Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבי אספנות בכביש בין 07:00-09:00


erez59
שימו לב! השרשור הזה בן 5241 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רוב המצדדים בנסיעה ברכב האספנות שלהם הם בעיקר (אבל לא רק) כאלה שיבאו רכב מחו"ל!

להם אני אומר זבשכ"ם (זו הבעייה שלכם) כאשר הצלחתם להביא את חלומתכם מחו"ל ידעתם

על המגבלה, ובעצם הרכישה של הרכב, (שזאת היתה האפשרות היחידה שלכם ליבא את רכב חלומותכם)

הסכמתם עם ההחלטה-אתם אל תיפגעו בחלומות של אחרים!

 

- רן

 

על סמך מה אתה אומר את זה?

עשית סקר?

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 118
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

Nimrod,

No idea where you took this info from.

It is 100% incorrect

 

elad

 

זה דווקא 100% מדוייק. להלן טבלה המפרטת את מגבלות השימוש ברכב אספנות ב 50 המדינות של ארה"ב:

 

 

http://www.hagerty.com/Downloads/CollectorPlateStates.xls

 

כמו שציינתי זה משתנה ממדינה למדינה, אבל העקרון הבסיסי זהה לארץ: רישום מיוחד לרכב אספנות (רשיונות + לוחית), שתמורתו מקבלים הנחות והקלות אבל מתחייבים למגבלת שימוש.

 

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגובותי בכחול:

 

לא מבין אתכם?

באיזה מדינה נורמלית מחוקקים חוק שמונע מרכב אספנות לנוע בשעות הבוקר.

זה הרי לא נורמלי?

אני לא מבין, אני היחיד שחושב כך?? :cry:אני מאד מקווה, שלפחות בין קוראי הפורום הזה אתה בין היחידים.

מי בכלל חושב על האגרה כניסיון נואש "לדפוק את המערכת"..לצערי, יותר מדי אנשים חושבים כך. לא כל רכבי האספנות החבוטים, הנראים בכבישים בשעות האסורות (וגם בשעות אחרות...) רשומים כ"אספנות" בגלל אהבת הנושא.

הרי אנחנו מוציאים אלפי שקלים ויותר על הרכב בשנה. האם זה מה שיעשה את ההבדל?

המטרה שלי בבואי לקנות את הרכב שלי הייתה להנות מהרכב בדרכי לעבודה ותו לא! במקום זה אני נאלץ להחזיק רכב נוסף ולחכות לסופשבוע כדי לצאת לסיבוב. נכון, ולכן קבלת את ההקלות המפליגות.

אני קורא וקראתי בעבר, לבטל את החוק הדרקוני הזה לאלתר!!!!

יש כאן אנשים שחוששים לעלות לירושלים ולהפוך שולחנות. כש"אנשים" אלה יהפכו שולחנות, הם ישברו וישמידו את כל ה"דברים הטובים" המונחים על השולחן, שכדי לאסוף אותם עמלו, שנים רבות, אנשים טובים האוהבים את הנושא (וכנראה גם "קצת" מבינים בו...)

אותם אנשים ואני מתכוון במפורש לנציגי המועדון, יכולים לשנות את החוק אבל חוששים שמא יעלו את האגרה בכמה מאות שקלים.

זה ממש לא "כמה מאות שקלים". לא ארחיב ואחזור על כל מה שנאבד אם יבוטל הסיווג של "רכב אספנות" (והוא יבוטל, ללא ספק, אם נתעקש לבטל את מעט ההגבלות אשר קיבלנו על עצמנו).

אני קורא לשינוי החוק גם אם יעלה לנו עוד כמה שקלים. התחלתם מצויין(נציגי המועדון) ע"י שינוי מבחן הרישוי, אנא סיימו את מלאכתכם ותנו לנו לנהוג ברכבים שלנו ללא הגבלה. כמו שכבר נאמר, השינוי הנ"ל איננו "התחלה" כלל ועיקר. זהו צעד חשוב המהווה נדבך נוסף על כל אלה שנבנו במשך שנים ארוכות. אחד ה"נדבכים" הראשונים היה קבלת ההגבלות מרצון. אם "נמשוך" נדבך זה החוצה, יתמוטט כל המבנה.

ואז תוכל לנסוע לעבודה ברכב שלך. יופי.....

בברכה,

מאיר

עודד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבינו שאף אחד לא רוצה לבטל לכם את ההטבות. תמשיכו להינות מהם ושיהיה לכם לבריאות (וזה לא נאמר בציניות או בזלזול אלא מתוך הבנה שיש אנשים שזאת הדרך שהכי מטיבה איתם).

מה שאנשים פה מבקשים זה רק שתהיה להם את האופציה לבחור לוותר על ההטבות האלה, לשלם יותר כסף, אבל לנסוע ברכב מתי שהם רוצים.

זה לא יפגע בכם או בהטבות שלכם כי אז הרכב כבר לא ייחשב כאספנות.

אין שום סיבה שאופציה כזאת תפגע בכם או שתגרום לכם לאבד משהו ממה שהשגתם עד היום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש סיבה

מישהו הזכיר כאן את ה"לופ"

תייבא רכב אספנות עם הטבות (עצם האפשרות לייבא רכב אספנות היא הטבה חריגה) ואחר כך תעבור אותו למעמד רגיל. יופי טופי.

לחילופין תזגזג: שנתיים אספנות ושנה רגיל. כך שבשלוש שנים יש לך הנחה ממוצעת. גם יופי טופי.

היות והחוק נועד לחובבים, שיישאר כך.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה העיקרית לתעיריפים המוזלים, הן של הביטוח והן של אגרת הרישוי, היא הגבלת התנועה בין 7 ל 9 בבוקר, מה שמונע ממרבית האנשים לעשות שימוש יום יומי במכונית.

 

חן ,

 

אני מעולם לא נהגתי ברכב אספנות בשעות הבוקר המוקדמות לעבודה . כלומר בין 7 ל - 9 בבוקר ,

גם כשלא היתה תקנת רכב אספנות .

פשוט לא רציתי שהרכב ה"עתיק" שלי (אז לא היה מושג אספנות ) יסע יחד עם העומס בתנועה ואולי יחטוף

איזו מכה מפגוש של רכב מאחורי .

העדפתי תמיד לנהוג בשעות אחרות וזה מטעמי האישי ולא בגלל שום תקנה . נשמע הגיוני .

גם כיום לא אוציא את המוריס שלי בשעות הבוקר בעומס מחשש לפגיעות בשל הנהיגה הברוטלית והלא מנומסת של הנהג הישראלי .

 

אכן , זהו תחביב , לא נועד להחליף רכב יומיומי בשל האגרות הזולות וצריך להבין זאת .

יש בשנים האלה פיתוי מסוים לנהיגה ברכבי אספנות כתחליף זול מכיוון שכיום רכבים משנות השיבעים (וכעת גם משנת 80 )

מתנהגים די בנוחות ונוסעים מעולה ובהחלט יכלות להוות תחליף לרכב יום יומי לעבודה וחזרה .

 

לפני 20 שנה כשרכבי האספנות היו רכבים משנות השישים ומטה , הדבר לא היווה תחליף נוח מכיוון שהנהיגה ואף התחזוקה של

מכוניות אלו היתה קשה משמעותית . אולם כיום כשהפיתוי קיים , בעלי רכבים אלו בהחלט שוקלים נהיגה ברכבים אלו ה"אספנות" של היום , לחלופה של רכב רגיל .

והמצב יילך ויגבר ככל שנעלה בשנים של רכבי אספנות שיהיו אמינים ו"מודרניים " יותר .

 

 

צריך לחלק לקטגוריות גם בהגדרה הזו :

 

רכבים משנות ה20 , 30 , 40 - רכב עתיק

רכבים משנות ה50 , 60 , אספנות ....

וכ' .

ואולי את ההגבלות או ההטבות בהתאם .

 

דרור .

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבינו שאף אחד לא רוצה לבטל לכם את ההטבות. תמשיכו להינות מהם ושיהיה לכם לבריאות (וזה לא נאמר בציניות או בזלזול אלא מתוך הבנה שיש אנשים שזאת הדרך שהכי מטיבה איתם).

מה שאנשים פה מבקשים זה רק שתהיה להם את האופציה לבחור לוותר על ההטבות האלה, לשלם יותר כסף, אבל לנסוע ברכב מתי שהם רוצים.

זה לא יפגע בכם או בהטבות שלכם כי אז הרכב כבר לא ייחשב כאספנות.

אין שום סיבה שאופציה כזאת תפגע בכם או שתגרום לכם לאבד משהו ממה שהשגתם עד היום.

 

 

כן אה? בו נבחן איך זה יתרחש במצאות:

 

נציגי מועדון החמש מבקשים פגישה עם שר התחבורה.

 

שר התחבורה, מאשר ומשגר שני לימוזינות ממלכתיות לכיוון המרכז בכדי לאסוף את יו"ר המועדון ודוברו.

 

כביש י-ם ת"א נסגר משתי צדדיו, השיירה בלווי אופנועים של המשטרה (ארבע מקדימה ושתים מאחור)

חולפות ביעף כאשר המסוק המשטרתי מלווה ממעל.

 

השטיח האדום ניפרש בכניסה לכנסת, ומקהלת ילדים אתיופיים מנופפת בדגלי ישראל ומועדון החמש

ושרים שירי סוכנות ועלייה.

 

נשיא המדינה מקדם את פני הבאים, ותזמורת הכנסת מנגנת שרי לכת.

 

כיבוד קל (סלומון אדום) שהוטס במיוחד מפינלד נפרס בשולחן, ושמפנייה מחבל שמפיין (הפתעה!)

מוגשת לכל נוכחים, פרט לדובר המועדון המתנזר מאלכוהול, הוא מסתפק במיים מינרליים משוויץ.

 

ראש הממשלה מקבל לאלתר את כל דרישות המועדון, וכאות מחווה מורה לשר הביטחון לשגר את

צה"ל לפעולה מורכבת אך מהירה שבסיומה נאספים כל כלי הרכב (אספנות) הגנובים משטחי הרשות

ומוחזרים לבעליהם החוקיים לאחר שיפוץ מלא בסדנאות הרכב הממשלתיות.

 

שר הדתות מכריז לאלתר על כל בעלי רכב האספנות כצדיקים גמורים ומלאכי שרת, ופותר אותם לחלוטין

מימי צום ותענית.

 

שרת החינוך מודיעה כי בבחינות הבגרות הקרובות, יהיה על כל תלמידי ישראל לדעת בעלפה

את מרווח השסתומיים בכל מנועי ששת הצילנדרים ומעלה שיוצרו משנת 1970 ועד היום.

 

שר התחבורה מודיע כי יבוטלו נתיבי התחבורה הציבורית, וישמשו מעתה אך ורק את רכבי אספנות בכל שעות

היממה למעט השעות 0200-0201 בלילה.

 

מנכ"ל משרד הפנים מודיע כי לבעלי רכב אספנות ינפקו תעודת זהות פלטינה להבדילם משאר עמך ישראל.

 

מנכ"ל משרד התחבורה מודיע בהתרגשות כי מהיום עמדה מס' 1 תאוייש ע"י נציג המועדון ולא יהיה יותר צורך

להגיע עם הרכב לבדיקה מספיק יהיה לשלוח תמונה במייל רצוי של הרכב המדובר או דגם דומה, לקבלת אישור.

 

מנהל המכס מודיע כי המס על היבוא יהיה הפוך, היינו על כל חלק מיובא יקבל המזמין את שווי המכס

מהמדינה בדולרים או יורו על פי שיקולו.

 

שר האוצר הציע להטביע את דיוקנם של יו"ר המועדון והדובר על שטרות הכסף החדשים,

הדובר התנגד בטענה שלא בא מגולח היום.

 

גשם יורד בחוץ.

 

כל הקהל התרגש, ולשירת התיקוה החלו להתפזר, בגלל בגשם נוצרו שלוליות מים

ולכן כל חברי הממשלה כאחד נשכבו על המדרכה ואיפשרו לנציגי המועדון ללכת על גבם בכדי שלא

ירטיבו את סוליות נעליהם, כביש ימת"א נסגר שוב לתנועה ונצגי המועדון הוחזרו הביתה!

 

תתעורר גבר.

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן אה? בו נבחן איך זה יתרחש במצאות:

 

 

תתעורר גבר.

מצחיק, מקורי, אבל קצת נסחפת לא?......

מעניין אם גם לפני שמועדון החמש פעל בשביל שנעשה טסט אחד בשנה במקום שתיים פחדתם ככה...

גם אז הזהרתם מכל מיני תסריטי אימה כמו בדיקת מעבדה שנתית לכל רכב אספנות, הרעה בהטבות ובמה שהשגתם עד כה, גם אז אמרתם שאם רק תעיזו לפעול לשינוי זה איכשהו יתנקם בכם?

לא מובנים לי הפחדים האלה.

זה לא שמישהו ביקש שיקימו נתיבים מיוחדים לרכבי אספנות, יתנו לנו פטורים בלעצור בתמרור עצור או צ'קלקה לכל רכב כדי שכולם יפנו לו את הכביש.

מה אני אגיד לכם, כנראה שאף צד פה לא הולך להשתכנע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, החוק הוא לא דרקוני ולא כל אחד חושב כמוך. גם בהכנת החוק התיעצנו וגם משרד התחבורה התיעץ עם מועדונים ומחוקקים בחו"ל. זה לא היה בחיפזון ועובדה שהורדת האגרה מקילה על הרבה צעירים להכנס לתחביב.

החוק מוטה תחביב ולכן הוא לאמיועד לאלה שנוסעים עם הרכב לעבודה. ככה זה. כמו שיש פטור לשולחן אם הוא מוצג אמנותי לעומת שולחן אם הוא שולחן אוכל מיובא.

וסלח לי אבל נימת ההתנשאות של "יעלה כמה שקלים", כשמדובר בהפרש של לפחות 1000 ש"ח בשנה פלוס הפטור בביטוח, לא מוצאת חן בעיניי כי היא היא שמתייגת אותנו כסנובים ואליטיסטים.

ולא "התחלנו" על ידי שינוי מועד המבחן. זה חלק מעבודה סיזיפית של המועדון שהחלה ביצירת החוק עצמו שהווה שיפור עצום ביחס למה שהיה פעם, המשך בהכללת אופנועים, משאיות, אוטובוסים, המשך בשינוי הביטוח וכעת במועד הטסט.

וכנראה שאתה היחיד שחושב שהחוק "דרקוני". אני למשל חושב שצריך לבדל בין בעל רכב אספנות כתחביב ובין מי שחושב לקנות רכב אספנות ולהנות מההטבות על מנת לנסוע בגרוטאה לעבודה...[/qu

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מבלי לכנס לויכוח בנושא הגבלת התנועה בין 7 - 9 בבוקר ( דעתי בעניין זה ידועה , ודי דומה למה שרוב הכותבים ציינו ) אני רוצה להדגיש שלא היה למועדון החמש שום קשר להחלת תקנות האספנות על אופנועים , בנושא זה טיפלתי בין השנים 1989 - 1991 עם מעט עזרה מידידי הכל דרך מועדון ישראלי לאופנועים קלסיים .

יש לכם מספר הצלחות לאורך השנים , וחבל שאתם מתהדרים במעשים ומתקשטים בנוצות לא לכם , ובמעשים אשר אין לכם כל קשר אליהם , ורק תיקון עוד טעות אופנועים נכללו בקטגוריה זו בדיוק כמו מכוניות וטנדרים ב - 2.6.91 ובשום אופן לא בתאריך אחר , עוד אציין שגם בעניין משאיות ואוטובוסים לא הייתם לבד במשרד התחבורה, בתאריך אם אני זוכר נכון 30.3.2004 הייתי שם גם , להזכירך שבהזדמנות זאת גם בוטלו סופית אותן הצעות אשר הוצעו ע"י 2 חברים שלכם בעניין התקינה לרכב אספנות . ערב טוב - זאב

zeev

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועכשיו שימו לב על הקשיים המכוונים, שנפלו על כאלה שמיבאים רכב אספנות מחו"ל!

יד המקרה או פעולה מכוונת כנגד שינוי בנפח התנועה? -רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועכשיו שימו לב על הקשיים המכוונים, שנפלו על כאלה שמיבאים רכב אספנות מחו"ל!

יד המקרה או פעולה מכוונת כנגד שינוי בנפח התנועה? -רן

 

 

למי אמור להפריע נפח התנועה?

מספיק עם הפרנויות, בסך הכל בתגובת יתר לבעיה, ומיכיוון שאין גוף שפועל בנידון הנושא פרוץ.

חבל, אם נאבד יכולת - אפקטיבית - לייבא, התחום יינזק.

אבל מוקדם עדיין לשפוט, כל הסממנים הם די טריים, בא ניתן למערכת זמן להתייצב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נפח התנועה של רכבים המיובאים בנמלים!

 

אין לי בעייה עם היבוא, להיפך חשבתי להביא משהו נחמד לעצמי!

 

כוונתי היתה, שכל עוד פעלו הכוחות במסגרת הקיים כולם נהנו, ברגע שמישהו הדליק את האור

בין אם במכוון ובין אם לא, ניזוקנו, אני טועה? - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נפח התנועה של רכבים המיובאים בנמלים!

 

אין לי בעייה עם היבוא, להיפך חשבתי להביא משהו נחמד לעצמי!

 

כוונתי היתה, שכל עוד פעלו הכוחות במסגרת הקיים כולם נהנו, ברגע שמישהו הדליק את האור

בין אם במכוון ובין אם לא, ניזוקנו, אני טועה? - רן

 

לא טועה, אבל

 

ישנה בעיית תימחור קשה -בלתי אפשרית - ולכן הבלגן.

התנועה בנמלים לא היתה בעיה עד לאותה פרשייה, לא חושב שזאת בעיית נפח או קיבולת, פשוט בעיית תימחור לא פתירה.

רצוי לקום ולהסדיר את המנגנון ע"י קביעת קריטריונים קשיחים יותר מצד אחד (העברת בעלות), ייצירת שקיפות בנוגע למנגנון התימחור (פירסום המחירון, שמאי מצד הלקוח ואחד מצד המכס) ומחד לדחוף להורדה הדרגתית של שיעור המס על התחביב.

 

לכל זה צריך גוף מאגד שייצג את אינטרס התחביב וגם, ויישמור על שפיות ממלכתית.

יש מצב?

אלעד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5241 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...