Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מקצוע הנדסאי רכב האם זה כדאי


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2920 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
כדאי באמת לעשות סדר בדברים:

הנדסאי רכב לא צריך תעודה המעידה על ותק מקצועי של Xשנים

מצד שני הוא צריך לעבור מבחני הסמכה שלב א' ורק אח"כ את מבחן התחנות

קורס מכונאי סוג 1 ו2 מתבצע בדר"כ דרך לשכות התעסוקה ולא במכללות

ושתבינו שהנדסאי רכב מקבל מושג על קצה המזלג לגבי העבודה במוסך וכמעט לא רוכש ידע מעשי

(ישנם שיעורים באנגלית טכנית,בטיחות במוסך,ניהול נמוסך מבחינת ניירת ועוד)

רב הלימודים הם תאורטיים,למי שיש הנדסאי מכונות הדרך מתקצרת עוד יותר

לא נכון.

הנדסאי שהולך ללמוד הסמכה לא עובר שום מבחן שלב א' בסוף הקורס הוא נבחן בתחנות.

בעצם הנדסאי פטור מכל המבחנים (כולל מינהל) וצריך לגשת "רק" לתחנות.

אין שום הבדל בין הנדסאי רכב להנדסאי מכונות במסלול הזה,למען האמת הוא בעיקרון מיועד רק להנדסאי רכב,אבל גם הנדסאי מכונות בהתמחות אחרת יכול להיכנס למסלול הזה (אני כשהתחלתי ללמוד הייתי במשרד התחבורה אצל האחראי על ההסמכות וקיבלתי אישור שהדיפלומה שלי תופסת).

 

רפי.

שואל ועונה, ירוחם

  • תגובות 81
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני מתחיל ללמוד הנדסת רכב בעתיד שבת"א ב10 זה אחלה דבר ומה שזה נותן בקיצור זה שאתה הופך ליועץ שירות ואם אתה עובר מבחן ספציפי אתה יכול לפתוח מוסך!כמו שצוין אתה יכול להמשיך לתואר בהנדסת מכונות רוב הלימודים הם תאורתיים פיזיקה תורת החיכוח הרבה מתמתיקה וכאלה אתה לא מתקן את הרכבים בעצמך אתה פשוט מאבחן את התקלות ורושם למכונאים מה התקלה ומה צריך להחליף ככה שזה לא בדיוק עבודה שחורה

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

אני כרגע בהיתלבטויות מה ללמוד ואם בכלל ורוצה לשמוע את דעתכם.

אתחיל בזה שאספר קצת על הרקע שלי. אני בן 23, הישתחררתי מהצבא לפני שנתיים. עשיתי שירות צבאי מלא. סיימתי 12 שנות לימוד ויש לי בגרות מלאה. באנגלית יש לי 4 יחידות וציון סופי 83. במתמטיקה 3 יחידות והציון הוא 70. בתיכון גם הגברתי כמה מקצועות לבגרות (מינהל, כלכלה, שיווק וקידום מכירות). הציונים בבגרות לא הכי טובים אבל לפחות עברתי וקיבלתי תעודה. פסיכומטרי לא עשיתי.

אני כבר שנה עובד בתור מתקין של מערכות מיגון ואיתור לרכבים. נהנה מהעבודה שאני עושה ומהסביבה בה אני עובד אבל המשכורת על הפנים.

אני גר עם ההורים ואני מאיזור הדרום.

 

אני רוצה להרוויח יותר כסף וכניראה שהדרך היחידה היא ללמוד ולהוציא תעודה. אין לי מושג מה אני רוצה ללמוד ומאוד מפחד להתחיל ללמוד מקצוע שלא אמצא בו עניין. אני רק יודע שאני אוהב את תחום הרכבים וכל מה שקשור בהם.

יש לי חבר שלומד להנדסאי רכב במכללת עתיד ת"א והתחום הזה נשמע לי מעניין. הלימודים הם ארבע ימים בשבוע (לימודי בוקר שנתיים לתואר הנדסאי. לימודי ערב שלוש שנים לתואר הנדסאי). במכללה הזאת לא דורשים הרבה בכלל, סה"כ בגרות במטמטיקה, אנגלית ועוד כמה מקצועות שכבר יש לי ואפילו לא צריך פסיכומטרי. אני שוקל ברצינות להתחיל את הלימודים שם.

מה דעתכם?

 

דימה

פורסם

איזה קטע.

גם אני לומד שם ממש ברגע ממש את המקצוע הזה.

מי החבר הזה?

אני יכול לומר לך שהלימודים מאוד מהנים.

אבל כיוון שאתה גר עדיין אצל הורייך אתגר את עצמך יותר.

עשה פסיכומטרי ומכינה במשך שנה באוניברסיטה.

ותמשיך למהנדס, תאמין לי שתרוויח יותר והאתגר גם כן יהיה גדול יותר.

למיטב ידיעתי יש לך קל"ב בבן-גוריון בנגב.

אופנוען

פורסם

כל התשובות ב-http://www.atid.org.il/toar/handesai.asp

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

אין מקצוע כזה מהנדס רכב בארץ נקודה.

יש מהנדס מכונות.

 

וההבדל בין הנדסאי ללמוד למהנדס הוא שמיים וארץ , וגם אתה אומר את זה כאילו זה טרוויאלי לגמרי לעשות פסיכומטרי לקבל ציון גבוהה ושנה מכינה.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

גם לא נכון מאיה, בבאר שבע יש הנדסת מכונות עם התמחות במנועי בעירה פנימית עם פרופסור שר שנחשב אחד המומחים העולמיים בתחום.

 

אפשר לעשות עם התאור הרבה מאוד בתור מהנדס מכונות בכלליות ( בגלל שהתואר מאוד נחשב ), במיוחד אם יוצאים מהבועה של א"י ( ארץ הקודש כמובן ).

 

גל בו , אם תגיד פירוט לגבי מה , אני אוכל להסביר לך.

אתה מתכוון לגבי מהנדס מכונות לעומת הנדסאי רכב?

על ענין ההבדלים בלימודים באוניברסיטה?

 

ליביו , שלמד וכנראה יחזור לזה מתישהו.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
אין מקצוע כזה מהנדס רכב בארץ נקודה.

יש מהנדס מכונות.

 

וההבדל בין הנדסאי ללמוד למהנדס הוא שמיים וארץ , וגם אתה אומר את זה כאילו זה טרוויאלי לגמרי לעשות פסיכומטרי לקבל ציון גבוהה ושנה מכינה.

 

ליביו

אבל למה בכזאת קלות אתה יוצא מנקודת הנחה שהוא לא מסוגל?

אם הוא גאון הדור ואפילו בעצמו לא ידע זאת עד שניסה?

פירגון, פירגון דוחף קדימה לאמביציה!

מקסימום ניסה, להפסיד הוא לא יפסיד כלום.

ובקשר לבן-גוריון זאת הנדסת מכונות, אבל תמיד אפשר לשייך את זה לענף הרכב.

מכונית באה מהמילה מכונה, מכאן הקשר מאוד קרוב.

אופנוען

פורסם

אם כבר בשרשור על הנדסאי רכב אנו עוסקים,

זה יהיה נחמד אם כל מי שלומד את המקצוע כאן בפורום יתפקד.

זה יכול להיות מעניין להעביר ולשתף מידע, גם לתת עצה או עזרה כשצריך.

 

אני אהיה ראשון-

הנדסאי רכב, שנה ב' , מכללת עמל באשדוד.

 

 

שי.

פורד פיאסטה 83':arrow:

פורסם

לגבי התקדמות - אפשר להתקדם בארץ עם המקצוע הזה בכלל? מרוויחים משהו?(גם שיקול..)

ליביו - הכוונה שלי היא מה ההבדל בין הנדסאי למהנדס , כמובן בתחום הרכב , ואשמח לשמוע כיצד הקשר לתחומים אחרים מלבד הרכב.

אותי מאוד מעניין להיכנס לתעשיית הרכב , אבל מה האופציות שיש?(דיאגנוסטיקה שמעתי

(ואגב , כיצד נקרא המקצוע אותו לומדים כדי לעבוד בדיאגנוסטיקה של רכב?), מכונאות , מה עוד?)

 

 

 

גל.

פורסם
(ואגב , כיצד נקרא המקצוע אותו לומדים כדי לעבוד בדיאגנוסטיקה של רכב?), מכונאות , מה עוד?)

 

 

 

גל.

גל, אני גם למדתי הנדסאי מכונות-התמכות ברכב.

סיימתי לפני פחות משנה, הלימודים נמשכו שנה וחצי במכללת כדורי, מי שמכיר יודע שזה הרמה בין הכי גבוהה שיש בארץ.

 

המקצוע נקרא אבחון והוא כלול בתוך לימודי ההנדסאים.

מעבר לזה נדמה לי שיש גם קורסים בנושא כדי שתוכל להפעיל ציוד דיאגנוסטיקה וכו'.

DS 7 CROSSBACK 2019

RENAULTSPORT CLIO 203 2010

 


×
×
  • תוכן חדש...