Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4745 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בחברה בבעלותי יש שני רכבי הסעות (יונדאי I100 אם אני לא טועה) המשמשים להסעת עובדים לעבודה ובחזרה (7 עובדים בכל רכב).

הרכבים שייכים לאחד העובדים אשר מוציא חשבונית לחברה עבור הסעות.

מי שנוהג ברכבים הנ"ל הינם שני עובדים אחרים של החברה שבבעלותי.

אני יודע שהביטוח חובה אמור להיות ל"הסעות בשכר" אך האם צריכה להיות התייחסות לכך גם במקיף או צד ג' ?

האם לעובדים הנהגים אמור להיות רשיון נהיגה מיוחד לצורך הסעה בשכר?

האם יש מסמכים נוספים שעליי לדרוש מבעל הרכבים על מנת שאדע שיש כיסוי מלא מבחינת החוק והביטוח.

תודה מראש.

פורסם

ביטוח רכב הסעה בשכר - העניין אמור לידי ביטוי בתעריף הביטוח (חובה, מקיף ,צד ג').

 

כדי לקבל תשובה יותר מדוייקת לשאר השאלות, תבדוק מה רשום ברשיון הרכב -> כיצד הרכבים מוגדרים. מה סוג הרכב.

האם אוטובוס זעיר ציבורי ? אוטובוס זעיר פרטי ? מונית ? משהו אחר ?

 

תוספת בעריכה :

אוטובוס זעיר ציבורי - מצריך רשיון נהיגה דרגה D2 או D1 או D.

מונית - מצרך רשיון נהיגה דרגה D1 או D.

הערה : בעבר היה ניתן להוציא רשיון דרגה D2, לצורך נהיגה באוטובוס זעיר ציבורי. כיום הדבר לא קיים, ומצריך רשיון D1 (מונית).

 

אוטובוס זעיר פרטי - לא מיועד לביצוע הסעות בשכר. מצריך רשיון נהיגה דרגה D3.

 

אוטובוס זעיר ציבורי / מונית - מצריך רשיון הסעה המתאים לסוג הרכב. יתכן שמצריך רשיונות / היתרים נוספים (רשום ברשיון הרכב).

אני מאמין שיש חובה באישור קצין בטיחות (בדיקה חודשית).

 

אני ממליץ בחום לא להסתפק בביטוח חובה בלבד, ולעשות לכל הפחות גם ביטוח צד ג'.

פורסם

מסמכים נדרשים באוטובוס זעיר ציבורי - החל מ-1 בנובמבר עד 31 במרץ חובה לשאת אישור על ביצוע בדיקת חורף, אלא אם בוצע לרכב טסט מ-3 באוגוסט עד 1 בנובמבר (שזה יחשב כביצוע בדיקת חורף).

 

רכב עם מנוע דיזל - מחוייב באישור תקינות מערכת פליטה/ בדיקת פליטת עשן מרכב.

אינני בטוח - כמדומני שנדרשת גם בדיקת בלמים.

פורסם

ואם הוא יהפוך את הרכבים לרכבי עבודה ובסוף היום ובתחילת היום אחד העובדים יעשה "גסטה" יחזיר ויקח את העובדים הביתה /לחברה ?

האם גם אז צריך רשיון וביטוח מיוחד?

פורסם

רישיון נהיגה וביטוח - בהתאם לסוג הרכב כפי שרשום ברשיון הרכב.

אם הרכב מוגדר בתור רכב עבודה, אין שום מניעה בתחילת / סיום עבודה לקחת את העובדים בתנאי שזה לא נעשה תמורת תשלום (אינני חושב שיש מניעה לשלם לעובד משכורת רגילה עבור זמן ההסעה, אך לא תשלום במיוחד עבור ההסעה ברכב).

פורסם

במידה והרכב מוגדר בתור רכב עבודה, ואתה משלם לבעל הרכב במיוחד עבור הנסיעות (הוא מוציא לך חשבונית), הרי שזאת עבירה על החוק. כמו כן, במקרה של תאונה, אם חברת הביטוח תעלה על הנושא (ואני מאמין שהיא תעלה על זה..) - היא תסרב לכבד את הפוליסה בטענה של מעשה רמייה (ויהיה לה גיבוי מצד בתי המשפט בנושא).

×
×
  • תוכן חדש...