Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5580 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

Guest רונן יצחק
פורסם

הייתי כל כך קרוב לתאונה בגלל הדבר המטופש הזה שמישהו שכח לאותת כשעבר נתיב כאשר נסעתי אחריו.

 

בכביש, לא נוסעים תוך התחשבות בחוקים לבדם, אלא בעיקר תוך התחשבות באידיוטיות של אחרים שהחוקים לא מעניינים אותם.

 

היום קרה לי מקרה דומה, אך עדיין זה לא היה קרוב לתאונה כמו במקרה שלך: נהג נכנס לנתיב שלי בלי לאותת. הוא טעה והוא אידיוט, אך האחריות חלה גם עליי כדי להיות מוכן בכל עת לאידיוטיות של אחרים: הקפדה על מהירות סולידית ושמירת מרחק מהרכב לפנים. וזה לא אומר שאני צב בכביש, אני נוסע בכביש מהיר ב-90-100 קמ"ש (ועדיין, רבים עקפו אותי - עברה על הגבלת המהירות).

 

כשרק עליתי על הכביש אבא שלי אמר לי: כשאתה נוהג ,תדמיין שכולם מסביבך אידיוטים, ככה תהיה זהיר.

 

זה נכון, זה גם מה שמנחה אותי בדיוק. אפילו בהתקרבות לרמזור ירוק אין לי ביטחון מלא שאיזה אידיוט חולמני יחליט להמשיך לנסוע בכביש המצטלב. כהולך רגל, אני גם לא הולך אחרי מכוניות חונות כי איזה אידיוט עלול לקחת רוורס מהיר בלי בדיקה מספקת, ודברים כאלה קורים (פעם נהג החל לנסוע קדימה למרות שפסעתי ממש מולו, הפגוש ממש נגע בי).

 

אולי אני פראנואיד, אבל זו תכונה מצילת חיים. בכביש - הֱיו פראנואידים. אל תסמכו על החוקים לבדם.

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אין דבר יותר מעצבן מנהג שעוצר בצומת שיש לו זכות קדימה

התפרצויות לכיכר בלי להסתכל שמאלה אם יש מישהו לו הזכות קדימה

באמצע פנייה שמאלה הנהג בנתיב פנייה שמאלה מימינך מחליט שהנתיב השמאלי גם שלו וכמעט מוריד אותך אל תוך גדר

או האהוב עליי, עצירה ברמזור ירוק בשביל לבדוק רחובות ואם היית צריך לפנות באותה צומת שמאלה :roll:

וזה רק קצה המזלג..:?

פורסם
לא רק שלאותת נהיה בישראל אופציה.

תופעה הרבה יותר מעצבנת זה הנתיב השמאלי וזה מתחלק ל-2:

 

- חלק ראשון (בעיקר נשים) או כל אחד אחר שנוסע לו בסבבה בנתיב השמאלי על 70 שכל הכביש פתוח, ורואה שאתה מגיע מאחוריו ולא, הוא לא יזוז, ואתה תהבהב לו בפנסים כמה פעמים ועדיין הוא לא יזוז.

 

- חלק שני הרבה יותר מעצבן, לי יוצא לפחות 4 פעמים בשבוע לעמוד בפקק, נסיעה על 20-25 קמ"ש אני בשמאלי, מאחורי איזה דביל שמהבהב לי באורות וצופר, וממשיך לא נכנע, וכאילו מה?! אתה לא רואה שיש פקק אתה באמת דביל מזה יעזור לך?!

והסיפור הזה קורה לי הרבה עד שהשבוע החלטתי פשוט לעצור את הרכב באמצע הכביש ולצאת לבנאדם הדביל מאחורי שמהבהב לי כל הדרך ולשאול אותו ''לאן אתה ממהר בפקק?!'' יותר נכון לצעוק עליו והוא פשוט החליט לסגור את החלון ולסתום כי הוא דביל וישאר ככה ונתתי לו לעקוף אותי ובסופו של פקק הגענו לאותו רמזור בדיוק ואם זה נתן לו הרגשה יותר טובה אז לבריאות!

 

אחי למה לזוז? אותו טייס לא יחכה בכלל וישר יעקוף מימין ואם אני אזוז ימינה כשאראה אותו, אז הוא לא יידע לאן לברוח הטיפש וגם יכולה לקרות תאונה. לדעתי המזגזגים והנוסעים מהר הם יותר בעייתים בעיקר משום שהם מלחיצים את כל מי שמסביבם.

פורסם
הייתי כל כך קרוב לתאונה בגלל הדבר המטופש הזה שמישהו שכח לאותת כשעבר נתיב כאשר נסעתי אחריו.

נסעתי באיזור ת"א בנתיב השמאלי על 60 קמ"ש באיזור שמותר 50 קמ"ש, אני לא אומר שיצאתי תלית שכולה תכלת אבל הסיפור הוא כזה,

אני נוסע אחרי הרכב במהירות שצויינה לפתע הוא עובר נתיב בלי לאותת ובלי כלום ואני הייתי יחסית קרוב אליו(הוא עבר מהיר מאוד לא בהדרגה), ופתאום 4-5 מטר ממני אני רואה גוש של מכוניות עוצרות לפני הרמזור ואני על 60 קמ"ש, נתתי את בלימת החירום של חיי וראיתי כבר את התאונה כי ממש לא הייתי מספיק לבלום עד הסוף, חתכתי את כל ההגה ימינה זה היה מאינסיטנקט אפילו בלי להסתכל במראה אם מישהו עובר בנתיב הימני, אם רכב היה עובר בנתיב הימני זה היה נגמר ממש לא טוב ושניים מחבריי הטובים היו הולכים איתי וזה היה רודף אותי כל החיים, בגלל מישהו ששכח לאותת ועבר בפיתאומיות.

מאז אותו מקרה נסעתי כל הנסיעה על 40 קמ"ש בנתיב הימני ושמרתי מרחק של 5-6 מטר מכל רכב...

 

 

ממתי איתות אומר משהו?

איתות זה בריא. מי שמאותת לפני מעבר נתיב זה נהג שבקשר עם מה שקורה סביבו. מי שעובר נתיב בלי לאותת, כנהג אחר, אתה לא יכול להיות בטוח אם הוא רואה אותך או מסתכל עליך. מי שאותת, ועבר נתיב בהדרגה ובזהירות - סביר להניח שהסתכל - לנהג שפוי, כזה שנרצה לראות על הכביש, שני הדברים האלה באים תמיד תמיד ביחיד - הסתכלות, איתות ומעבר הדרגתי, אם אפשר.

לגבי הקטע שעברת מהר ימינה אינסטנקטיבית - QUIT IT - אתה לא נורמלי שעשית פעולה כזו. עדיף לבלום 10 פעמים בכוח ולא לעבור נתיב בבום בלי לבדוק.

פורסם
וזה לא אומר שאני צב בכביש, אני נוסע בכביש מהיר ב-90-100 קמ"ש (ועדיין, רבים עקפו אותי - עברה על הגבלת המהירות).

סמנתי בכחול. אני רק מקווה שאתה נוסע בנתיב הימני ולא מעקב את התנועה כי יש כאלה שנוסעים 90 בשמאלי וחושבים שהם נוסעים כחוק ובפועל הם לא.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

לא הייתי יותר מידי צמוד אליו אבל הוא נסע בנסיעה רגועה של 60 ואני אחריו ופתאום הוא חתך ימינה חזק בלי לאותת ובלי להאט ובלי כלום, אני בכלל לא הייתי מוכן לזה, לפחות היה מאט או משהו אבל כלום ישר חתך לנתיב הימני על איזה 60 ואני בלית ברירה הייתי חייב לעשות את אותו הדבר אחרת זה היה נגמר בתאונה

פורסם

אתה עדיין לא מבין שיצאת טמבל?

הכביש, הוא כמו השטחים, הכל רגוע עד שקופץ איזה מטומטם עם אג'נדה, ואז יש בום!

כשתבין את זה, תבין הכל.

 

 

נ.ב.

היום ההשוואה הזאת רק מתעצמת לצערי הרב :\

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
איתות?? זה מותרות... שיתחילו להדליק אורות בלילה!!! לא מצליח להבין בכלל איך בנאדם נוהג בלילה בלי אורות! והלוואי וזה היה רק בנאדם אחד. כנ"ל במזג אוויר סוער וחורפי...

 

פעם החיים היו פשוטים. כשהיה חשוך בחוץ אז גם לוח המחוונים היה חשוך ואי אפשר היה לשכוח להדליק אורות.

כיום לוחות המחוונים מוארים תמיד או שהם דיגיטלים, ואם נוסעים בעיר מוארת אז קל יותר לא לשים לב שלא הדלקת אורות.

זה סיפור שונה מחוסר ההתחשבות המודע של אנשים שלא טורחים לאותת.

לי באופן אישי זה דווקא מפריע בכיכרות בעיקר.

פורסם
מה שמשגע אותי, זה למה אף אחד ממקבלי ההחלטות במדינה לא רואה שיש מכת מדינה בתרבות הנהיגה, לדעתי הפיתרון הוא להתחיל להוריד נהגים מהכביש, למען יראו ויראו, כל מה שצריך בשביל התחלה זה מודעות מינימלית לתרבות נהיגה.

 

התקבע בישראל מצב ששלילת רשיון נהיגה היא עונש.

 

זו כמובן טעות. רשיון נהיגה אינו משהו שכל אדם זכאי לו. רשיון נהיגה הוא הוא אישור לקיום יכולת מסוימת (בפרט לנהוג תוך אי-סיכון) של המחזיקים בו. אם נראה שאדם שקיבל רשיון נהיגה אינו מסוגל ליכולת הזו, ראוי שיבוטל רשיונו (ע"י רשות הרישוי, כהליך מנהלי, לא ענישתי), עד שיוכיח אחרת.

פורסם

תופעה מעצבנת נוספת היא האנשים שיוצאים מאיזה כביש צדדי ולא רק שהם לא מביאים זכות קדימה הם גם יוצאים ישר לנתיב הכי שמאלי ועוד מסובבים את היד בתנועת "מה קרה?" אחרי שאתה צופר להם:evil: .

ויש את אלה כמו שקרה לי אתמול ברחוב יותם בחיפה. רחוב דו סיטרי עם נתיב נסיעה לכל כיוון ופס הפרדה רצוף בחלקו הגדול, חונה איזה אידיוט על הנתיב וחוסם אותו ומחכה לאיזה מישהו כשעשר מטר אחריו יש שלושה מקומות חניה רקים (נשבע שלא יותר מעשר מטר!). אני לא מבין איפה ההגיון, איפה?...כולם עוברים בגללו פס הפרדה רדוף רק כי הוא מתעצל להתקדם עוד עשר מטר קדימה ולחנות כמו בן אדם. אם הייתי שוטר הייתי מביא לו דו"ח על הפרעה לתנועה אבל שוטר שהיה עובר שם כניראה היה ממשיך הלאה.

לפעמים אני ממש רוצה להיות שוטר תנועה, הייתי מחלק ביום איזה 100-200 כנסות על איתות ודברים כאלה שבעיני המשטרה נחשבים ללא חשובים.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

גם אני שונא שלא מאותתים כשעוברים נתיב, ושנצמדים מאחורה בנסיעה, ושלא מסתכלים לצדדים וישר עוברים נתיב כמו חולי נפש.

וזה ממש מעצבן שהם עושים לך תנועות עם הידיים כאילו אתה זה שלא בסדר.

אבל הכי מרגיז, זה אלה שעוצרים את התנועה וחונים ממש על הנתיב הימני של הכביש מול הכספומט והולכים להוציא כסף, כי אין חניה פנויה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
התקבע בישראל מצב ששלילת רשיון נהיגה היא עונש.

 

זו כמובן טעות. רשיון נהיגה אינו משהו שכל אדם זכאי לו. רשיון נהיגה הוא הוא אישור לקיום יכולת מסוימת (בפרט לנהוג תוך אי-סיכון) של המחזיקים בו. אם נראה שאדם שקיבל רשיון נהיגה אינו מסוגל ליכולת הזו, ראוי שיבוטל רשיונו (ע"י רשות הרישוי, כהליך מנהלי, לא ענישתי), עד שיוכיח אחרת.

 

אתה כל כך צודק, חבל שבפועל דברים עובדים אחרת.

 

אני לא יודע כמה מכם מכירים את "המכון לבטיחות בדרכים", סיוטו של כל נכה שגם מחזיק רשיון נהיגה ורכב ואני אסביר:

למכון מגיעים אנשים שמחזיקים רשיון נהיגה (לרוב) שעברו בעיקר טראומה רפואית בדר"כ , לאחר שפרטיהם הועברו בדר"כ על ידי רופא או עובד סוציאלי במרכזי שיקום וכדומה. המכון בודק את יכולת הנהג לנהוג מבחינה רפואית ופונקציונלית ברכב וקובע בסוף על עזרים לנהיגה למי שצריך. הבדיקות מתבצעות ע"י רופאים בתחומים שונים ופסיכולוגים, כוללות בין השאר גם מבחנים בכתב.

לצערי ביקרתי במכון מספר פעמים (יש לי מוגבלות פיזית מסובכת עקב תאונת דרכים, סיפור אחר לגמרי) וראיתי את סוג האנשים שמגיעים לשם: מין הסתם, נכים וגם.. נרקומנים לשעבר, נהגי מוניות ואנשים שרשיונים נשלל מכל מיני סיבות שלא שאלתי. בקיצור אני לא מאחל לאף אחד (מכם לפחות) להגיע לשם .

למה אני מזכיר את כל זה?

אולי אם כל נהג שעבר עבירה חמורה (נהיגה באור אדום, מעבר קו רצוף וכו') , מספיק פעם אחת היה מקבל זימון למכון הנ"ל, אנשים היו מתחילים להבין שרשיון נהיגה כמו שנאמר לעיל, הוא זכות בלבד.

 

ועוד דבר: המכון הנ"ל מעביר את ההמלצות או בעצם החלטות למשרד הרישוי שפועל לפיהם וכל התהליך לוקח חודשים שלא לדבר על אנשים שלא מקבלים אישור וצריכים לערער על ההחלטה.

 

פורסם
חתכתי את כל ההגה ימינה זה היה מאינסיטנקט אפילו בלי להסתכל במראה אם מישהו עובר בנתיב הימני, אם רכב היה עובר בנתיב הימני זה היה נגמר ממש לא טוב ושניים מחבריי הטובים היו הולכים איתי וזה היה רודף אותי כל החיים, בגלל מישהו ששכח לאותת ועבר בפיתאומיות.

 

טוב שלא הגזמנו על החברים שלך שהולכים מנשיקה בין מכוניות, זה אחד. שתיים - אתה עשית אותו דבר כמוהו בדיוק רק רק שאולי הוא הסתכל במראה לפני, בפעם הבאה שתעשה את זה יש מצב שתמצא אופנוען מת מרוח לך על השמשה. שלוש - אם אתה מסתמך על איתות כדי לדעת שנהג הולך לעבור נתיב אני מתפלא שזה הפעם הראשונה שזה קורה לך.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D

×
×
  • תוכן חדש...