Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוציאים את הלמברטה מהחול בירושלים - יומן שיפוץ למברטה .


y9853
שימו לב! השרשור הזה בן 5081 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תחילתו של סיפור שיפוץ גדול.

כמו שכולנו יודעים, רכב זה לא רק הכלי, אלא הסיפור מאחוריו, האנשים שהיה בבעלותם, האירועים בהם השתתף וכד'.

נראה כי יש לך פור על ההתחלה, אני לא מכיר הרבה כלים שהתחילו את דרכם לזוהר כך.

 

המון בהצלחה בהמשך, ואל תשכח לעדכננו.

 

מסכים עם מה שניר כותב.

האישיות של הרכב כוללת גם את הסיפור שאחריו (או לפניו...).

בעיקר משום כך יש לתחביב שלנו את "הנשמה" שלו.

 

 

נראה פרוייקט מהנה ומבטיח.

 

בהצלחה

אבי נוף.

****************************************************

המקום הנכון:

מפגש השרון - מפגש בלתי תלוי לרכבי אספנות - בארומה שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 507
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לאחר כמה ימים בהם בעיקר בהיתי בכמויות החול האדירות שיוצאות מהלמברטה (למשל מיכל דלק מלא בחול), תוך כדי נסיונות להבין (עד שיגיע הספר מאנגליה) איך אני מפרק את החלקים, וחיסול בכמויות של ספריי WD40 (שאגב עושה עבודה נהדרת (שוב...)), היום הגיע לעזרתי רן.

 

ביחד (נו טוב, בעיקר הוא) פירקנו את הגלגל הקידמי ופתחנו אותו. לאחר מכן, הוצאנו את הלמברטה לעשות קצת פוטוסינתזה בשמש (היא כבר כמה ימים לא ראתה אור שמש), ושטפנו אותה בעזרת צינור (תוך השתדלות לחסוך במים ככל שניתן).

דווקא נחמד לשטוף למברטה שפעם אחרונה שראתה שטיפה אמיתית זה היה לפני 15 שנה... מכמויות החול שיצאו ממנה ניתן היה למלא בחזרה את ארגז החול בגן של הילדה, ויש עוד לא מעט חול, אבל זה כבר יחכה להזדמנות אחרת...

 

רן גם נתן לי הסבר מקיף על הדרך הנכונה לפרק חלקים נוספים מהלמברטה.

 

עשינו גם רשימת חוסרים (חלקית), ואם יש מי שיש לו, או שיודע היכן ניתן להשיג אותם - אשמח מאוד!!

מדובר בלמברטה SX שנת 69 בנפח מנוע של 150 סמ"ק.

 

קיט לקרבורטור (שעושה רושם שדווקא הוא נשמר כמעט נטול חול).

קיט לאוברול למנוע (שככל הנראה גם הוא נטול חול).

פילטר אוויר (פשוט נעדר ממקומו).

מדרך אחורי שמאלי.

ספידומטר.

פנס ראשי.

 

בגדול, אלו הדברים שיהיה קשה לאלתר אותם, אלא צריך את המקוריים או תחליפיים שלהם. אני יודע שחסרים עוד חלקים רבים, אך אלו החלקים שחסרים כרגע, מבחינת סדר העבודה (נכון, פנס וספידומטר זה לא ממש בשלב הזה, אך אלו חלקים שאני יודע שתהיה לי בעיה להשיגם).

 

המון תודה לכל מי שייתן מידע ו/או חלקים, ותודה גדולה גם לרן.

Picture 115930201.jpg

Picture 115930301.jpg

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש!

מהנסיון שלי המקור הכי טוב לחלפים הוא אצל טינו סאקי

http://www.lambretta.it

אין לו קטלוג און-ליין אבל יש לו את כל החלפים לכל הדגמים

לי יש workshop manual , אם תרצה תוכל להעזר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש!

מהנסיון שלי המקור הכי טוב לחלפים הוא אצל טינו סאקי

www.lambretta.it

אין לו קטלוג און-ליין אבל יש לו את כל החלפים לכל הדגמים

לי יש workshop manual , אם תרצה תוכל להעזר

 

ראשית, תודה רבה!

עושה רושם שהאתר אינו מעודכן (המחירים עדיין בלירטות), ולכן אני לא יודע אם כדאי להזמין משם.

מה שכן, הוא מספק הרבה מידע היסטורי על אינוצ'נטי, והרבה מידע על המפרט של הלמברטות השונות, וזה בהחלט מעניין.

 

לגבי ה- workshop manual, הזמנתי אחד מהם (כזה שקיבלתי עליו המלצה), ואני מקווה שהוא יגיע אליי בתחילת השבוע. במידה ואני אתקע איתו, ויהיו לי שם דברים לא ברורים, לא "אוותר" לך, ובהחלט אעזר.

 

שוב, תודה רבה!

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האתר אף פעם לא היה מעודכן. כמו רוב האטלקים טינו לא טורח במה שלא מעניין אותו. שוב, מנסיון אישי, יש לו הכל ומהכל. כדי לדעת כמה עולה מה צריך ליצור איתו קשר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האתר אף פעם לא היה מעודכן. כמו רוב האטלקים טינו לא טורח במה שלא מעניין אותו. שוב, מנסיון אישי, יש לו הכל ומהכל. כדי לדעת כמה עולה מה צריך ליצור איתו קשר

 

טוב לדעת...

אני ארים אליו טלפון ביום שני, ואבקש שיישלח לי קטלוג מעודכן.

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב לדעת...

אני ארים אליו טלפון ביום שני, ואבקש שיישלח לי קטלוג מעודכן.

 

אהמ.. לא תקבל.. אין.

הצורה שבה אני עבדתי איתו היתה להסתכל על ספר החלקים של למברטה, לבדוק מה חסר לי, להעביר לו רשימה, והוא היה חוזר אלי עם מחיר. הסיבה שהעדפתי אותו היא שהחלפים שלו או אינוצנטי מקוריים או מיוצרים באיטליה ע"י יצרן אחר, חו"מ המחיר שלו היה תמיד יותר זול. סביר להניח שעכשיו המחירים עלו.

 

אתה יכול להעזר בדף בקישור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי את התנ"ך ללמברטות שעזר לי רבות עם הלמברטה. למקרה שתזדקק...

 

The Complete Spanner’s Workshop Manual For: LAMBRETTA ‘SLIMSTYLE’ SCOOTERS By Martin ‘Sticky’ Round The Complete Spanner’s manual is the first ever step-by-step guide to rebuilding, running and maintaining the massively popular ‘Slimstyle’ Lambretta scooters produced in Italy from the early 1960s right through to the late 1990s in India. Models covered include LI-3, TV-3, Special, SX and GP and derivatives. While the manual concentrates on Italian-produced models, there is still plenty in it for owners of Spanish or Indian machines. The book is laid out in an easy-to-follow pictorial format with hundreds of colour photographs and technical tips to make fixing and using a Lambretta as trouble-free as possible. The information has been compiled with the help of many of the worlds leading Lambretta collectors, restorers, mechanics and tuners. The text is written in the accessible and familiar style of Scootering Magazine’s long-time staff writer and former editor. Chapters include: • Tools for the job • Scooter use and maintenance • Fault diagnosis • Common repair work • Engine strip • Checking, selecting and preparing engine components • Original spec engine rebuild • Advanced engine building • Exhaust systems • Electrical and Ignition systems • Ignition timing • Carburation and fuel system • Chassis strip • Checking, selecting and preparing chassis components • Wheels, brakes, steering and suspension • Chassis rebuild • Special parts produced for Lambretta Slimstyles Besides chapters on stripping and rebuilding both chassis and engines in original format, the book also covers advanced engine building to make use of the many improved parts that have become available for these machines over the past 30 years. In a world where original factory parts are no longer available, those rebuilding a scooter need all the help they can get to identify quality components. The book will be of great use to those restoring scooters since it contains information on identifying many of the commonly confused parts from various models. Appendixes include lists of all the available original and special gearboxes produced and how to identify them, as well as colour wiring diagrams, torque settings and jetting details for standard machines. If you own a Lambretta Slimstyle then you need the Complete Spanner’s Workshop Manual like Michael Jackson needs good lawyers!

spannercover.jpg

Be different- go Vespa!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי את התנ"ך ללמברטות שעזר לי רבות עם הלמברטה. למקרה שתזדקק...

 

אני הזמנתי ספר אחר, לפי המלצה של מישהו אחר, ואני מאמין כי הוא יענה לצרכיי.

בכל מקרה, במידה ו"אתקע" עם הספר שהזמנתי, אשמח להשתמש בספר שלך.

 

 

לאחר שבשבת פורקו הגלגלים, היום התחלתי לנקות אותם ולהוריד מהם את החלודה, וזאת בעזרת מברשת שהולבשה על המקדחה, הרבה כח פיזי, ולא פחות סבלנות...

המטרה כרגע היא לנקות אותם, לצבוע בצבע בסיס וצבע רגיל, ולאחר מכן לקנות צמיגים ופנימיות חדשים ולהרכיב על הלמברטה, שלא תעמוד נטולת גלגלים.

 

במהלך הפירוק של הגלגל הקדמי, נשבר בורג המחבר את הגלגל לדראם, והוא יישלח במועד מאוחר יותר לתיקון.

מעבר לכך, עושה רושם שהברקסים תפוסים בדראמים שלהם, ולהוריד את הדאמים הולכת להיות משימה לא פשוטה כלל וכלל.

 

בנוסף, הגלגל הקידמי "התאחה" עם המסגרת של הגלגל, ולא ניתן היה להפריד בינהם - גם לא בכח פיזי מתון, ולפיכך, גייסתי את הגנים המרוקאיים שלי, ובעזרת סכין, חתכתי את הגלגל, כאשר כעת, בנוסף לחלודה שיש על המסגרת של הגלגל הקידמי, יש גם שאריות צמיג...

 

יהיה מעניין, ואני מקווה שגם ימשיך להיות כייף...

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שהגזמת עם ה-WD40, כל המדרכה רטובה...:wink:

בהצלחה בשיפוץ!

 

אח הפקחים הקרחים האלה, עושים הכל כדי לסנדל לך את הטוסטוס... :)

 

 

אני בכלל אומר תודה שהשוטר הזה לא נתן לי דוח על בזבוז של WD... :roll:

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר שבשבת פורקו הגלגלים, היום התחלתי לנקות אותם ולהוריד מהם את החלודה, וזאת בעזרת מברשת שהולבשה על המקדחה, הרבה כח פיזי, ולא פחות סבלנות...

המטרה כרגע היא לנקות אותם, לצבוע בצבע בסיס וצבע רגיל, ולאחר מכן לקנות צמיגים ופנימיות חדשים ולהרכיב על הלמברטה, שלא תעמוד נטולת גלגלים.

 

במהלך הפירוק של הגלגל הקדמי, נשבר בורג המחבר את הגלגל לדראם, והוא יישלח במועד מאוחר יותר לתיקון.

מעבר לכך, עושה רושם שהברקסים תפוסים בדראמים שלהם, ולהוריד את הדאמים הולכת להיות משימה לא פשוטה כלל וכלל.

 

בנוסף, הגלגל הקידמי "התאחה" עם המסגרת של הגלגל, ולא ניתן היה להפריד בינהם - גם לא בכח פיזי מתון, ולפיכך, גייסתי את הגנים המרוקאיים שלי, ובעזרת סכין, חתכתי את הגלגל, כאשר כעת, בנוסף לחלודה שיש על המסגרת של הגלגל הקידמי, יש גם שאריות צמיג...

 

יהיה מעניין, ואני מקווה שגם ימשיך להיות כייף...

 

אם תצטרך יש לי כמה חישוקים משומשים

ושיהיה הרבה כיף!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תצטרך יש לי כמה חישוקים משומשים

ושיהיה הרבה כיף!

 

 

תודה רבה!

נשלחה הודעה פרטית.

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5081 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...