Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2252 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אם נמקד את הדיון, מצברים ללא טיפול למיטב הבנתי מחירם לא יקר בהפרש גדול מאלה המצריכים טיפול.

 

מאידך, הוסיפו כאן שבתא מנוע בו המצבר סובל מחום עדיפה אפשרות להוסיף מים קרי, עדיף מצבר המצריך טיפול כיוון שכזה ללא טיפול לא ישרוד בתנאים אלו זמן ראוי.

 

נדמה לי שעדיין עדיף מצבר עם אפשרות מילוי מים.

 

ירון

 

כול הרכבים המודרנים החל משנות ה-90 מגיעים עם מצבר 'ללא טיפול' הנחשב מצבר המאבד אלקטרוליט ברמה מזערית ואני ממליץ לך לרכוש מצבר מסוג זה.

נראה לך שייצרן הרכב לא חשב על הבעיתיות של חום תא המנוע במקרה של התקנת מצבר MF ?

 

מצברים אטומים תוכל למצוא ברכבי מיאטה מהדור הוקדם מצבר שהותקן בתא המטען.

מצבר אטום לא נראה לי שתשיג בארץ בימינו, בעבר היה ייבוא של מצברי אופטימה שהינם אטומים לחלוטין.

איזה כייף לי :)

פורסם

דניאל ואביב וגם רפי,

 

קראתי שוב פעם את האשכול מתחילתו ועד סופו והבחנתי שלמעשה לא רשמתם כלום לגבי תכונות עדיפות של מצברים תוצרת הארץ חוץ מאשר העובדה שדניאל ציין שיש לכם יותר ניסיון משלי.

 

אז אני החדש לכם דבר מה אני עשיתי כמעט דוקטורט :-D על מצברי בוש/וורטא גם מהצד המעשי וגם מהצד העיוני ובהמשך הצרף לכם מידע מעשי ועיוני שממנו תוכלו ללמוד על מצברי בוש/וורטא

 

שאלות אליכם על מנת שאולי אוכל להשתכנע למה לבחור במצבר תוצרת הארץ

 

1. האם למצברים תוצרת הארץ קיימים פקקים עם אטם למניעת דליפת גזים/אלקטרוליט מהמצבר ?

 

2. האם המצברים מצויידים בפתחי איוורור בצידי המצבר ?

 

3. במידה והופכים את המצבר על צידו או בזווית של 30 מעלות כלפי האופק האם אלקטרוליט עלול להשפך ?

 

4. האם המצברים מצויידים 'בעינית הקסם' קרי הידרומטר ?

 

תכונות מצבר וורטא/בוש

 

ברכב הקודם שלי גולף דור 4 וגם ברכב הנוכחי גולף דור 5 תחילת שנת 2006 מותקן מצבר תוצרת וורטא של 60 אמפר-שעה מקורי שהגיע עם הרכב. המצבר המקביל לו הנמכר על-ידי וורטא הינו BLUE dynamic או SILVER dynamic.

 

 

1. המצבר מצוייד בעינית הקסם קרי הידרומטר אשר מנטר את מצב הטעינה של המצבר וגם את מפלס האלקטרוליט.

לאנשים לא מקצועים דבר זה נותן אינדקציה די טובה לגבי מצב המצבר ללא צורך בבדיקה אצל חשמלאי רכב.

 

2. המצבר בעל פקקים עם אטם למניעת דליפת גזים ואלקטרוליט.

 

3. מבנה מכסה המצבר מנתב את הגזים לצידי המצבר דבר שמונע דליפה של אלקטרוליט בתא המנוע על רכיבים חשובים בהתקנה נכונה.

 

4. הפכתי את המצבר על צידו בזווית של 30 מעלות כלפי האופק ואלקטרוליט לא נשפך מהמצבר תכונה מבורכת המונעת נזק לרכב וגם לבעל הרכב.

 

לנוחיות הקוראים צירפתי מספר תמונות שצילמתי בעבר כאשר עשיתי דוקטורט על המצבר :-P

פקק מצבר ורטא (Large).JPG

Picture 028.jpg

Battery Top-3.jpg

איזה כייף לי :)

פורסם

כל תכונות שמנית קיימות גם אצל מצברים של וולטה ושנפ.

נתקלתי בעשרות מצברים עם "עינית קסם" בצבע שחור לגמרי ומצבר מחזיק ומחזיק. לא פטנט כזה מוצלח ואמין...

פורסם

אשמח לקבל מידע או דפי נתונים שמאשרים בוודאות שתכונות אלה קיימות במצברי וולטא/שנפ כמו שאני הצגתי נתונים ועובדות.

 

דניאל לכול דבר בנושא מצברים יש לי תשובה בשבילך :-)

 

כאשר הצבע בעינית הקסם הינו שחור לפעמים זה קורה בגלל שהכדור נתפס בתחתית ההידרומטר וכמה מכות קלות על ההידרומטר משחררות את הכדור.

 

אפשרות נוספת שנבדקה ואומתה על-ידי היא:

 

במידה והמצבר נפרק והצבע בעינית הקסם הינו שחור או ללא צבע גם לאחר טעינת המצבר הצבע לא ישתנה מידית ויש להמתין לפחות יומים עד אשר הצבע יהפוך לירוק אשר מצביע על טעינה מלאה של המצבר .

בזמן הזה ניתן להניע את הרכב ללא שום בעייה גם כאשר הצבע שחור או לבן או שקוף (לא זוכר במדויק).

 

כנראה זה מסביר את המקרה שנתקלת בו.

איזה כייף לי :)

פורסם
לא. עדיף, במיוחד לאקלים המקומי, מצבר אטום.

שתי סיבות שאני חושב עליהם כרגע הן:

1) חשוב לעמוד על המשמר ולהוסיף מים מזוקקים בכל הזדמנות שחסר- זה לא מתאים לכל בעל רכב, בזמן טיפול במוסך אולי יעשו זאת, אך יכול להיות שעד מועד הטיפול יהיה חסר מספיק מים כדי שהלוחות יהיו חשופים לאויר זמן רב מידי.

2) כל הוספת מים פוגעת במעט באיזון החומצי של המצבר ומקצרת את חייו. במיוחד עם מוספים מים כאשר המצבר אינו טעון לגמרי.

 

מצברים אטומים כמעט ואינם מאבדים נוזל במהלך חייהם, גם בטמפ' גבוהות ולכן סיכויי השרידות שלהם גבוהים יותר.

  1. מה הבעיה לאפשר גם במצבר אטום לבדוק את הנוזל?! אותו השסתום ואותה הכימיה אפשריות גם כאשר משאירים פקקים לביקורת/מילוי. לכן אני מעדיף את מצברי ה-LM. הרי מצבר אטום לא נתון בלחץ מתמיד כך שלא ניתן להתקין לו פקקים.
  2. זה שמצברים הדורשים בדיקה לא מתאימים לכל בעל רכב זה לא אומר שהם פחות טובים. למי שמוכן לבדוק לדעתי הם מציעים יתרון מסויים (לא גדול).
  3. הוספת מים לא אמורה לפגוע באיזון החומצי בתנאי שאיבוד המים היה כתוצאה מאידוי ולא כתוצאה מפליטה (למשל בטעינת יתר). הרי מה שמתאדה זה מים בלבד והמלחים נשארים.

מרק אין כאן שום קנוניה נגדך. כל מה שאני אומר זה שבפועל לא ראיתי שום הבדל מהותי באורך חייו של מצבר זה או אחר, בין אם מתוצרת מקומית, בין אם מחו"ל, בין אם מטכנולוגיה כזו ובין אם מטכנולוגיה אחרת. אישר את זה גם רפי, גם דניאל ואני בטוח שגם אתה לא יכול להעיד שמצברי הקסם למיניהם שאתה מצדד בהם מחזיקים יותר זמן.

 

אם היה מצבר שמחזיק 6 שנים אני בטוח שכולנו היינו קונים אותו.

עינית, שמיינית, אלקטרודה כזו או אחרת, אטום, עם פקקים, משיראל או מעזה- כל אלו ממש לא מעניינים אותי. אותי מעניין מבחן התוצאה ובמבחן הזה עוד לא ראיתי שום מצבר עם ייתרון משמעותי.

פורסם

במצבר ללא פקקים יש מערכת ניקוז לאדים והחזרתם למצבר, אז למה להתקין פקקים? חסכנו תחזוקה על הדרך. כמדומני למצבר של וולטה יש מערכת להחזרת נוזל וגם פקקים, אך אין צורך להתשמש בהם כוון שאין איבוד של נוזל בתנאים רגילים ואם אין תקלות.

 

מצבר פולט גם מים וגם מימן מה שמשאיר לנו את החמצן כחלק מהחומצה ולכן הוספת מים תמיד תפגע באיזון. אומנם לא הרבה אך מספיק לדעתי ליצור אלמנט של התיישנות יתר של המצבר.

מצברי קלציום או קלציום כסף הם בעלי פריקה עצמית נמוכה מה שמאפשר להם חיי מדף טובים וארוכים יותר ללא טעינה ואתה מרוויח מצבר יותר בריא מלחתחילה שמרכיבים לך אותו כחדש מול מצבר רגיל עם פקקים, הרי הסיכויים, שאתה קונה מצבר חדש, לקבל אחד שרק אתמול או שלשום ירד מפס היצור קלושים ביותר.

עוד יתרון - למצבר יש שסתום בטחון שמקרה של טעינת יתר או קצר פנימי החומצה תצא דרך צינורית קטנה לכוון תחתית הרכב ולא יפגעו צמות חשמל ושאר חלקי פח מהחומצה התוקפנית.

 

 

אשמח לקבל מידע או דפי נתונים שמאשרים בוודאות שתכונות אלה קיימות במצברי וולטא/שנפ כמו שאני הצגתי נתונים ועובדות.

 

 

במצבר ללא פקקים יש מערכת ניקוז לאדים והחזרתם למצבר, אז למה להתקין פקקים? חסכנו תחזוקה על הדרך.

 

מצבר פולט גם מים וגם מימן מה שמשאיר לנו את החמצן כחלק מהחומצה ולכן הוספת מים תמיד תפגע באיזון. אומנם לא הרבה אך מספיק לדעתי ליצור אלמנט של התיישנות יתר של המצבר.

מצברי קלציום או קלציום כסף הם בעלי פריקה עצמית נמוכה מה שמאפשר להם חיי מדף טובים וארוכים יותר ללא טעינה ואתה מרוויח מצבר יותר בריא מלחתחילה שמרכיבים לך אותו כחדש מול מצבר רגיל עם פקקים, הרי הסיכויים, שאתה קונה מצבר חדש, לקבל אחד שרק אתמול או שלשום ירד מפס היצור קלושים ביותר.

עוד יתרון - למצבר יש שסתום בטחון שמקרה של טעינת יתר או קצר פנימי החומצה תצא דרך צינורית קטנה לכוון תחתית הרכב ולא יפגעו צמות חשמל ושאר חלקי פח מהחומצה התוקפנית.

 

דניאל לכול דבר בנושא מצברים יש לי תשובה בשבילך :-)

 

כאשר הצבע בעינית הקסם הינו שחור לפעמים זה קורה בגלל שהכדור נתפס בתחתית ההידרומטר וכמה מכות קלות על ההידרומטר משחררות את הכדור.

 

אפשרות נוספת שנבדקה ואומתה על-ידי היא:

 

במידה והמצבר נפרק והצבע בעינית הקסם הינו שחור או ללא צבע גם לאחר טעינת המצבר הצבע לא ישתנה מידית ויש להמתין לפחות יומים עד אשר הצבע יהפוך לירוק אשר מצביע על טעינה מלאה של המצבר .

בזמן הזה ניתן להניע את הרכב ללא שום בעייה גם כאשר הצבע שחור או לבן או שקוף (לא זוכר במדויק).

 

כנראה זה מסביר את המקרה שנתקלת בו.

לא מקרה בודד אלא עשרות וכמו שאמרתי - לא אמין כלל אז אין טעם להתייחס לעינית הזו.

ננסה להשיג לך דפי מידע בנושא מהיצרנים עצמם.

פורסם

מרק אין כאן שום קנוניה נגדך. כל מה שאני אומר זה שבפועל לא ראיתי שום הבדל מהותי באורך חייו של מצבר זה או אחר, בין אם מתוצרת מקומית, בין אם מחו"ל, בין אם מטכנולוגיה כזו ובין אם מטכנולוגיה אחרת. אישר את זה גם רפי, גם דניאל ואני בטוח שגם אתה לא יכול להעיד שמצברי הקסם למיניהם שאתה מצדד בהם מחזיקים יותר זמן.

 

אם היה מצבר שמחזיק 6 שנים אני בטוח שכולנו היינו קונים אותו.

עינית, שמיינית, אלקטרודה כזו או אחרת, אטום, עם פקקים, משיראל או מעזה- כל אלו ממש לא מעניינים אותי. אותי מעניין מבחן התוצאה ובמבחן הזה עוד לא ראיתי שום מצבר עם ייתרון משמעותי.

 

תניח לרגע את נושא אורך החיים של המצבר ותתייחס בבקשה רק לשאר היתרונות שרשמתי.

 

עד כמה שזכור לי אצלך ברכב גם מותקן מצבר של וורטא האם הטעיית המצבר בזווית של 30 מעלות כלפי האופק או אפילו השכבת המצבר על צידו עלולה לגרום לנזילת אלקטרוליט ? אני ניסיתי עד זווית של 30 מעלות ולא נשפך אלקטרוליט.

 

האם הוספת מי-מזוקקים מאז שהמצבר מותקן אצלך ברכב או שבכלל לא בדקת את האפשרות מכיוון שקיימת מדבקה על הפקקים ?

 

עד כמה שזכור לי ממצברים ישנים תוצרת ארץ שהיו ברשותיי רק הרמת המצבר מתא המנוע בצורה לא זהירה גרמה לדליפת אלקטרוליט.

איזה כייף לי :)

פורסם

הוורטא שהיה אצלי שבק חיים, בדקתי והוא החזיק מעט יותר מ-3 שנים- ממש לא להיט.

 

בתור מי שמבין בנושא קשה לי להתייחס לנקדות שציינת כיתרונות כיוון שאני יכול על נקלה לבדוק ולמלא מים מזוקקים, לאבחן את מצב המצבר ויש לי הידרומטר אם אני ממש רוצה לבדוק את ריכוז האלקטרוליט, כך שאני מעדיף מצבר עם פקקים.

אני מסכים איתך ועם דניאל שמצבר MF מציע ייתרון לנהג הממוצע, אבל לא בכך לדעתי אנו דנים.

 

לגבי הטיית המצבר יש לזה ייתרון אין ספק. ממש לא מזמן חטפתי קצת אלקטרוליט ממצבר שפלט לאחר שנפל הצידה בהובלה. לא נעים אבל עובר :-) H2SO4 ממש לא חומר נעים למגע.

פורסם

אם חלילה המצבר ברכבי ישבוק, אני לא יהסס לקנות שוב את אותו המצבר - VOLTA! המצבר 60AH כבר כ 5 שנים ואולי קצת יותר, ועדיין מתפקד מצויין!

 

פעם בחצי שנה אני מוסיף מעט מים מזוקקים, והמצבר עדיין מתפקד.

 

היה לי מצבר של VARTA ולדעתי הוא חארטה, החזיק שנתיים בדיוק.

 

מרק, מה זה משנה עם איזה טכנולוגיה המצבר מיוצר, האורך חיים והתפקוד לא פחות חשובים.

 

אז מה הטעם להשקיע במצבר שמיוצר בטכנולוגיה הכי החדישה, והמצבר שמיוצר בטכנולוגיה מיושנת מחזיק לפחות פי שניים יותר זמן, בהנחה שאני לא המקרה הבודד עם הוולטה?

 

אתה אומר שיכול לקחת יומיים לעינית להתעדכן, זה לא שווה, אם יש לך בעיה במצבר והעינית לא מתעדכנת מיד היא לא שווה כלום.

פורסם

המצבר הוא שנפ 63 (55 או 50 אמפר כמדומני) באריזה קטנה נכנס בול לקופסא בפיאט פונטו, שנקנה בדיוק לפני שנה

איזה מצבר זה ? רטוב?יבש?טיפול?לא טיפול ?

 

זה מצבר עופרת חומצה (רטוב) ויש בו אלקטרוליט (חומצה גפריתנית עם מיים) ויש בו צורך בבדיקת המפלס והוספת מיים מזוקקים, אם חסר.

אם אני הייתי יצרן המצברים, הייתי מכנה מצבר כזה כמצבר "טיפול נמוך" (low maintenance) ולא "ללא טיפול".

בברכה - רפי לין :-)

 

רפי תודה

ועוד שאלה לגבי מה שדניאל כתב בציטוט מתחת, מים(מזוקקים) ממלאים רק כאשר הנוזל אינו מכסה את הלוחות ?

לי במורשה פיאט המכונאי פתח את הפקק ואמר שצריך להוסיף מים למרות שהלוחות מכוסים עד איזשהו פין מתכת שנמצא מעליהם

(מדובר במצבר המצוין בציטוט לעיל).

ועוד שאלה קטנה : מים ממזגן הם מים מספיק טובים למצבר ?

 

2) כל הוספת מים פוגעת במעט באיזון החומצי של המצבר ומקצרת את חייו. במיוחד עם מוספים מים כאשר המצבר אינו טעון לגמרי.

.

פורסם

אתה אומר שיכול לקחת יומיים לעינית להתעדכן, זה לא שווה, אם יש לך בעיה במצבר והעינית לא מתעדכנת מיד היא לא שווה כלום.

 

במידה והמצבר יתרוקן קרי מתח הקטבים יירד מתחת ל-11.7 וולט וצבע העינית צהוב או שקוף תלוי בסוג ההידרומטר אז במקרה כזה לאחר טעינת המצבר יעברו יומים עד שהצבע ישתנה לירוק=תקין.

 

תחשוב על אישתך, חברה שלך או פלוני אלמוני שלא מבין מאומה במכונאות ואפילו בדיקת שמן זו מטלה מסובכת, במקרה כזה צבע עינית עשוי לתת להם אינדקציה טובה מאוד לגבי מצב הטעינה של המצבר והאם לגשת לחשמלאי רכב לבדיקת המצבר.

איזה כייף לי :)

פורסם
רפי תודה

ועוד שאלה לגבי מה שדניאל כתב בציטוט מתחת, מים(מזוקקים) ממלאים רק כאשר הנוזל אינו מכסה את הלוחות ?

לי במורשה פיאט המכונאי פתח את הפקק ואמר שצריך להוסיף מים למרות שהלוחות מכוסים עד איזשהו פין מתכת שנמצא מעליהם

(מדובר במצבר המצוין בציטוט לעיל). - מומלץ למלא מים מזוקקים 0.5-1 סנטימטר מעל גובה הלוחות

ועוד שאלה קטנה : מים ממזגן הם מים מספיק טובים למצבר ? - לא רק מים מזוקקים

 

על איזה פין מדובר ? יש לך צילום של הפין ?

איזה כייף לי :)

פורסם

גם לי יש את זה במצבר מגה וואט שאני משתמש בו לפעמים אך הוא עומד בחצר.

זה חתיכת פלסטיק כמו מצוף שעוזרת לראות כמה מים יש.

המים ירדו קצת אך הם עדיין מעל הלוחות אז אני לא מוסיף.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

פורסם
על איזה פין מדובר ? יש לך צילום של הפין ?

 

 

לא הצלחתי לצלם את הפין,אבל בתמונה הבא רואים רק את הקצה שלו, זה פין מתכת שיורד מכיוון הפקקים לכיוון המים

פין בצורת "נון סופית הפוכה" שמסתיים כמה ס"מ מעל ללוחות

IMG_2399.jpg

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

לא מקרה בודד אלא עשרות וכמו שאמרתי - לא אמין כלל אז אין טעם להתייחס לעינית הזו.

ננסה להשיג לך דפי מידע בנושא מהיצרנים עצמם.

 

היי דניאל, האם הצלחת לגרד דפי נתונים רלוונטים למצברים תוצרת שנפ או וולטא ?

איזה כייף לי :)

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2252 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...