Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קורס נהיגת שטח, איפה הכי כדאי לעשות?


PorSche-911
שימו לב! השרשור הזה בן 3387 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני הייתי נזהר רק מללמוד מניסיונם של אחרים ומהצטרפות לטיולים עם "נהגי שטח מנוסים"..יש לא מעט נהגי שטח מנוסים שכבר 20 שנה עדיין נוהגים עם טעויות בסיסיות שמשום מה נטמעו בהם וקשה להתפטר מהרגלים ישנים גם אם הם רעים. לכן "לימוד" מניסיון של אחרים יכול להיות לא מוצלח...

 

מחזק. לעיתים (רבות מדי לדעתי) נסיונם המכובד של נהגים מנוסים (בשטח ובכלל) הוא ניסיון של הרבה שנים בנהיגה לא נכונה.

 

 

צר לי, אבל אני חולק על דעתכם המלומדת.

 

אם נהג עולה את מרזבה בפעם הראשונה בלי שום בעיה, יכולים לבוא שלל מומחים ולהסביר לו עד הירח ובחזרה שזוית התקיפה של האוטו בשילוב עם מרווח הגיחון ואופי המכשול הם כאלה, שתכל'ס, הגישה שלו למכשול לא נכונה.

 

בסופו של היום, אך ורק מבחן התוצאה מדבר בשטח, אם נהג נוהג 20 שנה בשטח אין לו רקורד של ריסוק רכבים, אז הוא נהג טוב ויש מה ללמוד ממנו.

 

אין בכלל יכולת למישהוא שיורד לטיולי שטח לעשות את זה במשך 20 שנה ולהשאר נהג גרוע כי בכביש, אתה סתם נהג גרוע ותשאר ככה עד אחרון ימיך, בשטח, תהיה נהג גרוע ואתה מרסק את הרכב ואת חשבון הבנק.

 

הרעיון המגוחך הזה שלכל דבר יש בית ספר וקורס פשוט מעורר בי גיחוך, אני מקווה שלפני החברה הראשונה לא עשיתם קורס מה לעשות בלילה עם החברה.:wink::lol:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אז כנראה שדיעותינו יישארו חלוקות,

 

מכיוון שלדעתי יכול להיות שנהג מנוסה הוא נהג גרוע בשטח,

 

אך יכולות הרכב פשוט מפצות על חוסר היכולת שלו כנהג טכני.

 

זה לא אומר שכל נהג מנוסה הוא נהג טכני גרוע,

 

או שכל בעל ידע תיאורטי יהיה נהג נפלא,

 

פשוט מעמיד דברים בפרופורצייה.

 

איש בדעתו יחיה (או ינהג, במקרה הזה).

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שכתבת זה תאוריה של מישהוא שכנראה מעולם לא ירד לשטח (ותסלח לי אם אני טועה ויש לך נסיון רב[מה שאני לא ממש מאמין]).

 

נהג מעולה ברכב מחורבן צולח בהצלחה כמעט כל מכשול.

נהג מחורבן ברכב מעולה יסתבך גם בלעלות מדרכה גבוהה ליד הבית קפה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טועה (לגבי הניסיון שלי בשטח), אבל כמו שכתבתי - איש באמונתו ינהג.

 

הרבה פעמים אנשים נכנסים לשטח שהוא לא טכני במיוחד, וגם אם תעשה בו טעות כזו או אחרת

 

(או לצורך העניין לפעמים גם אם תעשה בו כל טעות אפשרית), הרכב עדיין יעבור את המכשול.

 

למה זה דומה ?

 

תדמיין נהג שנכנס לסיבוב של 80 קמ"ש באייפקס. הוא נכנס על 50 ולא באייפקס.

 

הוא מנסה להסביר לך שלימדו אותו לתת מכת גז ולשבור את ההגה, כי ככה הרכב "הדוק יותר לפנייה" (נתקלתי בכאלו).

 

מה יקרה ? הוא יתן פול גז על 50 קמ"ש, הרכב עדיין יאחוז (יפצה על טעותו, לצורך העניין) והוא ייצא מהפנייה בשלום.

 

מבחינתו, הוא אחלה נהג, לא ? הוא הצליח לעשות את מה שהוא אומר, מתי שהוא אומר, ולעבור את הפנייה בשלום.

 

אני מקווה שהדוגמה מובנת, כמו בכביש גם בשטח, כשאתה רחוק ממגבלות הכלי, והכלי שלך מעולה, גם טעות יכולה לעבור בשלום...

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחום רכבי השטח 4X4 התפתח מאוד בעשור האחרון.

אנו ערים לתרבות פנאי שהולכת ותופסת תאוצה, לצאת ולהכיר את הטבע, לגלות מקומות חדשים בארץ ובחו"ל לאתגר את עצמנו ולגלות את יכולתנו בשטח.

אדם אשר מקבל הסמכה ממשרד התחבורה לאחר מס' שעורי נהיגה לנהוג ברכב במדינת ישראל, בבואו לרכוש רכב 4X4 , ובהנחה ורכש רכב חדש, במקרה הטוב הוא מקבל הדרכה קצרה מהחברה – על-מנת להכיר את מערכות הרכב ו"לרגש" אותו בנהיגה להכרת יכולות הרכב החדש.

האם אותו אדם כשיר לרדת עם רכב השטח מחוץ לתחומי האספלט?

האם ההכשרה שקיבל ממורה הנהיגה, מכינה אותו להתמודד עם האתגרים ותפיסת הנהיגה בדרכים לא סלולות?

האם אותו אדם יוכל להימנע מסכנות לגוף ולרכוש כאשר איננו מודע להן?

האם ניסיוננו בנהיגת שטח, מסתכם בנסיעה על הקורקינט או הבאגי שבנינו ונסענו בו בשדות? או ברנו 4 הצבאית?

ופתיחת הצירים שעשינו ה"מומחים" שביננו בגזרת הבטחון, בהאמר או בגפ"ס, מכשירים אותנו לצאת לשטח בקבוצה ברכבי 4X4, למסעות בארץ ובעולם בביטחה?

האם אנו מודעים וערוכים לכל מצב ואתגר, שיכול לעמוד בפנינו ונוכל להתמודד עימו בביטחון ובהצלחה?

 

80% מהיכולת בשטח זה הנהג - ה- 20% הנותרים זה יכולת הרכב

 

לפעמים בשטח מחיר הטעות הוא בלתי נסלח, ככל שנקבל כלים טובים יותר להתמודד עם מצבים כאלה, כך נהיה חכמים יותר לא להכנס אליה. ואם כבר נכנסנו - נדע כיצד להתמודד עימם.

 

בהצלחה לכולם

הדרכות.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

למה זה דומה ?

 

תדמיין נהג שנכנס לסיבוב של 80 קמ"ש באייפקס. הוא נכנס על 50 ולא באייפקס.

 

הוא מנסה להסביר לך שלימדו אותו לתת מכת גז ולשבור את ההגה, כי ככה הרכב "הדוק יותר לפנייה" (נתקלתי בכאלו).

 

מה יקרה ? הוא יתן פול גז על 50 קמ"ש, הרכב עדיין יאחוז (יפצה על טעותו, לצורך העניין) והוא ייצא מהפנייה בשלום.

 

מבחינתו, הוא אחלה נהג, לא ? הוא הצליח לעשות את מה שהוא אומר, מתי שהוא אומר, ולעבור את הפנייה בשלום.

 

אני מקווה שהדוגמה מובנת, כמו בכביש גם בשטח, כשאתה רחוק ממגבלות הכלי, והכלי שלך מעולה, גם טעות יכולה לעבור בשלום...

 

נתת דוגמא מצוינת ותודה על ההרמה להנחתה.

להכנס לסיבוב שלא באיפקס לא יגרום נזק, זה פשוט יתן לך זמן הקפה איטי ולכן אם תלמד משהוא מקביל מנהג שטח, אשריך ושום נזק לא נגרם.

 

מצד שני, להכנס לאותו סיבוב באיפקס במהירות 160 יגרום לתת היגוי לריסוק הרכב.

 

 

בדיוק אותו דבר בשטח, אם נהג נוהג 20 שנה רצוף ועובר כל מכשול, הוא נהג טוב שיש מה ללמוד ממנו ולא מעניין אותי באיזה שיטה הוא עובר את המכשול.

 

אם הוא נהג גרוע (בדיוק כמו באייפקס ב 160 קמ"ש) הוא ירסק רכבים על בסיס קבוע ובכלל לא יגיע לוותק של 20 שנה בשטח.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסקת המסקנות שלך שגוייה ותמוהה בעיניי.

 

למרות זאת, במשפט הראשון אתה מחזק בדיוק את מה שאני אמרתי:

 

נהג יכול להיות נהג שנוהג טכנית לא נכון, ולא יקרה לו כלום, בשל מגבלות גבוהות של הרכב לדוג' או גורמים אחרים.

 

זה אומר שיש מה ללמוד ממנו ? לדעתי - לא. אם אתה בוחר ללמוד מנהג כזה - שיהיה לך בהצלחה, מה עוד אני יכול לאחל לך... :?

 

אגב, להיכנס לפנייה לאט מדי זו טעות (לצורך הדיון) רק שזו טעות שאין מחיר בצידה.

 

להיכנס לאותה פנייה שלא באייפקס זו גם טעות, איך שלא תסתכל על זה, רק שכל עוד המהירות מתאימה - שוב, אין מחיר לשלם.

 

אבל (ופה פספסת לגמרי את נקודתי), נהג שיעשה טעות (ישבור הגה וייתן מכת גז לצורך הדוגמה) על 50 - הרכב יפצה על כך.

 

נהג אחר שילמד ממנו אבל יעשה את זה על המגבלות האמיתיות של הרכב - יתרסק לקיבינימט. את כל זה תיישם עכשיו לגבי נהיגת שטח.

 

אם דיעותינו עדיין חלוקות אני מצטער, אין לי דרך טובה יותר להסביר לך את זה, שלא חושפת "ידע מקצועי" שלא מתחשק לי לחלק בחינם.

 

למרות הכל, בניגוד ל"דיוני נהיגה" שעולים בד"כ בפורום, אני נהנה להתדיין איתך :mm_yeah:

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"ידע מקצועי" שלא מתחשק לי לחלק בחינם.

 

אעלק, ידע מקצועי שלא מתחשק לך לחלק בחינם :shock::lol::shock:

 

כל רוח הפורום הזה היא שאנשים חולקים בחינם ידע ונסיון, אם אתה לא מעוניין לעשות את זה בשביל מה אתה פה? בשביל להתווכח?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני פה כי זו מדינה חופשית, למיטב זכרוני.

 

ואתה יכול להתייחס לעיקר בכתוב ולא לתפל (אלא אם נגמרו לך הטיעונים, שזה גם בסדר).

 

ואני אשאל אותך שאלה שעלתה לי כרגע במחשבה לאור דברייך המלומדים:

 

לפי המסקנה שניתן להסיק מדברייך אתה למעשה טוען, כי כל פעולה צריכה להימדד "במבחן הזמן",

 

כלומר, אם היא נעשית 20 שנה ללא תקלות, הרי שיש ללמוד ממנה.

 

אני מבין את דברייך נכון ?

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכלל לא ב"מבחן הזמן" אלא ב"מבחן התוצאה" !

 

אם נהג נוהג בשטח 20 שנים, אין מעבר/ מכשול שלא עובר ומעולם לא שבר חלק בגחון או בכלל ברכב, אז להגיד עליו שהוא לא נהג טוב כי אין לי M.A. מאוניברסיטת הנביא זיביליאמו לנהיגת שטח, במקרה הטוב זאת בדיחה, במקרה הרע זה אינטרסנטיות.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכלל לא ב"מבחן הזמן" אלא ב"מבחן התוצאה" !

 

אם נהג נוהג בשטח 20 שנים, אין מעבר/ מכשול שלא עובר ומעולם לא שבר חלק בגחון או בכלל ברכב, אז להגיד עליו שהוא לא נהג טוב כי אין לי M.A. מאוניברסיטת הנביא זיביליאמו לנהיגת שטח, במקרה הטוב זאת בדיחה, במקרה הרע זה אינטרסנטיות.

 

דוגמה נפלאה לשחצנות ישראלית אופיינית.

אלפא-סוד 1.3 1978, חיפושית 1200 1963, Citroen DS 20 1973. מתנדב ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באותה מידה אני יכול לזרוק "דוגמא נפלאה לדור האקספרסו שמזלזל בנסיון של מבוגרים"

 

אם אתה רוצה שאתייחס ברצינות, תצתרך להסביר למה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה מה שאני אמרתי ואיפה מה שאתה הגבת...

 

בכלל לא ב"מבחן הזמן" אלא ב"מבחן התוצאה" !

 

אם נהג נוהג בשטח 20 שנים, אין מעבר/ מכשול שלא עובר ומעולם לא שבר חלק בגחון או בכלל ברכב, אז להגיד עליו שהוא לא נהג טוב כי אין לי M.A. מאוניברסיטת הנביא זיביליאמו לנהיגת שטח, במקרה הטוב זאת בדיחה, במקרה הרע זה אינטרסנטיות.

 

הרבה פעמים אנשים נכנסים לשטח שהוא לא טכני במיוחד, וגם אם תעשה בו טעות כזו או אחרת

 

(או לצורך העניין לפעמים גם אם תעשה בו כל טעות אפשרית), הרכב עדיין יעבור את המכשול.

 

אגב ובלי קשר, "תצטרך" כותבים עם ט' (סתם מציק לי עין, אל תיקח אישית).

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באותה מידה אני יכול לזרוק "דוגמא נפלאה לדור האקספרסו שמזלזל בנסיון של מבוגרים"

 

אם אתה רוצה שאתייחס ברצינות, תצתרך להסביר למה.

 

אנשים כמוך עם עצות האחיתופל שלהם מסכנים אחרים.

לא תזיק לך מידה של ענווה כשאין ספק שאין לך מושג ירוק על מה אתה מדבר.

יותר רציני מזה אין.

אלפא-סוד 1.3 1978, חיפושית 1200 1963, Citroen DS 20 1973. מתנדב ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צפריר,

 

1. תנמיך בבקשה את גובה הלהבות ונהל דיון ענייני.

2. תן לי עצת אחיתופל אחת שנתתי פה בבקשה.

3.ענווה יש לי בשפע אבל שוב, אני אשמח אם תראה לי איפה לדעתך אני מתנהג בחוסר ענווה.

4. למרות כל הביקורת שלך, לא הבעת עדיין את דעתך (אלא רק שללת את דעתי), אז מה אתה בעצם אומר? כל מי שרוכש רכב 4X4 חייב ללכת לקורס ייעודי ומנהגים בשטח אין בכלל מה ללמוד כי אולי תלמד טעויות?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3387 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...