Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

אם לא ביצעת את ההכנות הנדרשות (לוודא שהכביש פנוי למעבר שלך) אין צורך לאותת כאשר יש כלי רכב בקרבתך ש"לא הכנת את השטח" למעבר אליהם.

ההסבר הוא שברגע שאתה מפעיל את האיתות מבלי להסתכל, נהגים עלולים לבצע פעולה כלשהי שהם לא חשבו לבצע אותה קודם לכן.

במיוחד כאשר קיימים נהגים שמאותתים יחד עם סיבוב ההגה, אז נהגים שינסו להקדים תרופה למכה עלולים להסיט את הרכב, בעדינות או בפראות, וע"י כך ליצור בעיה חדשה.

אם הכביש אינו פנוי למעבר שלך, המתן עם האיתות.

כמובן שזה תלוי מצב. אתה צריך להפעיל מחשבה לפני כל דבר.

אם המצב מאפשר זאת, ניתן לאותת תוך כדי המבט במראות וניתן גם לאותת לפני המבט או אחריו, הכל תלוי בסיטואציה ורמת הניסיון של הנהג המבצע את הסטייה.

 

אתן דוגמה קיצונית מעט:

200 מטרים לפני יציאה בכביש\מחלף, אתה בנתיב הימני ויש נהג משמאלך בנתיב השמאלי וכמה מטרים לפנייך, בוא נגיד 2-3 מטרים.

לפתע אתה רואה שהנהג מאותת ימינה (אתה ישר מדמיין שהוא הולך לחתוך אותך ולצאת ביציאה)

אתה תבצע משהו בנהיגה שלך נכון? אתה לא תמשיך כאילו כלום.

 

העולם שאתה נוהג בו (גם אם לא היו תאונות והיה מושלם) הוא שנות אור מהתיאורים שלך.

אתה לא תחכה עם האיתות עד שיהיה פנוי.

אתה מתחיל באיתות.

שים לב על מה אנחנו מדברים - איתות.

יודע מה הפירוש של המילה?

זה בדיוק מה שאתה עושה - מסמן לנהגים בכביש מה אתה רוצה (ומבקש) לעשות.

בעולם נורמלי - אתה מאותת ונהגים בכביש מתחשבים ועוזרים לך לעשות מה שאתה מתכנן בלי להתעלל בך.

בישראל - כשאתה מאותת, זה סימן לחולשה וסימן להתחיל לעשות "דווקא" לנהג המאותת.

 

לגבי הדוגמא שלך:

לפחות מה שאני עושה במצב כזה והוא לא קיצוני אלא קורה על בסיס יומי בגלל חוסר תיכנון של הנהגים,

אתה מאט בעדינות ונותן לנהג להיכנס בכדי למנוע תאונה פוטנציאלית (כי הוא אגואיסט, ואם תחסום אותו הוא יפנה בכל מקרה - הרי אם הוא היה חכם הוא כבר היה בנתיב הימני כהכנה לפנייה).

 

במקרה המצולם שהעלתי, יש שם נהג שפשוט מתעלם מכולם ואם לא הייתי נותן לו להכנס, היתה מתרחשת תאונה.

עם כל הכעס על הדביל התורן, אני מעדיף לתת לו להכנס לנתיב מאשר לתת לו להכנס ברכב שלי.

אף אחד לא ייכנס בי מאחור אם אני אעשה את זה בעדינות, אבל אם אלחם בו - יש סיכוי אפילו לתאונת שרשרת (אם יש עוד דביל מאחוריי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתות מסמן כוונה מידית לעבור נתיב, ולכן יש לבדוק מראות לפני האיתות, ולאותת לצורך ולא "סתם".

 

אתה תמצא לא מעט מורי נהיגה ומאמני נהיגה שמקפידים על כך.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה "כוונה מיידית"?

אתה חושב שאתה צריך לאות ולעבור מיד נתיב? שטות מוחלטת!

האיתות צריך להיות מופעל לפני מעבר נתיב.

איתות = סימון.

כשאתה מאותת אתה לא לוקח את הנתיב.

כשאתה מאותת אתה מסמן שברצונך להחליף נתיב.

יש רכב? תבדוק שהנהג מאפשר לך להשתלב או חכה בסבלנות שיעבור.

אין רכב? תעבור נתיב.

 

האיתות הוא ממש ממש לא כוונה מיידית לעבור נתיב כי יש זכות קדימה שחובה​ עליך לתת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העולם שאתה נוהג בו (גם אם לא היו תאונות והיה מושלם) הוא שנות אור מהתיאורים שלך.

אתה לא תחכה עם האיתות עד שיהיה פנוי.

אתה מתחיל באיתות.

שים לב על מה אנחנו מדברים - איתות.

יודע מה הפירוש של המילה?

זה בדיוק מה שאתה עושה - מסמן לנהגים בכביש מה אתה רוצה (ומבקש) לעשות.

בעולם נורמלי - אתה מאותת ונהגים בכביש מתחשבים ועוזרים לך לעשות מה שאתה מתכנן בלי להתעלל בך.

בישראל - כשאתה מאותת, זה סימן לחולשה וסימן להתחיל לעשות "דווקא" לנהג המאותת.

 

לגבי הדוגמא שלך:

לפחות מה שאני עושה במצב כזה והוא לא קיצוני אלא קורה על בסיס יומי בגלל חוסר תיכנון של הנהגים,

אתה מאט בעדינות ונותן לנהג להיכנס בכדי למנוע תאונה פוטנציאלית (כי הוא אגואיסט, ואם תחסום אותו הוא יפנה בכל מקרה - הרי אם הוא היה חכם הוא כבר היה בנתיב הימני כהכנה לפנייה).

 

במקרה המצולם שהעלתי, יש שם נהג שפשוט מתעלם מכולם ואם לא הייתי נותן לו להכנס, היתה מתרחשת תאונה.

עם כל הכעס על הדביל התורן, אני מעדיף לתת לו להכנס לנתיב מאשר לתת לו להכנס ברכב שלי.

אף אחד לא ייכנס בי מאחור אם אני אעשה את זה בעדינות, אבל אם אלחם בו - יש סיכוי אפילו לתאונת שרשרת (אם יש עוד דביל מאחוריי).

 

אתה התעלמת מדברים שכתבתי שעומדים עם עמדתך.

בעיקרון התעלמת מחצי ממה שכתבתי והתחלת "לתקוף", באופן כללי זה לא בריא.

ברור שאיתות בא לסמן לנהגים אחרים שאתה עומד לבצע שינוי כלשהו בנהיגה שלך, אין צורך גם לתת הגדרת אבן שושן לגבי מהו "נתיב".

אם הכביש לא פנוי, ז"א אם אתה רואה שיש רכב בסביבתך הקרובה מאוד שאתה מאלץ אותו (לא מרצונו) לבלום משמעותית בגלל שאתה רוצה לעבור, אין צורך לאותת ולהבהיל אותו (ואני משער שבתגובתך אתה תפסול זאת, שוב, לא כל המקרים זהים אבל אתה תבחר להתעלם מהציטוט הזה)

 

אני כתבתי את מה שמלמדים אותך ומה שצריך להיות בפועל (זה שהדברים לא מתבצעים, זה לא אומר שהדרך השגויה צריכה להיות הדעה הרווחת).

לא הכללתי את כל המצבים והוצאתי מן הכלל מצבים מסוימים אבל אתה החלטת להתעלם.

פה סיימתי להתווכח איתך (השרשור הזה נהיה "ויכוחים וסרטונים" במקום מה שאמור להיות סרטונים והערות קצרות).

 

ולמען הסר ספק, בעבר גם רכבתי על דו"ג ואני הכי מקדש את האיתותים ואת השימוש בהם.

אחד מהדברים הכי חשובים שלא כל כך מעניינים את גורמי האכיפה שלנו.

 

איתות מסמן כוונה מידית לעבור נתיב, ולכן יש לבדוק מראות לפני האיתות, ולאותת לצורך ולא "סתם".

אתה תמצא לא מעט מורי נהיגה ומאמני נהיגה שמקפידים על כך.

מסכים איתך כמעט לחלוטין.

למה רק כמעט?

כי זאת לא כוונה מיידית, כאן ועכשיו, אלא זאת כוונה בטווח הזמן המיידי.

לגבי מה שאמרת על מורי הנהיגה, אני גם מסכים.

אני זוכר שגם מורה הנהיגה שלי היה אומר לי את זה.

עריכה אחרונה על ידי Nissan Skyline GTR
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי, רק בישראל האיתות משמש ככוונה מיידית למעבר נתיב- כי אם תאותת מוקדם, הנהגים בנתיב השני יחסמו אותך.

איתות מסמן כוונה על מעבר נתיב, ותו לא. אין זמן מסויים שאמור לעבור בין האיתות למעבר בפועל. זה לא משחק כדורסל שבו אם עברו 24 שניות הכדור עובר. מורי הנהיגה שמקפידים על כך, לא עושים עבודתם נאמנה. יש נסיבות מקלות, כן, אבל זה לא הכלל שצריך לעבוד לפיו.

אם הכביש לא פנוי, ז"א אם אתה רואה שיש רכב בסביבתך הקרובה מאוד שאתה מאלץ אותו (לא מרצונו) לבלום משמעותית בגלל שאתה רוצה לעבור, אין צורך לאותת ולהבהיל אותו

 

אם הנהג שנמצא בסביבתך הקרובה נבהל מאיתות, שיגיש את רשיונו לתחנת המשטרה הקרובה למקום מגוריו, עדיף כזו שבטווח הליכה ברגל.

עריכה אחרונה על ידי ברווז

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתות לא יבהיל אותי - אלא יתן לי התראה. מה שיבהיל (בעצם המילה לא נכונה, יותר מדוייק - יכניס אותי לכוננות) הוא שנהג הנוהג בסמיכות אלי יתחיל לסטות מנתיבו לפני או במקביל לתחילת האיתות.

אישית אני משתדל לתת התראה של לפחות מספר שניות לפני הסטיה, כך שהשכנים יבינו. לא סובל יותר מדי מכאלה שיאיצו בכוונה .כן סובל מאד מכאלה שיתחילו איתות ויסטו 2 נתיבים בכוח כדי לעקוף תור בפניה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חולה איתותים. מאותת ביום, מאותת בלילה, ביציאה מהחנייה, בתוך המגרש חנייה,ברחוב עמוס, ברחוב ריק.

מעולם לא הרגשתי ש"האיתות שלי מעיד על חולשה" ואנשים יחסמו אותי בגלל זה.

יש גבול לדמוניזציה של נהגי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברווז, במקרים מסוימים [שעליהם דיברתי והתכוונתי] גם אתה תיבהל, אז אתה מוזמן לגשת ולמסור את רישיונך..

 

מוזר. עד היום לא נבהלתי מנהג שהפעיל איתות. ולא נבהלתי מהרבה מקרים מסמרי שיער אחרים, שאם הייתי נבהל, הייתי מעורב במספר תאונות כי נבהלתי ולא ידעתי מה לעשות.

ביום שבו אני אבהל מנהג שהפעיל איתות, היה סמוך ובטוח שאני אלך להפקיד את הרישיון שלי. אלך, ברגל. עד אז...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נבהל מרכב של אלביט שמאותת. אלוהים ישמור, זה רכב של אלביט והוא מאותת, some shit bout to drop.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שלקחת את המילה "להיבהל" במשמעות לגמרי שונה ממה שהתכוונתי, שיהיה, אעצור פה.

בהחלט ייתכן.

אבל, זה בעקבות סיפור שקרה לי לאחרונה. ומעשה שהיה, כך היה:

 

אחרי שבוע מחורBן במיוחד בעבודה, החלטתי בערב יום חמישי ללכת לחוף הים בחיפה. למי שמכיר, באיזור של המגדל שהיה פעם חדש. שמח וטוב לב אני נוסע לי לדרכי, עד שאני מגיע לרמזור אדום קצת לפני הפנייה שלי ימינה. הפנייה מתבצעת מתוך נתיב תחבורה ציבורית. מאחר וראיתי את החיצים לפנייה כבר (דהיינו, קרוב מאד לפנייה), החלטתי לעבור נתיב לנת"צ ולפנות שמח וטוב לב, במקום לעמוד ברמזור. מפעיל איתות, מביט במראות, הכל טוב ויפה, מביט קדימה לראות מרחק מהרכב מלפני, הכל בסדר, מתחיל סטייה, מביט שוב במראות, ונעמד על הברקס. למה? קקנוען החליט שהוא טס על הנת"צ, ראה אותי מתחיל לסטות, והחליט להאט ולא לעצור. נבהל התולעת.

מאחר והוא נבהל, הוא רצה כפי הנראה להחליף איתי מספר מילים. לא הלחתי להבין מה הוא רוצה כשהוא עקף אותי ונעמד באמצע הכביש הראשי, כשאני בכלל פונה ימינה...

אם יש לו לב חלש, שלא ינהג- ויותר מזה, שבהחלט לא יעלה על קקנוע.

ראיתי אותו. הגבתי בזמן ע"י עצירה מלאה ומוחלטת. עוד לקח לו זמן להגיע אליי אחרי שעצרתי. ביצעתי הכל כשורה, אין לקקנוען על מה להלין חוץ מעל תחתונים ששינו את צבעם בעקבות טימטומו.

גילוי נאות, אני בעל רישיון לקקנוע בעצמי.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...