Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5963 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אגב,אני מבטיח לך שהמנועים של הבמוו מספקים ביצועים דומים למקור גם אחרי ק"מ אסטרונומי,לעומת אלא של אלפא... וזה מנסיון של כמה חברים.

בגלל מחיר, אלפות מדגמים מסויימים קונים צעירים (במיוחד בזמנו אהבו את 33), קורעים להן את הצורה מצד אחד ומצד שני לא מתחזקים, בגלל זה הגיוני שאקזמפלרים מסויימים יהיו עם נתונים רחוקים ממקור.

בדקת על דיינו? קח אלפא 75 1.6 שמורה ומתוחזקת היטב, קח 318I שמור ומתוחזק היטב, שני המכוניות מקוריות ותיראה שאלפא לוקחת אותה בקצת. קח אלפא 75 עם מנוע 1.8 והיא תיהיה מהירה יותר מ-318I.

 

אבל אם נעזוב עזוב 0 ל-100. מירוצי רמזורים זה לא מעניין (אותי בכל אופן). ביוטיוב יש כמה סרטונים מעניינים של אלפא 75 מול E30, שים לב באיזו מהירות 75 לוקחת פניות.

מעבר לזה, יש הרבה יותר E30 על הכביש מאשר אלפא 75. זה עוד יתרון מבחינת ייחודיות למי שאכפת מזה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

על דיינו? אני בטוח שהאלפא תאבד יותר סוסים מהבימר...

 

יותר מהירה? בחצי רכב אולי,וגם אז אתה משלם על זה באבזור,נוחות,וסלח לי אם אני אעדיף לשבת בב.מ.וו בזמן תאונה (חס ושלום).

 

אלפא לוקחת פניות על 75? גם עם הקאוואליר יצא לי לפנות ב 70 קמ"ש.

 

אז מה?

 

עניין של העדפה, ובוא לא נכנס לזה שבמקרה אתה מקפיץ כבר שנים מודעת מכירה של אלפא 75 1.6....

פורסם

יותר מהירה? בחצי רכב אולי,וגם אז אתה משלם על זה באבזור,נוחות

דגם עם מנוע קטן יותר רק קצת יותר מהיר, לאומת דגם עם מנוע שווה בנפח ששם כבר הבדל יותר משמעותי.

איזה אבזור יש ל-E30? במיוחד בדגמים 316/318? לא לכל הדגמים יש אפילו מד טורים או חלונות חשמל.

נוחות? הרכב צפוף מאוד, ריפוד על דלתות נירא ומרגיש של שנות 70', מקסימום תחילת שנות ה-80 (זה לא רע, אבל זה עושה את הרושם על אבזור וגימור). באבזור

 

במקרה אתה מקפיץ כבר שנים מודעת מכירה של אלפא 75 1.6....

כן, אני מקפיץ מודעה של אלפא 75, אבל לא הצעתי לבחור לקנות אקזמפלר ספציפי (להיפך, הארתי שיש דגמים עם מנועים גדולים יותר) - לכן אין בזה שום דבר פסול. טכנית, בתור רכב אלפא 75 מצעה יותר מ-E30 בכל האספקטים.

 

סדרה 3 בכלל וE30 בפרט בארץ זה רכב שמעריכים אותו יותר ממה שהוא באמת. שלא תבינו אותי לא נכון, אני מאוד מחבב E30/E32/E34, אלה דגמים האהובים ביותר שלי מכל השנים והסדרות. יותר מזה, השנים מראים מבחינה מכאנית שמדובר על רכבים סה"כ אמינים למדי, אבל גם אלפות עם הנעה אחורית מציגות אמינות מצויינת כל עוד מטפלים בהם במקום שיודע לטפל ברכבים האלו.

אבל אני רוצה להציג בעיניין הזה צד נוסף, כדי שדיון לא יהיה חד צדדי, כדי שתיראו שיש מכוניות טובות יותר.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אלפא 75 לא מתקרבת ל E30 .

 

E30 שמורה ומטופלת מרגישה הרבה יותר רכב מאשר האלפא.

 

ואני מכיר גם את הבימר ,וגם את האלפא מקרוב.

 

למצוא מקום שמטפל באלפא כמו שצריך? כן, לקחת שמאלה בסוף העולם נכון?

פורסם

אני סבלתי (וסובל) מקדחת E30 על ברבוט A (עדיפות לקופה ומונמכת ואדומה)

ואז מהסתכלות מסתכלות קצרה בלוח המדעות הבנתי שעדיף לחכות עד שתהפוך לאספנות וליבא מחו"ל, מאשר לקנות אותה כן ועכשיו.

זה רכב שיקח לך המון כסף. מהיכרות שלי עם בחור שיש לו E30 הוא מחזיק אותו רק בגלל שהוא מאוהב בה, לא מעבר. כל חצי שנה קופץ שם איזה משהו רציני כזה או אחר.

פורסם

maxizem, אני פשוט לא מצליח להבין מדבריך במה בדיוק E30 יותר טובה מאלפא? אם זה לא אבזור, לא ביצועים, לא מרווח בתוך סאלון (שניהן צפופות באותה מידה, אולי אפילו 75 קצת יותר מרווחת - חבל שלא יצא לי להשוות אחת מול השנייה באותו זמן), סולידיות בערך באותה מידה באיכות נסיעה (דבר אומנם סובייקטיבי ואני לא יכול להבטיח ש-E30 ואלפא 75 שבדקתי היו במצב שווה וזה גם היה בזמן אחר). אז מה נישאר? מה שניקרא: "פוזה"?

 

ד"א, רעיון לעיתונאי רכב שבין קוראי הפורום: זה היה מאוד מעניין לקחת מספר מכוניות ישנות מאותו סוג ולעשות להן מבחני השוואה. גם כשמדובר במכוניות ישנות, יהיה אפשר להעריך איך אחת התישנה מול המתחרות שלה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

E30 חווית נהיגה,אלפא 75 הרבה רעש...

 

אגב הנתונים של האלפא,מאוד אופטימיים! בגדר דמיוניים.

 

E30 מרגיש יותר רכב ולא קופסאת פח כמו האלפא.

פורסם

אלפא 75 הרבה רעש? :shock: זה לא אוטו רועש יחסית לסגמנט. קול מנוע של אלפות לרוב מאוד יפה, 75 בפרט במיוחד בדגמי קרבורטור.

אני לא הרגשתי שום חוייה מיוחדת בנהיגה על E30, על E36 או E46. אולי בגלל שנהגתי על גירסאות יחסית חלשות (למרות שE46 טורבו דיזל דווקא היה חזק למדי)?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

מקסים, אני בטוח שהרבה אנשים ישמחו שתדגים פעם את יכולות הנהיגה האולטימטיביים שלך, לפי התגובות שלך בדיונים אתה מינימום שומאכר (יש לך המון ניסיון עם המון מכוניות גם !)

 

אולי תספר לנו איזה אוטו יש בבעלותך ?

פורסם

אם זה התקציב שלך, ואתה בונה על תחזוקה זולה, או לא יקרה במיוחד, רד מהעניין.

חלפים לרכב הזה יקרים מאוד, ואין יותר מידי מבחר של חלפים משומשים.

זה אומר לחפש הרבה בחו"ל, או להכנס לקמור, מה שאומר שהכיס שלך "יישחט"...

רכב ב 15K יהיה בד"כ ברמה שמצריכה יישור קו רציני, וזה אומר הרבה שקלים.

בנוסף, דגם ה 316 לטעמי חלש ולא מהנה, ואפילו ה 318 לא מצטיין בביצועיו.

320 זה כבר סיפור אחר, כי זה הרבה יותר יקר, והרבה יותר נדיר וקשה למצוא.

בקיצור, חכה קצת עם העניין, תחסוך קצת, ואז תכנס להרפתקאה הזו.

או לחלופין, לך על רכב פשוט וזול יותר לאחזקה.

פורסם
מקסים, אני בטוח שהרבה אנשים ישמחו שתדגים פעם את יכולות הנהיגה האולטימטיביים שלך, לפי התגובות שלך בדיונים אתה מינימום שומאכר (יש לך המון ניסיון עם המון מכוניות גם !)

 

אולי תספר לנו איזה אוטו יש בבעלותך ?

 

לא,אבל להתלהב מזה שאלפא עושה פניה ב75 קמ"ש בלי לציין איזה פניה,ובלי לתת לינק לסרטון...

 

ולתת את זה בתור מדד?! לביצועים של רכב מבחינת התנהגות ואחיזה? :lol:

 

יש לי קאוואליר, לא שומאכר ולא נעליים.

 

סתם בחור בן 21 שנהנה מנהיגה,ולא אוהב שמספרים לו סיפורים תאורתיים על קמ"ש וסיבובים ופניות בלתי נראים.

פורסם
לא,אבל להתלהב מזה שאלפא עושה פניה ב75 קמ"ש בלי לציין איזה פניה,ובלי לתת לינק לסרטון...

 

ולתת את זה בתור מדד?! לביצועים של רכב מבחינת התנהגות ואחיזה? :lol:

 

  1. איפה ציינתי לגבי 75 קמ"ש? תעשה חיפוש ביוטיוב ALFA 75 VS BMW E30.
  2. מהו מדד לביצועים ואחיזה מבחינתך: ג'נטים בורבט A עם צמיגים של ג'יפ שמשפשים קנפיים, קסנון ששורף עיניים לנהגים מסביב, מרחק גחון שאפשר להכניס בין רכב לכביש מקסימום כרטיס אשראי, אגזוז "לחץ" (זרימה חופשית), סאב בגודל של מקרר, חצאיות פיברגלאס, פנסים שקופים, חלונות שחורים? מנועי 2 שסתומים לצילינדר של BMW חזקים בסיבובי ביניים. יש להם רצועת כוח בערך בין 3000 ל-4500סל"ד, לפני טורים האלו האוטו פשוט נוסע, אחרי טורים האלו מנוע נכנס לרוויה (אלא אם כן החלפת קאמשפטים :twisted: ועוד כמה חמוצים). מנוע של אלפא מספק כוח יותר לינארי לאורך כל תחום עבודה, במיוחד גירסת TS עם תזמון משתנה (זמין לפני שהיה קיים VTEC של הונדה).

maxizem, אני שמח ליראות אנשים שכ"כ אוהבים BMW ישנות. אבל אתה מעריך רכב הזה יותר ממה שהוא באמת. אתה גם אומר שאלפא 75 פחית וE30 לא, משקל של מכוניות האלו כימעט אותו דבר, על אותו גודל, זה אומר שיש אותה כמות ברזל פחות או יותר. עשית קראש טסט למכוניות האלו שאתה יכול להשוות? יש אנשים שאומרים מכוניות ישנות יותר בטיחותיות כי פח יותר עבה. יש סרטון מאוד נחמד של GM שעושים קראש טסט בין מליבו חדשה לכלשהו רכב שברולט משנות 50'. מליבו נכנסה ו"הרגה" את מי שיושב מאחור, לגבי נוסעים קדמיים, מניח שהיה נישאר מהם רק מקום רטוב (טוב שלא ישבו שם אנשים אמיתיים). אם אתה משווה עובי פח, לאלפא 75 פח ממש מרגיש לא דק יחסית ליפניות של אותה תקופה ולא הייתי אומר למשל שלE32 פח יותר עבה משל 164 (שבנוסף להכול מגולוון וב-BMW לא, לכן לא נדיר למצוא E34/E30/E32 עם רקבונות רציניים וקורוזייה עד חורים - מאוד יקר לטפל בבעייה ד"א).

 

לעיתים קרובות מאוד אני פוגש אנשים שמיחסים ל-E30 תכונות שאין לו. זה רכב מאוד נחמד, אבל שוב - יש טובים ממנו בקטגורייה ובמחיר שנותנים הרבה יותר בתחום הנהיגה. רק אנשים שיודעים להעריך את זה יותר מה"פוזה" של BMW יילכו באותו כיוון.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

איזה פוזה? בחייאת רבקום.

 

להתלהב מאלפא בגלל שהיא אלפא זה ללכת כמו עיוור.

 

אלפא 75 לא מתקרבת בכלל ל E30 .

 

אם זה מבחינת איכות חומרים,ניהוג, ובאופן כללי.

 

עם כל הכבוד לאלפא היא רכב חביב,אבל מפה עד ללהשוות אותה לסדרה 3 של במוו?

 

אני מעדיף E30 עם מנוע 1600 על אלפא 75 עם מנוע 2000.

 

אגב,להשוות בין שני נהגים שונים על שני רכבים שונים... זה תכלית ההגיון.

 

בכל אופן,אני הייתי מעדיף E30 .

 

E30 גם הרבה יותר סוררת מהאלפא,במיוחד על רטוב :twisted:


×
×
  • תוכן חדש...