Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6725 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם



*************** הערת מינהל המערכת: *************

 

נמחקה הערה מיותרת, על אף שהיא נכונה.

 

לא כולם רושמים הכל נכון, אם אין מדובר בכוונה תחילה, או כוונה שלילית, הרי שההודעה מיותרת, בכל אופן בפורום הזה.

 

תודה

ההנהלה.

*************************************

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

פורסם

כאשר לרכב יש ABS העניין ברור (לפחות לכאורה).

 

בואו נצא מתוך נקודת הנחה רכב ידני, ישן ללא ABS, ברקסים מעולים. נניח שבעת לחיצת חירום הגלגלים המניעים ננעלו והרכב מחליק (נקל ונניח שהכביש רטוב).

נשמע שהמנוע יכבה מייד לאחר נעילת הגלגלים. ז"א שאיבדנו את הבוסטר. ולכן יש בעיה ללחוץ בכל הכוח על הבלמים ברכב ללא ABS, או שבאופן מעשי זה לא קורה ומישהו יכול להסביר למה?

פורסם

גם אם יכבה המנוע מה שיתן חשמל לABS (וגם הגה חשמלי במכוניות חדשות)זה המצבר כך ששום נזק לא יגרם מנעילת או לא של הגלגל. ברכב אם ABS הגלגלים בכל מקרה לא אמורים להנעל ולכן הרכב בכל מקרה לא יתכבה.

אם הבוסטר תקין הוא יספק כוח בלימה לעוד 2 לחיצות טובות גם לאחר כיבוי המנוע, למרות שבדרך כלל בעצירת חירום לוחצים פעם אחת ומתפללים.

לדעתי אין ללחוץ על הקלאץ בבלימת חרום כי המנוע עוזר למערכת הבלימה להעט את סיבובי הגלגלים.

אם שרדתם את בלימת החירום אך לא הגעתם לעצירה הרכב יניעה לבד ברגע שתעזבו את דוושת הבלם גם במהירות נמוכה.

אם עצרתם סופית פשוט להניעה את הרכב ולנסוע.

כאשר גלגלים ננעלים סבובי הגה הופכים ללא יעילים במיוחד ולכן עיבוד של הגה כוח זה לא קריטי ואם לא ננעלים אז יש הגה כוח בכל מקרה.

פורסם

tov hevre be tor ahad she asa 120000 KM

rak be 4 shanim ahronot al ragil ha

1.manoa lo nihba ele im atem be azira muhletet lelo klach

2.im haiti lohez al ha clatch kol pam she esh azira pitomit haiti meorav lefahot be 5 teunot(esh li efes

3. ke she esh azira pitomit mimlaz meod leshalev lhiluh namuh ve lizrok clatch mait et ha oto be zura meod shimushit

4.seif 3 kamuvan leasot beyahad im lehiza al maazorim

5.ha rechev sheli lelo abs kah she lehizot al bracs laasot 2-4 lehizot hazakot ki aheret ha oto mahlik ve rak ha manoa mait ve ze lo maspik

lefi nisayon ishi im lehiza meod hazaka hato mahlik toh 2-3shniot talui be kvish

ve az zarih laazov ve lilhoz shuv

6.ba zava asinu harbe meod nisuim im ze mirhakei blima

lehiza ahida al maazor ve im klatch lahuz =mirhak blima 100%

lehiza al maazor ve llelo klach =mirhak blima 85%

kama lehizot al maazor ve llelo klach rak ke rechev lelo abs=mirhak blima 70%

kama lehizot al maazor toh shiluv hiluh namuh ve zrikot klatch nehonot= mirhak blima 55%

kamuvan im abs lehizot rabot lo shimushiot!!!

aval im maspik nisaion ve hargashat rechek kamuvan nahag tov iazor yoter maher im lehizot rabot measher im abs

gam al ha shiluv le hiluh namuh mazrih harbe tirgul ki harbe pashut lohazim braks ve clutch mi hergel ve mahlikim letoh kirot (haval

im hay osim lekol hahag ma she anahny asiny bebasis

hay pahot teunot be meyuhad ba geshem

keshe azira im manoa hiynit

פורסם

מצטער חברים. לא הצלחתם לשכנע.

 

אך אחד לא נתן הסבר הגיוני למה המנוע לא יכבה כאשר הגלגלים ננעלו נעילה מוחלטת.

פורסם

כאשר הגלגלים נעולים לחלוטין , אם האוטו משולב בהילוך, המנוע אינו מסתובב, בוכונות לא זזות. (אלא אם הקלאץ' מחליק קיצונית).

 

לדעתי אביב בהחלט צודק, קראו לכך בשם שתחפצו, זה המצב.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

ברכב ללא ABS המנוע יכבה, אלא אם כן המצמד חלש ויגרם ניתוק בין המנוע לתיבת ההילוכים. כמובן שפעולת מגבר הבלם תהיה עוד אפקטיבית כי הבלמים כבר בפעולה והשסתום החד-כווני יאפשר הפעלה נוספת של בלימה במידת הצורך.

לגבי הגה הידראולי, ברור שגם לא תהיה הגברה אך היא אינה נזקקת כי כאשר הגלגלים נעולים אין משמעות כלל למצבו של ההגה.

פורסם

במקום לדבר למה שלא תצאו ותעשו נסיון?

 

מנסיוני לחיצה על המצמד מקצרת מרחק בלימה כי המנוע ממשיך להעביר הספק לגלגלים עד לעצירה (ירידת סל"ד מתחת ל 600 בערך-וזה תלוי בסוג המנוע!).

ולוחצים על המצמד רק אחרי שיורדים על הבלמים כי פה התיזמון חשוב פחות.

פורסם

את זה לא הבנתי איך לחיצה על מצמד מקצרת מרחק בלימה, לחצת על בלמים נוצר לחץ במערכת הבלמים גלגל ננעל מעבר לנקודה הזאת לא משנה אם המנוע מסתובב או לא.

ברכב אם ABS הגלגלים לא ינעלו ולכן המנוע ימשיך להסתובב אז לחיצה על קלאץ גם לא תשנה כלום.

כי גם בטורים נמוכים הבוסטר ממשיך לתפקד .

פורסם
במקום לדבר למה שלא תצאו ותעשו נסיון?

 

מנסיוני לחיצה על המצמד מקצרת מרחק בלימה כי המנוע ממשיך להעביר הספק לגלגלים עד לעצירה (ירידת סל"ד מתחת ל 600 בערך-וזה תלוי בסוג המנוע!).

ולוחצים על המצמד רק אחרי שיורדים על הבלמים כי פה התיזמון חשוב פחות.

 

למה שלא תחשוב לפני שאתה כותב דברים לא נכונים שבוודאי אין מקורם בניסוי שבוצע כמו שצריך.

אני מציע שתשב ותחשוב איך עובדת תמסורת ומה קורה שתפקידי המניע-מונע מתחליפם בו ברגע שעזבת את הגז.

פורסם

הדבר הראשון שמלמדים בקורס נהיגה מתקדמת (עברתי אחת) זה קודם כל הכי

חשוב כשיש סכנה הדבר הראשון לנהג הלא מיומן זה החובה והצורך החשוב

ללחוץ הכי חזק ומהר על הבלמים (לחסוך בזמן חשוב ובמרחק בלימה)

 

עכשיו מנסיון אישי ונסיון של חבר הנה 2 מקרים למה מאוד כדאי שהרכב לא יכבה

בזמן בלימה חירום:

 

אצלי ברכב אופל קורסה 97 כשהמנוע לא מונע צריך לחיצה מאוד חזקה ואלימה

כדי לעצור את הרכב כשהוא מתדרדר אז הבוסטר הוא דבר קריטי וחשוב לדעתי

מקרה נוסף חבר קרוב (שוטר שעבר קורס נהיגה מבצעית) נסע על קורולה 2007 (כידוע האחת עם התיבה הרובוטית הבעייתית)

הרכב כבה לו לפני צומת לחיצה על הבלמים במהירות עירונית מינוס (היה יום גשום) לא הניבה תוצאות והוא

גלש לצומת הדבר היחיד שעצר את הרכב בצורה יחסית יעילה (אבל מסוכנת לדעתי) זה היה משיכת

האנדברייק לשמחתו זה נגמר בשלום.

אני אישית ובהתאם לקורס שעברתי לוחץ על הקלאץ' כמו שהסבירו וזה הגיוני עדיף לשמור על מנוע פועל

כי בנוסף ליתרון המשמעותי של הבוסטר גם אם במקרה ועצרתם את הרכב והחלקתם לנתיב נגדי חס ושלום או

כל דבר אחר ואתם צריכים לזוז ומהר זה יתרון משמעותי להיות מונע כבר...

 

אני חושב וגם ככה התנסתי וגם ע"פ מה שדני אומר אם גלגלים ינעלו מכל סיבה שהיא (כביש רטוב,כתם שמן)

או כל סיבה אחרת מנוע יכבה זה הגיוני גם.

 

לגבי ABS אין לי ידע או נסיון אבל על פי התרשמות שלי במגרש החלקה יונדאי סונטה שנת 2000 (אוטומטית במפתיע)

במהלך בלימת חירום דוממה מנוע הABS המשיך לעבוד עד לעצירה אז אני מניח שהמערכת מגובה מקבלת מתח מהמצבר.

 

ולדניאל גם דריכה על המצמד אם יושבים בתנוחה הנכונה נותנת קונטרה טובה כמתבקש לטובת לחיצה איתנה יותר על דוושת הבלמים.

פורסם

ה ABS יעבוד ממתח מצבר גם אם מנוע נכבה .

המנוע כבה אחרי שלוחצים על דוושת הבלמים כך שמקרים שתוארו על ידי judge_shay10 לא רלוונטי (כנראה שלא הבנתה את השאלה, נשאלה השאלה מה קורה אחרי לחיצת דוושת הבלמים ).

ברגע שלחצנו על הבלמים ישנו לחץ במערכת הבלימה ולכן פעולת המנוע לא נחוצה והבוסטר אף יספק עוד לחיצה או שתים לפני שיהפוך ללא אפקטיבי. ברגע עזיבת דוושת הבלמים הרכב יניעה לבד וגם אם לא עדיין יסתובב ולכן יספק ווקום לבוסטר ולחץ שמן להגה.

×
×
  • תוכן חדש...