Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקודה אוקטביה 1.4 2014 - רשמים ועדכונים


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3867 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הגיע הזמן לכתוב חוות דעת על רכב הליסינג החדש שלי שמחליף את הפוקוס 2.0 טיטניום שהייתה איתי בשנתיים וחצי האחרונות. אחרי התלבטויות בחרתי באוקטביה 1.4 DSG, ברמת אבזור בסיסית (ambition). הבחירה נעשתה אחרי שבחנתי כמה מתחרות ומתוך מגוון די מוגבל שרלוונטי בחברת הליסינג שלי, ובתקציב שלי. לגמר הגיעו האוקטביה והמאזדה 3 ספיריט 2.0. המאזדה הובילה מבחינת תצורה ומראה כללי (הצ'בק המועדפת עליי), התנהגות כביש, אבזור, גיר מצויין עם תפעול מההגה. האוקטביה נבחרה על פניה בגלל שילוב מנוע וגיר עדיפים בעיניי, איכות תא נוסעים, התנהגות לא רעה בכלל למרות הגודל והסרח העודף מאחור, מרווח פנימי, ובעיקר זמן אספקה מהיר יותר בצבע שרציתי (שחור).למאזדה הייתי צריך לחכות חודשיים נוספים במקרה הטוב. האוקטביה גם יצאה קצת יותר זולה בליסינג, לא משהו משמעותי.המחיר של האוקטביה במחירון - 139K, של המאזדה 133K לאקטיב, 142K לספיריט (אם הייתי הולך עליה הייתי בוחר באקטיב).



את האוקטביה קיבלתי כבר לפני שלושה שבועות, בשבוע הראשון היא הייתה אצל חבר שגם עשה לה הרצה, כי אני הייתי בשלילה.. אז יש לי כשבועיים ניסיון נהיגה עליה, וכרגע היא עם 2500 ק"מ.



מבחינה חיצונית - לא משהו לכתוב עליו הביתה. המראה המשעמם והמוכר מבית סקודה שלא מחפשים לרגש. די מכוערת בתכלס בעיניי, השחור עושה לה קצת טוב והיא נראית פחות מונית ככה.התצורה של תא המטען, שילוב של סדאן עם הצ'בק (נוצ'בק כמו שקוראים לזה, כל החלון האחורי מתרומם יחד עם מכסה תא המטען) - פשוט גאוני. אני לא בעל משפחה אז זה לא כזה שימושי לי, אבל בכל זאת זה מאד נוח כשצריך שיש פשוט אינסוף מקום בתא המטען, ובנגישות מצויינת. אם משכיבים את המושבים מקבלים נפח אחסון של טנדר בערך. סקודה השכילו גם להתקין המון אמצעי עיגון בתא המטען ומספקים מערכת רשתות גמישות שמאפשרות לסדר את החלל הזה בנוחות, ככה שדברים מסודרים במקום שלהם ולא עפים מצד לצד בסיבובים. יש גם בונוס נוסף - מגב אחורי, חשוב ושימושי מאד בחורף.



תא נוסעים - הרוב מרגיש מאד איכותי, המרחב הפנימי עצום, בטח לעומת הפוקוס. המרחב לרגליים של הנוסעים מאחור כמעט מוגזם. לנוסע במושב המרכזי פחות נוח בגלל מנהרה בולטת והבליטה של המשענת המרכזית עם פתחי המזגן.

כל התצוגות עשויות בצורה אסתטית לעין, אבל בלוח השעונים יש קצת חד גוניות לטעמי, כל המחוונים באותו צבע לבן עם קצת אדום בקצה, מחוון הדלק למשל מאד לא ברור לקריאה מהירה, כי הוא מתפרש על זוית של 300 מעלות בערך, מיותר.

הכסאות סבירים מבחינת נוחות, יצא לי לנהוג 4 שעות רצוף בלי שום סימני עייפות. הריפוד נאה ומרגיש איכותי למגע.

 

האבזור מספק למדי וכולל את רוב הדברים החשובים (לי לפחות) :

 

  • מערכת מולטימדיה עם מסך מצוין שלא מתרגש מאור שמש, ותפעול (קצת מוגבל) מההגה. הסאונד לא רע בכלל, יותר טוב מה שהיה בפוקוס לדעתי, בגירסת הטיטניום עם מערכת של סוני.
  • דיבורית בלוטות' מובנית שגם נשמעת טוב מאד בשני הצדדים. אנשי קשר מסונכרנים עם הטלפון אבל לא תומכת בעברית. יש אפשרות לבחור 5 מועדפים (תהליך לא פשוט כשלא רואים את השמות), ולחייג אליהם ישירות מהמסך. אפשר גם להכניס תמונות שלהם איכשהו, לא יצא לי לחקור לעומק.
  • משענת יד אמצעית שמתכווננת לגובה ולאורך - מאד נוח.
  • אינסוף תאי אכסון נגישים ושימושיים. תא כפפות נוח לשימוש, מקורר, תא מתחת לידית האמצעית, תא קטן נסגר בתחתית הקונסולה המרכזית, תא נוסף בצד שמאל תחתון של הדשבורד, תא גדול בכל דלת, תא ייעודי לאפוד זוהר מתחת למושב הנהג, תא ייעודי למשקפי שמש בתקרה, אם כי הגודל שלו גבולי לדעתי, לא כל זוג משקפיים יכנסו שם. רוב התאים מרופדים בבד, מה שמוסיף לתחושת האיכות ומונע קצת קרקושים של חפצים.
  • כניסת USB וAUX בקונסולה המרכזית. כניסת SD וCD בתא הכפפות (חכם מאד, מי עדיין שומע דיסקים..?). אני העדפתי להשתמש בSD כדי לשמור על המראה הנקי, DOK שבולט מהקונסולה לא נראה טוב. בספר הרכב כתוב שהמערכת תומכת בSD בפורמט NTFS וFAT32, בפועל NTFS לא עבד, FAT32 כן עבד.
  • בקרת שיוט (ללא מגביל מהירות, אבל יש אפשרות להתראת מהירות אחת במחשב הרכב).
  • יציאת מיזוג לספסל האחורי. לא ברור לי איך זה לא נכנס כברירת מחדל לכל רכב חדש.
  • מחשב דרך מתוחכם מהרגיל, עשוי היטב.
  • שקע מצת בתא המטען.
  • ניטור לחץ אויר בצמיגים.
  • תאורת נסיעה ביום - אין צורך להתעסק עם מתג האורות יותר ! סופסוף רכב שמאפשר פיצ'ר בסיסי כזה של הדלקת אורות בכל זמן שהסויץ' דולק, כמו שהיה לי ברנו 14 שנת 82 :)
  • שלט עם פתיחה של תא המטען (שננעל לבד אחרי הסגירה). זה יכול להיות קצת מסוכן אם במקרה הגעת עם שקיות של קניות, הנחת את הכל בתא המטען, יחד עם השלט, וסגרת.. הוא יינעל ואתה תקוע בחוץ. עוד פיצ'ר - אם נועלים את הרכב, ואח"כ פותחים עם השלט, אבל שום דלת לא נפתחת תוך X זמן - הרכב יינעל מחדש שוב, זה מונע פתיחה בשוגג והשארה של הרכב לא נעול.
  • גלגל רזרבי בגודל מלא.

 

מה אין וקצת חסר ? (חלק מהדברים קיימים בגירסת האלגנס היקרה יותר)



 

  • חישוקים קלים ! פשוט זוועה הטאסות האלה. אבל זה לא שווה 9K הפרש..אפשר להשקיע 2000 זוזים בסט חישוקים אם רוצים.
  • תאורה במראות של מגיני השמש (אין לא לנהג ולא לנוסעת, חמור מאד).
  • חיישן גשם למגבים.
  • בקרת אקלים. אני אישית די מעדיף מזגן לא אוטומטי, אבל יש מי שזה יחסר לו.
  • מנופי שליטה על ההילוכים בהגה.
  • מראה מתכהה אוטומטית.
  • משענת יד מרכזית לספסל האחורי, עם דלת גישה לתא המטען.
  • קיפול מראות חשמלי.
  • חיישני רוורס מובנים/מצלמת רוורס (יש לי חיישנים בהתקנה מקומית ששמים בליסינג לכל הרכבים, נורא).
  • שליטה על הטלפון מההגה. זה אחד הדברים הכי מפגרים שראיתי, אין אפשרות לענות לשיחה או לסיים שיחה מההגה, צריך ללחוץ על הכפתור במסך המגע וזה לא נוח ולא בטיחותי. יש מקום לכפתורים האלה בהגה, הם פשוט לא הזמינו אותם באבזור..לא בטוח אם יש את זה בגירסת האלגנס, לדעתי לא. מה שיותר גרוע זה שאם אני זה שחייגתי למשל, המסך ממשיך להציג את השיר המתנגן או המסך של הרדיו, ואם חזרתי לוויז למשל אחרי שהתחלתי את השיחה, אין לי דרך מהירה לנתק. אני צריך לבחור קודם PHONE במסך ואז אני מקבל את האפשרות של ניתוק השיחה, או לחזור למסך השיחה בטלפון. מאד לא נוח. אם השיחה נכנסת אז הוא עובר למסך טלפון לבד, ואז אפשר לענות מהמסך טאץ'.

 

בנהיגה :



לאוקטביה 1.4 החדשה יש 140 כ"ס וכ-25 קג"מ מומנט ברצועה שבין 1500 ל-3500 סל"ד. בהשוואה לפוקוס 2.0 שהייתה לי שלה היו 170 כ"ס וכ-20 קג"מ ב-4500 סל"ד. למספרים האלה יש משמעות.הפוקוס מרגישה חזקה רק כשעוברים את ה-4000 סל"ד, ואת המיאוץ ל-100 היא עושה ב-9 שניות.האוקטביה מרגישה חזקה כבר בסל"ד נמוך מאד, ומאיצה ל-100 ב-8.5 שניות ! מה שיותר חשוב זה תאוצות הביניים לעקיפות והיכולת לגמוע עליות בלי מאמץ. פשוט יש כוח זמין בלי לקרוע את המנוע לסל"ד מירבי, תענוג. למעשה רצוי אפילו לא להגיע לסל"ד מירבי, כי מורגשת ירידה ביכולת של המנוע מעל 5000 סל"ד בערך. המנוע מרגיש קצת אסטמתי בסל"ד גבוה מאד.

התיבה DSG7 משתפת פעולה בצורה מעולה, הפעולה שלה מהירה ורהוטה, אין מה להשוות בכלל לפאוור שיפט של הפוקוס שמרגישה כמו אבטיפוס לא בשל לעומתה. יש לאוקטביה טיפה היסוס בזינוק הראשוני, בעיקר בתנועה איטית אחרי בלימה, לדעתי זה פשוט כי תכננו את הקלאץ' להשתלב באיטיות כדי למנוע מכות כוח. אבל אחרי השניה הראשונה של ההאצה היא עפה. בזינוק בפול גז מהמקום היא יוצאת מהר מאד.

אגב - ניסיתי לבצע זינוק עם LAUNCH CONTROL, נראה לי שאין לה את הפיצ'ר הזה :)

בזחילה היא לרוב עובדת יפה ושקוף למשתמש, פה ושם היו קצת קפיצות קלות, לא משהו קריטי. משהו שפחות מוצלח והיה טוב בפוקוס - בתמרוני חניה של קדימה ואחורה, אם נותנים לרכב טיפה להתדרדר אחורה ואז משלבים לD בציפיה שהוא ישתלב ויעצור את הדרדור, זה קורה בדיליי מאד ארוך. בפוקוס זה היה מיידי, כמו בגיר ידני. אותו דבר קורה בכיוון ההפוך עם הרברס.

התפעול הידני של התיבה לא הכי נוח מבחינתי. ההסטה של הידית רחוק מהנהג היא הפוכה להגיון, במצב הזה אתה רוצה את הידית קרוב אליך. וגם הכיוון של הפלוס/מינוס הפוך לי, אני רגיל שדחיפה מורידה הילוך וכאן זה הפוך. אבל התרגלתי כבר. חבל מאד שאין מנופי שליטה בהגה.



בשיוט בכביש המהיר המנוע שקט למדי, אבל מה שמפריע זה רעשי רוח לא סבירים. ממש מרגיש שיש איזשהו חריץ פתוח בחלון, בעיקר במהירויות של

מעל 120 (שקל מדי להגיע אליהן..). נקודת חולשה רצינית. הפוקוס במובן הזה הייתה מצטיינת לעומתה. יש כוח זמין כל הזמן והיא צוברת מהירות מהר מאד גם הרבה מעל המהירות החוקית, עקיפות על 160 נעשות בלי מאמץ רב.

 

ההגה מעולה מבחינת התחושה, בדיוק במשקל הנכון, לינארי, ומתקשר למדי. פחות אהבתי את החומר עצמו של גלגל ההגה, מרגיש מחוספס מדי, עושה לי קצת צמרמורת כמו להעביר יד על לוח כיתה של פעם. מניח שאני אתרגל. העובי והקוטר מרגישים נכון, ויש מיקום נוח לידיים. פחות נוח להגיע לצופר, צריך להזיז את היד למרכז ההגה.

ההתנהגות שלה בכבישים מפותלים מפתיעה לטובה, עם זויות גלגול שטוחות, אחיזה מצויינת (בזכות הקונטי פרימיום קונטקט 5), ובקרת אחיזה שאמנם לא מתנתקת (אפשר לנתק רק בקרת משיכה), אבל גם לא מתערבת בברוטליות.

למרות שהפוקוס נחשבת למהנה יותר, ואכן מבחינת התנהגות נטו היא עדיפה, בסה"כ בחבילה הכוללת אני יותר נהנה להתגרזן עם האוקטביה בגלל השילוב של המנוע והגיר. בפוקוס הגיר פשוט הוציא את החשק מכל נסיון לנהיגה ספורטיבית. הבלמים פשוט מעולים, ומחזיקים זמן רב תחת עומס של נהיגה אגרסיבית בכבישים מפותלים בלי לאבד יכולת. הם כן מתחילים לעשן ולהסריח, אבל עוצמת הבלימה כמעט ולא נפגעת.



צריכת דלק נראית כרגע מפתיעה לטובה. בתקופה שחבר שלי נהג (רגוע מאד), המחשב עמד על 14 ק"מ לליטר משולב כ-70% בינעירוני.מאז שהיא אצלי אחרי איפוס, הצריכה עומדת על 11 ק"מ לליטר, אבל זה לא משקף כלום כי אני נוהג מאאד לא חסכוני.

לשם השוואה בפוקוס באותה נהיגה הממוצע היה 8.5 ק"מ לליטר. מה שנחמד במחשב הדרך זה שיש לו כמה מונים שונים לצריכת דלק, מהירות ממוצעת וזמן נהיגה. יש ארוך טווח לכל אחד, מאז התנעה אחרונה, ומאז תדלוק אחרון. שימושי למדי.

 

המזגן עושה את העבודה, אם כי הוא לא מהמצטיינים שפגשתי. לפחות שמחתי לגלות שהוא לא מתנתק תחת עומס כמו בפוקוס. לצערי גם פה יש את הפיצ'ר המטופש שכפתור מיחזור אוויר מתאפס בכל התנעה. בנוסף גם מערכת START/STOP המעצבנת צריכה לעבור נטרול אחרי התנעה.



לסיכום - אני מרוצה בסה"כ מהבחירה, למרות כמה ריג'קטים מעצבנים. נראה לי שמהמאזדה הייתי פחות מרוצה.

עכשיו רק נשאר לראות איך האמינות שלה והאם הDSG יצליח לשרוד נהיגה לא מנהלתית באופן תדיר.מעניין גם מה תהיה צריכת השמן לאורך זמן.

עדכונים בהמשך...

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

  • תגובות 152
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

תודה על הסיכום מאוד מעניין ויפה שאתה מציג חיסרונות עם יתרונות.

יוצא לי מידי פעם לנסוע לעבודה על מונית אוקטביה אמנם דיזל,מאחור באמת יש המוון מקום לבירכים הוא מאוד מרווחת,בדיזל לפחות קצת התאכזבתי מאיכות החומרים,אבל אהבתי את נוחות המתלים יושב טוב על הכביש.

 

יהיה מעניין לשמוע על צריכת הדלק במשך.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אחלה סקירה, חייב להגיד שגם אני התרשמתי מאד מהיכולות הדינאמיות של המכונית הזאת!

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

״תתחדש״, סקירה יפה ומקיפה.

 

לנהיגה כמו שלך אתה זקוק לביצועים כמה שיותר חזקים וזמינים ולא הייתה לך באמת בחירה אחרת.

 

מצד שני החששות שלך לגבי אמינות הגיר וצריכת שמן (ואני אוסיף חשש גם לבעיות אחרות במנוע) בייחוד בנהיגה כמו שלך עלול להיות מוצדק. תעדכן אותנו.

 

 

דרך אגב אני לא מבין למה אתה נותן לרכב להתדרדר ורק אז לשלב הילוך ועוד לכיוון הנגדי לדרדור, זה מתכון להרס או בלאי מואץ של הגיר. שילוב להילוך d או r יש לבצע רק בעצירה מוחלטת.

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

תתחדש ותהנה, סקירה מקיפה שכתובה היטב.

אין זכרוני אינו מטעני, לדגם ה 1.4 יש מתלה נפרד מאחור, בניגוד ל 1.2 בה יש קורת מתח מאחור, מה שגורם לעיתים להדהוד מעצבן.

מנוע ה TSI מתנהג כמו דיזל מודרני, רק בלי החסרונות שלו, ואין ספק שזה הכיוון שאליו תצעד תעשיית הרכב בשנים הקרובות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

כמו תמיד, הסקירות שלך לעניין בלי תחושה שיפית את המציאות.

 

תודה!

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

זה אחד השילובים שאני שוקל (לחזור אליו, במקום הקורולה שתעבור לשותפי בקרוב). בעצם מכל הגולפים שהיו לי ה140 (אף שהיה מנוע שונה) היה הכי מאוזן מבחינת תקציב ותמורה. הוא זריז מספיק ולא יקר מידי.

אין ספק שהרכב מרגיש לך מאוד מרווח - מול הפוקוס הוא ממש ווילה :-) אבל מאחור למשפחות הוא לא תמיד מתאים בשל קשתות הגלגלים ותכנון המושב שבפועל לא תמיד מאפשר שלושה התקני ריסון.

לגבי המיזוג לאחור - הוא נשמה יעיל אבל בפועל מוציא זרזיף לא מספק, בטח כאשר המזגן מראש לא מצטיין כמו אצל המתחרות מהמזרח. בהקשר הזה דווקא באלפא היציאה לאחור משום מה יעילה מאוד, אבל המושב מזכיר את של הפוקוס ;-)

דווח באמת על שמן וגיר, וספר לי מה בדיוק קורה עם המזגן. יהיה מעניין לשמוע. אני שומע מידי פעם על בעיות קשות ב1.2, חשוב לי לשמוע איך ה1.4.

 

וסע בזהירות!

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

יכולת קירור של מזגן היא עינין מאד אינדיבידואלי; יש אנשייים שסובלים יותר מחום ויש שפחות.

לגולף 1.2 יש מזגן מצויין שמקרר במהירות וביעילות את תא הנוסעים, ולדעתי לאוקטביה יש אותה מערכת מיזוג.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

תודה לכולם.

 

חן - המתלה האחורי ב-1.2 וב-1.4 זהה (קורת מתח), רק ב-1.8 יש מתלה נפרד. לא הבחנתי בהדהוד מיוחד, אבל אולי זה בגלל רעשי הרוח שמסתירים אותו :)

אמנון - המעבר המהיר בין R ל-D קורה במהירויות אפסיות, לא משהו מזיק. בפוקוס לא הייתה שום בעיה עם זה.

נמסיס - שמח לשמוע שלפחות בגירסה המאובזרת הוסיפו את האופציה לשליטה בטלפון מההגה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008


×
×
  • תוכן חדש...