Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4216 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

פיאט פונטו גרנדה רובוטית שנת 2008

מידי פעם, לא תמיד, בערך פעמיים שלוש בשבוע, כאשר מנסים להניע, הרכב לא מניע בניסיון הראשון,

מקידים את הקוד, פותחים סוויצ', נורות לוח המחוונים נדלקות, לוחצים על הבלם, מנסים להניע, לא קורה כלום,

אין רעש של ניסיון התנעה, אין תגובה, לא שומעים כלום.

 

 

סוגרים את הסוויצ', מנסים שוב, אותה התגובה וחוזר חלילה, מספר פעמים,

עד אשר באחד הניסיונות הרכב מניע, וכאשר זה קורה, הוא מניע בבת אחת, בקלות.

 

 

מספר דגשים:

 

 

1. הבעיה מתרחשת לאחר שהרכב עומד מספר שעות (בבוקר או בסיום העבודה),

לא קרה לי שהוא התרחש כשנסעתי לדוגמא באמצע היום, אבל אולי מכיוון שאני כמעט ולא נוסע באמצע היום.

 

 

2. ע"מ לוודא שלא מדובר בבעיה בקודן, אז לאחר הקשת הקוד וכשלון ההנעה, לא הקשתי שוב את הקוד עד אשר הצלחתי להניע,

כלומר, הקשתי את הקוד רק פעם אחת.

בנוסף, וידאתי שלקודן אין בכלל ניתוק בסוויצ' ע"מ כך שניסיתי להניע ללא הקשת הקוד, ושמעתי רעשים של ניסיון הנעה.

(אבל בכל מקרה, ברור שהקודן לא הבעיה מכיוון שכאשר הצלחתי להניע לאחר מספר ניסיונות כושלים, זה היה ללא הקשה נוספת של הקוד).

 

 

3. וידאתי שהבעיה היא לא באימובילייזר שבמפתח, מכיוון שעברתי להשתמש במפתח הרזרבי וזה איתו הבעיה מתרחשת.

 

 

4. התייעצתי עם מוסכניק שאני סומך עליו, הוא אמר שאין קשר לפלאגים ואין קשר למשאבת הדלק,

מכיוון שהבעיה היא כנראה חשמלית לפני בכלל שמשהו שקשור למנוע נכנס לעבודה,

זה יכול להיות בעיה בסויצ', בעיה בחיישן שמזהה שהבלם לחוץ, בעיה בסטרטר, בעיה חשמלית בצמה מסויימת וכו',

הוא לא רוצה להחליף סתם חלקים והוא לא יכול לנסות לאתר את הבעיה כשאר היא לא מתרחשת (וכשאני אצלו היא לא מתרחשת.

 

 

5. הבעיה קורת מזה כחודש וחצי, בנוסף אתמול קרה מקרה חדש, שקרה רק פעם אחת (אתמול), והוא שבזמן העמידה ברמזור אדום,

הרכב פתאום נכבה, אבל הניע מייד ובקלות בניסיון הראשון, לא בטוח שזה קשור לבעיה שהצגתי, אבל נראה לי חשוב לציין זאת.

 

 

עצות, טיפים והצעות יתקבלו בברכה,

תודה

פורסם

להבנתי, זה לא יכול להיות הקודן, וידאתי שלקודן אין בכלל ניתוק בסוויצ' ע"מ כך שניסיתי להניע ללא הקשת הקוד, ושמעתי רעשים של ניסיון הנעה.

יתרה מכך, אם הבעיה היתה בקודן, ההתנהגות היתה צריכה להיות כמו שמנסים להניע מבלי להקיש את הקוד, קרי, לשמוע רעני התנעה.

פורסם (נערך)

לפי מה שתיארתה הסטרטר לא תמיד נכנס לפעולה.

תתחיל לבדוק את הסויץ אם רב מדד שהוא סוגר את המעגל בזמן סיבוב מפתח וקיים חשמל שמה,

אחרי זה תיבדוק אם מגיעה חשמל לREALY של הסטרטר(אם הוא קיים) בכל מיקרה תיבדוק אם מגיעה חשמל לסטרטר

 

כמו כן יש לבדוק את ההגנות שמונעות התנעה כמו הגנת הילוך משולב, הגנה של האימובילייז ללא קשר למפתח ולחיצה על הברקס.

(אני לא יודע איך בפיאט אבל ההגנות האלו אצל רוב היצרנים ימנעו מהחשמל להגיעה "פיקוד" REALY או כל דבר שפותח זרם לסטרטר).

 

בהצלחה.

עריכה אחרונה על ידי x-Anton-X
פורסם
פיאט פונטו גרנדה רובוטית שנת 2008

מידי פעם, לא תמיד, בערך פעמיים שלוש בשבוע, כאשר מנסים להניע, הרכב לא מניע בניסיון הראשון,

מקידים את הקוד, פותחים סוויצ', נורות לוח המחוונים נדלקות, לוחצים על הבלם, מנסים להניע, לא קורה כלום,

אין רעש של ניסיון התנעה, אין תגובה, לא שומעים כלום.

 

 

סוגרים את הסוויצ', מנסים שוב, אותה התגובה וחוזר חלילה, מספר פעמים,

עד אשר באחד הניסיונות הרכב מניע, וכאשר זה קורה, הוא מניע בבת אחת, בקלות.

 

 

מספר דגשים:

 

 

1. הבעיה מתרחשת לאחר שהרכב עומד מספר שעות (בבוקר או בסיום העבודה),

לא קרה לי שהוא התרחש כשנסעתי לדוגמא באמצע היום, אבל אולי מכיוון שאני כמעט ולא נוסע באמצע היום.

 

 

2. ע"מ לוודא שלא מדובר בבעיה בקודן, אז לאחר הקשת הקוד וכשלון ההנעה, לא הקשתי שוב את הקוד עד אשר הצלחתי להניע,

כלומר, הקשתי את הקוד רק פעם אחת.

בנוסף, וידאתי שלקודן אין בכלל ניתוק בסוויצ' ע"מ כך שניסיתי להניע ללא הקשת הקוד, ושמעתי רעשים של ניסיון הנעה.

(אבל בכל מקרה, ברור שהקודן לא הבעיה מכיוון שכאשר הצלחתי להניע לאחר מספר ניסיונות כושלים, זה היה ללא הקשה נוספת של הקוד).

 

 

3. וידאתי שהבעיה היא לא באימובילייזר שבמפתח, מכיוון שעברתי להשתמש במפתח הרזרבי וזה איתו הבעיה מתרחשת.

 

 

4. התייעצתי עם מוסכניק שאני סומך עליו, הוא אמר שאין קשר לפלאגים ואין קשר למשאבת הדלק,

מכיוון שהבעיה היא כנראה חשמלית לפני בכלל שמשהו שקשור למנוע נכנס לעבודה,

זה יכול להיות בעיה בסויצ', בעיה בחיישן שמזהה שהבלם לחוץ, בעיה בסטרטר, בעיה חשמלית בצמה מסויימת וכו',

הוא לא רוצה להחליף סתם חלקים והוא לא יכול לנסות לאתר את הבעיה כשאר היא לא מתרחשת (וכשאני אצלו היא לא מתרחשת.

 

 

5. הבעיה קורת מזה כחודש וחצי, בנוסף אתמול קרה מקרה חדש, שקרה רק פעם אחת (אתמול), והוא שבזמן העמידה ברמזור אדום,

הרכב פתאום נכבה, אבל הניע מייד ובקלות בניסיון הראשון, לא בטוח שזה קשור לבעיה שהצגתי, אבל נראה לי חשוב לציין זאת.

 

 

עצות, טיפים והצעות יתקבלו בברכה,

תודה

חבל שלא שמו לך נורת ביקורת ברכב שמחוברת לרגל חמישים של הסטרטר ואז בפעם הבאה שזה היה קורה הייתה יודע עם זה בעית הספקת מתח לסטרטר או דרוש שיפוץ סטרטר

בכל נקרה זה מה שאני עושה שאני נתקל בתלונות כאלו

פורסם

1. כיצד בודקים את כל הדברים הללו? מי יודע ויש לו את הציוד לבדוק? כל חשמלאי רכב?

2. סתם לידע כללי, מה זה "הגנת הילוך משולב"?

פורסם

קודם כל יהיה קשה לאתר את הבעיה אם היא קוראת רק פעם 1 ל100 הנעות וכן כמו צריך לבדוק שהבעיה היא לא סטרטר (אהבתי את הרעיון אם המנורה).

אם בכל זאות מדובר בבעית חשמל אז עדיף חשמלי שמכיר את ברכב וידעה איפו כל דבר נימצא זה יקצר את תהליך. ברוב המקרים רב מדד טוב יספיק בשביל לאתר איפו הבעיה כשפוגשים אותה

 

הגנת הילוך משולב זה כאשר אתה לא יכול להניע כשההילוך משולב (נגיד אם זה על D באוטו או בחלק מהמכוניות בידני גם לא יניעה אם זה לא ב N)

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

עדכון של ממצא מעניין ששמתי לב לאחרונה

כאשר אני מנסה בפעם הראשונה לסובב את המפתח ואין תגובה,

במקום לסגור את הסוויצ' ולנסות עם מספר פעמים כפי שהייתי עושה עד היום,

פשוט השארתי אותו מסובב, כלומר לאחר שניסיתי להניע ולא היתה תגובה, לא זזתי, המתנתי 2-3 שניות, ואז הרכב הניע.

 

זה אומר משהו?

פורסם

לא זה לא נותן כיוון חדש.

 

כל הסיבות כבר נאמרו, זו בעיה של מגעים לא יציבים ב:

 

החלק החשמלי של הסוויץ'

מעגל פיקוד לסטרטר

הסטרטר עצמו.

 

 

פורסם

נאמרו כל הסיבות האפשרויות בלי כיוון אמיתי לפתרון הבעיה, למעט להתחיל לפרק ולהחליף חלקים סתם :-)

 

מדוע זה לא נותן כיוון חדש? אם לדוגמא זו בעיה של מגע, אז כיצד יתכן שהחזקה של המפתח מסובב עוד שתי שניות גורמת למגע להתחבר?

פורסם

כיוון אמיתי אי אפשר לתת ללא בדיקות, והוסבר גם מה לבדוק.

 

 

אני יכול לספר שהייתה לי באחת המכוניות תופעה זהה לגמרי. היה מניע אחרי החזקה של המפתח כמה שניות במצב start.

 

הסתדר לאחר החלפת המכלול החשמלי של הסוויץ'.

 

מדוע נוצר מגע אחרי כמה שניות אני לא יודע להסביר, אבל נתקלתי כמה פעמים נוספות בתופעות כאלה.

 

 

פורסם

היום זה לא עבד, החזקתי את המפתח מסובב והרכב עדיין לא הניע,

אבל מצד שני, משהו אחר כן עזר, והוא עזר כבר מספר פעמים, למעשה, לא קרה שניסיתי אותו והוא לא עזר,

והמשהו הזה הוא להוציא את המפתח, לנסועל את הרכב (עם השלט), לפתוח אותו ולנסות שוב, מניע מייד.

 

 

מוזר.

פורסם

מה שדנידין כתב לך, זה הרעיון הכי טוב.

תחבר נורה פשוטה, בין גוף הרכב לבין החוט הדק של הסטרטר.

ותבדוק מה קורה, כאשר הבעיה מתרחשת.

×
×
  • תוכן חדש...