Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם: חידוש פנסים עכורים והברקתם בציפוי הגנה מפני קרני UV ובזול


Recommended Posts

מספיק נייר מים 1200 ו-2000?

 

 

אני מתחיל עם 1200 ממשיך עם 1500 ומסיים עם 2000



בסוף מעבר עם פוליש להברקת/החלקת הפלסטיק באופן סופי. מסיים עם אוטם צבע/גלייז, לפעמים עם לכה.

 

 

dave88

1. השתמשת בנייר מים ברמת חיתוך גבוה.

2. כנראה הפעלת כוח רב.

3. לא קראת את המדריך מתחילתו.

4. תעבור על התהליך מחדש, רק פעל לפי הדברים שכותבים בת'רד הנ"ל. (יש פירוט על כל סעיף)

 

בהצלחה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 3 חודשים מאוחר יותר...
  • תגובות 2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

חברים בעקבות השרשור הזה החלטתי גם אני לנסות לתקן את השחיקה בפנסים אצלי. לא אחזור על כל הדברים שנאמרו בשרשור (היוצא מן הכלל הזה) אבל כן כמה דגשים שלדעתי חשובים למי שרוצה לנסות.  ניסיתי ל

קודם כל תודה רבה לפות"ש!   סיפור שהיה כך היה... הרכב שלי משנת 2014. בשנה שעברה (2019) הפנסים כבר היו די עכורים, ולכן יחד עם הטיפול השנתי ביקשתי שיעשו פוליש לפנסים. עלה משהו כמו 100 ש"ח

תמונות שפורסמו בשרשור

שלום רב .

מחפש מקום לחידוש פנסים באזור המרכז , אשמח להמלצות.

תודה .

עריכה אחרונה על ידי svarog
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 5 חודשים מאוחר יותר...

מישהו מכיר חנות בירושלים שמוכרת את הניירות לטש המדוברים?

עברתי בכמה חנויות טמבור ולא מצאתי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 3 חודשים מאוחר יותר...

קודם כל תודה רבה לפות"ש!

 

סיפור שהיה כך היה...

הרכב שלי משנת 2014. בשנה שעברה (2019) הפנסים כבר היו די עכורים, ולכן יחד עם הטיפול השנתי ביקשתי שיעשו פוליש לפנסים. עלה משהו כמו 100 ש"ח ויצא לא משהו, הפנסים עוד היו קצת עכורים, אבל העיקר שעבר טסט.

 

השבוע, פחות משנה אחרי, הפנסים לא רק שנהיו עכורים, אלא עכורים בהרבה ממה שהיו לפני הטיפול בשנה שעברה. היות וכבר הבנתי שבמוסך עושים עבודה חאפרית, החלטתי לשפץ את הפנסים בעצמי לפי ההוראות שכאן.

בינתיים שיפצתי רק אחד. שניהם היו באותו מצב לפני השיפוץ, כך שניתן לראות מההשוואה בין שמאל לימין את המצב לפני ואחרי. בימים הקרובים אשפץ גם את השני ואעלה תמונות מהתהליך.

 

IMG-20200513-WA0003.thumb.jpg.71819de7195b69ef6688a55c416ce558.jpg

 

תמונות השוואה בסוף.

 

בתהליך עצמו השתמשתי בנייר שיוף מים 1000 לשיוף גס. המטרה היתה להוריד את הפלסטיק העכור, אבל שייפתי גם את החלק הפחות עכור כך שכל הפנס יהיה במצב אחיד לפני שהמשכתי. בעצם בסוף כל שלב וידאתי שכל הפנס במצב אחיד. השיוף הגס לקח משהו כמו שעה עד שכל הפנס היה משויף לקבלת "חלביות" אחידה. העדפתי לא להשתמש בנייר שיוף גס יותר כדי לא להסתכן בנזק לפנס.

 

לאחר השיוף הגס השתמשתי בנייר שיוף 2000 ולבסוף באסטוניש למטבח לפוליש.

 

החומרים בהם השתמשתי:

 

IMG-20200513-WA0002.thumb.jpg.9082cae7e8bb5979fb30d2583daea1e8.jpg

 

בצנצנת זאת תערובת הלכה והטרפנטין ביחס 1:1. השתמשתי ברולר כדי למרוח את התערובת, אבל גיליתי שצריך לסחוט אותו כמעט לגמרי לאחר הטבילה, כמויות תערובת הלכה שצריכים קטנות מאוד. בנוסף, כשהוא התגלגל הוא השאיר בועות, לכן השתמשתי בו כשהוא לא מסתובב, אלא מורח את הלכה. אולי עדיף להשתמש במטלית, למרות שהתוצאה הסופית מצוינת גם כך.

את הכל קניתי בשזר במפרץ (לטובת חיפאים/קרייתים שאולי ירצו לנסות את התהליך).

 

חשוב לציין שזמן הייבוש היה ארוך מאוד! סיימתי את התהליך אתמול בצהריים, נכון לאתמול בלילה הפנס עדיין היה דביק. היום בבוקר כבר היה יבש.

 

אגב, החלטתי לפרק את הפנס ולעבוד עליו בבית, וגם השארתי אותו לייבוש בבית. לא רציתי למצוא בבוקר פנס עם לכלוכים וחרקים בתוך הלכה סטייל פארק היורה.

 

לסיום, תמונות השוואה:

 

IMG-20200513-WA0005.thumb.jpg.2eb38e464fbfd24185007b8a7248cca4.jpg

 

IMG-20200513-WA0004.thumb.jpg.0c6bb9fe2f77068728e1c0839cac7322.jpg

 

IMG-20200513-WA0001.thumb.jpg.6495bfb07ffe9617f7996424e8cb5843.jpg

עריכה אחרונה על ידי RedLabel
  • רעיון טוב! 1

"ai motoare capul doare"

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חודש מאוחר יותר...

היום ניסיתי את השיטה שלב אחר שלב עם אותם מרכיבים שהוזכרו למעט ניירות ליטוש שלא מצאתי. השתמשתי בפדים ליטוש שקיבלתי עם הערכת חידוש פנסים של אחת החברות המובילות שקניתי (ולא הייתי מרוצה בכלל מהתוצאה) ומה אני אגיד? וואו!! התוצאה מדהימה!! והכל עלה 100 שקל בדיוק. והכמות של התערובת מזערית. 4 פסים של כוס חד פעמית 

בתמונה: פנס ימין לפני, פנס שמאל אחרי.

תודה רבה לפותח הנושא!!

 

20200618_124407.jpg

20200618_115842.jpg

20200618_124345.jpg

IMG-20200618-WA0015.jpeg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד.  נקה את כל הלכלוך שהצטבר מהשיוף. (משאיר כתמים)

 

זה רק נדמה לי שכל הרכב עם קילופי לכה?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

התלהבתי מהתוצאה שצלמתי לפני שניקיתי את הלכלוך מהשיוף.

הצביעה של האוטו במצב טוב ביחס לגילו חוץ מהמיכסה מנוע שרק בו כל הלכה נשרפה והמראה ממש מציק לי בעין ואני ממש רוצה לסדר את זה. ציפוי, צביעה, דרך אחרת? לא יודע. זה כבר לשרשור אחר

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עזרה בשיפור התוצאה מבחינת הגימור של הלכה. 

 

קראתי את השרשור הזה לפני כמה שנים, אין לי זמן לקרוא שוב את הכל. עשיתי לפי מה שזכרתי. השתמשתי ביאכט ורניש ביחס של 50/50 עם מדלל מינרלי.

יישמתי עם מטלית דומה לזו שמנקים משקפים ומשום מה היא השאירה קצת סיבים, עברתי לספוג בפנס השני, אבל לא אהבתי את התוצאה ויש לי שתי שאלות. 

 

1. אם אני רוצה לעשות לכה מחדש מספיק לשייף שוב רק עם נייר 3000 או שצריך משהו יותר גס להוריד שכבה יותר עבה? 

2. אפשר במקום זה לעשות פוליש גס בשביל להחליק את הפיניש? 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

חברים

בעקבות השרשור הזה החלטתי גם אני לנסות לתקן את השחיקה בפנסים אצלי.

לא אחזור על כל הדברים שנאמרו בשרשור (היוצא מן הכלל הזה) אבל כן כמה דגשים שלדעתי חשובים למי שרוצה לנסות.

 ניסיתי להגיע לשלמות (אולי גם קצת מוגזם) אבל לקחתי את זה כפרוייקט להגיע למצב שהפנסים חדשים. הנה כמה תובנות + תמונות:

1. עבדתי עם נייר שיוף עם מים, 600 ואז 1200 ואז 2000. לא בטוח שנדרש יותר מזה. ה-2000 ממש מרגיש כמו נייר A4....

2. אבל כן חשוב לעשות את הנייר האחרון (2000) היטב, כי שריטות עמוקות שנשארות לא יורדות בפוליש.

3. אחרי השיוף - פוליש. השתמשתי בפוליש בינוני להורדת שריטות ואח"כ פוליש עדין מאד של מגווירס. נעזרתי במכונה (מברגה), התוצאה לפני האיטום צריכה להיות מושלמת.

4. ניסיתי עם ספריי (האמריקאי המומלץ -  rust oleum 2X). פעמיים. לסיכום - לדעתי לא עובד.  השכבה שנוצרת לא אחידה ולא חלקה (מה שנקרא קליפת תפוז), ועוד יותר גרוע שממש סיוט להוריד את זה, צריך לחזור להתחלה.

5. אטימה בלכה במריחה - אחרי חפירות ובדיקות השתמשתי בלכה יאכט ורניש של יעקבי על בסיס פוליארטן + טרפנטין מינרלי ביחס 1:1.

6. לפני המריחה ניקוי מחומרי פוליש על ידי סמרטוט עם מעט טרפנטין.

7. מריחה- וואי וואי זה ה-דבר. גם פה הבנתי שצריך למרוח בצורה אחידה וללא סיבים. אחרי ניסיון כושל עליתי על שוס - גזרתי חתיכה מהסמרטוט לייבוש הרכב (ג'ילדה סינטטית, גם ככה יש לי 2-3 יחידות וכל יחידה אגב כ-15 ש"ח בחנות, לא נדרש יותר מחתיכה קטנה 4 על 4 ס"מ). טובלים בכוס הלכה המדוללת סוחטים מעט ומורחים. המריחה יוצאת חלקה מאד וגם אם יש פסים הם מתיישרים מיד.

לסיכום - בינתיים נראה מצוין, אני מקווה שיחזיק לעוד זמן רק יחסית, בכל מקרה יש היום קיטים קטנים שעולים בין 50-100 ואולי יותר. אולי עושים את העבודה יפה אבל רוב הדברים גם היו לי בבית, וברגע שהתחלתי כבר רציתי לרוץ על זה בלי קיט עד הסוף.

 

הנה כמה תמונות. יש גם תמונה של האוטו עם רק צד אחד מוכן, להשוואה בין לפני לאחרי.

IMG_1409.jpg

IMG_1882.jpg

IMG_1414.jpg

IMG_2321.jpg

IMG_2322.jpg

IMG_1885.jpg

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...