Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקלות במחשב הילוכים - סיטרואן פיקאסו 2015 2.0 HDI אוטומטית 6 הילוכים


Ran_Z
שימו לב! השרשור הזה בן 244 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כחודש וחצי התחילה להופיע תקלה מזדמנת בזמן של שילוב הילוך בידית ההילוכים (R או D) - ההילוך לא משתלב, N מהבהב, מופיעות 3 הודעות שגיאה (מצ"ב תמונות) ונדלקת נורת service. בניסיון נוסף, ההילוך משתלב והרכב נוסע תקין - אבל נורת service נשארת דולקת.

אם מכבים את המנוע ומתניעים שוב, התקלה נעלמת (הכל תקין ונורת service כבויה). אציין שאין בעיה בזמן נסיעה ובפעולה האוטומטית של החלפת הילוכים - התקלה מופיעה רק לפעמים בשינוי מצב ידית ההילוכים. מפריע בעיקר בתמרון יציאה מחניה אם יוצאים ברוורס והתקלה קורית בזמן שילוב ל D.

לקחתי את הרכב לבירור במוסך גבע שהומלץ כאן בפורום.

המוסך איבחן את התקלה בבדיקת מחשב כתקלת תקשורת מזדמנת עם מחשב הגיר, אבל לא ראה את התקלה בפועל כי היא מופיעה רק לפעמים.

1. נסיון ראשון - הוחלף מצבר (המצבר היה בן שנתיים פלוס ואמנם היה תקין אבל לא תיפקד יותר במצב stop-start). התקלה חזרה לאחר יום.

2. נסיון שני - בוצע ניקוי למגעים של מחשב הגיר. התקלה לא נפתרה.

כרגע ההצעה הבאה של המוסף היא החלפה של שני רכיבים בשרשרת הפיקוד להחלפת ההילוך - עלות החלקים כ 5000 ש"ח. ההמלצה שלהם, לחכות שהתקלה תחזור באופן קבוע (=רכב עומד) ואז אפשר יהיה לפתור אותה בצורה יותר יסודית.

כהערת אגב, אציין שהשארתי את המצבר החדש ברכב, למרות שלא פתר את התקלה, כי לא רציתי להיתקע עם מצבר חלש - וגם המצבר החדש הפסיק לאחרונה לתמוך ב start-stop (כלומר המנוע לא כבה בעצירה)... לא ברור.

נסענו כבר 2500 ק"מ מאז שהתקלה הופיעה לראשונה.

אשמח לעצות מועילות מבעלי ניסיון.

 

IMG_20230706_161115.thumb.jpg.736c443f79a867ca911056ee100495f8.jpgIMG_20230706_161106.thumb.jpg.f18c6181b80ffb4aeffef8dd7eaa303e.jpgIMG_20230706_161101.thumb.jpg.8abdffcbe40a7c09ba31bfe447f6daf7.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אין לי מושג לגבי התקלה, אבל לגבי הדומם/הנע.

 

שים לב שהוא לא פועל כש:

- הטמפרטורה החיצונית מעל 34 מעלות (כמו עכשיו ...)

- כשהמנוע עוד לא הגיע לטמפרטורת עבודה

- כשהמזגן פועל ול"דעת" הרכב הטמפרטורה בתוך הרכב עוד לא מה שבקשת. (כמו עכשיו...)

- ובטח עוד כמה סיבות תלויות טמפרטורה חיצונית גבוהה (כמו עכשיו...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסטארט אנד סטופ שלא עובד זאת ברכה אחי. הוא לא עובד כל הזמן כי יש המון סיבות כיו שרשמו מעליי. אבל בעיקר הוא קצת חלש. מצבר אחרי שנתיים אמור להיות בסדר. לי מצבר החזיק 5 שנים. 

לדעתי הבעיה היא חשמלית. תבדוק שאין בריחה של מים לאזור החשמל של מחשב הגיר , או איזה שמן / גריז שנכנס לאחד החיבורים ( תעבור יסודי) ואפילו תרסס את כל החיבורים בwd (הוא מונע לחות) כן גם בתוך החיבורים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהו הזכיר פעם פה. תקלה בבורר ידית הילוכים.נדירה בדגם הזה אבל קיימת.  (לא רק בפולקסוואגן) .

מה קוד תקלה שגבע ראה ?  p1718 ? 

הידית הילוכים שלך כוללת מצב P ?

עריכה אחרונה על ידי save
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 18.8.2023 בשעה 12:21, dani666 כתב:

אין לי מושג לגבי התקלה, אבל לגבי הדומם/הנע.

 

שים לב שהוא לא פועל כש:

- הטמפרטורה החיצונית מעל 34 מעלות (כמו עכשיו ...)

- כשהמנוע עוד לא הגיע לטמפרטורת עבודה

- כשהמזגן פועל ול"דעת" הרכב הטמפרטורה בתוך הרכב עוד לא מה שבקשת. (כמו עכשיו...)

- ובטח עוד כמה סיבות תלויות טמפרטורה חיצונית גבוהה (כמו עכשיו...)

היה מוזר שהוא לא עבד זמן רב, פתאום חזר לעבוד מיד אחרי החלפת מצבר, ואחרי שבועיים-שלושה הפסיק לעבוד גם בלילה (טמפ חיצונית 24-25). אולי קשור לנסיעות קצרות בתוך העיר.

בתאריך 18.8.2023 בשעה 14:30, netanel1014 כתב:

הסטארט אנד סטופ שלא עובד זאת ברכה אחי. הוא לא עובד כל הזמן כי יש המון סיבות כיו שרשמו מעליי. אבל בעיקר הוא קצת חלש. מצבר אחרי שנתיים אמור להיות בסדר. לי מצבר החזיק 5 שנים. 

לדעתי הבעיה היא חשמלית. תבדוק שאין בריחה של מים לאזור החשמל של מחשב הגיר , או איזה שמן / גריז שנכנס לאחד החיבורים ( תעבור יסודי) ואפילו תרסס את כל החיבורים בwd (הוא מונע לחות) כן גם בתוך החיבורים.

נשמע שהחלפתי מצבר סתם... לא נורא.

תוכל לכוון אותי איפה נמצא אזור החשמל המדובר? בעיקרון המוסף ביצע ניקוי לחיבורים שנשמע בערך מה שאתה מתאר.

בתאריך 18.8.2023 בשעה 14:47, save כתב:

משהו הזכיר פעם פה. תקלה בבורר ידית הילוכים.נדירה בדגם הזה אבל קיימת.  (לא רק בפולקסוואגן) .

מה קוד תקלה שגבע ראה ?  p1718 ? 

הידית הילוכים שלך כוללת מצב P ?

הידית כוללת מצב P, זה אוטומט פלנטרי רגיל 6 הילוכים (לא התיבה הרובוטית).

אני אברר מול המוסף את קוד התקלה. יש לך אולי קישור לדיון בתקלה של בורר ידית ההילוכים?

 

תודה לכולם על התגובות - עניתי באיחור בגלל חופשה - התקלה עומדת בעינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 244 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...