Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעה חסכונית


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5446 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קניתי פג'ו 206+

אם מנוע 1.4 ידני 8 שתסומים כמו בפג'יו הישנות

השאלה שלי איך ליסוע הכי חסכוני בגיר רגיל שמעתי לא טוב למשוך הילוכים ולא טוב ליסוע בתורים נמוכים מדי

תודה לעוזרים

אם אפשר לפרט זה יעזור

פורסם

תתחדש!

רכב די חסכוני!

 

המפתח לחסכון הוא קודם כל לנסוע פחות, להמנע מפקקים ומנסיעות קצרות כמה שאפשר.

להאיץ במתינות ללחוץ על הדוושה הימנית כמה שפחות. להגיע למהירות הנסיעה הרצויה בהדרגה, לתכנן קצב התקדמות קבוע, לעזוב גז לפני רמזור אדום. מהירות: 90-100 קמ"ש.

 

תחזק את הרכב והקפד על לחץ אויר.

 

קישור למדריך מפורט נמצא בחתימה שלי.

פורסם

לשאלה, כיצד יודעים מתי להעביר הילוך:

 

כמה שיותר מהר - אבל בלי להגיע למצב שאתה צריך ללחוץ חזק (יותר משליש בערך) על דוושת התאוצה.

 

הנקודה המדוייקת משתנה בהתאם לתנאי הדרך, שיפוע, מספר הנוסעים וכולי. עם הזמן תלמד למצוא את הנקודה הזו.

 

דני

פורסם

מעבירים לפי הרגש והשמיעה, כעקרון אתה צריך ללמוד את ה"טווחים" של ההילוכים, כי זה שונה בכל רכב, ואז אתה מכניס הילוך כמה שיותר מוקדם, אבל תקפיד שהאוטו לא יחנק. (בדיזל זה לא מזיז, אבל בבנזין זה לא בריא.)

 

כעקרון, האצה מתונה ואיטית, תיתן חסכון משמעותי בדלק.

 

לפני רמזורים בעיר, תעזוב את הגז מוקדם, ותכניס ניוטרל, כמו נהגי מוניות, זה הרבה יותר נוח, והרבה יותר חסכוני.

 

 

אם אתה מת לחסוך, תשתדל לא להדליק את המזגן. (שלאור התגובות פה, גם הוא מתוכנן לחסוך, ובחצי מהזמן יוצא מכלל פעולה.)

 

 

מחוץ לעיר, תכניס להילוך האחרון, ותשמור על ה90, כל קמ"ש יותר, יעלה גם את צריכת הדלק.

(אני אישית, לא מת ליסוע על 90, זה איטי מידי).

פורסם

לא נכון! לא נוסעים בניוטרל. זה מגדיל (כן, מגדיל) את צריכת הדלק, יכול להגביר את שחיקת התיבה וכרוך במגוון בעיות בטיחותיות. כנ"ל לגבי 'לא להדליק מזגן': במזג האויר של הקיץ הישראלי זו סכנה בטיחותית, וזה גם תורם לירידת היעילות של פעולת המיזוג.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

+1 לא לנהוג בניוטרל, גם לא בירידות. דובר על זה רבות בפורום הטכני.

 

להוריד את הרגל מהגז לפני רמזור ולתת למנוע להאט את הרכב עד כמה שההילוך סובל, בלי להשתמש בברקס במידת האפשר. להוריד בעדינות הילוך אם צריך (עד הילוך שלישי נניח) בעצירה סופית: קלאץ' לחוץ + ברקס.

פורסם

אין במקרה ב206+ מסך שמראה צריכת דלק רגעית?

בפנדה יש לי כזה ושמתי לב לכל מני דברים.. למשל שמתי שההילוך הוא אחד מעבר למה שצריך הצריכה יותר טובה בכל זאת למרות שזה לא צפוי.

ולפעמים אם יש ירידה קלה, האוטו קל בלי טרמפיסטים, הטמפרטורה נוחה וכו' - תאוצה חזקה דווקא יוצאת יותר חסכונית מרגילה, לפעמים.

וגם שמעל 110 אסור לנסוע אם רוצים לחסוך, אבל אם נוסעים הרבה זמן מהר רצוף אפשר להגיע ל120 בצריכה אפסית אפילו. בכביש מהיר זה לגמרי תלוי בזווית של דוושת הגז.

בקיצור לנהוג עם המסך הזה מול העיניים משפר מאוד את הצריכה לטווח הארוך.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם
קניתי פג'ו 206+

אם מנוע 1.4 ידני 8 שתסומים כמו בפג'יו הישנות

השאלה שלי איך ליסוע הכי חסכוני בגיר רגיל שמעתי לא טוב למשוך הילוכים ולא טוב ליסוע בתורים נמוכים מדי

תודה לעוזרים

אם אפשר לפרט זה יעזור

 

תמיד הייתי נוסע בפזיזות, חייב להוריד קיקים, לשייט במהירות 140, לצאת חזק מרמזור, תמיד להיות בנתיב שמאלי, ואז בכיתי למה הרכב שותה 1 ל 10

עד שהתחלתי לנהוג רגוע שזה גם הרבה יותר כיף, התחלתי לשייט בכביש מהיר במהירות של 90-100 לצאת לאט מהרמזור, התחלתי כמעט ולא להשתמש בבלמים, כי הכל נעשה במתינות, בקיור התחלתי לנהוגה הרבה יותר רגוע, והאמת שזה הרבה יותר כיף.

ופלאים, התצרוכת הדלק השתנה ל 1/16

volkswagen

 

כי חיים רק פעם אחת.

פורסם

לגבי נסיעה בניוטרל.

 

מטעמי נוחות, אם אני בנסיעה ומזהה ממרחק רמזור אדום, אני בד"כ מעביר ישר לניוטרל, ומתקדם כך בניוטרל עד לעצירה מוחלטת ברמזור.

 

מדוע זה לא בריא לרכב ?

פורסם

דובר על זה בעיקר בפורום הטכני, בעיקר בהקשר של ירידות, אבל האטה במישור ונסיעה במורד זה על אותו העקרון:

הרכב יצרוך הכי פחות דלק כאשר השימוש בדוושת הגז הוא מינימלי, וגם השימוש בדוושת הברקס הוא מינימלי.

הסבר:

כשהמנוע מאט את הרכב, למעשה המנוע פועל מהאנרגיה האצורה ברכב שבתנועה, ובהילוך סרק המנוע בכל זאת צורך דלק על מנת להמשיך לפעול (מעט, אבל צורך). טעון נוסף והרבה יותר משמעותי הוא באם יש צורך פתאום לברוח ממשהו בעת ההאטה אז ההילוך כבר משולב. עוד טעון הוא: מינימום שימוש (=שחיקה) ברפידות של הברקס. לגבי השאלה "האם להוריד הילוכים?" אתה תטען ובצדק מסויים שנגרמת שחיקה מיותרת למצמד בעת ההורדה, הכוונה היא כשאתה בהילוך חמישי ונוסע נניח 80. אפשרות אחת היא להוריד עד למהירות שההילוך סובל (60, 50 תלוי באוטו) ואז לעצור על סרק במעצור, אפשרות אחרת היא להוריד הילוכים בעדינות תוך שחיקה מינימלית, אולי רק לרביעי ולשלישי. ו

אף פעם לא להעביר לראשון (גם לא להילוך אחורי) שלא בעצירה מוחלטת!

פורסם

אף פעם לא להעביר לראשון (גם לא להילוך אחורי) שלא בעצירה מוחלטת!

 

גם במהירות 5 קמ"ש לא בריא להעביר לראשון ?, פשוט הילוך שני לא סוחב טוב במהירויות הליכה...

פורסם

אני אישית בדרך כלל לפני העצירה כ 20 קמ"ש מעביר לניוטרל ככה גם הבלמים לא נשחקים.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
גם במהירות 5 קמ"ש לא בריא להעביר לראשון ?, פשוט הילוך שני לא סוחב טוב במהירויות הליכה...

הילוך אחורי - רק בעצירה מוחלטת (גם באוטומטי כמובן). הילוך ראשון - אם אתה בפקק וצריך להתקדם מייד, אפשר להעביר במהירות זחילה, אם אתה לפני עצירה, תעביר לראשון רק לאחר עצירה מלאה.

 

הסיבה היא שההילוך הראשון לא מסונכרן, ואולי תכף מישהו ימליץ על גז ביניים בירידה לראשון.

פורסם

מה מבזבז יותר ולמה?

שאני נוסע על 90 בהילוך רביעי, סיבובי מנוע על 3500

שאני נוסע על 110 בהילוך חמישי, סיבובי מנוע על 3500

איפה יש יותר בזבוז דלק או שזה אותו הדבר?

 

^^^

בירושלים לפעמים אין אפשרות לעצור ולהכניס לראשון (בגלל המון עליות)

אז כאן נעשה שימוש בגז ביניים, אתה נמצא בהילוך שני נגיד ב2000 סלד וצריך להעביר לראשון (בשביל "לשרוד" את העליה )

אתה לוחץ קלאץ מוריד לראשון ובאותו זמן (שהקלץ לחוץ) מעלה את הסלד לאזור של 3000 ומשחר קלאץ. כך אתה אתה "מסכרן" את ההילוך

מגניב המכשיר הזה, תגיד לי משהו, בניתוח, הרדימו לך את הבולבול? כי זאת תחושה מה זה כייפית
×
×
  • תוכן חדש...