Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4414 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

רופא המשפחה מוסמך לתת חופש מחלה עד 45 יום (אל תתפוס אותי בפרט זה, אבל זה סדר הגודל). מעבר לכך זה רופא תעסוקתי.

אם תעמיס את כל חופשות המחלה על רופאים תעסוקתיים ההמתנה להם תהיה כמו לטרבאנט בגרמניה המזרחית. הם לא יוכלו לעמוד בהצפה של אישור כל הפצ'י.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אני כלל לא בטוח שמותר למעסיק לדרוש אבחנה - משקולי סודיות רפואית\צנעת הפרט. מכל מקום האבחנות "fill out forms" ועוד כמה אבחנות כלליות משמשות רופאים כאבחנות גנריות. הבעיה היא שיש רופאים - בעקר ותיקים - המתקשים לתפעל מחשב, ועל כן משתמשים רק ברישום הגנרי הלא מספק.

 

אני גם לא בטוח שמותר למעסיק לדרוש אבחנה ולקבוע איזו אבחנה מחייבת ימי מחלה ואיזו לא, אבל זה ההבדל בין התאוריה לבין המציאות: במציאות מרגע שחיסלו את האפשרות לקבל ימי מחלה על fill out forms, מספר ימי המחלה של העובדים בארגון פחת בצורה מורגשת ובינתיים, בפועל, אף אחד מהעובדים לא ערער על ההחלטה הזו. בינינו, לפחות אצלהם בארגון, זה היה איזשהו ישראבלוף, שכולם ידעו שהוא ישראבלוף, וההנהלה פשוט החליטה לסגור את הדלת הזו כי העובדים ניצלו את הפרצה הזו באופן חופשי מדי.

 

ימי מחלה אמיתיים אגב, לפחות בארגון המדובר, מכובדים במאת האחוזים ומזכים בשכר מלא החל מהיום הראשון, כך שזה לא שהתנאים שם גרועים.

פורסם

מזכיר לי סיפור של אשתי: בבית הספר שבו עבדה פעם התחיל שטפןן של אישורי מחלה מבית חולים גדול בעיר. לקח כמה ימים עד ששמו לב - על האישורים הוטבעה חותמת של המחלקה האונקולוגית. מישהו גנב מהמרפאה פנקס אישורי מחלה וחילק לכל דכפין...

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

קנה גולף TSI עם גיר DSG ואתה תהפוך להיות חולה אמיתי..

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

אני לא מכיר בכלל שבזמן האחרון רושמים אי בוחן בידור מחלה.

בחצי שנה שנה האחרונות הרופאה שלי רושמת תמיד משהו בסגנון - אבחנה בתיק הרפואי (מכבי רופאת משפחה) diagnosis is documented in the medical record.

 

בכל אופן - אל תעשה לעצמך נזק, זה לא הצבא.

פשוט תלך ותגיד כמו שנכתב , הקאות , חום , בחילות , כאבי ראש , שיעול , תקבל כמה ותחזור ותקבל עוד כמה.

 

זה לא ממש בעייתי בימינו

66

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

לפות"ש - נסה את מה שהציעו. יעבד.

זוהי סוג של נורמה שקיימת בישראל שלנו, כבר שנים רבות מאוד, אז תכיר רופא/רופאה קבוע ותזרם.

רופא לא ירשם את פרטי המקרה באישור המחלה. למעביר אסור לחטוט בפרטי המחלה, למעט מקצועות מעטים בהם כל פיפס משפיע על תפקוד או שיבוץ העובד ואז אותו עובד נדרש לוותר מראש על ויתור סודיות רפואית.

רופא תעסוקתי לא נועד לבדוק אישורי מחלה אלא מטפל במקרים ובעיות אחרות. מישהו מכיר מקום עבודה שיש לו רופא תעסוקתי שבודק אישורי מחלה?

 

הקטע הוא שרופא יכול 'רק' להמליץ על מנוחה בבית. אבל אף אחד לא מערער על הסמכות שלהם.

בצבא, בעבר, היה לי איזה מקרה או שניים של חשד שמישהו מתחזה, איזה אורח לרגע, ואז כפיתי עליו לבצע מטלות כמו כולם עם הצהרה שאני לקוח את האחריות ומצידי שילך להתלונן איפה שהוא רוצה. הוא לא הלך... מצד שני אם הייתי רואה או שמוע על מישהו עם בעיה רפואית - הוא נשלח לנוח או לחופשה, גם בלי אישור מרופא. אבל לא בכל מקום מערכות היחסים מבוססות על אמון והדדיות.

ילה גבר בא נראה! מר +1
פורסם

לא צריך להחזיק רופא תעסוקתי.

 

כשלי היה עובד שהיה מתחלה קבוע פשוט ודעתי צו שאני רוצה אישור מרופא תעסוקתי שהוא כשיר לעבוד. לקח לו שלושה שבועו לקבל תור שבזמן הזה הוא ישב בבית ומאז הוא הפסיק לחלות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

בזמנו אני פשוט הגעתי לרופא המשפחה ואמרתי לו ששבוע לא הייתי בעבודה כי כאב הראש וזה וזה, הוא פשוט שאל כמה ימים לתת וזהו.

פורסם

תראה - יש הבדל תהומי בין מישהו שמתחלה באופן סדרתי לבין מישהו שזה קורה לו פעם בתקופה. גם המעביד מבין זאת ואני מניח שגם הרופא מתיחס אחרת.

איני יודע איזה בקרה יש על הרופאים בעניין זה, אבל כנראה שמדובר בנושא שמתחיל לקבל יותר תשומת לב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ב-2008 הוגשה עתירה לבג"ץ שישונה החוק שמגדיר יחסי עובד מעביד כך שניתן יהיה להגיש אישור מחלה ללא אבחנה.

פעם האחרונה שבדקתי לפני מספר חודשים התיק היה עדיין פתוח ולא התקבלה כל הכרעה.

http://www.haaretz.co.il/news/health/1.1188099

 

בכלאופן, במובן הפרקטי, אין שום בעיה לקבל אישור מחלה מרופא ברוב המקרים על מה שאתה רוצה לכמה זמן שאתה רוצה.

מצד שני המעסיק לפעמים אינו טיפש. אם ביקשת חופש וסירבו, ופתאום אתה חולה - ברור לך שזה חשוד מאוד.

אם המעסיק יכנס גם לאמביציה ויוכיח שלא באמת היית חולה, אתה עלול לחטוף באבי אביך.

פורסם

אני יכול לספר את הצד של המעסיק , מקרה שקרה בעבר , עובד שעבד על פרוייקט מסויים, פתאום הודיע על חופשת מחלה של חודש

המקרה ישן ואז היו אבחנות על המכתב , under observation יענו אין לו כלום ואני מחפש....

 

העובד במקביל הלך לעבוד במקום עבודה אחר , כנראה עבודת נסיון לחודש. ולאחר החודש הודיע שהוא עוזב (קיבלו אותו)

הוא קיבל את המינימום , שבמינימום ,(במסגרת החוק , כמובן יום ראשון ללא תשלום , יום שני 38.5% ויום שלישי עד 14 75% מהשכר בלבד) כולל קיזוז על חוסר התראה לפיטורים וכד'.

 

הקארמה הביאה את אותו עובד לנסות להתקבל שוב לעבודה אחרי כ3-4 שנים .

כמובן שהוא יצא מהמשרד באותה מהירות שבה נכנס....

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

ביום שישי האחרון ביקרתי בחוף הים עם החברה.

אני אקצר

פתחתי נרגילה, הדלקתי גחל, הגחל נפל לחול, דריכה קצרה על הגחל.

כף הרגל התנפחה מעט (בועה), היא קיבלה שבועיים מחלה.

פורסם

בניגוד לצבא, אין באמת צורך לפצוע את עצמך כדי לקבל אישור מחלה.

 

מה שכן צריך להזהר עם תלונות על שלשולים, הקאות וכו', ולשאלות הרופא אתה חייב להגיד שאתה שותה, לפחות 2 ליטר ביום ואוכל תקין (אורז, תפוחי אדמה מבושלים וכו'), אחרת יכולים לחבר אותך לאינפוזיה או לכל הפחות לשלוח אותך לעשות בדיקת שתן עם סטיק לבדוק התייבשות.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

רק אני מתקשר למרפאה ומבקש אישור ליום,יומיים או שלושה מהרופאה שלי ואת האישור מדפיס באתר בלי לראות את הרופאה או לדרוך במרפאה, הכל מהבית ?


×
×
  • תוכן חדש...