Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קורס נהיגת שטח, איפה הכי כדאי לעשות?


PorSche-911
שימו לב! השרשור הזה בן 3386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חבל להוציא את הדיון מפרופורציות :roll:

 

עם כל החוקים החדשים, התקנות, המיסים והשד יודע מה יבוא עוד בהמשך, רק זה חסר לנו שנהיה חייבים לעבור קורס 4X4.

 

נכון שאפשר ללמוד מחברים, בטיולים ובאופן כללי מנסיון של אחרים. לכל אחד ואחד יש נסיון ולו במעט ואסור לזלזל בו.

השאלה שצריכה להשאל האם זו הדרך הנכונה ללמוד?

האם לאותו חבר יקר יש את הזמן והיכולת ללמד אותנו?

האם העובדה שלא "נתקענו" בשטח 20 שנה מקנה לנו את היכולת ללמד אחרים?

 

לעניות דעתי כאשר לומדים בקורס מסודר, ההתייחסות היא אחרת:

 

1. ישנם מדריכים בעלי נסיון ויכולת הדרכה

2. יש תוכנית, מערכי שיעור ותכנים מסודרים

3. מתודיקת ההדרכה לא פחות חשובה ליכולת הצלחת הלימוד והעברת הידע

4. חשיפה לידע רב

5. אינטרקציה חיובית עם חניכים נוספים

6. ההדרכה מועברת תוך כדי דגש רב על ביטחון ובטיחות

7. החוויה עצמה בהשתתפות בקורס

8. הערכים המוספים והתועלת שנפיק

9. מגוון הנושאים שמועברים תוך כיסוי כל התכנים הרלוונטים בתחום

 

עכשיו נשאלת השאלה האם נוכל ללמוד את כל זה מחבר?

 

כמו בכל מקצוע מי שרוצה להיות טוב, הולך להשתלמויות והכשרות שונות בתחום עיסוקו על מנת ללמוד עוד ועוד דברים חדשים.

 

זה נכון גם לתחביבים שלנו.

גם אם נקבל בקורס/השתלמות רק 20% ידע חדש, התנסות חדשה - התועלת יכולה להיות מאוד גבוהה ולתרום לנו רבות.

 

כמו בכל מסע/הרפתקעה בארץ ובעולם - כל משתתף בוחר לו תיק... כל אחד בוחר את הגודל לפי ראות עיניו..

לוקחים את כל הכבוד ואת כל האגו, מאחסנים אותם בתיק וזורקים את התיק לתא המטען - בסוף אפשר לאסוף הכל בחזרה.

 

מי שאמר את המשפט: "מכל מלמדי השכלתי..." - פשוט צדק.

 

בהצלחה לכולם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בלי שום קשר לנושא השרשור וסתם לידע כללי, מי שבמקור אמר "מכל מלמדי השכלתי..." (תהילים קיט) לא התכוון למשמעות הנפוצה היום שמכולם יש מה ללמוד אלא "מכל מלמדי השכלתי", משמע שהוא היום יותר חכם מכל מי שאי פעם לימד אותו.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי שום קשר לנושא השרשור וסתם לידע כללי, מי שבמקור אמר "מכל מלמדי השכלתי..." (תהילים קיט) לא התכוון למשמעות הנפוצה היום שמכולם יש מה ללמוד אלא "מכל מלמדי השכלתי", משמע שהוא היום יותר חכם מכל מי שאי פעם לימד אותו.

 

תודה על הקישור למקור הביטוי.

 

לכך בדיוק התכוונתי,

על מנת להיות מקצועיים וטובים יותר - רק ע"י הכשרות והשתלמויות כך ניקח את הדברים הטובים מכל אחד ובסוף נהיה טובים מהם.

 

השאיפה של כל מחנך ומדריך שחניכיו יהיו טובים מימנו וימשיכו את דרכו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיון מעניין, ובהחלט היה יכול להיות רלוונטי, אם רק הייתם יכולים לדעת על בטוח שהמדריך שמלמד אתכם אכן יודע על מה הוא מדבר.

לצערי, ומנסיוני כמדריך בחברה שביצעה הדרכות כאלו, המצב היום הוא כזה שהקריטריון היחיד שצריך בשביל שיתנו לך להדריך, הוא שתרצה להדריך. ישנם בישראל מדריכים, גם כאלה שהם ותיקים ומנוסים ומשמשים כמדריכים בכירים, שעדיף לא לדעת כלום מאשר ללמוד מהם, כמו אותו מדריך בכיר, עם עשרות שנים של נהיגה והדרכת שטח ברמות הבכירות ביותר של מתקני הדרכה באזרחות ובצבא, שלימד את חניכיו ששאלו על בלימה ברכב שמצויד בABS ואמר להם שהם חייבים לבלום בפמפומים... זו הדוגמא המזעזעת ביותר ששמעתי, אבל היא רק דוגמא אחת משטויות אינספור שנשמעו בהדרכות האלו.

 

אגב, הדוגמא הזו גם יכולה ללמד על כך, שגם מי שנוהג בשטח עשרות רבות של שנים, הוא לא בהכרח האדם שנכון ללמוד ממנו. לא הוותק ולא התפקיד הם ערובה לידע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלא תהיה טעות, קורס נהיגת שטח, במידה והוא מועבר ע"י אדם מקצועי הוא דבר מצוין ואף אחד לא טוען שלא.

 

אבל לשלול על הסף באופן כ"כ גורף ללמוד מחברים שהם נהגי שטח ותיקים זאת טעות.

 

בכל מקרה, הרגת אותי מצחוק עם הסליבוס שתקעת שם במשפט. :lol:

 

אשכרה אתה מגיע לפגישה הראשונה בלימודי BA ב"אקדמיה המדעית ללימודי נהיגת שטח" ומקבל את הסילבוס ומועדי מבחנים א' ו ב'? :wink:

 

בסוף יש טקס עם הכובעים המרובעים האלה עם הגדילים והגלימות? :roflmao::roflmao::roflmao:

 

 

Jamie+Graduation+003.jpg

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק, :lol:

 

סוף סוף אפשר להתהדר בתעודה מהאוניברסיטה.

 

הקורס מתקיים מטעם קמפוס "שיאים" באוניברסיטת ת"א.

 

ולכן ההתיחסות היא בהתאם: ע"פ תוכנית מפורטת ומסודרת (סילבוס).

 

זה הקורס המורכב, המקצועי והמקיף ביותר, התוכנית מועברת ע"י מיטב אנשי המקצוע בתחום,באופן מובנה ושיטתי.

 

נלמדים הרבה ערכים מוספים שקשורים לשטח באופן ישיר ועקיף (צילום, ביטוחים, שמירת טבע ועוד).

 

וכמובן החוויה - לאורך תקופה של 18 מפגשים שמתוחם 2 מפגשים בני יומיים בשטח.

 

זה הדבר הטוב ביותר שיכול ג'יפאי/ג'יפאית להעניק לעצמם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהרעיון מאחורי לימוד, ויהי זה לימוד ממדריך רשמי (שאכן מתאים לתואר "מדריך" על כל המשתמע מכך, כמובן) או לימוד ממישהו עם הרבה נסיון, הוא הקניית יכולות בסיס ומתן אפשרות להתקדמות עצמית.

 

בשני המקרים יכולות הבסיס מובטחות. גם אדם שעונה להגדרה של בגירה (את שמך אינני זוכר, עמך הסליחה) יוכל להעביר יכולות בסיס ובלבד שהתלמיד מסוגל לחקות את המורה. עם זאת, אין כל התחייבות כי במקרה של בעל נסיון גרידא תהיה גם הבנה ממשית של המתרחש ולכן מוגבל הלימוד מבעל הנסיון למקרים שנוסו בעבר, הווה אומר למספר מוגבל של תרחישים. הבנה של התהליכים המתרחשים, אותה אמור להקנות קורס מסודר, אמורה לאפשר התקדמות עצמית של חניך גם מעבר למסגרת השיעורים.

 

ישנם יוצאי דופן; חניך מוכשר מיישם אינטואיטיבית דברים שאני, לדוגמא, מבין אבל לא מסוגל ליישם. אותו חניך מוכשר כנראה ינהג ויגיב טוב ממני ברוב המקרים, אבל אנשים מוכשרים אינם מהווים את רוב האוכלוסיה.

 

לדעתי יותר קל ללמד חיבור וחיסור מאשר לשנן את כל הצירופים האפשריים. יותר קל להבין איך רכב מתנהג ולמה מאשר לשנן את התגובה הנכונה לכל מצב בכל תנאי שטח.

 

עם זאת קל לי מאוד להבין את הצד של בגירה. חשוב לזכור כי במציאות של היום בתי הספר הטובים ביותר לנהיגת שטח עדיין מבוססים על אנשים שלמדו הכל על בשרם וששיטת הלימוד שלהם עובדת מצויין. אני מדבר על יחידות הניוד של הצבא, אלו שמעבירות קורסים של מספר חודשים. שם יש גם נסיון נרחב וגם ניתוח של התוצאות ברמה הבנתית, שילוב שכצפוי מנצח - במיוחד כשהם בוררים נהגים לאימון מראש לפי היכולת שלהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עודף ההמלצות על הקמפוס המדובר מאנשים שאך עתה נרשמו לאתר הוא תמוהה בעיני. ברור שיכול להיות שבאמת ובתמים שני הממליצים שרשמו את תגובותיהם לפני הם אקראיים, ובמקרה הזדמנו שניהם לכאן.

אני, מה לעשות, מעט יותר חשדן, וזה נראה לי שקוף כמו הטוקבקים בעד התקשור של אריסון.

מעטים השרשורים בכל האתר הזה שבאקראיות נכנסים שני חברים חדשים בפורום וממליצים על אותו הספק - וזה תמים ומקרי.

ולפני שאתם מתקיפים אותי על מחשבותי - כאמור אלו הן מחשבותי בלבד, מותר לי.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לך

הזדהיתי בשמי ותפקידי כדי להראות שלא מדובר בבעל עסק

אני מפרגן בגדול כיוון שהקורס היווה חייוה מדהימה, משהו לא צפוי בנוף ארצינו

ולכן חשוב לי לפרגן

ההצטרפות לאתר נובעת מכך שאמרו לי רק עתה על האתר הזה, ואכן פורום מצויין

אני חושב שפעילות מקצועית ( כמו שעשיתי או כל קורס אחר) חשובה מאוד במיוחד לנוכח ריבוי התאונות והאשמות שאנחנו הורסים את הטבע.

לקנות ג'יפ זה פשוט

להיות ג'יפאי זה מקצוע !!!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

discoTD5, אתה לא היחיד שמחזיק בדיעה שכזו.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משום מה, כל בעלי האינטרסים פה נוטים לזלזל בנסיון ובותק, במקצועות ריאלים, לא הייתי מתקרב לרופא שכל נסיונו הוא חפיפה במשך 1000 שנים עם רופא אחר, מצד שני, אם אני צריך מסגר, כל התעודות שבעולם לא מעניינות אותי כי דוקא פה, לחפיפה הארוכה כשוליה של בעל מקצוע ולנסיון ארוך השנים יש משקל עצום!

 

כל הדיון הארוך הזה מצתמצם בסופו של דבר לשאלה אחת, איזה שיפוצניק הייתם בוחרים לשיפוץ חדר האמבטיה שלכם?

 

אחד שמשפץ חדרי אמבטיה כבר 20 שנים או בחור שאתמול סיים קורס משפצים מדופלמים עם הכשרה של אוניברסיטת קמבריג'?

 

בהצלחה בשיפוצים :wink::lol:

 

עריכה -בשביל הדרך, אתה יודע מה, אני אתן לך תסריט יותר טוב, יש לך חברה לטיולי שטח שזקוקה לנהג חדש, מגיעים 2 מתמודדים, אחד שאתמול סיים קורס וזה כל נסיונו בשטח, השני, יורד לשטח כל חג וסופ"ש, בעל רכבי שטח כבר 20 שנה ונסיון מוכך בשטח כבר 20 שנה.

 

עוד לפני נסיעת המבחן שברור שתעשה לשניהם, את מי באופן אוטומטי תעדיף?

 

 

אלדד,

לא הבנתי עוד מה אתה רוצה, במיוחד לאור העובדה שההודעות נמחקו ואתה סתם מגיב.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שנים מאוחר יותר...

בעקבות רכישת ג'יפ, מעוניין לעשות קורס נהיגת שטח.

בחיפוש במרשתת מצאתי קורסים אשר בהם נוסעים מספר רכבים יחד עם מדריך וקורסים שבהם ההדרכה היא אחד על אחד, על פניו נראה כי ההדרכה אחד על אחד יעילה יותר אי כי איני יודע אם ביחס של עלות תועלת נשמר היתרון.

אז איזה קורס כדאי לעשות ומי המדריכים המומלצים.

כמו כן, האם כדאי לרדת לשטח לפני סיום ההרצה, שהרי די צפוי שבנסיעה בשטח יש להתחשב בתנאי הנסיעה מבלי להיות עם יד על הדופק ולמנוע מהסל"ד לטפס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לענ״ד כדאי להמתין לסיום ההרצה. בד״כ ההמלצה היא לא להגיע ל״קפיצות״ סל״ד ולשמור את המנוע מתחת למספר מסויים. ככה גם תוכל ללמוד כשאתה מכיר את הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...