Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן דה שבו 65 - יומן שיפוץ


היונימוג האדום
שימו לב! השרשור הזה בן 1167 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כל הכבוד אילן. תמשיך לעדכן.

הרכבים שלי: פיאט 127 73, פיאט 127 81 ספורט, פיאט 127 81 4דלתות, אלפא סוד 1.3 81, פיאט 131 77, פיאט טיפו 89, פיאט אונו 1.1 91. מחפש כל פיאט או איטלקיה לשיפוץ. חבר מועדון ה-5 מס14409. גיא למברסקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהצלחה,

שרשור מעניין מאוד.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום סיימתי להפשיט לחלוטין את השילדה .

כמו כן קילפתי את הפח מחלקה התחתון , עבודת קילוף הפח הישן ( והחלוד ) מייגעת - לכל אורך השילדה וקורות חיזוק ישנן נקודות הלחמה , אשר יש לנתק עם דיסק ( לפעמים מצליח עם איזמל ) .

מכשיר הפלסמה שרכשתי ( משולב עם טיג - ארגון ) עזר לי מאוד במלאכה - פשוט , לחתוך את הפח כאילו בסכין חדה מאוד -חיתוך חלק ויפה . גם אין שבבים שעפים לכל עבר ומגרדים גם שבוע אחרי , ואפילו לא צריך להחליף דיסקים .

בתוך השילדה התגלתה קורה אחת במצב סופני - תוחלף , וכן כל פנים השילדה יקבל חיזוק ומיגון מפני חלודה .

לפי הקצב הנוכחי , אני מקווה לסיים את שיחזור וצביעת השילדה עד סוף השבוע .

תמונות צילמתי אך את המצלמה שכחתי , מחר יעלו עם תמונות המשך .

 

אילן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתניה , ערב טוב .

אתה תמיד מוזמן , את המיקום שלי אתה מכיר , בדרך כלל אני עובד גם אחרי שהשחקים יורדים . צלצל קודם כמובן .

מצורפות מספר תמונות להנאתכם :

 

אילן - 050-5249686

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 058.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 056.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 061.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 060.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 064.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 063.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 065.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתחילת השירשור היבטחתי תמונות של פרוייקטים ישנים , בעיקר היונימוג , בבקשה .

כיצד הרכב הגיע אלי , תוך כדי שיפוץ ובסיום , חלק ניכבד מהתמונות אינן במדיה דיגיטלית , ובנוסף לא צילמתי כל שלב .

בתמונות הראשונות ניתן לראות תחביב נוסף שלי - בקאי .

 

 

אילן

תמונות מהעבר 011.jpg

תמונות מהעבר 012.jpg

תמונות מהעבר 029.jpg

תמונות מהעבר 026.jpg

תמונות מהעבר 046.jpg

תמונות מהעבר 131.jpg

תמונות מהעבר 003.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השבוע חלף מהר מידי והפעם גם קצר במיוחד עקב אירועים שונים ( חינה , חתונה , ימי הולדת וגם לוויה ) .

הצלחתי לתמרן בין כל האירועים והעבודה , וגם להיתקדם בשיפוץ .

שלב פירוק השילדה וקילוף הפחים הסתיים .

כעת מתחיל שלב שיחזור הקורות הפנימיות בשילדה וכן חיזוקים ומיגון מפני חלודה .

שלב פירוק הפחים ארוך ומייגע מאוד - יש לנחש היכן נקודות הריתוך ( פונקטשוויס ) וללטש אותם עם דיסק תוך זהירות רבה לא לפגוע בשילדה עצמה .

בתמונות שצילמתי לא ניתן להבחין בשינוי , אך ההתקדמות בפרוייקט בהחלט משביעה את רצוני .

לא להאמין אך את הסיטרואן מחזיקה שילדה העשויה מכמה תעלות פח מכופף בעובי 1.2 מ"מ .

גם גיליתי את פשר שמה של המכונית הזאת : שני חמורים ( אני והבן ) יכולים ללא כל קושי להרים את השילדה וללכת לטייל איתה .

המצב זהה גם עם הבודי , או המנוע + גיר .

 

אילן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסדק בשילדה במיקום הזה, זה מחלה של הדה שבו. במדינות אירופה "הלא" מפותחות כמונו, ניתן לקנות שילדה חדשה מגולונת לעילא .

כאן..אתה אפילו לא יכול לחלום על זה.

 

בעבר הרחוק, היתה לי דה שבו 1962. ברב חוצפתי נסעתי איתה מפתח תקווה לישובי התענך. ועוד היגדלתי והעפלתי אל הר תבור, אלא שבסיבוב של דבוריה החלו עולים רעשים מבשרי רעות מהמנוע. בעליה של דברת זה כבר נישמע כאילו יש חצץ במנוע. הצלחתי לקרטע חזרה לפתח תקווה בנסיעה- לא בגרירה!! כשפתחו את המנוע היתבררה עובדה מדהימה. גל האכובה היה שבור לרוחבו.

כניראה שהשבר היה אלכסוני, ובשל מיבנה המנוע -מנוע בוקסר, הלחץ על גל הארכובה איפשר את המשך הפעולה.

כך ש...דה שבו לא ניתקע. אפילו עם גל ארכובה שבור

אריה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסדק שראיתם נמצא לאחר תושבות המיתלה הקדמי לכיוון המנוע .

למעשה הקורה הזאת מחזיקה את המנוע והגיר .

הסדק כבר תוקן ויבוצע חיזוק נוסף עם פח מגולוון .

בכלל לגבי גילוון , נראה לי ( עדיין לא נכנסתי לפחחות הבודי ) שכל הבודי מגולוון .

בסך הכל החלודה פגעה ברכב רק באיזור שאחרי המנוע לפני הגלגלים .

זאת אומרת בשילדה החלק הקדמי בלבד נגוע בקורוזיה ואילו בבודי הבעי היא בין החלק הקדמי של הריצפה לבין החלק התחתון של קיר האש .

אודה ולא אבוש - אינני מכיר כלל את הדה שבו , עבורי זאת פעם ראשונה ( מה לעשות בתול בתחום :evil: ) .

 

אילן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיזמן לא עידכנתי , גם מחוסר זמן והימים פשוט בורחים לי .

החל חיזוק קורות השילדה ( לפני קורוזיה היו 1 מ"מ ) ומיגון נגד חלודה .

הפחים לריצפה מוכנים גם הם - מיחידה אחת , חיתוך בלייזר וכיפוף .

מכשיר הפלסמה שרכשתי התגלה כיעיל מאוד ( איך עבדתי עד היום ) .

לשיפוץ השילדה וסגירתה אני מקדיש המון מחשבה על מנת לא לעוות , ולא להעמיס סתם משקל .

מצורפות מספר תמונותלהנאתכם .

החיתוך עם הפלסמה מאפשר חיבור מאוד מדוייק בין החלקים

 

אילן

תמונות מהעבר 140.jpg

תמונות מהעבר 163.jpg

תמונות מהעבר 144.jpg

תמונות מהעבר 142.jpg

תמונות מהעבר 143.jpg

תמונות מהעבר 147.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט להיתפעל .

מה לעשות , פרוייקט כזה בארצנו הקטנה לא כל כך חוקי .

פה הבחור פשוט בנה רכב מבראשית .

אני מעוניין להגיע עם הרכב למצב מקורי .

כרגע אני מתרכז בשילדה : בדקתי מקביליות , דיאגונלים , עיוותים וכו' , הכל תקין בהחלט .

כעת אני מחזק את הקורות , ממגן מפני חלודה , משתדל לא להוסיף משקל מיותר ( סכ"ה כ: 6 ק"ג נוספו ) .

כל התקדמות קלה הנראת בתמונות , משמעותה עבודה רבה מאוד ( לא רוצה לחפף , משקיע עבודה ) .

 

אילן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט להיתפעל .

מה לעשות , פרוייקט כזה בארצנו הקטנה לא כל כך חוקי .

פה הבחור פשוט בנה רכב מבראשית .

אני מעוניין להגיע עם הרכב למצב מקורי .

כרגע אני מתרכז בשילדה : בדקתי מקביליות , דיאגונלים , עיוותים וכו' , הכל תקין בהחלט .

כעת אני מחזק את הקורות , ממגן מפני חלודה , משתדל לא להוסיף משקל מיותר ( סכ"ה כ: 6 ק"ג נוספו ) .

כל התקדמות קלה הנראת בתמונות , משמעותה עבודה רבה מאוד ( לא רוצה לחפף , משקיע עבודה ) .

 

אילן

 

היי אילן,

בפורום הזה אנו יודעים עד כמה קשה

העבודה בין פריים לפריים של תמונה :wink:...

שיהיה בהצלחה בהמשך..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1167 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...