Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4734 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קשר גדול מאוד בין נוזל קירור ייעודי לבין פריצת ראש בספייס, ושוב, אני יחזור ויגיד, רכב שיש לו מי ברז, תתרחק כמו מאש, מצידי שיהיה יד ראשונה עם 80 אלף ק"מ, אני לא מתעסק ברכב ששמו בו מי ברז, נקודה.

 

מי שלא יודע מה שם ברכב, גם לא יודע עם הוא נוסע עם תקלה, ולא יודע מה הנורות בלוח שעונים אומרות, ולא זוכר מתי לעשות טיפול, ובקיצור, תחזוקת "כל עוד זה נוסע למה לתקן", לרוב, הקונה נשאר ביד עם רכב עמוס תקלות שאולי הנתונים שלו סבירים אבל מתחת לכל הצבע והק"מ יש נזילות וחלקים שדורשים החלפה.

 

לגבי פראפלו, נוזל מומלץ יצרן, יש עוד הרבה שלא מומלצים יצרן אבל לא פחות טובים מהמומלץ הרישמי, בכל מקרה, מי ברז, תשאיר את האוטו ולך לשלום.

 

למה זה יותר קריטי? האוטו רגיש יותר מסיבות כלשהם טכניות, והאמת שבלי להיכנס לסיבה הטכנית, זה מומלץ לכל רכב.

איך נגרם נזק? התחממות הרכב, במיוחד בקיץ הלוהט, ואז ראש מנוע ואיתו עוד הרבה כסף וחלפים ועצבים וימי עבודה וריצות.

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

דניאל תודה, אגב כשאתה מוסיף פראפלו אתה מערבב אותו 50 50 או שאתה קונה מוכן? ואם מערבב אז עם מה?

הבנתי שיש אי הסכמות מסוימות בפורומים לגבי סוג המים שמוסיפים לפראפלו.

פורסם

המנוע של פיאט מתחמם במהירות אדירה. זה הקטע שלו, ככה הוא בנוי.

 

נוזל הקירור המקורי הוא הנוזל שצריך להיות בתוך הרכב, כי הוא זה שמונע את ההתחממות.

 

אם האוטו מתחמם מסיבה כלשהיא למשך זמן ממושך, אתה עושה ראש מנוע. חד וחלק.

פורסם

אם ככה אז אני מניח שלזה שכל כך הרבה צעירים נוהגים בפונטו יש חלק בזה שכל כך הרבה אקזמפלרים אחרי ראש מנוע/החלפת מנוע.

לוחצים את הרכב עד קצה היכולת שלו.

 

אז בעצם אני לא מחפש רכב, אני מחפש נהג רציני שמוכר את הרכב :roll:

פורסם
דניאל תודה, אגב כשאתה מוסיף פראפלו אתה מערבב אותו 50 50 או שאתה קונה מוכן? ואם מערבב אז עם מה?

הבנתי שיש אי הסכמות מסוימות בפורומים לגבי סוג המים שמוסיפים לפראפלו.

 

אומנם לא דניאל, אך כבעל פונטו ספייס אענה לך על מה ששאלת (-:

 

הפראפלו נמכר בפחיות של של ליטר ויש לבדוק לפי דרישת היצרן בהתאם לשנתון איזה צבע דרוש (כחול/אדום).

מערבבים ליטר פראפלו עם ליטר מים מזוקקים.

יש הממליצים על מים מינראליים, אך לדעתי זו שטות.

פורסם

לדעתי הסיבה היא כי ראש המנוע בספייס הוא מאלומניום, והוא רגיש יותר מראש ברזל (לדוגמא פיאסטות ישנות), לכן מים לא טובים גורמים לנזק, תוסיף לזה את קהל היעד שמחפש רק לחסוך וזו התוצאה, שכל רכב מעל 130 אלף ביד2 עבר ראש מנוע.

 

למרות אי הסכמות, כל שיטה שנתקלתי בה, בין אם זה נוזל לא של פארפלו אבל איכותי לא פחות, בין עם מהילה במי ברז או מזוקקים, או "נקי" לא גרמו נזק לרכב, יש הרבה ויכוחים בנושא, אבל ההסכמה החד משמעית היא שמי ברז זה נזק, כל סוג אחר טוב והויכוח הוא על "הקטנות" של הנושא.

כמובן שזו דעתי הלא מקצועית, אך נאמרה מתוך ידיעה על מכרים בעלי רכב זהה, שלא משתמשים דווקא בפארפלו, אלא אחרים שלא פחות טובים, או פארפלו עם מהילה בדרכים שונות, ומעולם הרכב שלהם לא התחמם.

פורסם

אוקי הרעיון ברור, תודה.

דוקא הרכב שאהבתי הוא לא עם המי ברז אבל לצורך ההבנה שלי ולחיפושים נוספים שאעשה: אם השתמשו ברכב במי ברז עד עכשיו והמנוע כרגע תקין ולא התחמם יתר על המידה עד עכשיו, האם יכול להיות שכבר קיים בו נזק בלתי הפיך?

האם במידה ויוחלפו בו כרגע כל מי הקירור בפראפלו, אפשר להניח שזה ימנע נזק עתידי?

 

כמובן שברור לי שמי שלא מקפיד על מי קירור אלא שם מים ישירות מהברז, יתכן מאד שלא הקפיד על עוד דברים רבים נוספים ולכן זה סימן רע בכל מקרה.

פורסם

יכול להיות שהשתמשו במי ברז ולא התחמם מעולם, אולי כי אופי הנסיעות הוא קצר, או בינעירוני רגוע שבו המנוע מתאמץ פחות לקרר את עצמו כי יש רוח, או כי הרכב נסע מעט ק"מ, ואולי סתם עניין של מזל, בכל מקרה מים במערכת זה נזק בלתי הפיך של קורוזיה שכבר נעשתה מכל האבנית שיש במי הברז, ובמוקדם או במאוחר יהיו נזילות בגלל העניין.

 

על כל מקרה, מקריאה בפורום הבנתי כי רכב שנסע כל חייו עם מי ברז, רצוי להשאיר אותו ככה, ושהחלפה למי קירור איכותיים יזרז את הגעת הנזילות, אני לא מבין טכנית למה, תחפש ותקרא אם זה מעניין אותך, אני בכל מקרה תומך, בטח ובטח ואלפי פעמים שאני בטוח בעצמי, שבפיאט פונטו ספייס שיש מי ברז, הייתי מתרחק כמו מאש.

 

דבר ראשון שעשיתי שבדקתי ספייסים, זה נוזל קירור, אומנם לרוב הייתי נפגש עם בן אדם לאחר שהוא נסע עם הרכב עד אליי או לנקודת מפגש, אז בזמן שהמנוע התקרר בדקתי פרטים יבשים ומצב חיצוני, אם עברנו את השלב הזה קודם כל, הייתי ישר מרים מכסה מנוע ובודק נוזל קירור.

 

ויתרה על זאת, הפונטו שאני קניתי הייתה אפילו מתקררת :lol:

התרמוסטט היה תקוע פתוח וקירר את המנוע בכל מצב, בכל מקרה הוחלף טרמוסטט עם נוזל קירור בעלות של 250 שקל, כבר אמרתי שהרכב הזה זול מאוד?

פורסם
...בכל מקרה מים במערכת זה נזק בלתי הפיך של קורוזיה שכבר נעשתה מכל האבנית שיש במי הברז, ובמוקדם או במאוחר יהיו נזילות בגלל העניין.

 

יש לי כאן שאלה ספציפית מאד.

 

אותה קורוזיה שיכולה להיגרם מהאבנית, האם היא יכולה לפגוע רק ברדיאטור? או שבפונטו מי הקירור מגיעים לעוד מקומות? (מנוע?)

פורסם

בכל רכב יש מעין תעלות מים (מעברי מים)בראש המנוע ובלוק המנוע, בהם הם זורמים ויוצאים לרדיאטור להתקרר. הסכנה שהם יסתמו באבנית או יאוכלו

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם

תודה.

הייתי סקרן איך הסיפור פועל ומצאתי קישור באתר מוסך לתרשים של מערכת הקירור, במקרה בפונטו - אבל משום מה הקישור הספציפי נחסם.

בכל אופן אני רואה שאותם מים מגיעים למנוע כפי שאמרת וכמובן למשאבת מים, תרמוסטט ועד הרדיאטור חימום.

פורסם

אם היית רואה את משאבת המים שלי אחרי 7 שנים בשימוש עם פארפלו, לא היית מבדיל אם היו שמים מים רגילים גם.

כולה הייתה אכולה, יש המון דעות בנושא.

דוד ועוד הרבה מביני עניין יגידו לך שהכל שטויות ואפשר גם להשתמש באנטי פריז רגיל. אני אמנם הולך על הוראות הייצרן כמובן אבל הנה דוגמא חיה שאפילו עם פארפלו יכולה להיווצר אבנית וחלודה.

 

http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=14533

פורסם
אם היית רואה את משאבת המים שלי אחרי 7 שנים בשימוש עם פארפלו, לא היית מבדיל אם היו שמים מים רגילים גם.

כולה הייתה אכולה, יש המון דעות בנושא.

דוד ועוד הרבה מביני עניין יגידו לך שהכל שטויות ואפשר גם להשתמש באנטי פריז רגיל. אני אמנם הולך על הוראות הייצרן כמובן אבל הנה דוגמא חיה שאפילו עם פארפלו יכולה להיווצר אבנית וחלודה.

 

http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=14533

 

7 שנים זה המון למשאבת מים.

 

ברמת העיקרון צריך לבדוק מה מצבה בכל טיפול טיימינג שמגיע כל 60 אלף ק"מ - יש לחלפים הללו פג תוקף והם לא מחזיקים לנצח.

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

אחרי חודש מאד אינטנסיבי נרכשה היום פונטו 2001 מדגם SX.

רכב חמוד מאד, מקווה שלא יהיו הפתעות אחרי היישור קו של היום.

 

אם אפשר אז אגיד מילה טובה על מוסך פיאטון בת"א, קיבלתי היום שירות מצוין אצל שלמה מנהל המוסך גם בבדיקה וביישור קו שעשינו היום.

 

חייב לומר שלמצוא פונטו שמורה היה יותר קשה מכל רכב אחר שאי פעם חיפשתי ובסופו של דבר נאלצתי להתפשר מעט על המצב החיצוני. חיפשתי משהו שכנראה לא קיים, גם יד נמוכה (1-2) גם קילומראז' נמוך מאד, גם מוסך מורשה עם חלפים מקוריים וגם מצב חיצוני מושלם -> מסתבר שאין כזה דבר :)

במשך חודש הייתי מרפרש את המודעות ביד2 כל כמה שעות, בסך הכל ראיתי 8 מכוניות מראשון ועד חיפה, התשתם אותי מוכרי הספייס ביד2.


×
×
  • תוכן חדש...