Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5637 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

אני עובד כרגע זמנית בבית קפה

המעסיק משלם לי משכורת מינימום, ולפי התלוש חישוב השעות נוספות מתבצע כך:

186 שעות מינימום בחודש , במידה ועברת את זה כל דקה נוספת זה שעות נוספות עם אחוזים.

 

לפני כן כשהייתי עובד בתחנת דלק , אחרי כל שעה שמינית הייתי מקבל שעות נוספות,גם אם זה דקה, או שניה.

 

אני לא עובד משרה מלאה, והעבודה היא במשמרות של 8 שעות.

 

השאלה שלי, לפי חוק , איך משלמים שעות נוספות ?

פורסם

8 שעות רגילות 100%

9 +10 הן שעות של 125%

11 והלאה הן שעות של 150%. ללא הגבלה.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

יצא לי לבדוק את הנושא לעומק כשהייתי צריך.

שעות נוספות לא מחשבים פר חודש , אלא מחשבים פר יום.

זאת אומרת, אם אתה עובד משמרות של 10, ונניח שעבדת רק עשרה ימים בחודש, אז כל יום יש לך שתי שעות נוספות, אפילו אם לא הגעת למכסה החודשי של שעות מבחינת משרה מלאה.

על שתי השעות הראשונות מעל 8 שעות אתה מקבל 1.25, מעל זה אתה מקבל 1.5.

נגיד וחודש זה עבדת 20 יום, כל יום 10 שעות. בסך הכל יש לך 200 שעות. מעסיק לא יכול לטעון שמשרה מלאה היא 186, אזי יש לך רק 14 שעות נוספות. כי בפועל עבדת שתי שעות נוספות כל יום, דהיינו, יש לך 40 שעות נוספות.

שונא גזענים !.

פורסם

האם תוכל לומר על מה אתה מתבסס? האם זה כתוב איפשהו במפורש?

פשוט גם אצלי בעבודה יש מכסה מינימלית של 186 שעות רגילות ורק אם השלמתי את המכסה, אז מחשבים שעות נוספות.

יוצא מצב שלדוגמא הייתי יום אחד בחופש (ואין לי ימי חופש במלאי) ובאותו חודש עשיתי 8 שעות נוספות, אז השעות הנוספות נחשבות כשעות רגילות.

פורסם

שעות עבודה ומנוחה- שעות נוספות הן שעות מעבר ליום עבודה, כהגדרתו בחוק, או מעבר למכסת השעות השבועית. מחודש 7/00 - 43 שעות בשבוע, ו- 8.6 שעות ליום.

עפ"י חוק הפסקות הינן על חשבון העובד, אלא אם העובד מחויב להישאר במקום עבודתו גם בזמן ההפסקה.

חישוב שעות נוספות נעשה על בסיס יומי (אין לקזז שעות חסר בשעות נוספות).לאחר 8.6 שעות ביום (בניכוי הפסקה) זכאי עובד לתשלום שעות נוספות. שעתיים ראשונות – ב- 125%, וכל שעה מעבר - 150%.

ככלל, עובד זכאי לתשלום בגין שעות נוספות לפי עבודה בפועל, אולם מותר להסכים על תשלום גלובלי ללא התחשבנות מדויקת.

 

נלקח מאתר חברת MANPOWER.

לפי האמור למעלה, אין לעשות שקלול חודשי של השעות, אלא רק שבועי. [זאת הנקודה שפספסתי בתגובה הראשונה].

משמעות הדבר, אם אתה עובד 10 שעות, 4 משמרות בשבוע, לא תהיה זכאי לשעות נוספות כי לא עברת את המכסה השבועי שלך.

שונא גזענים !.

פורסם

לא יודע אם הייתי מסתמך על MAN POWER אבל

 

החוק אומר , שכל משמרת בת 8 שעות + 30 דקות הפסקה

באם עבדת מעבר לאותם 8 שעות על המעביד לשלם לך 125% על השעתיים הראשונות ו150% על כל שעה מעבר לכך

(לא כולל סופי שבוע ולילות )

 

מה שכן, אם המשרה שלך מוגדרת כמשרה של 186 שעות חודשיות המעביד יכול לנכות לך מהשכר (רק באותו חודש ורק אחרי התרעה מראש ורק אחרי שאיפשר לך להשלים) את השעות "הרגילות " שחסרות לך

 

 

יש מצב שכתוב לך בתלוש שאתה עובד גלובלית 186 שעות חודשיות ? :?

פורסם

ואלה שתי טיפות המים שלי לסלט התשובות:

 

שבוע עבודה = 43 שעות עבודה (לפי צו הרחבה).

אם עובדים 5 ימים בשבוע: 9 שעות ביום - לפי 100 אחוז.

אם עובדים 6 ימים בשבוע: בימים א'-ה' - 8 שעות בכל יום וביום שישי את היתרה - לפי 100 אחוז.

מי שעובד בשבוע 45 שעות, למעשה ביום חמישי השעתיים האחרונות שלו הן כבר שעות נוספות.

חודש עבודה = 186 שעות.

שכר מינימום לשעה = 20.7 ש"ח.

שכר מינימום חודשי = 3850 ש"ח (לא כולל נסיעות).

186x20.7 = 3850 (ליתר דיוק 3850.2 ש"ח).

 

בכל יום, לאחר מכסת שעות עבודה רגילות (100 אחוז) - 2 שעות ראשנות = 125 אחוז. מעבר לזה כל שעה נוספת 150 אחוז.

מי שעבד במשך השבוע בימים א'-ה' כל יום 9 שעות, ועובד גם ביום שישי, אזי כל יום שישי הוא שעות נוספות. (שעתיים נוספות לפי 125 אחוז והיתר לפי 150 אחוז).

 

החישוב הוא - כל יום בפני עצמו - כל שבוע בפני עצמו - כל חודש בפני עצמו.

אם מישהו לא עבד יום אחד במהלך שבוע, אזי אי אפשר לדרוש ממנו להשלים שעות לפי 100 אחוז (למעט אם הוא יעבוד ביום שישי של אותו שבוע וגם כאן יש סייגים לחישוב יום עבודה ושעות נוספות).

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

בד"כ מקובל שמשרה מלאה היא של 43 שעות שבועיות. (יש חריגים כגון מורים וכד' שאצלם משרה מלאה היא 24-30 שעות בשבוע).

 

אם בהגדרה, אתה מועסק במשרה חלקית (ובמקרה שלך כמעט 2/3 משרה), אזי כל שעה שתעבוד מעבר ל-27 שעות שבועיות, היא שעה נוספת. בכל מקרה, אם אתה עובד יותר מ-9 שעות ביום, אתה אמור לקבל שעות נוספות החל מהשעה ה-10.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

×
×
  • תוכן חדש...