Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5049 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני כן הייתי מחליף את כל מה שנרשם, ולא הייתי משאיר מותחן טיימינג ישן ורצועת מנוע ישנה, שכבר פירקו אותה כדי להגיע לטיימינג.

פילטר אויר לא קשור לטיימינג, אלא זה בשגרת הטיפולים השותפים, ופילטר אויר סתום לא תורם שום דבר חיובי.

אתה מחפש לחסוך במקומות הלא נכונים, וזה עלות לצאת לך יותר יקר בסוף.

למשל, אם אחרי 10-20 אלף ק"מ יהיו רעשים מכיוון טיימינג, יצטרכו שוב פעם לפרק את הכל, כדי להגיע למותחן ולהחליפו,

ושוב תשלם 600 ש"ח על העבודה (או משהו בסגנון).

 

ברכבים אחרים, בהם משאבת מים מסתובבת ע"י רצועת תזמון נהוג להחליף גם את המשאבה, גם אם היא במצב טוב.

אבל אם נושא המשאבה לא עלה, כנראה שהיא לא על רצועת טיימינג.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אני כן הייתי מחליף את כל מה שנרשם, ולא הייתי משאיר מותחן טיימינג ישן ורצועת מנוע ישנה, שכבר פירקו אותה כדי להגיע לטיימינג.

פילטר אויר לא קשור לטיימינג, אלא זה בשגרת הטיפולים השותפים, ופילטר אויר סתום לא תורם שום דבר חיובי.

אתה מחפש לחסוך במקומות הלא נכונים, וזה עלות לצאת לך יותר יקר בסוף.

למשל, אם אחרי 10-20 אלף ק"מ יהיו רעשים מכיוון טיימינג, יצטרכו שוב פעם לפרק את הכל, כדי להגיע למותחן ולהחליפו,

ושוב תשלם 600 ש"ח על העבודה (או משהו בסגנון).

 

ברכבים אחרים, בהם משאבת מים מסתובבת ע"י רצועת תזמון נהוג להחליף גם את המשאבה, גם אם היא במצב טוב.

אבל אם נושא המשאבה לא עלה, כנראה שהיא לא על רצועת טיימינג.

 

מה המקום הנכון לחסוך?

פורסם

תיקח הצעת מחיר ממוסך רגיל, שכוללת את הכל, עם חלפים מקוריים ותראה, האם יוצא לך יותר זול ובכמה יותר זול.

טיפולים זה לא המקום לחסוך.

 

אני אישית לא מרכיב צלחות בלימה מקוריות, כי המחיר שלהן לרכב שלי פשוט מופקע, ובמקומן בשליש מחיר מרכיב תחליפי תוצרת איטליה,

רפידות בלימה רק מקוריות, אחרת יהיו שריקות.

כל השאר רק מקורי, ואני גם מחמיר עם הטיפולים יותר מהוראות היצרן (מקטין מרווח החלפת פילטר אויר וסולר).

 

אין מה לעשות - תחזוקת רכב עולה לא מעט, אבל אם מנסים לחסוך בטיפולים, מפסידים בתיקונים.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
גם אני הייתי מסכים עם האמירה הזאת, אילו לפני חודש לא נתקלתי בתופעה, בה מוסך מורשה מנפח את מחירי החלפים ללקוח פרטי.

לא קשור לפוקוס.

החלפתי מצמד לרכב שלי.

מורשה יבואן נתן לי הצעת מחיר, בה סט קלאצ' עולה 2800 ש"ח.

בסוף עשיתי את ההחלפה במוסך רגיל, והוא קיבל ממחסני היבואן סט מקורי בעלות של 2080 ש"ח.

שים לב - הפרש של 700 ש"ח

אולי גם לפוקוס יש אפשרות לקבל חלפים מקוריים במחיר יותר זול, כאשר מוסך אחר מזמין אותם, ולא הלקוח מבצע את העבודה במורשה.

לפי דעתי, זה מנוגד לכל היגיון חוץ מניסיון לעשות קופה על לקוח פרטי.

היית עד למקרה בודד, (אולי הייתה עליה או ירידת מחירים של הסט מצמד?) וכבר אתה אומר "תופעה" ואני אומר לך שאין תופעה כזו כי מוסכים מורשי יבואן עובדים מול מחירונים קשיחים מאוד אותם מכתיב היבואן, שום מוסך חיצוני או חנות חלפים כללית לא תקבל הנחה משמעותית יותר מאשר מקבל המורשה, לחלקים מקוריים, אחרת היבואן יורה לעצמו ברגל.

פורסם

לא היתה ירידה במחיר, מדובר בהפרש של יום.

וזה לא המקרה הבודד אצלי - בעבר גם עם רנו קנגו המחיר על בית מסנן סולר היה כמעט כפול במורשה. גם כאן בדיקת המחירים נעשתה יום אחרי יום.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
עוד שאלה מקצועית לאנשי הפורום -

במסגרת טיפול 105 וטיימינג לפוקוס שלי, עד כמה נחותה החלפתם של:

1. מסנן אוויר

2. מותח רצועת תזמון

3. בורג גלגלת גל ארכובה

4. סט רצועת מנוע 3+2

אני שואל משום שהצעות המחיר שקיבלתי לא כוללות את הנ"ל ובחלק מהמקומות נאמר שלאחר פתיחה ייראו האם צריך.

אודה לעזרתכם,

אמיר.

 

אז מה אומרים החברים לגבי שאלתי זו?

תודה רבה.

פורסם

לגבי מסנן אויר - מתי הוחלף ? כמה ק"מ נסעת מאז ?

אין צורך להחליף מסנן אויר (מקורי) כל 10,000ק"מ

 

לגבי המותחן - צריך לבדוק את מצבו

למשל באסקורט אצלי (92) לא החלפתי מעולם מותחן - מצבו מצויין ואין שום חופש (אפילו הקטן ביותר) במייסב.

החלפתי עד עכשיו פעמיים טיימינג והרכב עבר כבר מעל 220,000ק"מ.

אומנם מדובר ברכב שנת 92 - אך עדיין מדובר באותו רכיב.

 

לגבי רצועות מנוע - שוב צריך לבדוק מה מצבן

אם מצבן טוב - אפשר להחליף בטיפול הבא - זה לא מסובך להחליף מאוחר יותר.

פורסם

תודה על התשובה.

הסיבה שאני שואל היא שההבדל בין העלות במוסך המרכזי למוסכים אחרים נעה סביב 800 ש"ח, בדיוק עלות הרכיבים האלו.

לאור זה, אולי שווה כבר ללכת למרכזי ולהחליף הכל (במקום משהו שאצטרך לעשות עוד שנה...אולי).

פורסם

טיפול במרכזי היא לא ערובה לטיפול איכותי יותר.

אני בטוח שיש מוסכים כלליים שעושים עבודה לא פחות טובה בהנתן שהחלקים הם אותם חלקים.

פורסם

בדקתי היום בספר Haynes לגבי פורד פוקוס 2001 עד 2004 (אני מאמין שגם לרכבים חדשים יותר, כמו שלך, עדיין זה כמעט זהה), מכיוון שאני יודע שבארץ תמיד מגזימים עם זמני הטיפולים.

 

1. מסנן אויר למשל רשום להחליף כל 37,500מייל כלומר 60,000ק"מ (רכבים שנוסעים באיזורים עם הרבה אבק-יש להחליף בתדירות גבוהה יותר.

2. מסנן דלק - כל 62,000מייל כלומר 99,200ק"מ

3. מצתים - כל 25,000מייל כלומר 40,000ק"מ (במידה ומשתמשים במצתי פלטינום אז כל 60,000ק"מ)

4. שמן ומסנן כל 10,000ק"מ או חצי שנה למרות שרשום שפורד ממליצה להחליף כל 12,500מייל כלומר כל 20,000ק"מ אך Haynes ממליצה להחליף בתדירות גבוהה יותר.

במיוחד ברכבים שנוסעים נסיעות קצרות.

5. רצועת תיזמון - שוב למרות שפורד רושמים ק"מ גבוהה יותר, Haynes ממליצים להחליף אחרי 60,000ק"מ (לא תלוי בזמן).

במיוחד ברכבים שנוסעים נסיעות קצרות, או נסיעה/ועצירה רוב הזמן (כמו בפקקים למשל). כמובן שאת מצב הרצועה יש לבדוק כל הזמן.

 

מעניין אותי לדעת מה הסיפור של החלפת התיזמון בפוקוס (גם ברכב של אישתי זה מתקרב) - אני אקרא מאוחר יותר ואחזור לעדכן - כמובן לא כדי לבצע לבד (למי שאין ניסיון) אלא כדי להבין אם באמת זה כל כך מסובך בפוקוס כמו שתמיד מציגים כאן בפורום.

פורסם

בחו"ל הוראות הייצרן לגבי החלפת רצועת טיימינג בפוקוס 2008 הן כל 10 שנים או 120000 מייל .

בישראל היבואן שדואג היטב לכיסו אומר כל 5 שנים או 120000 ק"מ מה שבא קודם .

ניסיתי מספר פעמים לקבל תשובה על כך מהיבואן אך כמובן לא זכיתי לתשובה .

פורסם

אם נקרעת רצועת הטיימיג יכול ליהיות נזק למנוע ... אבל אם מחליפים רצועה ומותחן לא מחליפים ופתאום המותחן נשבר או מתקלקל גם יהיה נזק ?


×
×
  • תוכן חדש...