Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם: חידוש פנסים עכורים והברקתם בציפוי הגנה מפני קרני UV ובזול


שימו לב! השרשור הזה בן 214 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא צריך לקרוא את כל הדפים, מספיק דף ראשון ממש בפתיחה, או דף אחד אחרונה יש מישהו שפירט את התהליך. בכל אופן כל פוליש (הזולים) אפילו גלייז, עושים את הפיניש (אחרי שייף סבון) לפני אוטם צבע מעל. (או לכה למי שמעדיף, לאחרונה אני מיישם אוטם צבע)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אז הסדר הוא:

1. שיוף

2. פיניש
3. אוטם-מגן מקרני UV

יש חומרי פיניש מומלצים? מגן מומלצים?

עמוד קודם רשמו שהוארניש לא כזה מומלץ

כבר רכשתי ערכת שיוף שמתחברת למברגה - ללא חומרים

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...

שנים שיש כאן דילמה לגבי הציפוי מושלם. לאחרונה עשיתי פנס אחד עם הלכה המומלצת והפנס יצא בגוון קצת חום בגלל הצבע של הלכה. מסתכל על רכב אחר שעשיתי לפני שנה וכבר נהיה ממש עכור. במקביל ראיתי יש משהו חדש, לפחות בשביל ורציתי לשאו לאם יש לך ניסיון עם זה? אני לא ממש הצלחתי להבין האם זה עושה פעולה כמו של הלכה ולכמה זמן מחזיק... 

 

 

 

https://s.click.aliexpress.com/e/_9jZGEi

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ולא יהיה כמו עבודה יסודית שיוף ידני טוב לפי דרגות 

ופוליש ופיניס לפלסטיק 

יותר מזה לא צריך לא לכה ולא כל פטנט אחר 

 

זה עובד מעולה וככה אני עושה שנים לי ולסובבים אותי.

HYUNDAI SONATA V6 2.5 00 -

HONDA CIVIC 1.8 ES 08-

HYUNDAI TUCSON 016 -

:) MAZDA 6 09

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ברור. גם אני עושה עבודה מאוד יסודית, הפנס יוצא מבריק אחרי שיוף 400\800\1000\1500\2000\3000\5000 ופוליש גס ועדין. השאלה לגבי ההגנה שהלכה אמורה לתת וגם אחרי השלב של הלכה נוסף ברק שלא היה לפני. החיסרון במקרה שלי זה שיש לי פנס אחד חדש, והשני ששמתי עליו לכה נראה בגוון קצת חום, וגם אני לא צופה שזה יחזיק יותר מדי זמן, לכן מחפש פתרונות יותר טובים. לדעתי מעניין המכשיר של האידוי אבל לא ברור עדיין מה זה החומר הזה, האם התפקיד שלו הוא כמו לכה, ולכמה זמן זה מחזיק. ולכן שואל אם יש למישהו ידע או ניסיון עם החומר הזה. 

עריכה אחרונה על ידי userx
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתם שמים לכה רגילה שלא עמידה בקרני uv, השמש תהרוס לכם את הציםוי מהר.

ממה שקראתי בעבר יש ציפוי לכה 2k  בתרסיס שיש לו 2 חלקים שצריך לחבר לתחתית התרסיס ולצםות את הםנס, ממה שהבנתי זה אמור להחזיק יותר זמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא ממש גרועה

 

השתמשתי בנייר P 150,400,500,1000

לא יודע אם זה נייר מים/זכוכית

אבל זה הדרגות

יותר גרועה ממה שהיה

 

השתמשתי בטרפנטין לניקוי לאחר כל השיתופים ואז בלכה לעץ מעורבבת עם טרפנטין חצי חצי

ובסוף זה מה שיצא

IMG_20210910_145755.jpg

IMG_20210910_145944.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שעשית נכון. להתחיל עם 150 לדעתי זה קיצוני מדי אבל גם עם זה אפשר להתמודד. אני מציע שתעשה הכל מהתחלה. בגלל שהגעת לדרגת שיוף עמוקה יחסית תקפיד לעבור טוב טוב בכל שלב. תמיד שיהיה רטוב ולהוסיף סבון כלים ולשטוף בין שלב לשלב. מציע לעשות 150>400>800>1000 או 1200 או 1500 >2000> 3000 ואפילו 5000 אם יש לך. (אני חושב שעדיף כמו שהציעו לעשות מידה אחת שיוף אופקי ומידה הבאה שיוף אנכי וכך הלאה) ואז פוליש גס ועדין (אפשר רק פוליש אחד אם אין לך). לכה תנסה להשיג את זו שהמליצו עליה (יאכט ורניש) להקפיד על יחס דילול 50/50. קח מטלית או ספוג תשים חומר, תספוג מעט מהחומר ותנסה קודם על משטח אחר תלמד את המריחה. אם יחס הדילול טוב, בהתחלה יהיו פסים אבל הם יעלמו אחרי כמה שניות/דקות. חשוב לא לעבוד בשמש כי אז זה מתייבש לפני שהגלים נעלמים. לגבי ניקוי עם טרמפנטין לפני המריחה, אצלי זה הרס את כל העבודה. אחרי השיוף מרחתי טרמפנטין וזה כנראה המיס את שאריות הלכה שנותרו גם אחרי השיוף ויצאו לי כל מיני גושים וסימנים. מציע אחרי השיוף והפוליש, לשטוף, לייבש ולמרוח לכה. 

 

אם לא בא לך לעבוד קשה אתה יכול להשתמש בסט כזה. רק שים לב שצריך שעוד מישהו איתך וירסס לך מים וסבון במהלך כל השיוף. 

 

https://s.click.aliexpress.com/e/_A2cRga

עריכה אחרונה על ידי userx
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב שנייר 400 ,שלא השתמשתי בו, יעשה את השינוי לטובה

השתמשתי בנייר 150 בהתחלה בגלל העכירות הגבוהה שהיתה

 

פעלתי בתנאי מזג אוויר מוצלים

שיוף ובו זמנית מים וסבון

הלכה והטרפנטין בשילוב של 50 על 50 עבד יפה על הפנס ללא נזילות

 

לא יודע איך התוצאה הגרועה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שאין לי מקום לאחסן מיכלים של טרפנטין, לכה וכו', השתמשתי במשך שנים בערכה בשם CARTARACT.

המחיר לערכה אחת שמספיקה לטיפול בשני פנסים היה כ-50 ש"ח בערך.

התוצאה הייתה מעולה, הטיפול היה מחזיק כשנתיים (הרכב חנה רוב הזמן בחניה חיצונית).

 

הפעם קניתי ערכת חידוש פנסים של Turtle Wax ב-64 ש"ח, טרם יצא לי להתנסות בה.

 

מן הסתם זה פחות משתלם כלכלית, אם יש לכם מס' רכבים שדורשים טיפול לעיתים תכופות (או שבבעלותכם סדנא לחידוש פנסים :) )

אבל אם יש לכם רכב אחד שדורש טיפול אחת לשנתיים ולא בא לכם לאחסן מיכלים וכו', אז זה פתרון נוח שעושה את העבודה בצורה טובה.

עריכה אחרונה על ידי fusion-x
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, HEBO כתב:

לא חושב שנייר 400 ,שלא השתמשתי בו, יעשה את השינוי לטובה

השתמשתי בנייר 150 בהתחלה בגלל העכירות הגבוהה שהיתה

 

פעלתי בתנאי מזג אוויר מוצלים

שיוף ובו זמנית מים וסבון

הלכה והטרפנטין בשילוב של 50 על 50 עבד יפה על הפנס ללא נזילות

 

לא יודע איך התוצאה הגרועה

אני בכל זאת הייתי ממליץ לעבור בדיוק על מה שכתבתי ומאה אחוז יצא לך טוב. 

בכל מקרה גם אם לא תרצה ללכת בדיוק לפי מה שכתבתי - אני חושב שהסיבה שלך לא יצא לך טוב היא שסיימת עם 1000. יש כאלה שמתחילים ב-1000. אתה צריך להחליק את הפנס עם רמת שיוף נמוכה יותר של 2000 ואחר כך 3000 אפילו 5000. וגם פוליש יעשה רק טוב..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, userx כתב:

אני בכל זאת הייתי ממליץ לעבור בדיוק על מה שכתבתי ומאה אחוז יצא לך טוב. 

בכל מקרה גם אם לא תרצה ללכת בדיוק לפי מה שכתבתי - אני חושב שהסיבה שלך לא יצא לך טוב היא שסיימת עם 1000. יש כאלה שמתחילים ב-1000. אתה צריך להחליק את הפנס עם רמת שיוף נמוכה יותר של 2000 ואחר כך 3000 אפילו 5000. וגם פוליש יעשה רק טוב..

אז מה אתה ממליץ בכדי לתקן?

כבר קיימת שכבה של לכה וטרפנטין

איך תמליץ להסיר אותה ?

והאם לאחר ההסרה ישר לגשת לנייר שיוף P1000,2000,3000,5000?

או לחזור על כל התהליך ממש מהתחלה ?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, HEBO כתב:

אז מה אתה ממליץ בכדי לתקן?

כבר קיימת שכבה של לכה וטרפנטין

איך תמליץ להסיר אותה ?

והאם לאחר ההסרה ישר לגשת לנייר שיוף P1000,2000,3000,5000?

או לחזור על כל התהליך ממש מהתחלה ?

 

תודה

המלצה שלי שתעבוד לך מאה אחוז. עזוב קיצורי דרך שבסוף יחזירו אותך לאותה נקודה. צריך לאפס הכל מהתחלה. 

לא צריך שום פעולה אחרת כדי להסיר את הלכה הקודמת זה ירד בשיוף. אם התחלת עם 150 צריך לחזור ל-150 לשייף טוב טוב עם סבון ומים בכיוון אחד. אחר כך 400 בערך או 320, אחר כך 800, וכו עד 3000 לפחות. לא ממש חשוב המספרים בדיוק העיקר שלא יהיו הפרשים גדולים מאוד. הפרשים של 400 אפילו פחות בדרגות הנמוכות בעיקר. תעשה אחד אחד בסבלנות. כמו שכתבתי למעלה בהודעה הראשונה שלי. מבטיח שיצא טוב. תעדכן. (תן ללכה יום-יומיים להתייבש טוב. בנתיים תשיג את כל הניירות) 

עריכה אחרונה על ידי userx
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, userx כתב:

המלצה שלי שתעבוד לך מאה אחוז. עזוב קיצורי דרך שבסוף יחזירו אותך לאותה נקודה. צריך לאפס הכל מהתחלה. 

לא צריך שום פעולה אחרת כדי להסיר את הלכה הקודמת זה ירד בשיוף. אם התחלת עם 150 צריך לחזור ל-150 לשייף טוב טוב עם סבון ומים בכיוון אחד. אחר כך 400 בערך או 320, אחר כך 800, וכו עד 3000 לפחות. לא ממש חשוב המספרים בדיוק העיקר שלא יהיו הפרשים גדולים מאוד. הפרשים של 400 אפילו פחות בדרגות הנמוכות בעיקר. תעשה אחד אחד בסבלנות. כמו שכתבתי למעלה בהודעה הראשונה שלי. מבטיח שיצא טוב. תעדכן. (תן ללכה יום-יומיים להתייבש טוב. בנתיים תשיג את כל הניירות) 

אוקי,מקבל

שאלה נוספת,

זה קריטי השיוף אופקי/אנכי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, HEBO כתב:

אוקי,מקבל

שאלה נוספת,

זה קריטי השיוף אופקי/אנכי?

במדריך המקורי הוא הסביר שכך צריך לעשות.

האמת שזה ממש מעצבן וקשה יותר לשייף מלמעלה למטה. אני עשיתי חצי קיצור דרך. שייפתי למשל אחד אופקי, וכשהייתי צריך לעשות שיוף אנכי הייתי עושה ממש בקטנה אנכי ממש באילוץ וחוזר לאופקי בשביל השיוף היסודי. לדעתי יש לזה משמעות. 

 

לגבי הלכה. תבדוק בפורום אם יש לאנשים ניסיון טוב עם זה או שיש משהו אחר. כי במקור דובר על יאכט ורניש של יעקובי שהיא באמת עושה עבודה טובה. אצלי החזיק שנה. יכול להיות שמאז עלו על עוד שיטות תחפש בפורום ראיתי שיש בעוד שרשורים נוספים דיבורים על זה. אני ראיתי עוד משהו מעניין אבל אין כל כך מידע על זה בנתיים בפורום. בכל מקרה אחרי הפוליש אתה כמעט לא תצטרך את הלכה אז אל תמהר עד שתדע בוודאות מה הכי נכון לעשות כי אני מניח שתהיה לך עבודה קשה עד לשלב הזה. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי userx
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 214 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...