Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול דו-שנתי לגולף GTI 2011


bar72
שימו לב! השרשור הזה בן 4108 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תודה על המידע לגבי הטיפול.

לפחות כעת אני יודע מה מצפה לי במאי מבחינת עלות לטיפול שני.

 

האם אפשר להביא שמן איתי שיבצעו איתו את ההחלפה? אני מעוניין לשים שמן יותר איכותי ממה ששמעתי שהם שמים - סונול.

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בוא אני אספר לך משהו, זה שהמוסך יפה ונקי ושיש פקידה חביבה לא אומר שום דבר על המקצועיות שלו.

הרכב שלי מטופל במוסך מורשה צ'מפיון - כי הוא חדש ובאחריות. מקצועיות אין שם.

 

אז טוב תעשה אם תתעורר מהסרטון הנחמד הזה שבנית לעצמך בראש - שמורשה = מקצועי או חלפים איכותיים או כל מיני שטויות כאלו. גם במורשי צ'מפיון שמים תחליפיים זולים - לא פעם אפילו היועץ שירות ממש דוחף אותך לזה.

מורשה = יקר. ולא הרבה מעבר לזה.

 

לא אמרתי מקצועי יותר בזכות הפקידה החביבה, אלא אמרתי שאלה דברים שמייקירים את העלויות מבחינת המפעיל שצריך לגלם אותם במחיר הסופי ללקוח, כמו ארנונה גבוהה בגלל הגודל והמיקום ושאר הוצאות ישירות שבסופו של דבר מייקרות את העלויות, להבדיל ממוסך של איש אחד שבעל הבית הוא גם הפקידה וגם המחסנאי ודחוף באיזה איזור תעשיה מאחורה וההוצאות שלו הרבה יותר נמוכות ולכן יכול להרשות לעצמו להרוויח פחות מכל עסקה.

לא חי בסרט, יש לי ניסיון רב רב רב שנים עם מוסכים ולמדתי דבר אחד חשוב שבסופו של דבר הזול יוצא יקר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שהמקום גדול וחייב ביותר ארנונה לא אומר שהוא לא מרוויח יותר פר יום יחסית למקום קטן.

צריך לעשות תחשיב עם מלא משתנים כדי לתת תשובה מדויקת.

בכל מקרה, זה ממש מבאס שבמסגרת האחריות אתה מחויב לשלם הרבה יותר אצל היבואן, אתה כבול אליו.

 

ב-60,000 ק"מ עשיתי אצלי ב-MK5 GTI את כל מה שעשית + שמן גיר, פלגים, פילטר דלק ורפידות (הכל לפי הספר...).

פילטר אוויר + פילטר מזגן + פילטר שמן = 50$ בערך כולל משלוח מארה"ב עד הבית. הכל מקורי כמובן.

שמן מנוע אגיפ סינטטי מלא (השמן היחיד שהוא ברמה מאוד גבוהה יחסית למחירו בארץ) עלה לי בזמנו דרך חבר 100 ש"ח ל-4 ליטר.

עשיתי לבד את שלושת הפילטרים + החלפת שמן = כ-300 ש"ח. חיסכון של קצת פחות מ-1000 ש"ח גם אחרי נוזל בלמים ועבודה.

זה שני לילות באחלה מלון/צימר.

את השאר עשו לי ב-TIG ומוסך רון, כל אחד משהו אחר.

נוזל בלמים עדכני ומשודרג דוט 5.1 אם אני זוכר נכון, ריקנו את הכל עם מכונת וואקום והכניסו חדש.

את כל החלקים חוץ מהשמן למנוע ושמן גיר (מקורי ויקר ממש) הבאתי מחו"ל ושילמתי רק על עבודה.

השמן גיר כולל עבודה הרג אותי, מעל 1000 ש"ח. אבל זה לא משהו שיקר בגלל שזו GTI, זה יקר בכללי.

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אמרתי מקצועי יותר בזכות הפקידה החביבה, אלא אמרתי שאלה דברים שמייקירים את העלויות מבחינת המפעיל שצריך לגלם אותם במחיר הסופי ללקוח, כמו ארנונה גבוהה בגלל הגודל והמיקום ושאר הוצאות ישירות שבסופו של דבר מייקרות את העלויות, להבדיל ממוסך של איש אחד שבעל הבית הוא גם הפקידה וגם המחסנאי ודחוף באיזה איזור תעשיה מאחורה וההוצאות שלו הרבה יותר נמוכות ולכן יכול להרשות לעצמו להרוויח פחות מכל עסקה.

לא חי בסרט, יש לי ניסיון רב רב רב שנים עם מוסכים ולמדתי דבר אחד חשוב שבסופו של דבר הזול יוצא יקר.

 

תראה חביבי, אתה מחלק את העולם לשתיים.

מוסכים מורשי יבואן שנמצאים במיקום מעולה ומוסכי חאפרים שעובד בו בן אדם אחד באיזה חור שעובר דרך כביש עפר ומחסום של צה"ל.

 

ליד כל מוסך מורשה שאני מכיר יש עוד 10 מוסכים רגילים - כי המוסכים המורשים גם נמצאים באיזורי תעשייה ומסחר ולא בלב שכונות מגורים.

 

בכל מוסך רגיל שהייתי בו היו כמה ליפטים וכמה עובדים וזה לא מוסך של איזה מישהו אחד שעובד מתי שבא לו וכמה שבא לו.

 

הזול יוצא יקר זאת סיסמא נחמדה.

אבל אני יכול לספר לך על כמה וכמה מקרים שבהם הייתי במוסך מורשה יבואן, שילמתי פרמיית עושק ובכל זאת עשו עבודה חרא.

 

וזה אפילו לא העיקר פה. מה שאני התעצבנתי ממנו שזה שמחייבים על שטויות כמו מים לוישרים או ספרי סקאי למנוע. אני הייתי מצפה שזה יגולם במחיר של השירות שהוא לא נמוך ממילא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

nburrack, הדרך היחידה לזהות החלפת נוזל בלמים מלאה היא להיות שם כשמחליפים. אם שאבו את נוזל הבלמים ממיכל העודפים אתה אולי תצליח לזהות את ההבדלים בצבע.

לדעתי צריך לדרוש החלפה של נוזל בלמים שמתבצעת במכונה מיוחדת שמוציאה את הנוזל הישן בוואקום ומכניסה למערכת נוזל חדש בסירקולציה במעגל סגור.

ראשית, ישנם הבדלים בצבע. הנוזל הישן כהה עקב ספיחת לחות בזמן שנוזל חדש הוא שקוף. שנית, באמת עדיף לצפות ברכב בזמן ההחלפה, לא כל כך בגלל ה"רווח" של המוסך עבור חיוב על טיפול לכאורה אלא כי החלפת נוזל בלמים היא נושא בטיחותי. מהילה של נוזל חדש בכוסית מחליפה כעשירית מכמות הנוזל בלבד ואינה מהווה תחליף להחלפה מלאה.

בגלל החשיפה של נוזל הבלמים לאוויר החופשי הוא סופח לחות במשך הזמן ומאבד את התכונות המיטביות שלו (נקודת רתיחה גבוהה, קיבולת חום גבוהה והתנגדות טרמית נמוכה) כך שיש להחליף אותו כל שנתיים-שלוש. רוב האנשים אינם מייודעים לכך וברוב הפעמים הם אינם נתקלים בכשל כתוצאה מכך אך כאשר מגיעים למצב של בלימות מרובות/ממושכות אז איבוד הבלמים הוא מהיר יחסית ואם לא שמים לב לכך בזמן התוצאה יכולה להיות קטלנית.

רצוי לבצע את החלפת נוזל הבלמים במכונת שאיבה אך ברוב המוסכים היא אינה קיימת. החלפת הנוזל באמצעות פימפום היא איטית יותר אך אם היא מתבצעת כראוי היא מהווה תחליף מקובל למכונת השאיבה.

בטיפול האחרון החלפתי החלפתי את כל סט הבלמים ועל הדרך (כשהקליפרים כבר מפורקים) החליפו את כל הנוזל בנוזל חדש של פרסטון, כ 40 ש"ח למיכל (בהשוואה למשהו נטול תווית ב 20 ש"ח למיכל) והעלות הכוללת הייתה כ 150 ש"ח כך שאין ממש טעם לחסוך כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוח השיתוף, להלן עלויות של הטיפול שביצעתי לרכב שלי: GOLF GTI DSG 2011, במלאת לו שנתיים ו- 24.4K ק"מ, במוסך של צ'מפיון, לפני מע"מ -

 

עבודה

שרות בקרה (וואטאבר זה אומר): 287

שרות החלפת נוזל בלמים: 78

ניקוי מנוע: 18 את שני הסעיפים של ניקוי מנוע והחלפת נוזל בלמים אני לא מכיר.

 

חלפים

מסנן שמן: 144

שמן מנוע: 265 (5W40) יקר, אני החלפתי לגולף את השמן שסיימתי הרצה עלה 200, במוסך מורשה של היבואן.

מסנן אוויר: 121

מסנן אבק: 122 זה אחד המסננים שאפשר לשים תחליפי והוא עולה הרבה יותר זול.

נוזל בלמים: 37

נוזל שמשות: 8 פעם רצו לשים לי נוזל שמשות היתי מבסוט ואז הבנתי שזה עולה 25 שקל, הודעתי ליועץ שרות שאם הוא רוצה לשים לי בחינם בכייף, אני לא משלם על זה.

חומר מסיר פיח: 71

פקק לאגן: 17 מדובר על בורד עם אום קפיצית לכן צריך להחליף את הבורג לאחר הפתיחה, אז אל תגידו שסתם יקר וכ'ו, אין אופציה אחרת.

 

אין לי דיעה מיוחדת אם זה יקר או זול, לא נראה לי שרכב אחר עם טורבו (אני מניח שמשפיע על סוג השמן) יהיה זול יותר משמעותית לטיפול, סתם משתף.

 

 

שאתה מבצע טיפול, אתה מבקש הנחה מסויימת או ששואל סכום ומשלם?

Got To love It

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"פקק לאגן: 17 מדובר על בורד עם אום קפיצית לכן צריך להחליף את הבורג לאחר הפתיחה, אז אל תגידו שסתם יקר וכ'ו, אין אופציה אחרת."

 

זה לא בורג עם אום קפיצית אלא בורג עם דיסקת אטימה עשוייה מאלומיניום ואין צורך להחליפה כול טיפול (הוראות ייצרן מציינות שיש להחליפה).

 

בעבר הדיסקה הייתה עשוייה מנחושת ולכן הייתה חובה להחליפה בגלל שהדיסקה הייתה עוברת דפורמציה פלסטית.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא אני אספר לך משהו, זה שהמוסך יפה ונקי ושיש פקידה חביבה לא אומר שום דבר על המקצועיות שלו.

הרכב שלי מטופל במוסך מורשה צ'מפיון - כי הוא חדש ובאחריות. מקצועיות אין שם.

 

אז טוב תעשה אם תתעורר מהסרטון הנחמד הזה שבנית לעצמך בראש - שמורשה = מקצועי או חלפים איכותיים או כל מיני שטויות כאלו. גם במורשי צ'מפיון שמים תחליפיים זולים - לא פעם אפילו היועץ שירות ממש דוחף אותך לזה.

מורשה = יקר. ולא הרבה מעבר לזה.

אולי זה מקרי אבל ממרום נסיון של 11.5 שנים עם ה147 שלי במוסך מורשה אני יכול לאמר לך שהוצאתי הכי מעט כסף יחסית לכל חברי בעלי מכוניות דומות שבחרו לטפל במוסכים אחרים. נכון שכל ביקור עלה יותר מאשר במוסכים שאינם מורשים אבל בסך הכל ההוצאה נמוכה יותר ובאופן משמעותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

 

ראשית, אנו נשמח לתת התייחסות פרטנית לכל עניין, לרבות סוגיות הנוגעות לעלויות תחזוקה ומחירים.

באופן כללי, שיגרת הטיפולים המבוצעת ברכבים היא נגזרת של הנחיות היצרן ובהתאם להגדרות ספציפיות לדגם הרכב.

 

בנוסף, כל חלף מקורי שמוחלף במסגרת תחזוקת הרכב (בדומה לתעודת האחריות המקורית) זוכה לאחריות של שנתיים ללא הגבלת ק"מ (חלפים ועבודה).

זה ללא ספק יתרון שלרוב לא תמצאו בשימוש בחלפים תחליפיים שלעיתים זולים יותר.

בכל מקרה, ניתן לפנות אלי ואני אשמח לעזור.

 

יום טוב,

הילה

חטיבת השירות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמן מנוע אגיפ סינטטי מלא (השמן היחיד שהוא ברמה מאוד גבוהה יחסית למחירו בארץ) עלה לי בזמנו דרך חבר 100 ש"ח ל-4 ליטר.

 

האגיפ/eni לא סינטטי מלא!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו שילמתי יותר (חושב שקרוב ל1800) על טיפול בפולקסווגן שהיתה לי.

כמו עם כל דבר בחיים, מי שמבין בתחום הטכני, או חושב שהוא מבין, יכול למצוא מקום שמשלמים בו פחות. מי שרחוק מזה, נאלץ לסמוך על המוסכניקים ולקוות שאם מרמים אותו, אז זה בגבול הטעם הטוב.

amiger, אפשר לשאול באיזה מוסך אתה מטפל באלפא? אני עד עכשיו הלכתי למרכזי (במסגרת האחריות). קשה לי למדוד מקצועיות, כי אני לא מבין כלום בזה, אבל לפחות הם נחמדים (הרבה יותר נחמדים מהמקבילים בצ'מפיון, שבדרך כלל עושים טוב שמתייחסים לאנשים בכלל).

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם מחירי טיפולים כאלו אני בספק אם אחריות יצרן כדאית בכלל .

המחירים מאוד גבוהים , אני מאמין שאם הרכב לא היה בתקופת אחריות היית יכול לגמש אותם בעשרות אחוזים.

פילטר מקורי כזה לצורך השוואה אמור לעלות כ-70 ש"ח בחנות חלפים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האגיפ/eni לא סינטטי מלא!

 

כשעשיתי את הטיפול של 60K, ממש מזמן, אז AGIP היה AGIP והוא לא נקרא עדיין ENI.

מה שנמכר היום זה נוסחא סינטטית, אני שם רק 100% סינטטי מלא!

 

agip4_0.jpg

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו שילמתי יותר (חושב שקרוב ל1800) על טיפול בפולקסווגן שהיתה לי.

כמו עם כל דבר בחיים, מי שמבין בתחום הטכני, או חושב שהוא מבין, יכול למצוא מקום שמשלמים בו פחות. מי שרחוק מזה, נאלץ לסמוך על המוסכניקים ולקוות שאם מרמים אותו, אז זה בגבול הטעם הטוב.

amiger, אפשר לשאול באיזה מוסך אתה מטפל באלפא? אני עד עכשיו הלכתי למרכזי (במסגרת האחריות). קשה לי למדוד מקצועיות, כי אני לא מבין כלום בזה, אבל לפחות הם נחמדים (הרבה יותר נחמדים מהמקבילים בצ'מפיון, שבדרך כלל עושים טוב שמתייחסים לאנשים בכלל).

במרכזי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4108 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...