Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5028 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לידעתך הרבה, זה שמן למכוניות שעובדות בתנאי מירוץ או בתנאים קשים ביותר. זה בהחלט לא שמן שמתאים למכוניות שבשימוש יום יומי. גם אם הייתה לך מוסטאנג או קאמרו רבות הספק, כל עוד אתה לא מתחרה איתן השמן הזה לא מומלץ לך כלל וכלל.10W-60

גם באופנועים, שמני ה 10W-60 מוגדרים כשמני מירוץ לאופנועים במירוצי דראג או מירוצים בתנאים קשים. ללכת לשים שמן כזה בגיקסר 1000 רק בגלל שיש לו 180 כ"ס אבל נוסעים איתו נסיעות רגועות בעיר ומחוצה לה זאת תהיה טעות.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

noam.gal, השמן הזה מביא ליותר נזק מתועלת ב 99% מהרכבים בהם הוא מושם. זו טעות לחשוב שהשמן הזה מתאים למנוע ובאמת מגן עליו בגלל שהוא "מיועד למירוצים", זה ממש לא עובד ככה.

אני מציע שתכתוב מהו סוג הרכב שברשותך ומהן דרישות היצרן לצמיגות ותקן.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
noam.gal, השמן הזה מביא ליותר נזק מתועלת ב 99% מהרכבים בהם הוא מושם. זו טעות לחשוב שהשמן הזה מתאים למנוע ובאמת מגן עליו בגלל שהוא "מיועד למירוצים", זה ממש לא עובד ככה.

אני מציע שתכתוב מהו סוג הרכב שברשותך ומהן דרישות היצרן לצמיגות ותקן.

 

איתמר.

רק למען הסדר הטוב איתמר סביר להניח התכוון ל10W60 SPORT ולא 10W60 רגיל.

10W60 רגיל מאושר ע"י BMW לסדרת 5.

כמו כן ASTON MARTIN. ו BUGATTI.(פחות במחוזותנו).

כבר לא:sad: HONDA SILVERWING INTERSTATE 82

HARLEY DAVIDSON 1000 1982 :-)

פורסם

בארה"ב ראיתי רכבי מסלול כדוגמת מוסטנג GT אשר המנוע שלהם חי ובועט על צמיגות מזערית של 5W20. פה בארץ כל אימפרזה עם אגזוז זרימה חופשית דוחף 10W60.

 

לידע כללי 10W60 מתאים אך ורק למספר מנועים ספציפיים של BMW מתוך סדרת ה-M המפורסמת ולעוד מספר יצרנים בודדים. שימוש בצמיגות כזו חייב להיות בהמלצת היצרן.

 

זה הכיתוב על גבי האריזה:



"Exclusive approval for BMW M-Models"

פורסם

הרגיל מתאים לרכבים ספורטיביים עם מנועים שדורשים צמיגות גבוהה יחסית.

 

בהתגרזנות בארץ הטמפ' מנוע עולות בצורה משמעותית במיוחד כשהטמפ' הסביבתית נושקת ל40 מעלות.

התענוג שמוביל אותך

פורסם

אתה מתייחס רק לצמיגות, יש עוד פרמטרים לשמן שלא לקחת בחשבון.

שמן 60 יהיה טוב בשימוש רק אם כל הזמן הרכב נמצא בעומס כבד וקיצוני, לא בקיק פה ושם או שיוט על 120.

 

הבעייה עם שמני המירוצים למיניהם היא ש:

א. אנשים משתמשים בהם ביום יום וברוב הזמן רכבם לא נמצא במצב קיצון עם טמפ' שמן גבוהה.

ב. השמנים הללו לא תמיד עומדים בתקן אותו דורש היצרן.

ג. שמן שלא עומד בתקן היצרן בד"כ מכיל כמויות גבוהות מאוד של חומרים מונעי חיכוך (אבץ וזרחן) שפוגעים בממיר הקטליטי.

ד. שמני מירוצים לא תמיד מכילים את כמות הדטרגנטים הדרושה (ולעיתים כלל לא) לשימוש קבוע וממושך במנוע.

ה. בגלל כל האמור לעיל השמנים האלה מסיבים הרבה יותר נזק מתועלת, תשאלו את בעלי האימפרזות.

 

אם הרכב תוכנן לשימוש קבוע בשמן 60 אז אין שום בעייה. היצרן תכנן את המנוע, מעברי השמן והלחצים בהתאם. בכל רכב אחר שימוש בשמן כה סמיך זה מעשה טיפשי.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

×
×
  • תוכן חדש...