שני מדובר בפעולת פשוטה מידי מכדי להתלונן.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם התיקון שלך מחזיק מעמד והוא אמור, אז אפשר להסיק שאין בעיה תיכנונית עם החיווט עצמו או העובי חוט.

הבעיה היא במחבר החשמלי בכללי ובסוף חוט של הארקה בפרט.

הבעיות האלו דיי מאחורנו היום, עם המעבר לתאורת לד, שצורכת הרבה פחות זרם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב...זו ידית הילוכים של פולקסווגן אילטיס Iltis, רכב שטח של פולקסווגן שיוצר ב 1978-1988, סה"כ בפחות מ 10 אלף יחידות ולכן הוא לא כ"כ מוכר.

 

 

הילוך "שמאלה למטה" זה לא הילוך 0 אלא הילוך G. שזה בגרמנית Gelende - שטח.

 

הילוך עם יחס העברה 7.5 בערך, מקביל להילוך ראשון Low ברכבי שטח עם תיבת העברה עם שני הילוכים.

 

הילוך ראשון רגיל הוא ביחס העברה 3.5 בערך, מקביל להילוך ראשון High.

 

לא הייתה באילטיס תיבת העברה עם שני הילוכים אלא הסתפקו בהילוך נוסף אחד קצר מאוד בתיבת הילוכים הרגילה.

 

 

 

 

מה שמוביל אותי לשאלה הבאה.

 

 

נקח לדוגמא סוזוקי ג'ימני ידני.

 

יחס העברה בהילוך שני low דומה מאוד לראשון High, יחס בשלישי Low דומה מאוד לשני High, ברביעי Low דומה לשלישי High וכן האלה.

 

 

אז השאלה היא מדוע היום כל היצרנים משתמשים ברכבי שטח אמיתיים בתיבת העברה שני הילוכים ולא מסתפקים בהילוך ראשון מאוד קצר כמו באילטיס?

 

הרי בכל מקרה חוץ מההילוך הראשון כל ההילוכים חופפים, זאת אומרת כל הילוך בתחום low זה (בקירוב כמובן) הילוך אחד נמוך יותר בתחום High.

 

 

 

 

 

 

 

 

VOLKSWAGEN-ILTIS-00.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז השאלה היא מדוע היום כל היצרנים משתמשים ברכבי שטח אמיתיים בתיבת העברה שני הילוכים ולא מסתפקים בהילוך ראשון מאוד קצר כמו באילטיס?

 

לדעתי, יצירת יחס העברה גבוה מסבך את תכן התיבה. לשם יצירת יחס גבוה נדרש לפחות גג"ש אחד גדול במיוחד - מה שיגדיל את התיבה, או גג"ש קטן במיוחד - מה שיפגע באורך החיים של התיבה.

כיוון שתיבת ההעברה נדרשת כך או כך, על מנת לאפשר שילוב גלגלים קידמיים, עדיף להוסיף בה יחס העברה נוסף, קטן יחסית (1:2-1:3) מאשר לסבך את הגיר.

לראייה, גם במשאיות כבדות, בהן נדרשים יחסי העברה אגרסיביים, מעדיפים לפצל את הגיר לשני גירים אחד אחרי השני, לדעתי מאותה סיבה.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

במכוניות עם גלגל ספייר במתקן מתחת לרכב (כמו דאסטר 2X4), מה הצורה הנכונה להניח את הגלגל במתקן?

 

לצורך הפשטות, חישוק זה קערה. הקערה אמורה להיות הפוכה או לא?

 

 

 

 

Screenshot_2019-09-18-22-01-49(1).jpgScreenshot_2019-09-18-22-02-03(1).jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד הקערה פתוחה כלפי מטה, כדי שלא יצטבר לכלוך וכל מיני נחשים וחולירע בחלל שנוצר בין הרצפה לג'אנט.

 

אם יש מתקן הצמדה בסגנון כבל נגלל או בורג, אז גם עדיף שהמשטחים המוצמדים יהיו קרובים ולא רחוקים אחד מהשני, למזער חופשים

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקערה כלפי מעלה.( התמונה הראשונה)

ראשית, מקום אחסון לכלים.

שנית, כדי שיהיה אפשר לנפח אוויר בגלגל ספייר מעת לעת.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון מאוד, לזה התכוונתי. זאת אומרת רק לעניין של הניפוח. בנוסף וונטיל בשעה 6 כדי שתיהיה גישה נוחה יותר.

 

אם יש ערכת כלים מקורית שממוקמת בתוך הגלגל, אז אין שאלה. ברור שהקערה חייבית להיות כלפי מעלה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון מאוד, לזה התכוונתי. זאת אומרת רק לעניין של הניפוח. בנוסף וונטיל בשעה 6 כדי שתיהיה גישה נוחה יותר.

 

אם יש ערכת כלים מקורית שממוקמת בתוך הגלגל, אז אין שאלה. ברור שהקערה חייבית להיות כלפי מעלה.

בס"ד

 

ב-307 שהייתה לי, הקערה הייתה כלפי מטה, בתוך הקערה, הייתה קופסת אחסון של הג'ק שזה בתורו היה משמש בתור נק' העיגון של הגלגל(הנק' הייתה מחוזקת כמובן).

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוה פעם, אם יש בתוך הגלגל ערכת כלים, היא קובעת צורת הנחה ספציפית ואין לך ברירה.

 

השאלה שלי התייחסה לגלגל בלי ערכת כלים כמו בתמונות, בדגמים בהם ערכת הכלים נמצאת במקום אחר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...