Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6043 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אין לי כוח להסביר לכם, אז הבאתי לינק שתדעו מה זה בקרת שיוט

ולצורך העניין - במקרה של עליה/עליה בסיבוב וכו', כשהאוטו מאבד מהמהירות חלק מתפקידה של בקרת השיוט היא להאיץ חזרה לאותה המהירות שנקבעה מקודם. ולכן יש אפשרות של כניסה לסיבוב בעליה ועקב כך גם לגרימת החלקת הרכב.

פורסם

אני לא חושב שמישהו בסיבוב באמת רוצה להמשיך ליסוע באותה מהירות של כביש ישר.

ככה שאתה לחץ על הברקס->והבקרת שיוט תתבטל.

 

עכשיו אם כבר מדברים על החלקות ובקרת שיוט.

בקרת שיוט באה ברכבים בדרגת שווי 4+ ככה שהם מצוידות ב esp.

כשאני עם בקרת שיוט מופעלת ומתחיל להשתולל\לאבד שליטה על האוטו ה esp כמובן יפעל ויאזן את האוטו.

השאלה שלי היא האם הבקרת שיוט תפסיק לפעול בגלל איבוד שליטה על האוטו או שהיא לא כל כך מתוחכמת?

פורסם

בקרת השיוט תמשיך לפעול, אבל ברגע שהאוטו יאבד שליטה, אוטומטית הנהג ילחץ על הברקס, ככה שהיא תבוטל.

וסתם לידע כללי - שמערכת ה ESP עובדת, הוא מבטל את הגז.

פורסם

מבטל את הגז לשניה או עד שהאוטו מתייצב?

 

אתה בטוח? אני זוכר שהesp נכנס לי לפעולה נתתי פול גז כדי לצאת(הבאתי זריקה יפה עד שה esp נכנס...)

פורסם
מבטל את הגז לשניה או עד שהאוטו מתייצב?

 

אתה בטוח? אני זוכר שהesp נכנס לי לפעולה נתתי פול גז כדי לצאת(הבאתי זריקה יפה עד שה esp נכנס...)

 

ברגע שה ESP נכנס לפעולה, הגז מבוטל ( יש ניתוק של מערכת ההצתה ) עד לרגע שהאוטו מתייצב, עם סיום פעולת ה ESP.

פורסם

מי שממשיך לנסוע עם בקרת שיוט בכביש מפותל הוא אידיוט, ומגיע לו.

 

ברכות לכל הטיאורטיקנים.

אני מתפלא שזה לא ברור לכם שבקרת שיוט לוקחת מהנגה חלק משליטה על הרכב. זה הרי כל תפקידה.

 

עובדתית - היו בארה"ב מקרים שבקרת שיוט האיצה בכביש רטוב וגרמה להחלקה של הרכב.

 

מכאן ההמלצה להיזהר.

אמריקאים זה לא דוגמה.

בסוף שנות ה 80 אאודי הפסיקה למכור בארה"ב אחרי שכמה אמריקאים טענו שהאוטו (אודי 5000) נכנס לבד בקיר החניה שלהם והגישו תביעות של מיליונים.

בארה"ב כל טמבל שלא יודע לתפעל נכון את המערכות רץ ותובע מיליונים בגלל שלא היה כתוב בהוראות שאסור לעשות ככה וככה.

בגלל זה על כל מוצר בארה"ב יש לך שלל אזהרות לא לעשות כל מיני דברים שלי ולך זה ברור מאליו (לא להשתמש בבקרת שיוט בכביש מפותל?), כדי שלא יחטפו אח"כ תביעות בגלל טפשותם של אנשים ובצע הכסף שלהם.

זה שאנשים זכו בתביעות על מכוניות שעשו דברים לבד לא אומר שיש באמת סכנה שמכוניות יעשו דברים לבד.

אתה באמת חושב שחבר מושבעים של 10 אמריקאים ממוצעים יודעים יותר טוב?

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

אם אני זוכר נכון באודי הנ"ל היה באג שאיפשר להניע אותה כשהגיר האוטומטי משולב.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
אין שום סיבה לשנות לחץ אויר. המיתוס שצריך לחץ אויר גבוה יותר מסתמך על זה שכביכול שטח המגע של הצמיג עם כהביש מצטמצם ולכן הוא "חודר" את המים אבל במציאות כל צמיג סביר ותקין מנקז את המים ושטח המגע הגדול מפצה על החיכוך המופחת.

 

לא מדובר במיתוס, המקור לרעיון הזה הוא ממסלולי המרוצים.

כאשר עולים למסלול רטוב/לח עם צמיגי סליקס מעלים את הלחץ בכדי להקטין את הסיכון לציפה. גם צמגי סמי-סליקס מתפקדים טוב יותר ברטוב כאשר הם מנופחים מעל לרגיל. כמובן שאין להסיק מכך שברכב המשפחתי כדאי להעלות לחץ אוויר כשהכביש רטוב.

את חסרונות הלחץ הנמוך כבר הראו פה כך שאין טעם לחזור.

 

לגבי בקרת השיוט וההאצה - אני חושש שלא הבנתם את כוונת הכותב.

נדמה לי שהוא התכוון שאם תנהגו ברכב בעל הנעה אחורית בסיבוב חד כאשר הבקרה מופעלת, יש סיכוי שהיא תגרום לגלגלים האחוריים להסתחרר וכתוצאה מכך להחליק בהחלקת כוח.

מקרה נוסף יכול להיגרם בעת חציית שלולית ברכב בעל הנעה קידמית או אחורית, כאשר בקרת השיוט מנסה להאיץ את הרכב למהירות שנקבעה לה. במצב זה פעולת ההאצה של הבקרה עלולה לגרום לסחרור גלגלים.

 

מאחר ונהיגה בגשם הינה פעולה מורכבת ומדוייקת יותר מנהיגה רגילה, מומלץ לשמור את מירב השליטה בידי הנהג ולאפשר רק למערכות הבטיחות להיות בהיכון.

 

דני G.

פורסם

דני אם זה המצב אז הנהג או מטומטמם ומסוכן ולא מערכת בקרת השיוט מאחר והוא זה שקבע את המהירות מלכתחילה.

 

לא צריך מערכת כזאת כדי לא לנסוע בהתאם לתנאי הדרך.

 

מערכת בקרת שיוט היא לשיוט (בגלל זה קוראים לה ככה). לא לסיבובים, לא לדריפטים לא לפיתולים ולא כלום.

 

גילעד

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

×
×
  • תוכן חדש...