Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוציאים את הלמברטה מהחול בירושלים - יומן שיפוץ למברטה .


y9853
שימו לב! השרשור הזה בן 5093 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נראה לי שיש יותר קוראים ממה שאתה חושב, הרשתי לעצמי לשנות את כותרת הת'רד קצת.

 

 

מי כותב ירושלים עם שני י???

 

אם כבר שנית - לפחות שהשם של העיר שלי יירשם נכון.

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 507
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה לא תורה מסיני, אא"כ אתה מונגול.(:smile:) אשמח לתת שיעור קטן, ציין איזה רתכת יש לך (אלקטרודות\CO2)

 

 

ראשית, לא חשבתי שיש כאלה ברנרים פשוטים שעולים יחסית מעט - תודה! אני מניח שאצטייד באחד כזה בהקדם.

 

הרתכת שאני יכול להשיג היא רתכת אלקטרודות.

בתיאוריה אני רתך מקצועי (למרות ששיעור תיאורטי נוסף בטוח שלא יזיק), אך במעשי אני לוקה בחסר (לא ריתכתי דבר), ולא בטוח כלל וכלל שאצליח לרתך אום לראש הבורג. כמו שאני מכיר את עצמי, הנסיון הראשון צריך להיות במקום בו אני יכול להרשות לעצמי לטעות ובגדול (למשל תיקון החור באגזוז), כי אחרת ארתך את האום לכידון עצמו...

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלכתי היום לקנות ברנר.

100 וקצת שקלים שילמתי עליו, אך גם הוא לא עשה כל רושם הברגים הסוררים אשר סירבו לצאת ממעונם הרשמי. חיממתי וחיממתי, אך ללא הועיל.

 

ע"מ שלא ארגיש כי גם הערב הזה ירד לטמיון, פירקתי את הבולמים הקדמיים של הלמברטה.

 

כעת כל שנותר הוא במלאכת הפירוק, ע"מ להשאיר את הלמברטה בשילדתה הוא אותם שני ברגים סוררים, אשר לאחר פירוקם אוכל (כולי תקווה) לפרק את המזלג.

לאחר פירוק המזלג, תהיה לי גישה נוחה עם דיסק לברגים אשר מחזיקים את הכנף הקידמית, ולאחר שאפרק גם אותה, אוכל לפרק את מגן הרגליים הקידמי, אשר נשאר עד עתה ע"מ להוות קונטרה בנסיונותיי הפטטיים לפרק את הכנף.

 

השלב הבא בפירוק הברגים הסוררים הוא ריתוך של אום על ראש הבורג, ופתיחתו באמצעות ראצ'ט.

בשלב זה אני לא רוצה לקדוח את הברגים הסוררים הללו, וזאת בגלל שאני צריך את שני החלקים אותם הם מחברים.

 

 

היום, כאשר הצלחתי כל סוף סוף לפרק את החלק אשר נמצא בין הצופר לכידון, נתקלתי שם בכרטיס מנוי לבלוקבסטר...

הכרטיס הונפק בשנת 1995 (הלמברטה כבר היתה קבורה אז בחול), ומחר בבוקר אשלח אותו עם אשתי לגן, לראות האם הגננת מכירה את בעל הכרטיס.

 

במידה ומישהו איבד כרטיס מנוי לבלוקבסטר, הוא מוזמן לקבל אותו אצלי לפי סימנים.

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם התפקדות כדי שתדע שקוראים את זה .

 

ועל הדרך סחטיין ענק.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

במידה ומישהו איבד כרטיס מנוי לבלוקבסטר, הוא מוזמן לקבל אותו אצלי לפי סימנים.

 

שלי!

סימנים? בבקשה.

כרטיס.

כתוב עליו בלוקבסטר

כתוב שזה כרטיס מנוי

יש אפילו לוגו של בלוקבסטר.

 

אגב, מנוי אצלם זה לשנה. בנוסף, עבר הרבה זמן מ-95 ככה שיש מצב שבעל הכרטיס כבר לא רואה ושומע כ"כ טוב:lol:

מחפש ווספה לחלקים\חלקים לווספה לטובת פרוייקט.

כשאין סוס, גם חמור טוב. (רק שלא יהייה פרד)

לא בשביל כולנו הנשימה הבאה מובנת מאליה- לחץ לפרטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי כותב ירושלים עם שני י???

 

אם כבר שנית - לפחות שהשם של העיר שלי יירשם נכון.

נכון, צריך עם שני ו'

ירושולים? (כה אמר ראש עיר ייקה)

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה"ברנר" שרכשת לא עשה עליהם הרבה רושם כי הוא לא ברנר*

 

*(אוקסיטילן- חמצן/אצטילן, אוקסימאפ - חמצן/mapp[או גז בישול] ).

 

לריתוך בורג פשוט יש צורך בהדרכה די מינימלית בשימוש ברתכת אלקטרודות.

לריתוך אמיתי באלק' צריך הרבה הרבה תרגול , לא מסוג הדברים שלומדים בשבוע-שבועיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלי!

סימנים? בבקשה.

כרטיס.

כתוב עליו בלוקבסטר

כתוב שזה כרטיס מנוי

יש אפילו לוגו של בלוקבסטר.

 

אגב, מנוי אצלם זה לשנה. בנוסף, עבר הרבה זמן מ-95 ככה שיש מצב שבעל הכרטיס כבר לא רואה ושומע כ"כ טוב:lol:

 

 

ככל הנראה אתה צודק, והוא אכן שלך...

אתה מוזמן לבוא ולקחת אותו בזמנך החופשי. בתמורה אבקש חלקים ללמברטה........

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר שלא הלך עם חימום הבורג, היום בערב רן הגיע לעזרתי...

ביחד ניסינו לסובב את הבורג עם מברג דפיקה, אך גם זאת ללא הועיל.

 

בשלב השני עברנו לקדיחת הברגים.

הבורג הראשון נקדח עד למצב בו לא רואים כלל את הראש שלו, וכך גם נערף ראשו של הבורג השני.

משום מה, הברגים עדיין סירבו לצאת ממקומם.

 

היות ושנינו ידועים בעקשנות שלנו, לא וויתרנו...

 

במבט מקרוב, ראינו כי בעברה של הלמברטה מישהו ריתך (כנראה שמישהו עשה עליה את צעדיו הראשונים בריתוך - וזה לא אני ורן) את החלקים של הכידון, ובהחלט זאת יכולה להיות הסיבה שהם לא משתחררים זה מזה. מצד שני, יכול להיות שעדיין נשארו שאריות ראשי ברגים באיזור - והם אלו שמפריעים לחלקים להיפרד לשלום זה מזה.

 

בכל מקרה, נכון לעכשיו, ידם של הברגים על העליונה, ובהחלט הם אלו שניצחו הערב, אך אני משוכנע כי בסופו של דבר - נצא אנו כשידינו על העליונה. במקרה הגרוע ביותר, נחתוך את החלק העליון של הכידון (איפה שאמור להיות הספידומטר), כי ממילא הוא מרותך קלות בצידו השמאלי - כמו גם החלק התחתון, ואין זה יאה ללמברטה שתהיה עם סימני ריתוך עליה. מצד שני - יש כאן עניין של עלות לא קטנה לעשות עליה לשני החלקים. כמה עשרות רבות של יורו / פאונד - לפני מכס, אז נראה מה יהיה עם זה....

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפסדתי בנקודות....

 

נכון, לא בנוק אאוט, וזה כבר טוב, אבל החלק המצער הוא שהפסדתי בקרב עם הברגים.

הפסד בקרב עם הברגים - אומר שעליי לשלם קנס, בדמות חלק עליון חדש לכידון - עוד אי אלו עשרות יורו לתקציב.

 

אבל!!

 

זה היה שיעור. ואם אפיק ממנו תועלת לעתיד, כמו גם ששת קוראיי, שכר הלימוד יהיה שווה.

השיעור אומר, שבשיפוץ רכב אספנות - אין קיצורי דרך! ולמה?

 

אמש, רן בא בערב לעזרתי, וביחד החלטנו על קדיחת שני הברגים הסוררים.

אמרנו, שנלך לפי הספר בקדיחות, ונתחיל במקדח קטן, אשר יעשה לנו חור מוביל, ומשם נגדיל את החור, באמצעות מקדחים בגודל הולך ועולה.

לאחר שקדחנו את הבורג הראשון (לא שזה עזר לו לצאת), עברנו לקדוח את הבורג השני.

שם עשינו קיצור דרך, וישר התחלנו עם המקדח הגדול - ככל הנראה עקב תסכול מכך שהבורג הראשון עשה שרירים.

 

היום, היה קצת זמן, והמשכתי לקדוח את הברגים.

הבורג הראשון, זה שהתחלנו במקדח קטן, יצא, ואילו הבורג השני - זה שקדחנו בו ישר עם מקדח גדול, לא הסכים לצאת, וזאת מהסיבה שלא היה חור מוביל לקדיחה בכיוון הנכון, דבר אשר גרם לשבירת החלק העליון של הכידון (החלק בו יושב הספידומטר).

 

לפיכך, השיעור אשר נלמד היום, וכמובן ששיתפתי בו טלפונית את רן, היה כי מעתה - אין יותר קיצורי דרך!

אשמח אם גם ששת קוראיי יילמדו את השיעור הזה.

 

לאחר השיעור הנלמד, היה צריך להוציא קצת תסכול... אין ברירה...

מצד שני, אם שותים לא מפרקים, ולכן וויתרתי על הבירה הקרה, ועברתי ישר לחלק של הפירוק.

 

פירקתי גם את החלק התחתון של הכידון - חלק אשר התעללו בו עד מאוד. הלחימו אותו, ריתכו אותו, תקעו בו ברגים בהברגה שונה ממה שחרוט בו, וזה עוד לפני שדיברנו על כל החול שהילדים מילאו אותו עת היה בידיהם.

לפיכך, גם החלק התחתון יוחלף בחדש (שוב, כמה עשרות יורו נוספים לתקציב), כאשר אני שוקל ברצינות להחליף גם את שאר חלקי הכידון (ידיות, והחלקים בהם מונחות ידיות הברקס והקלאץ', אך על זה אחליט בהמשך).

 

לאחר חילוץ הכידון לאחור (תוך כדי שאני סופג אבידות), נשאר עוד בורג אחד אשר תופס את המזלג, וכעת הוא שוחה לו ב- WD. מתחתיו ישנה גומיה (או יותר נכון משהו שנראה כמו משהו שהיה פעם גומיה) אשר תחולץ ותוחלף בחדשה, או אז יישלף לו המזלג.

לאחר שליפת המזלג, משור הדיסק ייכנס לפעולה בגזימת הברגים אשר מחברים את הכנף למגן הרגליים, לאחר מכן ייצא גם מגן הרגליים, ואז אגיע למצב של שילדה בלבד.

 

במצב הזה, כשהיא מפורקת לחלוטין, הלמברטה תסע לפחחות וצבע. כשאני חושב על איך שהיא אמורה להגיע לפחח, אני נזכר בפרסומת ליונדאי גטס (סליחה שאני מקלל בשרשור על למברטה), על איך שהכניסו לתוכה דינוזאור שלם.

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם אפיק ממנו תועלת לעתיד, כמו גם ששת קוראיי, שכר הלימוד יהיה שווה.

אני גם קורא את השרשור הזה. יש לך כבר שבעה קוראים :wink:

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והנה הקורא השמיני. ללמברטה שיצאה מהחול אחרי אי אלו שנים אני חושב שמה שאתה אוכל איתה מבחינת השיפוץ והפירוק היית צריך להתכונן נפשית. אבל אנו שרק קוראים מבקשים שתמשיך לעדכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5093 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...