Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בעניין שיפור קירור מנועים


s_lapid
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5299 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

האם יכול להיות שנוזלי קירור לרדיאטורים יעשו הבדל ביעילות הקירור? במילים אחרות ,האם סביר שנוזל X יעביר חום מהמנוע טוב יותר מנוזל Y?

לאחרונה שמעתי ממישהו שהחליף באופנוע קאסטום 4 צילינדר את נוזל הקירור שהיה שם, לנוזל קירור של חברת caterpillar. לדבריו הנוזל שלהם יקר יותר אבל משפר את יעילות הקירור.

זו אפשרות הגיונית או עוד אגדה אורבנית? נוזל קירור זה לא רק מים עם אתילן גליקול ??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבול החום הוא גורם חשוב ב"כושר הקירור". נוזל עם קיבול חום אינסופי לא יהיה זקוק אפילו להזרמה...

למים קיבול החום הגדול ביותר בין הנוזלים. הוספת אתילן גליקול מעלה את טמפרטורת הרתיחה שלהם ומורידה את טמפרטורת הקפיאה שלהם ולכן יש בה צורך בסוגי אקלים מסויימים, או בהעפלה על הרים גבוהים במיוחד.

אבל התוספת הזאת מקטינה את קיבול החום. לכן ככל שיפחת אחוז האתילן גליקול כן ישתפר כושר הקירור. בארץ ניתן להסתפק בתוספת מינימלית.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוזל הקירור המודרני מגיע עם תוספים רבים לצורך מניעת אבנית, קורוזיה, קפיאה, רתיחה, שימון חלקי

פלסטיק נעים, שמירה על האטמים, טרמוסטט, חישניים וכד', הם גם מונעים פגיעה בחלקי מתכת וסיגסוגות

שונים ומשונים שהולכים ומתרבים במנועים מודרנים, ככל שהמנוע בנוי מחלקים אקזוטיים יותר כך יש

צורך לשמור עליו מפני חומרים תוקפניים לסוג המתכת המיוחדת.

 

ככל שהמנוע יותר משוכלל ויותר מודרני נדרש נוזל קירור באיכות אחרת. והוספת נוזל קירור שאינו מתאים

עלול לעשות נזק.

 

צריך לזכור שהמנוע מתוכנן לעבוד בטמפ' עבודה מסויימת, וברכב מודרני כל החישנים ומחשב ניהול המנוע

מתוכנתים למצב אופטימלי בטמפ' זו, שינוי בטמפ' העבודה יכולה להחשב אצל המחשב כתקלה.

 

לפי תמונת הסימלון שלך אתה שוקל כניראה מעבר לנוזל קירור אחר בהונדה גולד-ווינד שלך. המנוע שם אינו רגיש

כמנועים המודרניים, ועיקר תפקידו של נוזל הקירור, הוא קירור מניעת אבנית והעלת טמפ' הרתיחה/קפיאה.

 

לא יהיה נזק במעבר לנוזל יקר יותר, אבל קשה לי להאמין שתיראה הבדל בשימוש יום יומי ורגוע. הורדת טמפ' העבודה

של המנוע במידה ותהיה לא תמיד טובה בהכרך, ועדיף תמיד להישאר עם הוראות היצרן או להתיעץ עימו לפני הביצוע.

 

מערכת תקינה של קירור אצלך באופנוע, אמורה להספיק גם בימים החמים ביותר של הקיץ בישראל. והמנוע שלך

במידה והוא מכוון היטב, יעביר את הקיץ שלנו מצויין.

 

קיימים בשוק המון נוזלי קירור המיועדיים למצבים קיצוניים, לאלסקה, מדבריות סהרה, רכבי מרוץ ורכבי עבודה בתנאים קשים,

אבל הם לא בהכרך מתאימים לרכב שנוסע בתנאים שלנו, למרות האגדה שהתנאים בארץ קשים לרכבים מחו"ל.

 

אותם מנועים נוסעים במדבריות קליפורניה, מקסיקו, אפריקה, ללא בעייה, ואם כל הכבוד לנו אנחנו נחשבים לטמפ' ממוצעת

הבעייה שלנו אחרת, והיא הפרש טמפ' גדול במקומות מסויימים בין היום ללילה, אבל על זה כל נוזל קירור ושמן (גם לו חלק גדול בקירור המנוע) מבית טוב מתגבר בקלות.

 

נסה להתייעץ עם הייצרן או נציג שלו לפני ההחלפה, למרות שלדעתי פרט להפסד כספי קל לא צריכה להיות בעייה-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

..".. מניעת אבנית, קורוזיה, קפיאה..."

הקורוזיה במנועי אלומיניום היא בעיה קשה...וכנראה אין לה כל קשר להרכב נוזל הקרור!

מתח חשמלי שמגיע למיים/נוזל קרור משחרר יונים. היונים החפשיים תוקפים את האלומיניום.

התרופה המומלצת - החלפת נוזל קרור בתדירות גדולה..

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

..".. מניעת אבנית, קורוזיה, קפיאה..."

הקורוזיה במנועי אלומיניום היא בעיה קשה...וכנראה אין לה כל קשר להרכב נוזל הקרור!

מתח חשמלי שמגיע למיים/נוזל קרור משחרר יונים. היונים החפשיים תוקפים את האלומיניום.

התרופה המומלצת - החלפת נוזל קרור בתדירות גדולה..

לא...

אם נוזל הקירור היה נוזל לא פולרי (למשל אתילן גליקול) לא היו משתחררים שום יונים.

"המתח החשמלי" הוא גלווני וקיים רק כשמסלול הזרימה של הנוזל מכיל מתכות שונות, כך שב"מנוע אלומיניום" אמיתי הבעיה לא קיימת.

נוזל קירור טוב מכיל קוטלי יונים. בכלי רכב רבים מערכת הקירור סגורה וחתומה - אל תפתחו אותה כדי להחליף נוזל! זו תהיה טעות גסה.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"כך שב"מנוע אלומיניום" אמיתי הבעיה לא קיימת "- גם לשיטתך עדיין קיימת בעיית הרדיאטור למנוע ולמטריצת החימום (ולפעמים לשמן מנוע ושמן ) גיר ברוב המקרים יש מתכות באלמנטים אלו.

לגבי יונים ו-אאתילן גליקול אני אבדוק שוב

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...