Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

תגידו, נרדמתם בשיעורי הנהיגה? הוא עשה בדיוק מה שאמורים לעשות. לבלום ולצפור. אילו רק היה שובר הגה שמאלה, היא הייתה ממשיכה ללכת. בינתיים, הוא יכל לדרוס משהו או מישהו אחר, או אפילו לעשות היגוי יתר ולהכנס לתאונה יותר קשה. וכל זה חסר תועלת, כי אם היא ממשיכה ללכת, היא תהיה באמצע הכביש והוא כבר לא יכול לסתות לנתיב הנגדי.

 

בלמים בכל הכוח, צופר בכדי לעצור ולהפחיד (להקפיא במקום או לגרום לחזור חזרה) ולקוות לטוב. גם כאשר סותים מהתניב, חשוב לצפור. לא רק בשבילה, אלא גם בשביל מי שבא בנתיב המקביל או הנגדי.

 

חוץ מזה, אל תשכחו שעדיף לדרוס אחרי בלימה, מאשר לדרוס אחרי נסיון התחמקות כושל.

 

הערה נוספת: במצלמה עם עדשה רחבה, המרחקים נראים הרבה יותר גדולים. זה גורר כך שגם המהירות נראת הרבה יותר גבוהה. בפועל מה שנראה כמו 20 מטר במצלמה עלול להיות 10 מטר או פחות בפועל. כן, זה כזה משמעותי.

 

גם לא לשכוח שכשאתם צופים בסרטון, אתם רואים שדה ראייה רחב יותר ממה שהוא רואה (מה אם הוא באותו רגע בדק את המראה השמאלית שלו?) וגם בניחותה של ישיבה בכסא שלכם, ולא בזמן שאתם צריכים לדאוג לתפעול התקין והבטיחותי של רכב. אתם שמים לב לגברת מוקדם יותר, והיא גם נראת לכם הרבה יותר רחוקה, כלומר בראש זה מרגיש כאילו היה לו הרבה יותר זמן לראות. וגם שוכחים שאפילו כששמים לב, עוברות עוד בערך 150 מילי-שניות עד שהרגל בכלל מתחילה ללחוץ על הבלמים. כמו כן כשנוהגים ושמים לב לזה, לא מיד קופצים למסקנה שהיא תתפרץ לכביש, ולכן לא מיד מתקבלת ההחלטה לבלום.

 

שורה תחתונה, מה שרואים מכאן, זה ממש לא איך שזה נראה משם.

 

גילוי נאות: אני משתמש במצלמת רכב ונוכח בעצמי לכמה שזה נראה פי אלף יותר ברור בצילום.

עריכה אחרונה על ידי Yanlin
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע כי ראיתי את הסרטון, אבל עזוב - אף אחד לא בא אליך בביקורת. הטענה הינה במישור העקרוני.

 

במקרה הראשון היה לך מספיק זמן לעצור (בשל מהירותך) ועוד אפשר להתווכח כמה חזק בלמת - ולכן היה לך הפנאי "לשחק" עם הצופר.

 

אגב, מי שיסתכל טוב יראה שהולכת הרגל ראתה אותך קצת טרם הצפירה ולכן ערכה של הצפירה היה שווה לקליפת השום.

 

אתה צודק שהפנית הרכב הצדה לאלתר היא מסוכנת ולכן יש להיות מודע למתרחש סביבך כל הזמן ובכל מקרה לסטות לאחר האטה ככל הניתן.

 

גם במקרה השני היה לך ולנהג האחר מספיק זמן להימנע ממפגש פגושים ולכן היו לך הזמן והעילה לשחק עם הצופר והאורות וגם לא לבצע פעולות חמיקה קיצוניות.

 

הדגשה ראשונה:

זה שראית את הסרטון, זה לא אומר שאתה יודע (מצלמה עם עדשה רחבה - לא באמת כמו הראייה שלך במציאות)

 

הדגשה שנייה:

אתה קושר קשר הפוך בין פעולת הרגל הימנית לבין אחת הידיים?

זה שאני בולם ברמה נמוכה (לדעתך) של עוצמה, זה אומר שזה מה שנותן לי את האפשרות לצפור עם היד?

אתה אומר דברים מעט מגוחכים.

 

הדגשה שלישית: זה מוכיח לי את השטויות שאמרת קודם:

הולכת הרגל ראתה אותי שבריר שנייה לפני הצופר ואסביר לך גם למה, היא שמעה את הרכב והבלימה!

(בלמתי בעוצמה חזקה מאוד, כמעט עד הסוף. ה-ABS כמעט ונכנס - המהירות הייתה נמוכה מדי כדי שהוא יכנס לדעתי)

 

היו עוד פה ושם כל מיני דברים שרציתי לצטט ממך אבל חבל לי על הזמן.

בעיקרון יש דברים שאתה אומר שיש בהם מעט הגיון אבל אז אתה הורס אותם עם ההקשר.

 

תגידו, נרדמתם בשיעורי הנהיגה? הוא עשה בדיוק מה שאמורים לעשות. לבלום ולצפור. אילו רק היה שובר הגה שמאלה, היא הייתה ממשיכה ללכת. בינתיים, הוא יכל לדרוס משהו או מישהו אחר, או אפילו לעשות היגוי יתר ולהכנס לתאונה יותר קשה. וכל זה חסר תועלת, כי אם היא ממשיכה ללכת, היא תהיה באמצע הכביש והוא כבר לא יכול לסתות לנתיב הנגדי.

 

בלמים בכל הכוח, צופר בכדי לעצור ולהפחיד (להקפיא במקום או לגרום לחזור חזרה) ולקוות לטוב. גם כאשר סותים מהתניב, חשוב לצפור. לא רק בשבילה, אלא גם בשביל מי שבא בנתיב המקביל או הנגדי.

 

חוץ מזה, אל תשכחו שעדיף לדרוס אחרי בלימה, מאשר לדרוס אחרי נסיון התחמקות כושל.

 

הערה נוספת: במצלמה עם עדשה רחבה, המרחקים נראים הרבה יותר גדולים. זה גורר כך שגם המהירות נראת הרבה יותר גבוהה. בפועל מה שנראה כמו 20 מטר במצלמה עלול להיות 10 מטר או פחות בפועל. כן, זה כזה משמעותי.

 

גם לא לשכוח שכשאתם צופים בסרטון, אתם רואים שדה ראייה רחב יותר ממה שהוא רואה (מה אם הוא באותו רגע בדק את המראה השמאלית שלו?) וגם בניחותה של ישיבה בכסא שלכם, ולא בזמן שאתם צריכים לדאוג לתפעול התקין והבטיחותי של רכב. אתם שמים לב לגברת מוקדם יותר, והיא גם נראת לכם הרבה יותר רחוקה, כלומר בראש זה מרגיש כאילו היה לו הרבה יותר זמן לראות. וגם שוכחים שאפילו כששמים לב, עוברות עוד בערך 150 מילי-שניות עד שהרגל בכלל מתחילה ללחוץ על הבלמים. כמו כן כשנוהגים ושמים לב לזה, לא מיד קופצים למסקנה שהיא תתפרץ לכביש, ולכן לא מיד מתקבלת ההחלטה לבלום.

 

שורה תחתונה, מה שרואים מכאן, זה ממש לא איך שזה נראה משם.

 

גילוי נאות: אני משתמש במצלמת רכב ונוכח בעצמי לכמה שזה נראה פי אלף יותר ברור בצילום.

תודה.

 

רק להוסיף לכל המקלקלים למיניהם: יש לי מספיק ניסיון בנהיגה וברכיבה ובמקרי קיצון שונים ואני לפעמים גם לומד דברים חדשים ממשתמשים מסוימים בפורום.

למעט מהירות טיפה מעל המותר בעלייה בדרך יד לבנים עם האוטובוס, אבל בהתאם לתנאי הדרך, הכל היה תקין. - by the way, בעלייה קל יותר לבלום.

אני יודע שכל מה שביצעתי בסרטון היה תקין וזה בדיוק מה שהייתי עושה אם אתקל במקרים כאלו שוב.

אז תודה על הניסיון אבל הפעם לא אקח לתשומת ליבי את ההערות הללו.

כמו כן, ביקשתי שלא להתייחס לצופר (שורה מעל הסרטון עצמו) ולא לחינם, אלא ע"מ למנוע מצבי ויכוח שכאלה.

עריכה אחרונה על ידי Nissan Skyline GTR
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנוח דעתך, ההערה שלי הייתה עקרונית וללא תלונות כלפי נהיגתך.

 

ראיתי את הסרטון ולכן אני יודע מתי התחלת לבלום בפועל (עקב רכינת חרטום המכונית), מתי התחלת לצפור, מתי הולכת הרגל ראתה אותך ואני יודע שבסוף הצלחת לעצור בלי לפגוע בה - כל אלו הן עובדות.

 

שיערתי שלא בלמת בכל הכוח - כי כל נהג שאינו מתורגל תמיד בולם חלש מדי. הטענה שלך שה-ABS לא נכנס לפעולה מחזקת את ההשערה הזו, ובפרט הודות למהירות הנמוכה.

 

הטיעון שלי הוא שלמרות כל זה - עדיין עצרת בזמן (כי המהירות לא הייתה גבוהה מדי) כלומר היה לך זמן לצפור כמה שבא לך וגם לא נאלצת לבצע תמרון בהגה.

 

אגב, אף אחד לא אומר "לשבור" הגה. יש לבלום זמן רב ככל הניתן לפני פעולת ההגה. כך לא דורסים מישהו אחר, לא פוגעים בתנועה בנתיב סמוך או נגדי ובטח ובטח שלא נכנסים להיגוי יתר.

 

גם "להקפיא" הולך רגל עם הצופר זה לא תמיד רעיון טוב, למשל אם הוא כבר נמצא בדרכך. פעולת הצפירה תמיד גוזלת קשב מפעולות הניהוג, ומפחיתה את אחיזת היד בהגה דווקא כשהיא דרושה לטובת התמרון.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנוח דעתך, ההערה שלי הייתה עקרונית וללא תלונות כלפי נהיגתך.

 

ראיתי את הסרטון ולכן אני יודע מתי התחלת לבלום בפועל (עקב רכינת חרטום המכונית), מתי התחלת לצפור, מתי הולכת הרגל ראתה אותך ואני יודע שבסוף הצלחת לעצור בלי לפגוע בה - כל אלו הן עובדות.

 

שיערתי שלא בלמת בכל הכוח - כי כל נהג שאינו מתורגל תמיד בולם חלש מדי. הטענה שלך שה-ABS לא נכנס לפעולה מחזקת את ההשערה הזו, ובפרט הודות למהירות הנמוכה.

 

הטיעון שלי הוא שלמרות כל זה - עדיין עצרת בזמן (כי המהירות לא הייתה גבוהה מדי) כלומר היה לך זמן לצפור כמה שבא לך וגם לא נאלצת לבצע תמרון בהגה.

 

אגב, אף אחד לא אומר "לשבור" הגה. יש לבלום זמן רב ככל הניתן לפני פעולת ההגה. כך לא דורסים מישהו אחר, לא פוגעים בתנועה בנתיב סמוך או נגדי ובטח ובטח שלא נכנסים להיגוי יתר.

 

גם "להקפיא" הולך רגל עם הצופר זה לא תמיד רעיון טוב, למשל אם הוא כבר נמצא בדרכך. פעולת הצפירה תמיד גוזלת קשב מפעולות הניהוג, ומפחיתה את אחיזת היד בהגה דווקא כשהיא דרושה לטובת התמרון.

 

אני לא מאשים אותו. בגלל תרבות הנהיגה בארץ, הנהגים הישראלים פיתחו אינסטינקט לצפור בכל מצב אפשרי שנראה להם קצת לא שגרתי.

 

בנוסף לכך, הוא צפר רק כדי להתריע מפני סכנה ו"להודיע" להולכת הרגל שהוא רכב שעלול לפגוע בה. אני מסכים איתך שהצפירה אכן גוזלת קשב מפעולות הניהוג, אך לדעתי בהתחשב במהירות הנמוכה והתגובה המהירה לא היה צורך בפעולות ניהוג נוספות כדי למנוע את התאונה לכן היא לא גזלה שום דבר. אכן יש מקרים בהם הצפירה יכולה להבהיל את הולך הרגל ואף לגרום לנזק רב יותר; אך במקרה זה לדעתי היא תרמה.

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספר כוכבים, אבל השוס - הכוכבת הראשית.

תחסכו לי בבקשה את ההערות לגבי השימוש בצופר....

 

לדעתי הגבת נכון ולא נראה לי שסיכנת את הולך הרגל בזה שצפרת.

 

הנה סרטון דומה של הולך רגל שמתפרץ לכביש.

הפעם נדמה לי מדובר בנהג מונית,גם הוא צופר.

 

https://www.youtube.com/watch?v=CNFCPn1xA4M

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם חשוב להבין זה שהרבה מהמצבים שאתה מגיע למצב שצריך לצפור - זה כי הצד השני (רכב\הולך רגל) עשה משהו מחוסר תשומת לב ולא שם לב אליך בכלל. במצבים כאלו צפירה מאוד חושבה, וכנראה רוב הפעמים תגרום לצד השני לקפוא במקום/להפסיק את הטעות שהוא עושה. (אבל זה כמובן לא צריך להיות תגובה עיקרית וצריך להיות בנוסף לתגובות האחרות)

עריכה אחרונה על ידי EyeKey
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנוח דעתך, ההערה שלי הייתה עקרונית וללא תלונות כלפי נהיגתך.

 

ראיתי את הסרטון ולכן אני יודע מתי התחלת לבלום בפועל (עקב רכינת חרטום המכונית), מתי התחלת לצפור, מתי הולכת הרגל ראתה אותך ואני יודע שבסוף הצלחת לעצור בלי לפגוע בה - כל אלו הן עובדות.

 

שיערתי שלא בלמת בכל הכוח - כי כל נהג שאינו מתורגל תמיד בולם חלש מדי. הטענה שלך שה-ABS לא נכנס לפעולה מחזקת את ההשערה הזו, ובפרט הודות למהירות הנמוכה.

 

הטיעון שלי הוא שלמרות כל זה - עדיין עצרת בזמן (כי המהירות לא הייתה גבוהה מדי) כלומר היה לך זמן לצפור כמה שבא לך וגם לא נאלצת לבצע תמרון בהגה.

 

אגב, אף אחד לא אומר "לשבור" הגה. יש לבלום זמן רב ככל הניתן לפני פעולת ההגה. כך לא דורסים מישהו אחר, לא פוגעים בתנועה בנתיב סמוך או נגדי ובטח ובטח שלא נכנסים להיגוי יתר.

 

גם "להקפיא" הולך רגל עם הצופר זה לא תמיד רעיון טוב, למשל אם הוא כבר נמצא בדרכך. פעולת הצפירה תמיד גוזלת קשב מפעולות הניהוג, ומפחיתה את אחיזת היד בהגה דווקא כשהיא דרושה לטובת התמרון.

 

אפשר גם קצת ממה שאתה לוקח?

 

למה אתה קופץ למסקנה שהוא לא בלם בכל הכוח? למה אתה טוען שהוא בכלל היה צריך לבלום בכל הכוח? בתור מישהו שנוהג ברכב עם ABS ומישהו שבלם בלימת חירום במהירות של 30 קמ"ש כמוהו, זה ועוד איך אפשרי שהABS לא יכנס לפעולה. בנוסף, יש ABS טוב ויש ABS לא טוב. ABS לא טוב עושה נעילת גלגלים רגעית. ABS טוב לא מגיע אפילו למצב הזה, במיוחד במצב לא קיצוני של בלימה קצרה ומשטח אחיד. (במשטח לא אחיד כגון שלולית שרק צד אחד עובר עלייה, ועוד איך יהיה נעילה רגעית גם בABS טוב)

 

אם הוא בלם בכל הכוח - עשה הכל נכון. אם הוא לא בלם בכל הכוח - עובדה שהוא בלם מספיק ולכן פעל נכון.

אל תשכח שבלימת חירום "באמצע שום מקום" כי לא בטוח שהרכב מאחוריו רואה בכלל את האישה ויכול להיות שלא שמר על מרחק כמו שצריך, פשוט יכנס בו מאחורה. נכון שהוא יהיה אשם, אבל למה לגרום ליותר נזק?

 

גם בשיעור נהיגה לא מלמדים אותך לבלום כל הזמן בכל הכוח. לבלום כמה שצריך.

 

מצפייה בסרטון, אני רואה שהוא כבר התחיל להאט כאשר הגברת רק הופיעה, אבל התחיל לבלום חזק יותר, ולצפור, ברגע שהגברת עשתה את זה ברור שהיא מתפרצת.

 

 

בנוסף, בוא נעשה קצת מתמטיקה!

 

בוידאו, ניתן לראות שהוא עבר בערך 2 רכבים שחנו במאונך אליו עד שהוא התחיל לבלום "חזק" כמו שאתה טוען.

הוא עבר מרחק זה בקצת פחות משנייה, נניח 750 מילישניות, לפי תצפית על מעבר הזמן בוידאו, וההנחה שהוידאו לא ערוך.

 

לפי המפרט הטכני של הסוזוקי ספלאש האחרונה, שכנראה ברוחב דומה לזאת בוידאו, הרוחב שלה הוא 1.6 מטר.

הרוחב של הסיטרואן ברלינגו החדשה, שוב באותו הרעיון, הוא בערך 1.8 מטר.

המרחק בין הסוזוקי לסיטרואן הוא נניח 50 ס"מ, נלך על גבוה על מנת לא לחשב מהירות נמוכה מדיי חס וחלילה.

סך הכל, 3.9 מטר ב0.75 שניות. כלומר 5.2 מטר לשניה.

כלומר 312 מטר לדקה. כלומר 18720 מטר לשעה. כלומר 18.72 קמ"ש!!!

איזו מהירות מופרזת!

 

נניח הגזמתי, בוא נחמיר. נגיד חצי שנייה.

7.8 מטר לשנייה... 28 קמ"ש.

 

כלומר כנראה הוא נסע ב 30 קמ"ש או פחות. נסה לבלום ב30 קמ"ש בכביש יבש באיכות בינונית ותחזור עם תובנות. לא תמיד יכנס הABS.

תבלום בדיוק כשאתה עובר קו כלשהו על הכביש, תעצור, צע מהרכב ותמדוד מה המרחק שעברת מהקו הזה.

עריכה אחרונה על ידי Yanlin
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא קופץ למסקנה. הערכתי ובסוף מסתבר שגם צדקתי. כל נהג מן השורה לא בולם מספיק חזק. המהירות רק מוכיחה את הנקודה שלי כיוון שעם ירידת המהירות ה-ABS נכנס מהר יותר.

 

ישנה אכן מהירות שמתחתיה הוא לא נכנס בכלל, אבל זה באזור ה-15 קילומטרים לשעה - לא שלושים. אין שום בעיה עם נעילת גלגלים רגעית בזמן בלימה עם ABS.

 

אני מסכים שהוא פעל בסדר - כי המצב לא היה כל כך קיצוני וכי המהירות לא היתה גבוהה, וציינתי את זה מספר פעמים. אתה משום מה מנסה להפוך את כוונת דברי על פיה.

 

הטיפול בעניין הרכב מאחור לא קשור ישירות לסוגיה ואינו על ידי הימנעות מבלימה חזקה אלא על ידי בלימה נסוגה ו/או שימוש בהגה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גאווה ישראלית?

https://youtu.be/Qdb6wTonF9c?t=69

 

איך התפרק ככה מנגיעה קטנה?

(דקה 1:09)

 

תראו גם 1:37

שיא הפיגור

עריכה אחרונה על ידי CiViC FB
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תיתייחסו לתאריך הוא לא מכוון.

מצטער על האיכות המצלמה שהייתה לי הייתה גרועה ולא איכותית בעליל.

 

https://vimeo.com/132253134

עריכה אחרונה על ידי EmptySoul
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. רכב נכנס באוטובוס בתחנה לפני מחלף אולגה. אבל למה הקטנוען עוצר באמצע הנתיב?

 

2. חוצה לא במעבר חצייה, לא מסתכל וגם רץ באלכסון!

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא סתם כלב - בן כלבה :twisted:

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...