Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגבי נסיעה ביום כיפור


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6450 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

התורה היא מערכת חוקים , שאם ננסה להתאים את עצמו אליה אתה תראה שהחים פה יהיו הרבה יותר טובים מבחינה חברתית, והיהדות לא מסתכמת במותר לסוע או לא ביום כיפור,

עם זה אני מסכים, זו מערכת חוקים.

 

הטענה שלי היא שזו לא מערכת חוקים אלוהית אלא מערכת חוקים שהומצאה על ידי אנשים שרצו לשלוט על העם ולעשות חוקים מסוימים כדי להגן על העם.

הבעיה הייתה שאנשים צריכים דמות סמכותית שאיתה אי אפשר להתווכח, אז הם המציאו את האל ואת הדת המאורגנת, רק כדי לעגן את החוקים.

 

כיום יש לנו חלופה לדת.

קוראים לה "מדינת חוק".

 

הדתיים מודים ב"בעיה" הזו, ובגלל זה אין לנו עדיין חוקה, כלומר מסמך שמאפשר למדינה לעשות סטנדרטיזציה ולתת כוח לשלטון לעשות מה שצריך. הם פשוט לא רוצים שנשליך את התורה לפח, למרות שחוקים נעשים באופן אידיאלי כייצוג של רצונות הציבור, ואם רצון הציבור היהודי הוא לא לנסוע ביום כיפור, יהיה חוק עם שם ומספר שאוסר על כך.

 

אני מכבד בצורה אדוקה מאוד את החוקים של המדינה (כל מדינה שבה אני נמצא, וחוץ מחוקים של מהירות).

בשבילי זה מה שמסדר לי את החיים ואת האינטראקציות עם האנשים שמסביבי, ולא הדת.

 

 

אני גם חייב להסכים עם שמר, שאם יש לך מערכת יחסים שיש בה בגידה, יש לך בעיה במערכת היחסים ולא עם מערכת הערכים של אותו אדם.

  • תגובות 193
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כיום יש לנו חלופה לדת.

קוראים לה "מדינת חוק".

 

לידע כללי, המשמעות המילולית של המילה "דת" היא "חוק".

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

על מה כל הבלאגן פה?

 

פשוט אל תסעו אם זה לא דחוף,תנוחו.

 

תנו לילדים להסתובב על אופניים,תנוחו בבית אתם...

 

תעשו לעצמכם חופש,לא צריך לריב...

מי שרוצה לצום שיצום,מי שלא צם?

 

שלא יצא עם לאפה לרחוב למטה.

 

זה הכל?

 

למה להלהיט את הרוחות?

 

לא חבל? חסרים לנו צרות?

 

אין מספיק ערבים שיזרקו עלינו אבנים?

פורסם
לא ביקשת, אבל תקבל תגובה בחינם, ללא חיוב:

 

1. מי אמר שהיא "בגדה" ? אם היא סיימה מערכת יחסים? היא עדיין אינה רשאית לעבור הלאה? ואם היא הז&*נה רק בשביל הכיף שלה (תאמין או לא, אפשר גם ליהנות, לא חייבים רק פרו ורבו) - אסור ללכת למישהו אחר? תן לי לשאול אותך שאלה קצת בוטה, אתה תסכים שאישתך תשחק תפקיד כזה , "רק בשביל הכיף"

 

2. גם אם היא "בוגדת" - קיום יחסים עם מישהו נוסף בזמן שאדם נמצא במערכת יחסים - מעיד שמשהו חסר במערכת ההיא. זה לא בהכרח חייב למוטט את מערכת היחסים, כל אדם, בטח ובטח כשמדובר בזוג - בוחר מה מקובל עליו ומה לא, אבל אם היא "בגדה" בך - במקום רק לכעוס עליה, בדוק מה לא בסדר אצלך ומה יצר אצלה את הצורך לנסות מישהו אחר (אלא אם מדובר על יאשה, שאז ברור לכולם ש-27 אינץ' הינו צורך קיומי :roll:).

 

ובקשר ל2 אתה צודק , רוב הנשים בוגדות בבעלים כי חסר משהו, הבעל עסוק בעבודה אין זמן, ואז היא משתעממת ומחפשת לעצמה יחס וריגושים, אבל תסכים איתי שכשייש בעיה כזו והאישה מרגישה שמשהו חסר , אם זה זמן ביחד אם זה טיולים בילויים וכאלו , היא יכולה לדבר עם הבעל שלה, במקום לעשות לו את זה מאחורי הגב.

 

אבל לדעתי בן אדם שאישתו הגיעה למצב שהיא בגדה בו , או אישה שבעלה מגיע למצב שהוא בוגד בה,

ונגיד הם מצליחים ליישר את העניינים אז החוסר אימון הזה ישאר תמיד מתחת לפני השטח .

נגיד הוא לא עונה לטלפון אז היא ישר תתחיל לחשוד , זה יקפוץ לה אוטומטי בראש , היא תנסה לשכנע את עצמה אולי הוא עסוק ותתחיל להמציא תירוצים, אבל בתוך תוכה היא תתחיל לחשוד. והיחסים לא יחזרו להיות כמו פעם.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם
על מה כל הבלאגן פה?

 

פשוט אל תסעו אם זה לא דחוף,תנוחו.

 

 

חזור לעמוד מס. 1

 

בודדים דיברו על נסיעה בכיפור, וגם אם כן, לא בצורה שתפריע לאחרים (שטח וכו'). השאלה היא אם מותר לך לכפות עליי, כאתיאיסט גמור - שלא לנסוע? בוא נקצין את זה - אני נוצרי (או מוסלמי, מה זה משנה) - למה אסור לי לנסוע?

 

ובכלל - איפה לעזאזל כתוב שאסור לנסוע ביום כיפור? ללכת ברגל עד בית הכנסת ולהזיע עד כלות, זה פחות חטא מאשר לנסוע לשם ברכב ממוזג?

פורסם

אתה כל כך בטוח שאי אפשר למצוא בחורה שלא בגדה בקרב הקהילה החילונית?

 

אתה מזכיר לי את עצמי פעם כשהייתי אידיאליסט ושמרן ברמות שלא נתנו לי לתפקד.

 

לא כל כך קשה למצוא מישהי שלא בוגדת. צריך למצוא את הבן אדם הנכון ולתת לו את מה שהוא צריך כדי שמערכת היחסית תעבוד כמו שצריך.

נכון, קשה לסמוך על מישהי שבוגדת ויודעת מה היא עושה אבל יותר קשה לסמוך על קבוצה של גברים שנמצאים כל היום ביחד ומתוסכלים מינית.

הנשים החרדיות גם מאוד מתוסכלות כי כל המערכת שבה חיים נותנת לה תפקיד לא טבעי (אירוח אנשים זרים, ניקיון, גידול ילדים, ניהול משק הבית...) והגבר רק עובד ולומד תורה.

עם תסכול כזה, הייתי מצפה ליותר בגידות בקרב הקהילה החרדית. למה זה לא קורה? בגלל שמדברים מאחורי הגב, עושים חרם ומוציאים את האשה הזאת מהחברה החרדית וגם מאפשרים לבעל לסרב גט או לשלוח אותה קיבינימאט החוצה מכל החיים שלה כמו סחורה פגומה.

 

מה יותר מוסרי? להרוס לה את החיים או לסלוח, ללמוד ולעבוד הלאה?

אגב, טוב שאנחנו כיום חיים במדינת חוק, כי אם לא אז פשוט היו רוגמים אותה באבנים.

פורסם
תן לי לשאול אותך שאלה קצת בוטה, אתה תסכים שאישתך תשחק תפקיד כזה , "רק בשביל הכיף"

 

אשתי יודעת שהשליטה שלה על החיים שלה ועל גופה, והחיים המשותפים שלנו, תלויים ברצון ההדדי שלנו להיות יחד, ואין כאן שום כפייה או מגבלות שמחייבות אותה. דווקא בגלל זה אני יכול לסמוך עליה בעיניים עצומות, ולדעת שמה שמשאיר אותה איתי זה הרצון והאהבה, ולא חוקים או מגבלות טכניות.

פורסם

לא צריך לכפות,אבל למה לא לנסות ולעשות מאמץ כלפי אלה שסובבים אותנו....

 

רוצה לסוע בשטח? בכיף!

 

עדיף להמנע מנסיעה בכדי לא לפגוע בילדים שמסתובבים ברחובות.

 

אתה רוצה? סע.

 

בינינו,אני שמח שכמעט ואין נסועה בכביש אני פחות דואג לאחותי הקטנה שמסתובבת על אופניים ביום כיפור....

 

אני לא שומר שבת,אבל ליד הבית יש בית כנסת.

 

ועם אני נוסע בווליום גבוה,אז אני מנמיך אותו ליד הבית כנסת...

 

אין לי מה להוכיח שלי יש יותר גדול,אני לא שומר שבת - אבל אם הם שומרים אני לא ידליק אותם...

 

לא מפחד,חשש,או משו.

 

פשוט לא להדליק את הרוחות,המצב בארץ שלנו מתוח.

למה אנחנו צריכים לריב ולזרוק אבנים?

 

שכל אחד יתעסק בצרות שלו...

 

ולכולנו לא חסר :wink:

פורסם
עצם הנסיעה זה חטא, זה שיש לך הזעת יתר זה משהו אחר.

 

איפה כתוב שנסיעה היא חטא? לא זכור לי שהדיבר החמישי הוא "לא תיסע". :roll:

פורסם
איפה כתוב שנסיעה היא חטא? לא זכור לי שהדיבר החמישי הוא "לא תיסע". :roll:

 

איפה הליצנית הזאת שכתבה שלא חל איסור על שימוש באינטרנט?

אינטרנט= מחשב= חשמל = איסור.

 

כמו חלק מהליצנים עם הכיפות,שביום יום יש להם דיבור מלוכלך,רוצחים,שודדים אונסים,ושמים כיפה וחולצה לבנה מגוהצת יפה יפה ביום כיפור...

 

מישו היה בסליחות באצטדיון בבאר שבע?

 

חלק מהאנשים שם עונים על התיאור שלי.

פורסם

ואם כבר חזרנו לדיון המקורי, התורה נכתבה בתקופה שבה ההתקדמות הטכנולוגית הייתה ממש בחיתוליה.

 

לא היו אפילו מכוניות, דפוסי התקשורת היו שונים, ההיגיינה הייתה שונה וכל רעיון האינדיבידואליזם היה שונה לחלוטין.

 

אם היו כותבים אותה אותם אנשים כיום, היא הייתה נראית שונה לגמרי, והיו מדברים על מכוניות, חשמל ועוד מליון דברים שאסרו בלי סיבה.

 

אבל מה?

התורה מתייחסת רק למה שהיה קיים באותה תקופה, וכל השאר הוא השערות ופיתוחים של רבנים במהלך אלפי שנים, ולהזכירך, אותם רבנים הם רק בני אדם שמפרשים את מה שאמרו בני אדם אחרים. המסר כבר נעלם לפני יותר מדי זמן.

 

 

שמר, מילים כדורבנות!

על זה צריכה להיות מבוססת מערכת יחסים, ולא על הגבלות חברתיות ומוסריות.

פורסם
אתה כל כך בטוח שאי אפשר למצוא בחורה שלא בגדה בקרב הקהילה החילונית?

 

אתה מזכיר לי את עצמי פעם כשהייתי אידיאליסט ושמרן ברמות שלא נתנו לי לתפקד.

 

לא כל כך קשה למצוא מישהי שלא בוגדת. צריך למצוא את הבן אדם הנכון ולתת לו את מה שהוא צריך כדי שמערכת היחסית תעבוד כמו שצריך.

נכון, קשה לסמוך על מישהי שבוגדת ויודעת מה היא עושה אבל יותר קשה לסמוך על קבוצה של גברים שנמצאים כל היום ביחד ומתוסכלים מינית.

הנשים החרדיות גם מאוד מתוסכלות כי כל המערכת שבה חיים נותנת לה תפקיד לא טבעי (אירוח אנשים זרים, ניקיון, גידול ילדים, ניהול משק הבית...) והגבר רק עובד ולומד תורה.

עם תסכול כזה, הייתי מצפה ליותר בגידות בקרב הקהילה החרדית. למה זה לא קורה? בגלל שמדברים מאחורי הגב, עושים חרם ומוציאים את האשה הזאת מהחברה החרדית וגם מאפשרים לבעל לסרב גט או לשלוח אותה קיבינימאט החוצה מכל החיים שלה כמו סחורה פגומה.

 

מה יותר מוסרי? להרוס לה את החיים או לסלוח, ללמוד ולעבוד הלאה?

אגב, טוב שאנחנו כיום חיים במדינת חוק, כי אם לא אז פשוט היו רוגמים אותה באבנים.

 

מה אתה חושב הגבר החרדי לא שותף בניהול הבית ובגידול הילדים??

אתה טועה, הילדים יושבים ללמוד בישיבה מהבוקר עד שעות אחר הצהריים המאוחרות, הגבר גם עובד וגם לומד .

אני מכיר אישית אנשים כאלו. הנשים הללו לא טיפשות אם הן רוצות הן יוצאות מהמעגל החרדי ועוברות למעגל החילוני, ויש כאלו.

הנשים הללו גם עובדות וגם במשק בית, וגם בעבודות אחרות, ולמעשה זה מתחלק בין הבעל והאישה שניהם ביחד במשק המשפחתי ועוסקים בגידול הילדים ובכלכלת הבית, וגם (ברוב המקרים ) עובדות בעוד מקום בד"כ במה שקשור לחינוך כמו גננות ומורות.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

מה שאמרת בעצם בהודעה האחרונה שלך זה שנשים הם לא טיפשות אז הן הופכות לחילוניות, ושהגברים עובדים ולומדים ואין להם זמן לילדים. בעצם אפילו לא סתרת אותי. נו טוב...

 

שנינו יודעים שהאישה היא זו שאחראית לילדים כעיקרון, ואחר כך עושים לילדים "תיקון" כדי שכל מה שהיא עשתה (כי היא אישה, אז היא מטומטמת! :roll:) יתבטל והילד ילמד לחיות בעולם של גברים.

 

יש לך מושג כלשהו עד כמה זה קשה לצאת מהקהילה החרדית? המשפחה שלך מתכחשת לך, אתה פתאום מת בשבילם, אין לאישה חרדיה כישורים שמתאימים לעולם החילוני, יש לה ילדים שהיא תתגעגע אליהם (או שיהיו עול כלכלי על הכתפיים שלה) וכל החברות שלה לא ידברו אליה יותר, לפחות לא בגלוי, כי ה"קהילה מסתכלת".

 

תן לנו קצת רקע. בן כמה אתה ובאיזה סוג של קהילה אתה חי?

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6450 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...