Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם יש בארץ מישהו שבאמת יודע לתקן גירים אוטומטיים?


vadim6385
שימו לב! השרשור הזה בן 3701 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שאלה היפותטית (טפו טפו מלח מים)

 

למרות שברוב הרכבים שלי היו ויש תיבות אוטומטיות פלנטריות (בעצם כמו אצל רוב עם ישראל), יש לי פחד מהדבר הזה, ספציפית מהאמינות שלהם.

 

ברוב המקומות נאמר שאורך חיי גיר אוטומטי הוא 150-170 אלף ק"מ, ולאחר מכן נדרשים שיפוץ או החלפה, וכאן מגיע הפחד הגדול שלי.

 

מכיוון שעל החלפת גיר דורשים מחירים הזויים, שיכולים להגיע לחצי מערך הרכב או יותר, אני נשאר עם האופציה של שיפוץ. ומניסיון שלי ושל חברים, המצב די עגום.

 

אצל חבר אחד, הגיר נתפס (סובארו לגאסי), אחרי שיפוץ, עזבו שהקיק דאון הפסיק לעבוד, הגיר התחיל "להחליק" ולהיתקע על הילוכים. אצל חבר אחר, התחילו דפיקות הגיר (נקרא נקישות, אבל בפועל זה נשמע כאילו יש בתוך הגיר גמד שדופק בפטיש כדי להעביר הילוך), אחרי השיפוץ על פניו הכל נראה בסדר, אבל אחרי כשנה התופעה חזרה על עצמה. אצלי בדייהו נובירה, הגיר היה מחליק ונתקע על הילוכים בגלל התחממות, נוסף קולר לגיר, אבל אחרי השיפוץ התחילו נקישות, והחלקה בתחילת נסיעה. המכונאי אמר שזה יימשך 500 ק"מ, אבל זה לא הפסיק לא אחרי 500 ולא אחרי 5000. בביקורים חוזרים, בכל פעם היה אומר לי שיש תקלה במנוע. המנוע נבדק מכל הכיוונים, התקלה בגיר לא הסתדרה. ויתרתי, ונסעתי ככה עד שהעפתי את הרכב לטרייד אין.

 

וזאת הסיבה שלדעתי גיר אוטומטי הוא פצצה מתקתקת. אם הוא הולך, אני מרגיש חסר אונים.

 

בשמחה הייתי מוותר על גיר אוטומטי, אבל ברוב הרכבים זאת אופציה יחידה, ובאלה שלא, או שהם שחוטים, או שהם עלובים (כמו מיני וסופרמיני למיניהן בגמות גימור בסיסיות), או שהם יקרים, וגם יש לי במשפחה בן אדם עם רישיון מוגבל לגיר אוטומטי, מסיבות של חוסר קואורדינציה וחוסר רצון ללמוד.

 

האם יש בארץ בעל מקצוע שקורא לעצמו "מומחה לגיר אוטומטי", ואשכרה יודע מה הוא עושה?

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גירים אוטומטיים זה רכיב שעובד כבר 70 שנים במכוניות. לא צריך להיות מדען גרעין איראני בשביל לפצח אותו.

עריכה אחרונה על ידי discoTD5

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

תתנחם בזה שגם גירים ידניים צריך לפעמים לשפץ. אמנם לא כל 200K ק"מ אבל גם להם יש תאריך תפוגה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספי יודע.

מתנצל על הבורות, מי זה ספי?

גירים אוטומטיים זה רכיב שעובד כבר 70 שנים במכוניות. לא צריך להיות מדען גרעין איראני בשביל לפצח אותו.

מההתרשמות שלי - כנראה שבארץ זה שווה ערך לפיצוח הגרעין.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על ספי היו המון המלצות ב'חיית שטח סוזוקי', הצליח להציל המון גירים של ג'ימנים מהשנים הבעייתיות, וזה רכבים שנוסעים קשה, לא איזו לאנסר או לגאסי.

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתנחם בזה שגם גירים ידניים צריך לפעמים לשפץ. אמנם לא כל 200K ק"מ אבל גם להם יש תאריך תפוגה.

 

שלי הלך ב196 אלף ק"מ בסיאט קורדובה שנת 2000

 

מי שמשפץ בירושלים ונותן גם שנתיים אחריות -> קובי ואושיק גירים בירושלים

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

fat bastard, נראה שבמקרים שתארת, בוצע "שיפוץ חלקי" זה או אחר, או בעקבות אבחנה לקוייה של בעל המקצוע, ו/או בשילוב "לחץ פיזי מתון" של בעלי הרכב, שאולי היה מעוניין לחסוך קצת כסף (ואז תוקן X וכשל Y, שניהם רכיבים בגיר).

זו עבודה קצת יותר מורכבת ודורשת את המומחיות שלה ואת הנסיון המתאים.

אני כן מאמין שישנם בעלי מקצוע שיודעים את המלאכה היטב וגם יתנו אחריות "ראוייה".

על כאלה אנחנו ממליצים אפילו כאן בפורום.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסופו של דבר, וגם אם תלך לבעל המיקצוע הטוב ביותר, שיפוץ זה שיפוץ. זה לעולם לא יהיה "חדש מהמפעל" (זאת לפחות הסברה/ הציפיה שלי). תמיד יהיו יותר חופשים או יותר שחיקה ברכיבים אחרים שלכאורה "תקינים" ולא שופצו, אל מול הרכיבים ששופצו.

זה לא שמורידים את כל המכלול ומרכיבים חדש במקומו.

 

אחריות תהיה זה נכון, אבל שאתה נזקק לה, אתה כבר יוצא עם סוג של "טעם חמוץ" שהנה בוצעה עבודה, וחזרת שוב.

תוסיף את זה שמדובר ברכיב יקר לתיקון על רקע רכב ישן שכבר לא שווה הרבה - והנה ההרגשה שלך.

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסופו של דבר, וגם אם תלך לבעל המיקצוע הטוב ביותר, שיפוץ זה שיפוץ. זה לעולם לא יהיה "חדש מהמפעל" (זאת לפחות הסברה/ הציפיה שלי).

 

בדר"כ החלופה היא "גיר מפירוק" שזה בערך חתול בשק.

גיר חדש ב20K ש"ח אף אחד לא ישים.

וגם לא צריך גיר חדש, אם נשחק שם גלגל שיניים אחד או שניים שמוחלפים במוצר זהה או אפילו מחוזק.

משכנתא זה קל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסופו של דבר, וגם אם תלך לבעל המיקצוע הטוב ביותר, שיפוץ זה שיפוץ. זה לעולם לא יהיה "חדש מהמפעל" (זאת לפחות הסברה/ הציפיה שלי). תמיד יהיו יותר חופשים או יותר שחיקה ברכיבים אחרים שלכאורה "תקינים" ולא שופצו, אל מול הרכיבים ששופצו.

זה לא שמורידים את כל המכלול ומרכיבים חדש במקומו.

 

אחריות תהיה זה נכון, אבל שאתה נזקק לה, אתה כבר יוצא עם סוג של "טעם חמוץ" שהנה בוצעה עבודה, וחזרת שוב.

 

ומשום מה זה קורה בדר"כ זמן קצר אחרי תום תקופת ה"אחריות", גם במומלצים שבמכונים.

 

זה מה יש.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3701 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...