Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5911 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב,

 

אני דיי חדש בתחום השיפורים אז אנא היתחשבות לפני שקופצים עם תגובות לא ענייניות.

 

עכשיו- היתחלתי להיתעניין בנושא של הטורבו החשמלי והאפשרויות הטמונות בו.

אני מיתכוון להתחיל לילמוד בסוף השנה הנדסאי מכונות ויש לי כמה רעיונות שארצה לפתח שם.

עד אז אשמח להעשיר את הידע שלי מניסיונכם.

 

ראיתי את הפוסטים שהיו על הנושא והם דיי משעשעים האמת- אני מכיר את השטות שמוכרים בE-BAY בצורת מפוח

LOL זה דיי ברור שהוא לא יתן כלום כי היו לי כאלה במחסן בצבא והם עושים יותר רעש מרוח חח

ואני גם לא מיתייחס לשטות הזאת שמיסתובבת עם היניקה של המנוע ואומרים שמוסיפה הרבה כוח.

 

מה שמעניין אותי זה:

א- אני מיתייחס רק למכוניות עם מנוע צנוע וקטן כמו 1.2 או 1.4 ליטר כמו לפונטו שלי שיש להם יחסית ספיקה לא גבוהה.

ב- ראיתי שיש בזמן האחרון המון היתפתחויות בתחום הטיסנאות ומנועי הברשלס ביחידת EDF שמגיעים קרוב ל60,000 סל"ד

ומייצרים דחף של קרוב ל3KG- מצרף דוגמא:

rclander90mm1600kvedf2.jpg

rclander90mm1600kvedf1.jpg

 

 

 

הקישור הבא מראה השוואה של המוצרים בשוק עם פרטים עליהם(ניתן ליראות את המפוח החשמלי שלא עושה כלום)

http://www.youtube.com/watch?v=NncTM9DEf8Y

 

ניתן ליראות שהמוצר של פורס-פלו עם מנוע הברשלס אכן עושה משהו מה שעתכם?

 

האם הלחץ וכמות האוויר שהם דוחפים לא יכולה להשפיעה כלל על ביצועי המנוע?

מהירות האוויר שהן מזרימות הן כ120 קמ"ש והCFM בחלקן מגיע ל900 אפילו

ומה בדבר צריכת האנרגיה? האם צריכה של 60~70 אמפר ל20 שניות למשל פעם ב.. יצור עומס רב על המערכת?

 

האם כל עוד מדובר במנועים קטנים הם לא יכולים לתת השפעה?

אני לא מיתכוון שהן פועלות נונ סתום עם המנוע אלא רק לרגעים קצרים כמו שמישתמשים בניטרו

כאילו שאתה נותן קיקדאון ויש לך כפתור שמפעיל את הEDF רק בישביל כמה שניות כדי לתת קצת יותר מומנט וכוח?

עלות יחידה שמספקת קרוב ל3 קילו דחף מגיעה למחיר של 400 שקל- האם השיפור שהיא תביא לא ישתלם מבחינת המחיר?

זה כמו מחיר של פילטר פתוח וכמו שידוע הוא לא מביא הרבה שיפור במנועים קטנים

 

למשל בגרנדה פונטו שלא מיזמן קניתי יש מחסור ענק בהאצה שרוצים למשל לבצע עקיפה וזה די מסוכן- נותנים קיק והמנוע לא זז חחח

 

אני רוצה שהדיון הזה יהיה פורה ובעל מידע לעניין

 

ב"ה שאני יתחיל לילמוד אני כבר יתחיל לפתח משהו רציני ולא צעצוע- יהיו לי שם הכלים והידע לבצע זאת

 

תודה מראש!

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

גם 900 CFM זה לא ממש עוזר , ו70 אמפר למשך 20 שניות זה המון - במיוחד בהתחשב בזה שרוב האלטרנטורים של הרכבים האלו לרוב הם סביבות ה60 - 70 אמפר.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

לרגע חשבתי להתחיל לקרוא את הזבל הזה , אחרי זה הגעתי למסקנה שיש דרכים יותר טובות לבזבז את הזמן ...

פורסם

נגיד שהדבר הזה באמת יעיל, והוא כנראה לא.

האם זה לא יצור מצב של תערובת עניה מדי בגלל מחסור בדלק?

פורסם

על זה תמיד אפשר לפצות.

כשיש טורבו - אין מצב שזה יצור תערובת ענייה? יש , אבל לכן מפצים על זה עם עוד דלק בהתאם לניהול מנוע ולחיישנים.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
נגיד שהדבר הזה באמת יעיל, והוא כנראה לא.

האם זה לא יצור מצב של תערובת עניה מדי בגלל מחסור בדלק?

 

יופי- תגובות כאלה מעניינות אותי

רציתי לדעת אם במצב הסטנדרטי של הרכב אם החיישן החמצן מודד שיש יותר חמצן האם מחשב הרכב יכול להתאים את כמות דלק לתערובת? כלומר האם הוא רק מוגבל למצב הרגיל שהרכב עובד או גם יכול להתאים אצמו לשינויים קטנים בלי למפות את הECU מחדש?

 

ומי שהגיב מעלי עם תגובה לא עניינית OR444- תעשה טובה אם אין לך משהו מועיל להוסיף חבל לבזבז פוסט

 

הEDF שאתה רואה מעיף טיסנים עם מישקל למהירות של 120 קמש ומעלה ! הוא לא סתם נושף אוויר חלש כמו המפוח הצעצוע מEBAY- ובהתאם לזה גם הצריכה שלו-יש ערכות של 2400W! ודחף של מעל 12KG!

 

נא לתת סימוכים לתגובה מניסיון או מאמר

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

נתחיל בקטע הקל ביותר - חישבת ספיקה של מנוע?

כמה אוויר מנוע יונק במחזור? [מנוע 1.2 \ 1.4 לשיטתך]

 

הייתי מתחיל בלבדוק בכלל אם אתה בסביבה של המספרים האלה או שהיא כלל לא רלוונטית

 

בנוסף - מנוע חשמלי - בחיבור ישיר ייתן לך ספיקה אחת קבועה - במצב כזה תוספת הכוח התיאורטית שלך לא תהיה ליניארית כי בסל"ד נמוך תקבל גדישה גבוהה ובסל"ד גבוה תקבל גדישה נמוכה עד אין גדישה כלל

 

חיבור של המנוע האמור לבקרות שישלטו על המהירות שלו הן כבר ענין מסובך יותר - ושווה לערב את ניהול המנוע

האם זה שווה כדרך להוציא כוח ממנוע 1.2 / 1.4 - אפשר להתווכח על זה

האם זה שווה כדי לצבור ידע - יכול להיות

 

 

בהצלחה

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם
ממליץ לך לעניין בשרשור הנ"ל:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=218550

 

אולי תמצא שם כמה תשובות.

 

כן קראתי את הלינק הנ"ל

 

אבל מה שמדברים שם על המפוח המיסכן שבקושי מזיז אוויר

וכמו שראיתם הEDF והפורס פלוב עם מנוה הברשלס חזקים מימנו פי 5 לפחות !

אז זה דיי משנה את התמונה הכללית

עכשיו השאלה היא:

 

מה ההשפעה של מערכת כזו על מנוע קטנציק כמו של גרנדה פונטו?

נגיד לוחצים על הגז וומפעילים את המערכת - האם באמת ההשפעה לא תיהיה קיימת?

ואני מיתכןן רק לשימוש ריגעי! לא שהמערכת דלוקה כל הזמן - רק שיש צורך בכוח אז לוחצים ומפעילים אותה

מטרת הדיון הזה היא בישביל הידע והרצון לילמוד- מכל מלמדי הישכלתי- זה מישפט שאני מאמין בו

 

"תחיל בקטע הקל ביותר - חישבת ספיקה של מנוע?

כמה אוויר מנוע יונק במחזור? [מנוע 1.2 \ 1.4 לשיטתך]

 

הייתי מתחיל בלבדוק בכלל אם אתה בסביבה של המספרים האלה או שהיא כלל לא רלוונטית

"

זו השאלה הבאה שלי- איך מחשבים זאת? חיפשתי המון בפורומים בחו"ל וזה לא קל לקבל נתונים של המערכות האלה מבחינת כמות האוויר- קיבולת בליטרים שמהערכת הEDF דוחפת

יכול ליהות שהיא לא מועילה בכל תחום הסל"ד - אני מבין זאת ולכן היה להתאים אותה לתחום מסויים.

אני ממשיך לחפש ולילמוד ובלימודים יהיו לי כלים נוספים בישביל להמשיך בפרוייקט

 

ודבר נוסף- הטורבו הרגיל- מה הסל"ד הממוצע שהמניפה שלו מיסתובבת? עם לוקחים רק את הצד של הטורבו שיונק אוויר ומצד שני מחברים לו מנוע ברשלס- האם 60,000 סל"ד מספיקים למשהו?

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

ואני שוב ישאל אתה יודע מה היא ספיקה של מנוע ליטר ב 5500 סלד לצורך העניין ???

 

כי ה 950 CFM יתאימו בדיוק בשביל לחנוק את המנוע ....ובלעדיו הוא יסע יותר טוב .

 

מעבר לזה אתה באמת הולך לבנות מפה של דלק אם הצתה מאוד מסובכת בשביל לחיצה על שנייה של כפתור גם אם תמצא איזשהו מנוע שמסוגל קודם כל לתת ספיקה שתתאים .

פורסם
ואני שוב ישאל אתה יודע מה היא ספיקה של מנוע ליטר ב 5500 סלד לצורך העניין ???

 

כי ה 950 CFM יתאימו בדיוק בשביל לחנוק את המנוע ....ובלעדיו הוא יסע יותר טוב .

 

מעבר לזה אתה באמת הולך לבנות מפה של דלק אם הצתה מאוד מסובכת בשביל לחיצה על שנייה של כפתור גם אם תמצא איזשהו מנוע שמסוגל קודם כל לתת ספיקה שתתאים .

 

מצאתי את הדיון הבא:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=224351

כתוב שם:

1CFM=28.3 liter/min

 

ויש מערכות EDF שעוברות את ה1000CFM

 

עם אני מחשב ספיקה של מנוע 1.4 בתחום של 3000 סל"ד:

1.4*3000= 4200 ליטר לדקה נכון?

 

אז מערכת של 900CFM נותנת :

900*28.3=25470 ליטר לדקה?

 

אז הEDF לא אמור להגביל לפחות לא?

 

האם חישבתי נכון?

 

ודבר נוסף:

הטורבו הרגיל- מה הסל"ד הממוצע שהמניפה שלו מיסתובבת? עם לוקחים רק את הצד של הטורבו שיונק אוויר ומצד שני מחברים לו מנוע ברשלס- האם 60,000 סל"ד מספיקים למשהו?

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

אם יש לך דרך לחבר את הדבר הזה ולבדוק נתונים מחיישן זרימת אוויר של לפני\אחרי תוכל לדעת עד כמה זה אפקטיבי

ד"א אאל"ט מחשב המנוע לא יזרים יותר דלק במקרה של עודף אוויר מהתכנון המקורי,אם צלחת עד כאן והצלחת לדחוס כמה PSI למנוע תצטרך גם לדאוג לכמות מתאימה של דלק,לכן (ונהיה אופטימיים) על רכבים עם קרבורטור יהיה פשוט יותר להחליף דיזה ולסגור פינה

מי שמפחד מאחד לא מפחד מאף אחד

פורסם

אני חושב שתיאורטית, ניתן לגדוש מנוע באמצעות מניפה חשמלית המונעת על ידי האלטרנטור, בדיוק כמו שאפשר באמצעות רצועה (מגדש על) או מניפת טורבו - אבל ידרש מנוע גדול מאוד ואני בספק לגבי היעילות של המרת תנועה לזרם חשמלי וחזרה לתנועת מנוע חשמלי.

 

לגבי החישובים של ה- CFM, שים לב שאם לא מצויין אחרת, CFM הוא נתון תיאורטי של FREE AIR כלומר ללא כל התנגדות, ובהפרש לחצים 0. זה כמובן ממש לא נכון כשאתה מנסה לדחוס אויר לתוך חלל הבוכנה.

:turn-l:
פורסם

לגבי החישוב של ה CFM אתה אכן צודק ואני מבין את ההגיון- החישוב רק נועד להפריך את הטענה שהמערכת תיצור צוואר בקבוק בספיקה של המנוע- אולי הוא לא מוסיף לספיקה אבל לפחות הוא לא יחנוק את המנוע.

 

עכשיו השאלה החשובה היא מה תיהיה מידת ההשפעה על דחיסת האוויר למנוע- כיצד בא לידי ביטוי הנתון של הדחק(3KG) שהEDF מייצר ? קראתי שהלחץ שהמאוורר מייצר תלוי במידת הצפיפות של הלהבים שלו.

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃


×
×
  • תוכן חדש...