Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5349 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כן, אני אשאל.

מהם התנאים היום (אחרי כל ההחמרות) ללקיחת משכנתא (ב"גדול", לא "אם אתה חבר באגודת אוכלי החרציצים מגיע לך 2% הנחה")?

להבנתי צריך שיהיה חלק מאד נכבד מהסכום בחשבון- בערך 20%.

האם זה התנאי היחיד?

 

תודה לעונים.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

יש עוד כמה תנאים:

1. ההלוואה תנתן עד אחוז מסויים מערך הנכס (לא זוכר כמה בדיוק).

2. צריך להוכיח כושר החזר מספק.

3. יש מגבלות על הרכב המשכנתא - סכום מכסימלי שאפשר לקבל בריבית משתנה (כלומר ריבית אשר ניתנת לשינוי תוך פחות מ-5 שנים מנטילת המשכנתא).

בכל מקרה - צריך לעשות סקר שווקים יסודי מאוד בין הבנקים, וכמובן להביא את כל כושר המיקוח שפיתחת בשוק. לי היה סיפור חביב כאשר קניתי את הדירה הראשונה שלי: באנו לסניף הבנק לחתום על חוזה המשכנתא, ואשתי שאלה בתמימות "אולי אפשר לקבל אוד הנחה?" חשבה שמכסינום נקבל הנחה של 0.1% - אבל בלי שום מיקוח נוסף הורידו 0.75%! (מדובר בתקופה שבה הריבית המקובלת היתה בין 6-8% לשנה, צמוד מדד).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לפחות 30% מערך הנכס הנרכש אתה צריך להביא מהבית. יש בנקים שמחמירים גם עם זה.

על פי הוראות בנק ישראל לא יותר משליש מההלוואה יהיה בריבית משתנה (כלומר פריים מינוס משהו או תמיד מדד עם ריבית משתנה בתקופה של פחות מחמש שנים), יתר ההלוואה בריביות קבועות צמודות או לא צמודות, או צמוד מדד בריבית משתנה מעל 5 שנים.

אתה צריך להוכיח יכולת החזר.

אתה יכול לקחת הלוואת בוליט, כלומר אתה מחזיר רק ריבית, ואת הקרן בעתיד כנגד פרעונות של תקבולים מתוכננים כמו קרן השתלמות, השתחררות כספים אחרים וכד'.

אתה מוזמן להתייעץ גם בפרטי.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
至少有30%的獲得的財產需要從家裡帶。一些銀行還惡化了。

據以色列銀行將不會超過三分之一浮動利率貸款(即P減東西或總是在不到五年浮動利率計算)以上,其他固定利率貸款索引或沒有索引,或索引超過 5年浮動利率指數。

אתה צריך להוכיח יכולת החזר.

你必須證明有能力償還。

你可以採取作為培訓基金,旨在未來收益法老貸款布利特,你只給回的利息,而基金,釋放其他資金等。

אתה מוזמן להתייעץ גם בפרטי.

 

רק לי זה נשמע (הרוב) כמו סינית?...

להבנתי אני כבר לא עומד בתנאי הסף: 30% מערך הנכס.

איך המדינה (או הבנקים, או WHATEVER) מצפה מאנשים לחסוך סכום כזה?! :shock:

ריבית פריים, אני עוד מצליח להבין מה הפירוש. מדד משתנה- מהו?

sperial,

סקר שווקים חייב להיעשות. בכל תחום ובכל מקום. עצה טובה מאד, ידידי.

discoTD5- אשלח לך הודעה פרטית, תודה על הנכונות.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

חשבתי שהמחאה הייתה על קוטג'.

הלינק שנתת הוא מ-2010... לא יודע האם הוא עוד אקטואלי.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
רק לי זה נשמע (הרוב) כמו סינית?...

להבנתי אני כבר לא עומד בתנאי הסף: 30% מערך הנכס.

איך המדינה (או הבנקים, או WHATEVER) מצפה מאנשים לחסוך סכום כזה?! :shock:

ריבית פריים, אני עוד מצליח להבין מה הפירוש. מדד משתנה- מהו?

sperial,

סקר שווקים חייב להיעשות. בכל תחום ובכל מקום. עצה טובה מאד, ידידי.

discoTD5- אשלח לך הודעה פרטית, תודה על הנכונות.

 

למען כולם:

הלוואה צמודת מדד יכולה להיות עם ריבית משתנה או עם ריבית קבועה - הסבר, ההלוואה צמודה למדד המחירים לצרכן ונושאת ריבית של X%.

אם המדד עלה במהלך שנה ב 3%, גם קרן ההלוואה שלא החזרנו עלתה באותם 3%.

בנוסף יש ריבית. יש ריבית קבועה - נניח 5% לשנה, והיא קבועה לכל חיי ההלוואה.

יש ריבית משתנה - והיא משתנה כל שנה או כל שנתיים או כל חמש שנים - בהתאם למסלול שבחרנו. כשהתחלנו היא היתה 4%, ואחרי שנתיים היא השתנתה ל 5.5% ואחרי ארבע שנים עלתה ל 6.5% ואחרי שש שנים ירדה ל 3%. כשמה כן היא. ריבית משתנה.

התנאים לשינוים שלה ידועים ומפורטים מראש. זה לא שבא מנכ"ל הבנק שמחליט שכל מי שיש לו ריבית משתנה כעת משלם עוד 2%.

 

הלוואת בוליט - הלוואה בה לא מחזירים את קרן ההלוואה מדי חודש אלא רק את הריבית. קרן ההלוואה תוחזר רק בתום התקופה. זו הלוואה שמתאימה למי שיודע שיש לו תקבול עתידי, כמו קרן השתלמות שלהרבה שכירים יש. נניח שאתה יודע שעוד 5 שנים הקרן הופכת לנזילה, אתה משער כמה כסף יהיה בה, ולוקח הלוואה שאתה מחזיר רק את הריבית במהלך התקופה. את קרן ההלוואה אתה מחזיר כשקרן ההשתלמות הופכת לנזילה. זה, לא עלינו, מתאים גם למי שמשער בצער כי הוא צפוי לקבל ירושה בטווח של X שנים.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

דיסקו-טי-5 צודק במה שהוא אומר.

משכנתא זה עסק רציני, למד אותו עד שתבין את הסינית הזו ותלמד גם את הבנקאי.

מדובר על סכומים גדולים שלא כדאי להפסיד בגלל אותיות קטנות או עצלנות עכשיו.

משכנתא זה קל

פורסם

חבר שלי, קצין בקבע שיצא ללימודים ע"ח הצבא, התחתן בשעה טובה והחליט לקנות דירה.

כמו 90% מהאוכלוסיה הוא התייעץ עם הבנקים ועם "יועצי משכנתה" למיניהם והבין טוב מאד שלכל אחד מהם יש אינטרס.

בניגוד ל-90% מהאוכלוסיה, הבחור לא התעצל ונרשם לקורס כלכלת נדל"ן. במשך חצי שנה הוא למד באוניברסיטה בבוקר

ומספר ערבים בשבוע הקדיש לקורס. השקעה של כמה אלפי שקלים וכמה עשרות שעות החזירה את עצמה בתוך זמן קצר,

כאשר לקראת סיום התואר הבחור התייצב שוב באותם בנקים, חמוש בידע. הפעם המשחק התנהל לפי הכללים שלו - הוא

ידע בדיוק כמה כסף יש לו, כמה הוא צריך ובאיזו ריבית הוא מוכן לשלם את ההלוואה. הוא ידע על כל מיני טריקים והנחות

שהבנק לא טורח לעדכן בהם את לקוחותיו, ובמצב כזה לא נשאר לבנקים אלא להציע לו את הצעתם הטובה ביותר. הבחור

לקח בסופו של דבר הלוואה קטנה בריבית צנועה שתוחזר בתוך מספר שנים, וקנה אחלה דירה שבעולם.

 

מסקנה: אתה מתיימר להיות ברווז, אך מתעקש להתנהג כמו כבש ולרעות עם שאר העדר. ככה לא מגיעים לאלסקה. :nono:

פורסם
:mm_yeah::mm_yeah::mm_yeah::mm_yeah::mm_yeah:

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

ולחזק את דברי Derish - כאשר אני לקחתי משכנתאות בתחילת ואמצע שנות ה-90 של המאה הקודמת - השוק היה שוק של משכנתאות צמודות מדד בריבית קבועה. אפשר היה להסתכן בצמודות מט"ח אבל השקל היה כל כך בלתי יציב שהיה מדובר בהימור רציני. כיום מדובר בשוק הרבה יותר מורכב עם אופציות לסוגי ריבית והצמדה שונים והרכבת ההלואה ממספר רכיבים שונים.

לגבי אותו בחור שלקח קורס בהשקעות - כל הכבוד לו, אבל לא לכל אחד יש זמן ללימודים ולא כל אחד יכול לחכות חצי שנה - שנה עד לרכישת הדירה. אני, למשל, קניתי פעמיים דירות לקראת הרחבת המשפחה, ואילו הייתי ממתין עוד שנה היה נהי לי צפוף מאוד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

... ולפני שעושים כמו כולם ובוכים כמו כולם,

לא עדיף לעבור קודם הסבה למקצוע / משרה משתלמים יותר?

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

לדעתי עדיף לך

לנסוע לאלסקה

 

בעצם גם לקנות כרטיס טיסה למוגדישו בכיוון אחד נשמע עדיף מלקחת משכנתא בארץ.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

תתחיל לחרוש את הפורום הזה.

 

יש שם את כל השאלות והתשובות שתעלה על דעתך, וגם צוות שעונה ועוזר בצורה מצוינת.

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

פורסם
חבר שלי, קצין בקבע שיצא ללימודים ע"ח הצבא, התחתן בשעה טובה והחליט לקנות דירה.

כמו 90% מהאוכלוסיה הוא התייעץ עם הבנקים ועם "יועצי משכנתה" למיניהם והבין טוב מאד שלכל אחד מהם יש אינטרס.

בניגוד ל-90% מהאוכלוסיה, הבחור לא התעצל ונרשם לקורס כלכלת נדל"ן. במשך חצי שנה הוא למד באוניברסיטה בבוקר

ומספר ערבים בשבוע הקדיש לקורס. השקעה של כמה אלפי שקלים וכמה עשרות שעות החזירה את עצמה בתוך זמן קצר,

כאשר לקראת סיום התואר הבחור התייצב שוב באותם בנקים, חמוש בידע. הפעם המשחק התנהל לפי הכללים שלו - הוא

ידע בדיוק כמה כסף יש לו, כמה הוא צריך ובאיזו ריבית הוא מוכן לשלם את ההלוואה. הוא ידע על כל מיני טריקים והנחות

שהבנק לא טורח לעדכן בהם את לקוחותיו, ובמצב כזה לא נשאר לבנקים אלא להציע לו את הצעתם הטובה ביותר. הבחור

לקח בסופו של דבר הלוואה קטנה בריבית צנועה שתוחזר בתוך מספר שנים, וקנה אחלה דירה שבעולם.

 

מסקנה: אתה מתיימר להיות ברווז, אך מתעקש להתנהג כמו כבש ולרעות עם שאר העדר. ככה לא מגיעים לאלסקה. :nono:

 

זה יפה מאוד מה שחברך עשה אבל לדעתי זה צעד אחד (של בייבי שק ממכבי) מעבר למה שאדם נורמטיבי צריך,לא צריך לגרום לברווזון למרוט את הנוצות.

 

טיפה אינטיליגנציה,טיפה התעניינות באינטרנט(ומידע לא חסר),וטיפת כושר מיקוח,יכולים להביא לו את אותן תוצאות של חברך,זה לא סיפור משמיים .


×
×
  • תוכן חדש...