Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6041 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בקרת שיוט:

לא חשבתי על זה - וכך אני מניח גם רוב הנהגים אחרים.

 

אבל מאוד לא מומלץ להדליק את בקרת שיוט בנהיגה בגשם משום שהיא מקטינה את שליטתינו ברכב, מגדילה סיכוי להחלקה וגם עשויה להאיץ בדיוק ברגע הלא נכון.

 

 

לחץ אוויר:

כמובן שתמיד נכון לשמור על הלחץ אוויר מומלץ.

 

אבל יש מיתוס אורבני שעדיף להוריד לחץ אוויר כדי לקבל יותר אחיזה בגשם.

 

זה לא נכון.

עדיף דווקא לחץ גבוה יותר (הכל בגבולות ההגיון כמובן ולא 70 PSI עבור רכב פרטי).

לא יודע מה ההסבר הפיזיקלי לזה.

 

תנהגו בזהירות ותגיעו בשלום 8)

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

בקרת שיוט רגילה לא מאיצה, היא שמורת על מהירות קבועה ומיועדת לשימוש מחוץ לעיר בלבד.

 

אין שום בעיה להשתמש בבקרת שיוט בגשם, נגיעה קלה בבלם והיא מתבטלת.

 

לגבי לחץ אויר, לא ידוע לי על צורך בלחץ אויר גבוה. יש צורך בלחץ אויר תקין לפי הוראות יצרן הרכב/צמיג שישמור על פרופיל הצמיג

ותעלות הניקוז במיטבן.

STI 2004

 

 

פורסם

אין שום סיבה לשנות לחץ אויר. המיתוס שצריך לחץ אויר גבוה יותר מסתמך על זה שכביכול שטח המגע של הצמיג עם כהביש מצטמצם ולכן הוא "חודר" את המים אבל במציאות כל צמיג סביר ותקין מנקז את המים ושטח המגע הגדול מפצה על החיכוך המופחת.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

כמו שציינתי למעלה - לחץ אוויר תקין תמיד מומלץ.

 

הכוונה שלי הייתה שמיתוס שלחץ נמוך עדיף אינו נכון.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם
בקרת שיוט:

לא חשבתי על זה - וכך אני מניח גם רוב הנהגים אחרים.

 

אבל מאוד לא מומלץ להדליק את בקרת שיוט בנהיגה בגשם משום שהיא מקטינה את שליטתינו ברכב, מגדילה סיכוי להחלקה וגם עשויה להאיץ בדיוק ברגע הלא נכון.

ראשית, כפי שהוסבר, בקרת השיוט אינה מאיצה אלא שומרת על מהירות מסויימת. היא אינה מקטינה את שליטת הנהג ברכב, אלא מסייעת לו לשמור על מהירות נסיעה אחידה. אפשר לראות את זה כסוג של "דאגה" שהמערכת הזאת מורידה מהנהג. אישית, אני לא רואה בה כל רע, בטח שלא בגשם.

למרות שהוסבר שהמערכת אינה מאיצה, הרי שלשיטתך, המערכת הזאת עלולה לגרום להאצה ברגע הלא נכון. נגיד שכבר הגענו למצב הזה (למרות שכאמור, אין סיכוי שזה יקרה) - האם זה באמת משנה אם הכביש יבש או רטוב? :idea:

לחץ אוויר:

כמובן שתמיד נכון לשמור על הלחץ אוויר מומלץ.

 

אבל יש מיתוס אורבני שעדיף להוריד לחץ אוויר כדי לקבל יותר אחיזה בגשם.

 

זה לא נכון.

עדיף דווקא לחץ גבוה יותר (הכל בגבולות ההגיון כמובן ולא 70 PSI עבור רכב פרטי).

לא יודע מה ההסבר הפיזיקלי לזה.

 

תנהגו בזהירות ותגיעו בשלום 8)

ההסבר הוא ששטח מגע גדול יותר, הנובע מהורדת לחץ האויר, מפזר את משקל הרכב על שטח גדול יותר. המצב הזה מצוין בנהיגה בחולות מכיון שבדרך זאת ניתן לצמצם את הסיכוי לשקוע, אולם בכביש רטוב זה הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לנהג. להסבר נוסף, נא ערוך חיפוש תחת הערך "ציפה".

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
בקרת השיוט אינה מאיצה אלא שומרת על מהירות מסויימת.

 

יש בקרות שיוט שדווקא כן מאיצות,בשביל להגיע למהירות שנקבע.

אני נתקלתי בזה בסיטרואן c5 אתה בוחר מהירות מסויימת לוחץ אישור והאוטו מגיע לבד למהירות והרגל לא נוגעת בגז ואז הוא שומר על המהירות.

פורסם

אלדע, הסבר שלך על שטח מגע אינו נכון.

הורדת לחץ מורידה (ולא מעלה) אחיזה.

ואני לא מדבר על נהגיה בחול.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם
יש בקרות שיוט שדווקא כן מאיצות,בשביל להגיע למהירות שנקבע.

אני נתקלתי בזה בסיטרואן c5 אתה בוחר מהירות מסויימת לוחץ אישור והאוטו מגיע לבד למהירות והרגל לא נוגעת בגז ואז הוא שומר על המהירות.

נכון, אבל זה לא דבר שקורה במפתיע. כדי שזה יקרה, נדרשת מעורבות אקטיבית של הנהג.

מסיבה זו, לא יתכן שהנהג יהיה מופתע מכך שהרכב לפתע מאיץ, שהרי הוא עצמו גרם לכך. זה כאילו שתגיד שהנהג ילחץ על הדוושה השמאלית ויהיה מופתע מכך שהוא נעצר.

 

Croc, הירידה באחיזה היא תוצר לוואי של פיזור המשקל על שטח גדול יותר.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

מניסיון שלי עם בקרת שיוט (איסוזו טרופר בעיקר), זה נכון שהיא שומרת על מהירות קבועה אבל בעליות לדוגמה, כשהמהירות ירדה בכ - 10 קמ"ש בקרת השיוט האיצה (ללא התערבות וגם לא בפראות) כדי לחזור למהירות שנקבעה.

 

כל עוד מכירים את זה ויודעים שזה יכול להגיע, לא נראה לי שצריך לוותר על נהיגה עם בקרת שיוט בגשם.

205 1400 כחולה (כבר לא) - עכשיו.... שברולט אוואו - וחזרנו לפיז'ו, 206 xs - ושוב האוואו...וגטס (למה מכרתי את ה - 205???)

פורסם

כשמורידים את לחץ האויר בצמיגים, יוצרים מעיין "בטן" פנימה. כך שרוב הלחץ מופעל על דפנות הצמיג.

הדפנות ידועות כבעלות אחיזה נמוכה יותר. ויכולת ניקוז המים נמוכה משמעותית מאשר מרכז סוליית הצמיג.

מה גם שהצמיג עלול "להתקלף" מהג'אנט תחת עומס אם לחץ האויר אינו תקין.

 

 

2.JPG

 

בחול זה אכן נכון, כי החול יכול להאסף בתוך ה"בטן" הזאת ובכך להגדיל את שטח המגע. אספלט לא.

 

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

פורסם
מניסיון שלי עם בקרת שיוט (איסוזו טרופר בעיקר), זה נכון שהיא שומרת על מהירות קבועה אבל בעליות לדוגמה, כשהמהירות ירדה בכ - 10 קמ"ש בקרת השיוט האיצה (ללא התערבות וגם לא בפראות) כדי לחזור למהירות שנקבעה.

 

כל עוד מכירים את זה ויודעים שזה יכול להגיע, לא נראה לי שצריך לוותר על נהיגה עם בקרת שיוט בגשם.

 

אז זאת מערכת בקרת שיוט די דפוקה.

אצלי באוטו כשיש עליה הוא לא מאבד יותר מקמ"ש או שניים לפני שהוא חוזר למהירות הקבועה.

 

ולמי שמאיץ את האוטו למהירות השיוט באמצעות קביעת מהירות שיוט - לדעתי זה תפעול שגוי. אני תמיד מאיץ קודם בעצמי ובקצב שלי למהירות השיוט הרצויה, ורק אז קובע את הקרוז קונטרול, ואם צריך - מתקן מעט מעלה או מטה.

ולפותח השרשור המקורי - בקרת שיוט לא מאיצה מעצמה, ואין שום קשר בין גשם או לא גשם לשימוש במערכת.

 

וכמו שכבר אמרו לגבי צמיגים: על הכביש, בכל מצב ובכל התנאים, לחץ האויר צריך להיות על פי המלצת היצרן נקודה.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

ברכות לכל הטיאורטיקנים.

אני מתפלא שזה לא ברור לכם שבקרת שיוט לוקחת מהנגה חלק משליטה על הרכב. זה הרי כל תפקידה.

 

עובדתית - היו בארה"ב מקרים שבקרת שיוט האיצה בכביש רטוב וגרמה להחלקה של הרכב.

 

מכאן ההמלצה להיזהר.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

Croc, הירידה באחיזה היא תוצר לוואי של פיזור המשקל על שטח גדול יותר.

 

הירידה באחיזה לא נובעת מפיזור המשקל אלא מגלגול של הצמיג כך שבעומסי צד אתה למעשה שט על הצמיג ואוחז על הדופן במקום על הסוליה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
ברכות לכל הטיאורטיקנים.

אני מתפלא שזה לא ברור לכם שבקרת שיוט לוקחת מהנגה חלק משליטה על הרכב. זה הרי כל תפקידה.

 

עובדתית - היו בארה"ב מקרים שבקרת שיוט האיצה בכביש רטוב וגרמה להחלקה של הרכב.

 

מכאן ההמלצה להיזהר.

 

אפשר לקבל דוגמא אחת?

STI 2004

 

 

פורסם
נכון, אבל זה לא דבר שקורה במפתיע. כדי שזה יקרה, נדרשת מעורבות אקטיבית של הנהג.

.

 

אתה יכול להפעיל את הבקרת שיוט(בסיטרואן) ממהירות של 50 או 70 קמ"ש לפני זה יש מן הגבלה ככה שלהיות מופתע מהאצה אתה לא יכול להיות.

הדבר היחיד שמפתיע הוא עד כמה הטכנולוגיה שלנו מתקדמת.

×
×
  • תוכן חדש...