Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5963 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ערב טוב לכולם!!

אני הקצבתי לעצמי סכום לא גדול אך חשבתי על קניית ב.מ.וו סדרה 3 הישנה מנוע 1.6 כמו כן אני מתלבט בין הרגילה לקופה אשמח לשמוע חוות דעת לטוב ולרע

תודה.

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מה התקציב?.

דעתיהיא, שחבל לרכוש רק סמל ולשלם על כל השאר,כלומר עם מנוע הבסיסי 1.6 הביצועים ההיו מתחת לממוצע,ו"חווית הנהיגה המושלמת" תהיה רחוקה מאוד מלהיות מושלמת

בנוסף אתה עדיין תאלץ לשלם את מחירי הביטוחים המאוד גבוהים עבור היותך בעליה של סידרה 3,כמו כן חלפים רבים יקרים,ורכבים שמורים נמכרים מעל המחירון.

כל זה הגיוני אם היה מדובר במנוע חזק של סידרה 3 (318Is במינימום, למרות שאני אישית לא הייתי מסתפק בפחות מה 6 ציל' 2.0) אבל אם מדובר במנועים החלשים 316,318 זאת עסקה חסרת טעם.

Porsche 944 turbo

פורסם

חשבתי עד ה-15 אלף פחות או יותר..

חשבתי לקנות אחת ללא טסט ולעלות אותה לכביש כלומר בזול או ברכב במצב סביר.

העניין הוא שאני בתחום המכונות הרבה דברים אני יכול להרכיב ולתקן לבד שבזה אני גם מתחשב.

האובססיה שלי היא למכונית ישנה וקלאסית..

לא ממש התייחסתי לאילו שנים אבל מה שהוא משנות ה-80 בין 85-89

פורסם

בתקציב שלך אני מניח מדובר על E30.

יש מכוניות עם הנעה אחורית יותר מעניינות לדעתי מ-E30 (לטעמי בכל אופן), במיוחד אם מדובר על מנוע 1.6. לאלפא 75 למשל (דגם שאישית מאוד מחבב) יש גיר אחורי, 4 בלמים דיסק (ל-E30 1.6 בלמים מאחור זה תוף) ו-110 סוסים לאומת 75 סוסים בדגם קרבורטור או 102 סוסים הזרקה. מעבר לזה, לאומת דגמי 6 צילינדר של E30, אפשר לקנות אלפא 75 עם מנועים 1.8 ואפילו 2000TS משמעותית זול יותר. בנוסף, קראתי שגירסאות E30 עם מנוע 6 ציל' כבדות יותר בחזית, דבר זה פוגם בהתנהגות לאומת דגמי 4 ציל'.

 

מעבר לכל לזה, כאשר כביש חלק כמו בגשם למשל, ברכב עם הנעה אחורית צריך לדעת איך לנהוג, במיוחד שבאותם רכבים אין ESP.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אם אתה הולך לכיוון הזה תיהיה זהיר.

חבר שלי קנה ב.מ.וו סידרה 3 שנת 88,התחיל עם מנוע 1600,סיים עם 1800 (הלך לו מנוע שלוש פעמים בשנה וחצי)

הוא חשב שהוא קונה את הרכב בעשר אלף ופה ניגמר הסיפור,רק שהוא לא תיכנן להגיע ל25 אלף (זה רק על בעיות של הרכב,שלא נדבר על האלפים שהוא השקיע בקישוטים)

 

אבל כל אחד והאהבה שלו לרכב,אז תשים לב שאתה אמנם קונה ב.מ.וו,אני לא רואה בה קלאסית,ואני חושב שיש יפות ממנה,אבל אם אתה מחפש מנוע לא סטנדרטי היא אכן חזקה יחסית למנועי ה 1600/1800,אם כי היא ישנה מאוד,אז אל תצפה ליותר מדי.בהצלחה בכל אופן!

פורסם

לפי איך שאתה מתאר את ה-E30

מה דעתך על לקחת רכב מושבת בזול להשקיע במנוע מיד 2 ולעשות את כל הדברים הקטנים ולעלותו לכביש? כמו כן זה יהיה מנוע 4 צילינדרים עם הספק גבוה יותר וקל יותר.

או יש לך הצעה אחרת שתעניין אותי עד 15 אלף?

פורסם
בתקציב שלך אני מניח מדובר על E30.

יש מכוניות עם הנעה אחורית יותר מעניינות לדעתי מ-E30 (לטעמי בכל אופן), במיוחד אם מדובר על מנוע 1.6. לאלפא 75 למשל (דגם שאישית מאוד מחבב) יש גיר אחורי, 4 בלמים דיסק (ל-E30 1.6 בלמים מאחור זה תוף) ו-110 סוסים לאומת 75 סוסים בדגם קרבורטור או 102 סוסים הזרקה. מעבר לזה, לאומת דגמי 6 צילינדר של E30, אפשר לקנות אלפא 75 עם מנועים 1.8

 

מעבר לכל לזה, כאשר כביש חלק כמו בגשם למשל, ברכב עם הנעה אחורית צריך לדעת איך לנהוג, במיוחד שבאותם רכבים אין ESP.

אין מה להשוות בין אלפא 75 ל E30 .

 

E30 רכב הרבה יותר מוצלח, הנסיעה בו הרבה יותר איכותית מבאלפא.

 

גיר אחורי? מה כל כך נפלא בגיר אחורי? כל פעם אתה מציין את זה,4 בלמי דיסק? וואו,בשביל לעזור 110 כוחות סוס ....

 

יש לך גם את דגמי ה316 קרבורטור,עם מנוע 1800 עם 90 כ"ס אבל מנוע שמרגיש בריא יחסית...

 

אגב, E30 הרבה יותר סוררת מהאלפא.

 

לדעתי,עבורך 318I תהיה בגדר הפשרה הכי טובה.

 

מצא אחת שמורה,ותהנה.

 

אחלה רכב שבעולם, תחזוקה נאותה? יקרה יחסית.

פורסם

לרכוש ב.מ.וו ב-15 אלף שקלים, ועוד ללא טסט, זאת הרפתקה שלא הייתי נכנס אליה אם לא היו לי לפחות עוד 15 אלף בכיס לכל מקרה שיבוא, שלא לדבר על כסף לאחזקה שוטפת וטיפולים. אתה קונה רכב משנתון נמוך שבוודאי שלא עבר חיים קלים, שיש לו חלקי חילוף יקרים מאוד.

 

גרסת ה-316 לא מומלצת. מדובר במנוע חלש, ובהנחה שהיא אכן מהשנים שציינת ולא הוחלף בה המנוע בשנים האחרונות, ללא ספק ברחו משם כמה סוסים ומדובר בעגלה רצינית. אני באופן אישי לא הייתי קונה ב.מ.וו בלי מנוע שישה צילינדרים. זה חלק משמעותי מהיופי והקסם של היצרנית הזו. כמו שאמרו כאן, לא הייתי מתפשר על פחות מגרסת 320 (החל מ-E30).

 

גם אני חושב שבתקציב הזה, אלפא כלשהי היא בחירה מוצלחת בהרבה, בשל ירידת הערך הגבוהה והערך המוסף שמקבלים בתקציב הזה. ושלא תחשוב שהן פחות בעייתיות - פשוט זולות יותר (בד"כ) לתחזוקה.

פורסם

לאלפא 75 אין מחלות מיוחדות. מדובר על מנועים אמינים למדי ורכב די פשוט מבחינה מכנית, במיוחד בגירסאות קרבורטורים.

מנועים מהווים פאר יצירה לפני עצמה, הם בעלי שרשרת תזמון ושני קאמשפטים. יש מאט מאוד מכוניות עם 8 שסתומים בתצורה כזאת. הספק מנועים האלו יחסית לנפח היה מאוד מכובד לזמן וגם היום מדובר על הספק סביר למדי לנפח כזה.

להתחשב שאלפא 75 שוקלת פחות ממשפחתית ממוצעת בכ-200~300 ק"ג ויש לה גיר ידני - מדובר על רכב מעניין מאוד גם בגירסא בסיסית עם מנוע 1600.

 

maxizem, הערות שלי באדום.

אין מה להשוות בין אלפא 75 ל E30 .

 

E30 רכב הרבה יותר מוצלח, הנסיעה בו הרבה יותר איכותית מבאלפא.

מדובר על רכבים באותם סדרי מחירים ובגודל מאוד דומה. איני לא רואה סיבה למה לא להשוות בין מכוניות האלו.

גיר אחורי? מה כל כך נפלא בגיר אחורי? כל פעם אתה מציין את זה,4 בלמי דיסק? וואו,בשביל לעזור 110 כוחות סוס ....

חלוקת משקל. בלמים דיסק רלוונטיים לכל רכב, 110 כ"ס זה לא מאט.

 

אגב, E30 הרבה יותר סוררת מהאלפא.

באיזה מובן?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אני רוצה לראות איפה אלפא 75 רכב עם הנעה אחורית שוקלת 300 ק"ג פחות מכל משפחתית ממוצעת.

בוא נקח בחשבון שמשקל של משפחתית ממוצעת היום 1200- ק"ג , משמע האלפא שוקלת 900 ק"ג?

 

גם בגרסאת 1600 היא לא מעניינת במיוחד.

 

אגב,110 כ"ס זה אלפא 75 לא מרגישים כמו 90 של E30 ,לפחות מבחינת זמינות כח.

 

ודרך אגב,במוו לא צריכים לשים גיר מאחורה כדי להגיע לחלוקת משקל אופטימלית.

 

אני אישית, E30 לדעתי הרבה יותר מדליקה.

פורסם
אני רוצה לראות איפה אלפא 75 רכב עם הנעה אחורית שוקלת 300 ק"ג פחות מ E30 .

לא כתבתי את זה.

 

אבל אם כבר משווים בין שני מכוניות, אז:

אלפא 75 1.6:

משקל עצמי: 1090

הספק: 110/5800

מומנט: 14.9/4000

0 ל-100: 10.7

מהירות מירבית: 180

 

BMW 318I:

משקל עצמי: 1093

הספק:112/5500

מומנט:16.5/4250

0 ל-100: 10.8

מהירות מירבית: 191

 

לפי נתונים יבשים על נייר, מבחינת ביצועים אלפא 75 עם המנוע הקטן ביותר בערך ברמה של E30 318I, אלפא עם 1.8 בביצועים יותר טובה, מאיצה 0 ל-100 ב-9.5 שניות. שלא לדבר על דגם 2000TS שבתורו יותר זריז מ-320 למרות שלרוב אם תמצא אחת, היא תעלה משמעותית פחות.

 

אלפא 75 רכב מאוד ייחודי ומעניין מבחינת שלדה ומכניקה. יש מאט מאוד מכוניות עם הנעה אחורית בתצורה כזאת. קורבט, מזראטי, אלפא 8C ועוד כמה יש להם גיר מופרד ממנוע לציר אחר. אלפא 75 זו אלפא אמיתית אחרונה ורכב במחיר נמוך שמספק ייחודיות מכאנית.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
לא כתבתי את זה.

 

אבל אם כבר משווים בין שני מכוניות, אז:

אלפא 75 1.6:

משקל עצמי: 1090

הספק: 110/5800

מומנט: 14.9/4000

0 ל-100: 10.7

מהירות מירבית: 180

 

BMW 318I:

משקל עצמי: 1093

הספק:112/5500

מומנט:16.5/4250

0 ל-100: 10.8

מהירות מירבית: 191

 

לפי נתונים יבשים על נייר, מבחינת ביצועים אלפא 75 עם המנוע הקטן ביותר בערך ברמה של E30 318I, אלפא עם 1.8 בביצועים יותר טובה, מאיצה 0 ל-100 ב-9.5 שניות. שלא לדבר על דגם 2000TS שבתורו יותר זריז מ-320 למרות שלרוב אם תמצא אחת, היא תעלה משמעותית פחות.

נתונים יבשים על הנייר נטו,בבמוו אתה יכול לשייט במהירויות גבוהות בצורה יותר נוחה,שקטה,פחות מתאמצת.

 

אלפא 75 רכב מאוד ייחודי ומעניין מבחינת שלדה ומכניקה. יש מאט מאוד מכוניות עם הנעה אחורית בתצורה כזאת. קורבט, מזראטי, אלפא 8C ועוד כמה יש להם גיר מופרד ממנוע לציר אחר. אלפא 75 זו אלפא אמיתית אחרונה ורכב במחיר נמוך שמספק ייחודיות מכאנית.

מה בדיוק מעניין בייחודיות של מכניקה ברכב בן כמעט 20?

 

שים לב,שכל השאר מכוניות על - לעומת האלפא 75.

 

אגב,אני מבטיח לך שהמנועים של הבמוו מספקים ביצועים דומים למקור גם אחרי ק"מ אסטרונומי,לעומת אלא של אלפא... וזה מנסיון של כמה חברים.

 

אלפא 75 זה רכב מעניין,אבל E30 עולה עליו בכל אספקט כמעט.


×
×
  • תוכן חדש...