Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5861 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

פיג'ו 205 שנת 94 .

 

לאחר נסיעה בדקתי מים במיכל העודפים ולפתעתי גיליתי כי ישנם מים בכ 2 סטימנטר מעל לקו העליון.

 

כאשר פתחתי את הפקק של המיכל נשמע שחרור לחץ והמים עלו וגלשו קצת החוצה [ללא ביעבוע]

 

השאלה שלי האם המצב תקין ?

 

האם בפקק לא צריך להיות חור למניעת בניית לחץ במיכל העודפים ושחרור עודפים של מים ?

 

בבדיקה ויזואלית לא מצאתי שמן במים , ואין בועות במים בזמן הפעלת המנוע.

 

תודה למי שיעזור.

פורסם

גרציה שלום רב, וברוך בואך לפורום !

שתי סנטימטר מעל קו המקסימום במנוע חם, מעיד על מצב תקין ומעיד על מים חמים שתפסו נפח ברדיאטור, ועודף המים גרם ללחץ במערכת הקירור, שגרם להתכווצות הקפיץ במכסה הרדיאטור, או למעבר אדי מים שהפכו לנוזל במגעם עם מי הקירור במיכל העבוי/ מיכל ההתפשטות, ועם התקררות מי הקירור במנוחה המים חוזרים לרדיאטור, בכל מערכת קירור סגורה יש לחץ במערכת, המשתחרר, עם פתיחת מכסה מיכל העבוי.

בשורה התחתונה, הכל תקין, סע לשלום.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

תודה על תגובתך ,

 

בפיג'ו 205 אין קפיץ שחרור לחץ בפקק הרדיטור - שזהו פקק רגיל ללא אפשרות שחרור לחץ.

 

כנ"ל לגבי מיכל עודפי המים ,קיים פקק אולם אין צינור לניקוז עודפי מים .

 

לכן נוצר לחץ במערכת שאני לא בטוח שרמתו תקינה , אני לא בטוח שהתופעה בה עם פתיחת פקק במיכל עודפי המים נשמע שחרור לחץ ומים גלשו החוצה תקינה.

פורסם

גרצייה שלום רב !

אתה צודק חלקית, אין אכן מכסה רדיאטור, והמכסה הקיים משמש למלוי מי קירור ישיר לרדיאטור או לניקוז אוויר במערכת, אך הלחץ ששמעת בעיקר אם בדקת במנוע חם, הוא תקין, אך המתן לתגובות נוספות, בנידון.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

ככל הנראה התופעה של לחץ במיכל העודפים וזליגת נוזל הקירור עם פתיחת הפקק תקינה ,

 

מצאתי תיאור דומה של חבר פורום עם רכב פיג'ו 205 שמתאר את התופעה:

 

"אצלי ברכב למשל, (פג'ו 205), אם אני פותח את הפקק של המיכל עיבוי אחרי נסיעה, המים פורצים לי החוצה בדיוק כמו שקורה לך, יש לחץ במערכת וברגע שאני פותח את הפקק הלחץ דוחף את המים מהמיכל.

קרה לי כמה פעמם כשפתחתי את המיכל עיבוי ושחכתי לסגור אותו חזק, פתחתי מכסה מנוע והמים פשוט יצאו לי משם"

 

אז מאחר ואים בפיג'ו 205 פקק רדיאטור עם קפיץ הלחץ מגיע למיכל העודפים וכנראה שזה תקין...

פורסם

לחץ מים מאפשר רתיחה בטמפ'. גבוהה יותר, וזה חשוב במערכת הקירור.

כמובן שגם נוזל הקירור היעודי בעל תכונות המעלות את נק' הרתיחה, אך בכל מקרה,

לחץ במערכת הוא דבר תקין.

פורסם

תקין לחלוטין, גם אצלי אם אני פותח אם המכסה אחרי נסיעה והמנוע חם המים גולשים החוצה, והמערת קירור שלי תקינה לחלוטין! הכול שם חדש, חידשתי את הכול ואפילו הפקק של המיכל עיבוי מקורי וחדש, ככה זה אמור ליהיות.

פורסם

מאיפה יש את המנהג לפתוח פקק מיכל עודפים אחרי הנסיעה, כאשר המנוע חם?

יש לי ידיד עם סימי כוויה על הידיים מהמנהג הזה..

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

ישנם שני סוגי מערכות - עם מכסה ברדיאטור ובלי מכסה .

אלה שאין להם מכסה ברדיאטור , מיכל העיבוי מהווה חלק מהרדיאטור ולכן יש לו מכסה לחץ עם שסתום .

אסור לפתוח כאשר המנוע חם .

בסוג השני אפשר לפתוח את מכסה מיכל העיבוי כשהמנוע חם .

×
×
  • תוכן חדש...