Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פיאסטה - גיר אוטומט רובוטי


bandras
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3140 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום,

יש לי פורד פיאסטה חדשה 1.6 שנת 2013 עם גיר אוטומטי רובוטי, ואני חווה תופעות מוזרות עם הרכב אך לא באופן עקבי.

בד"כ הבעיות מופיעות במהירויות נמוכות של בין 20-30 קמ"ש כאשר הרכב מאיט ואז אני מאיץ במהירויות הללו ואז נשמעים רעשי צלצולים מתכתיים לאורך הרכב

לפעמים כשאני בבלימה ברמזור פתאום הטורים עולים לבד ל- 3 בזמן שהרגל על הברקס

לפעמים הטורים עולים פתאומית בעת ההאטה למשל לקראת סיבוב או כל דבר אחר שמצריך האטה ואז פתאום הם עולים שוב ל- 3

לפעמים יש מצבים שהרכב קופץ כאילו לא נכנס להילוך נכון ויש קפיצה קשה של הרכב

הרכב הוכנס 4 פעמים למוסך פורד היבואן בשני מקרים רק בדקו עם מחשב ונסיעת מבחן ואמרו שלא מצאו דבר

ובשני מקרים נוספים עשו עדכון תוכנה לגיר ולמנוע שכמובן לא פתר את הבעיה.

בקישורים האלה מתוך פורום זה ראיתי שאנשים כותבים על בעיות כשלי רק ברכבים שונים של פורד :

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=483936

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=452921

 

חברת הליסינג שממנה קיבלתי את הרכב מגלגלת את הנושא לפורד ולא ממש מפעילים עליהם לחץ לפתרון הבעיה למרות שנאמר לי על ידם לא באופן רשמי, שהבעייות הללו נובעות מהגיר הרובוטי אך פורד לא תעשה כלום ופשוט צריך "לחיות " עם זה.

אשמח לקבל את עצתכם מה עליי לעשות כי יש לי תחושה שהם יודעים במה מדובר אך לא נראה שהם רוצים לעשות משהו בנדון ופשוט מנסים להתיש אותי עד שאני ארים ידיים

במיוחד שלאחרונה פורד שלחה מכתב תקינות על הרכב לחברת הליסינג שהועבר אליי : בו היא כותבת שלא נמצאה שום בעיה ברכב ואם הלקוח עדיין טוען שיש בעיה הוא מוזמן לתאם נסיעת מבחן עם נציג טכני של פורד בכדי שיוכלו להבין לעומק את תלונתי...

אשמח לקבל ייעוץ והכוונה בנושא, כיצד עליי לפעול הלאה .

תודה,

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ברוך הבא למגא שנקרא גיר רובוטי בפורד. ברשותי פוקוס 2 ליטר עם בעיות דומות לשלך. הרכב היה כ6-7 פעמים במוסך כולל 4-5 פעמים עידכון גירסא ופעמיים החלפת חומרה (מכללול קלטץ, מיסב לחץ, מוטות מרימים, תושבת מנוע וכו )ודבר לא עזר. קבעתי נסיעת מבחן עם בוחן של פורד שאישר את תלונתי וקבע שיוחלפו רכיבי החומרה שציינתי, אבל גם זה לא עזר. חברת הליסינג לא ממש עוזרת ומגלגלת את הכדור לפורד שדי נוטים להתעלם ומותנים תשובה שככה הרכב. לדעתי מטרתם להתיש ואכן הצליחו. כל כניסה למוסך לוקחת שבוע ומקבלים רכב חליפי ברמה ירודה כך שדי נמאס לי להתעסק עם זה.....עד הפעם הבאה שאצבור אנרגיה. חבל שפורד לא לוקחים אחריות כמו ש VW עשו. אנית מאד מאוכזב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

שלום לכולם,

אני שוקל לעבור לרכב אחר לאחר שקצה נפשי מבעיות הגיר רובוטי

אני אשמח לקבל המלצות לגבי מכוניות סופר מיני, בעלות של בסביבות 100000 שח בערך

רכב שיהיה נוח לנהיגה,בטוח, אמין וחסכוני ( נוסע הרבה מת"א לירושלים וחזרה )

אני מצאתי את הדגמים ההללו על פי חיפוש באינטרנט, אשמח אם תוכלו לדרג לי אותם מהמומלץ ביותר ומטה.

סקודה פאביה

טיוטה יאריס הרגילה כנראה

רנו קליאו

יונדאי I20

אופל קורסה

סזוקי סוויפט

סיאט איביזה

 

תודה,

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במשפחה נקנתה פיאסטה אוטומטית 2014 אשר גם יוצרה ב2014.

אין שום צלצולים ושום בעיות למעשה התיבה הרובוטית מרגישה כמעט כמו תיבה רציפה. החלפות ההילוכים מעודנות ובטוח מבחינת הגיר - הרכב יותר נעים מגירסת ה-4 הילוכים הקודמת ומעט חסרת הכוח.

 

לפותח השרשור זה לא עוזר אבל ייתכן שאולי ברמת קו הייצור של הגירים הללו יש שינויים ושיפורים לטיפול בכל מיני בעיות שעלו בשנתיים האחרונות

 

אגב, האם הגיר בפיאסטה ובפוקוס אכן זהה או שבכל זאת יש הבדלים מסויימים.

עריכה אחרונה על ידי student
בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברגע שהאנשים מתחילים להתלונן על בעיות בגיר הרובוטי גם של הפיאסטה, סימן שהגירים הללו די דומים.

השינוי שהיה ב-2014 בפיאסטה שימשיך ליתר הדגמים, מתבטא בעיקר ב"לוע הבריש" המפורסמת, ולא ממש בשינויים מיכאניים.

חבל באמת שהם מתייחסים לבעיה, שכאילו היא לא גורפת, במקום להכיר בה, ולהתחיל למצוא לה פתרון.

להסתתר מאחורי אימרות כמו:"אתה הלקוח הראשון שמתלונן על זה", או "תחיה עם זה" אינן מוסיפות נקודות זכות למח" השרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לידיעתכם, אני העליתי שאלה בדף של פורד העולמית בפייסבוק וקיבלתי תגובות מלקוחות בעולם שסובלים מאותה תופעה ( היא קיימת גם בפוקוס כי מודבר באותו הגיר ) אגב, נהגתי בעוד פיאסטה מ2013 מהשכרה והיו בה את אותם התופעות אפילו בצורה יותר חריפה...למרות זאת כשאני שואל נהגים אקראית בכביש חלק אומרים שמרגישים וחלק שלא, אז כנראה שהיא לא קיימת אצל כולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לידיעתכם, אני העליתי שאלה בדף של פורד העולמית בפייסבוק וקיבלתי תגובות מלקוחות בעולם שסובלים מאותה תופעה ( היא קיימת גם בפוקוס כי מודבר באותו הגיר ) אגב, נהגתי בעוד פיאסטה מ2013 מהשכרה והיו בה את אותם התופעות אפילו בצורה יותר חריפה...למרות זאת כשאני שואל נהגים אקראית בכביש חלק אומרים שמרגישים וחלק שלא, אז כנראה שהיא לא קיימת אצל כולם.

 

צרף לינק בבקשה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

בדיוק רציתי לפתוח שרשור חדש שקורא לבעלי פיאסטה אוטומטית מ-2013 (עם המנוע 1600 החדש) לדווח מה שלום המכוניות שלהם אחרי שנתיים על הכביש.

אני מעוניין לקנות פיאסטה אוטומטית (ובגלל המחיר- זה כנראה יהיה רק יד שניה מ-2013) אבל לא יכול להתעלם מהתלונות הרבות שאני שומע על הגיר הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק רציתי לפתוח שרשור חדש שקורא לבעלי פיאסטה אוטומטית מ-2013 (עם המנוע 1600 החדש) לדווח מה שלום המכוניות שלהם אחרי שנתיים על הכביש.

אני מעוניין לקנות פיאסטה אוטומטית (ובגלל המחיר- זה כנראה יהיה רק יד שניה מ-2013) אבל לא יכול להתעלם מהתלונות הרבות שאני שומע על הגיר הזה.

תקרא גם את זה:{זהירות, זה ארוך!}

 

לובי לנפגעי פורד פוקוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפוסט ההוא יוצא שבערך על כל בעל פוקוס שמתלונן על הבעיות האלה, בא בעל פיאסטה שאומר שאצלו זה לא קורה.

 

אני מוכרח להגיד שגם בנסיעת המבחן שעשיתי בסוכנות לא הרגשתי בבעיות המתוארות כאן (וביצעתי את הנסיעה אחרי שקראתי בפורום, קרי, כן ניסיתי להתחיל נסיעה באיטיות רבה, לדמות כמה שיותר נסיעה עירונית וכד'.). מצד שני, אצל פותח השרשור כן קיימות הבעיות ואי אפשר להתעלם מזה.

 

אני פשוט עוד לא מצאתי רכב בקטגוריה של הפיאסטה שמתחרה בה (מבחינת ביצועים, אבזור, נראות פנימית וחיצונית ותג מחיר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוטו ברשותי מעל שנה ואכן הוא עולה על שאר המתחרים .

איכות בניה , ביצועים , נוחות ומערכת קול לא רעה .

נכון שהגיר אינו מושלם ויש לו לפעמים קטעים אבל אני מסתדר איתו .

אם לאוטו היה גיר ידני סטנדרטי הוא היה מושלם .

נראה לי שבפוקוס המצב יותר גרוע עקב המומנט הגבוה יותר של המנוע .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה רק עניין של זמן ואופי נסיעה, עד שיתחילו לעשות את ה"קטעים" הללו.

דווקא הרכבים הללו לא רעים בכלל. רק שהיצרן ימצא פתרון קבוע לבעיות הללו כבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי, ב- 2013 רכשתי פיאסטה אוטומטית טרנד חדשה. שבוע אחרי הקניה התחילו בעיות עם גיר רובוטי כפול מצמד. הגיר לא השתלב בהילוכים הראשונים כתוצאה, המנוע אבד כוח ואינו אמין ביציאה מרמזור לצומת בזינוק בעליה או בעקיפה. מכוון שבתחילה הגיר לא קירטע כל הזמן, היה לי מאוד קשה להוכיח לדלק מוטורס שיש בעיה. קיצורו של הסיפור: הוחלפו רפידות, פעמיים הוחלף הגיר, פעמיים נוספות הרכבנכנס למוסך, פעמיים הם כינו את התיקון "שחרור/חיזוק" טענו שמבחינה סטטיסטית זה טיפול שהוכח שיעיל. הם שכחו שמאותה בחינה סטטיסטית הרכב גם לא תקין ולכן מסוכן. בטיפול השני הם גם החליפו תושבת מנוע - שום דבר לא מצדיק החלפת תושבת מנוע אחרי 26.000 ק"מ רק רעידות מטורפות של המנוע. חצי שעה אחרי היציאה מהמוסך, בתיקון הרביעי, דיווחתי כי הגיר שוב מקרטע מדלק מוטורס ענו שלמיטב ידיעתם הרכב יצא מהמוסך תקין. שלושה ימים אחרי התיקון הרביעי הרכב קרטע, ההילוך לא השתלב, המנוע כבה והרכב עצר באמצע צומת מרכזית. שלחתי את הרכב עם גרר למוסך.



במדינות שונות בחו"ל ישנו חוק המכונה מכונית "לימון". מכונית שיצאה "חמוצה" מהמפעל. כזו שאי אפשר לתקן, כזו שמהווה מלכודת בטיחותית, כמו זו שלי , היבואן מחוייב לקנות אותה חזרה.

 

הגיר משותף לפיאסטה ולפוקוס, התופעה מתועדת בכל העולם בכל השפות ברשתות חברתיות שונות ובכתבות טלויזיה .

למה לא שומעים את כתבי הרכב בישראל? למה לא שומעים את כתבי התחבורה? איפא עיתונות רכב חוקרת?

 

עריכה אחרונה על ידי הנרי פורד
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...