Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצב היפותטי - כניסה לצומת לא פנוי.


שימו לב! השרשור הזה בן 4821 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נניח ואני נוסע אחרי רכב. כמובן, נוסע כחוק. (שומר מרחק, מהירות מותרת וכו'...)

הרכב שלפני נכנס לצומת ואני אחריו. הרכב שלפני רואה אנשים על המדרכה ומחליט לעצור. (כמובן, כמו תמיד, בלי להתסכל במראות...)

האנשים שעל המדרכה חוצים את הכביש, אבל בנתיים אני "תקוע" באמצע הצומת, חוסם אותה ונמצא בסכנה של תאונה.

 

האם זה נקרא שנכנסתי לצומת לא פנוי? האם, במקרה של תאונה חו"ח, הנהג השני אשם בכך שהוא לא פינה את הצומת (או יותר נכון, עצר כשיש אחריו רכב ולא דאג לפנות את הצומת.)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צומת פנויה - כשמה כן היא צומת פנויה. אם נכנסת לצומת שאינה פנויה (ומה שאתה מתאר ,זה לא מצב של צומת פנויה), זו עבירה לכל עניין ודבר. במקרה של תאונה, זו תהיה אשמתך.

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זוהי אחת העבירות הנפוצות, במיוחד כשיש עומסי תנועה. אך האכיפה ע"י המשטרה, כמעט ולא מתבצעת.

הנהגים רואים פקק מעבר לצומת, נכנסים ונתקעים באמצע, כאשר הרמזור בכיוון נסיעתם כבר התחלף לאדום.

כך, נוצר סיכון ממשי לתאונה עם הפרעה לתנועה.

 

תקנה 65: לא ייכנס נוהג רכב לצומת או למפגש מסילת ברזל אלא אם ביכלתו לעבור ולהמשיך

בנסיעתו ללא הפרעה, גם אם תמרור הכוונה (רמזור) מתיר כניסה לצומת או למפגש כאמור.

תקנה 21(ב)(1): כל עובר דרך חייב להתנהג באופן שלא – יקפח זכותו של אדם להשתמש שימוש מלא באותה דרך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקנות יפות ונכונות המה, אך המציאות גוברת עליהן לפעמים.

דוגמה, אותו סיפור של הפותח, רק שמדובר על רכב בודד לכיוון אחד.

הרכב נכנס לצמת, ביציאה ממנו קיים מעבר חציה אשר עם הגיעו של הרכב הולכי-רגל החלו חוצים בו.

הרכב פשוט נתקע בצמת ללא יכולת לפנותו.

אם הוא ממשיך בנסיעה - הוא מקפח את זכותם של הרגליים.

אם עומד ונותן ז.ק. - הוא אינו מפנה צמת ומקפח זכותם של רכבים אחרים להשתמש באותו צמת.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובות.

צומת זה זכר...

 

התיאור של עמית הכי מתקרב לתיאור, אבל בנוסף, אחרי הרכב שעצר להולכי הרגל, נכנס עוד רכב לצומת. וכפי שהבנתי, זהו צומת לא פנוי.

 

כמו שחשבתי. תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצב בצומת יכול להיות דינמי - כפי שקרה לי לפני כ-30 דקות: נכנסתי לצומת פנוי לחלוטין, כולל הדרך שאחרי הצומת - באור ירוק. תוך שהייתי בצומת הולך רגל ירד חצה את הכביש לפני (כאשר הרמזור להולכי רגל היה אדום) מובן שהיה עלי לעצור, ואם היה רכב מאחורי - גם הוא היה חיב לעצור באמצע הצומת. לכן לא מדובר במצב שחור ולבן לחלוטין.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה שלך sperial אתה פעלת כשורה, מכיוון שאתה נכנסת לצומת פנויה כאשר האור ברמזור שלך הוא ירוק.

הולך הרגל שהחליט לעבר על החוק ולחצות באור אדום לסכן את עצמו ואחרים הוא זה שעובר עברת תנועה, למרות שעל פי החוק היבש אתה חוסם צומת.

במקרה כזה הולך הרגל יקבל דוח ולא אתה.

 

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינה משפטית - חובת הזהירות המוטלת על נהג טרם כניסתו לצומת הינה חובת זהירות מוגברת

וזאת בשל היות הצומת מקום מפגש בין כלי רכב לכלי רכב אחרים, הולכי רגל, וכו'.

לכן, אם נכנסת לצומת עלייך לוודא כי תוכל לחצותה ולפנות אותה מבלי לגרום סיכון והפרעה למשתמשים אחרים

בדרך, וחובת הצפיות (היכולת לצפות שהרמזור יתחלף, שהולך רגל יחצה, וכו') והזהירות מוטלת על

הנהג אשר נכנס אל הצומת.

במילים אחרות, נכון שיש לא מעט מיקרים בהם נראה לנו שעשינו כל שביכולתנו... אבל, המחוקק אינו

מקבל זאת, אין מקום לספקות, וכאשר נהג נכנס לצומת או עוקף, או מאיץ, או מבצע כל פעולה במהלך נהיגתו

החובה למשנה זהירות ומניעת סיכון מוטלת עליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4821 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...