Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מקצוע הנדסאי רכב האם זה כדאי


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2920 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ואיך זה?

אל תחסוך במילים , שפוך :-)

מצאת עבודה בתחום? בעיה למצוא? ואיך השכר?(מבלי להיכנס לכיס של אף אחד..)

  • תגובות 81
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

 

אני אהיה ראשון-

הנדסאי רכב, שנה ב' , מכללת עמל באשדוד.

 

 

שי.

אתה יכול לפרט קצת איזה קורסים לומדים, כמה זמן הלימודים וכדומה?

 

תודה.

פורסם
ואיך זה?

אל תחסוך במילים , שפוך :smile:

מצאת עבודה בתחום? בעיה למצוא? ואיך השכר?(מבלי להיכנס לכיס של אף אחד..)

אני חייל, למדתי את זה בי'ג י'ד לפני הצבא, נקווה שכשאשתחרר תהיה עבודה בתחום.

 

המקצועות שקשורים לרכב מעניינים, שזה מנוע,רכב,אבחון,סדנא,חשמל,מיזוג אוויר וכו'.

אבל יש את המקצועות המעצבנים כמו סטטיקה,טרמודינמיקה, דינמיקה.

 

בגדול כדי להצליח ולהוציא את התעודה הזאת אתה תהיה חייב להשקיע בלימודים.

אני לא יודע איך זה יהיה במכללה שאתה תלמד בה, אבל אצלנו דחפו את כל זה בשנה וחצי והיה קצת לחץ.

DS 7 CROSSBACK 2019

RENAULTSPORT CLIO 203 2010

 

פורסם

ההבדל בין מהנדס להנדסאי ברמת הלימודים היא שמיים וארץ , במיוחד בתור הבדל בין לימודים במכללה לעומת אוניברסיטה ( ולתוהים, כבר הייתי שם... )

הקורסים בהנדסת מכונות הם ברובם תיאורטים , ולא קשורים לרכבים.

הם מכילים הרבה מאוד רקע הנדסי כללי לפני שמתחילים ללמוד דברים שקשורים למכונות ( שנתיים ו... רקע הנדסי כללי שכולל בעיקר המון פיסיקה , מתמטיקה , כימיה ותורת חומרים, סירטוט , תכנות ועוד ).

התואר הוא תיאורטי בתחום לעומת תואר ההנדסאי שמהווה תעודה להתחלת עבודה.

 

עם תואר ראשון בהנדסת מכונות אין לך יותר מדי קשר לעולם הרכב , במיוחד לא בארץ ולא עם ההתמחויות בארץ.

 

ד"א , מקצוע הדיאגנוסטיקה נקרא ( ותקנו אותי כי יכול להיות שאני טועה ) אוטוטוניקה או משהו דומה והוא מקצוע שונה מהנדסאי רכב.

 

הבעיה בתואר הנדסאי רכב שהוא לא קיים הרבה זמן והוא נופל קצת בשני הצדדים,

א. הוא לא מספיק תכלס כדי לתת לך שלב של מכונאי או חשמלאי רכב.

ב. הוא לא מספיק תיאורטי כדי לתת מסלול קצר להשלמה לתואר מהנדס.

 

זה בשילוב עם חוסר וודאות מסוים וחלק מהשוק שלא יודע איך "לאכול" את המקצוע הזה ... טיפה מדאיג.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

הודעה נוספת עם השלמות:

JALLAD : בהזדמנות תנסה לעשות קורס מהאוניברסיטה לעומת קורס שלך, בלי לזלזל, ההבדל שמיים וארץ מה גם שהבחור יצתרך לקרוע את התחת שנתיים כדי להתקבל לתואר שכפול באורך שלו וגם זה לא בטוח יספיק.

 

הענין עם המכונות ומכונית אז באנגלית זה:

Mechanical eng.

Automotive ENG

לא מאותו השורש, אז אם לומדים בחול זה לא קשור?

התארים של מהנדס והנדסאי כמו שכתבתי בהודעה הקודמת לא קרובים, אחד לא יוכל לעבוד בעבודה של השני - כן גם המהנדס שהוא לכאורה OVER QUALIFIED.

 

גלבו:

כדי להכנס בקלות לתחום הרכב אתה צריך להחליט באיזה רמה אתה רוצה להכנס:

פיתוח : לא בארץ וידרוש תואר שני בהנדסת רכב ( אפשר להתחיל מתואר ראשון בהנדסת מכונות ולאו דווקא בהנדסת רכב ... )

מערך יבוא תקינה ושירות טכני- פה אמור להכנס ההנדסאי רכב בארץ... בחול זה לרוב מהנדסים שתופסים את המקומות האלו.

מערך השירות והטיפול - מוסכים.

פה זה מתחלק

דיאגנוסטיקה

חשמלאות

מכונאות

 

כאשר שני הראשונים די הולכים ביחד.

 

תואר מהנדס - 4 שנים.

תואר הנדסאי 2 ( 3 בלימודי ערב )

מכונאות תלוי ברמה - שנה לימודים לרמה הראשונה למיטב זכרוני , יותר במעט לחשמלאי.

 

נגמר לי מה לומר בינתיים.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
הודעה נוספת עם השלמות:

JALLAD : בהזדמנות תנסה לעשות קורס מהאוניברסיטה לעומת קורס שלך, בלי לזלזל, ההבדל שמיים וארץ מה גם שהבחור יצתרך לקרוע את התחת שנתיים כדי להתקבל לתואר שכפול באורך שלו וגם זה לא בטוח יספיק.

חביבי אתה חייב לקחת את העיניינים בקלות יתרה.

אני לא מסוגל ללמוד למהנדס כי אין לי את התחת התקציב או הזמן לאוניברסיטה לכמה שנים עכשיו.

כל מה שניסיתי לומר זה לזרוק לו חומר למחשבה, הרי אני לא מכיר אותו ואת יכולותיו והוא וודאי

יודע משהו על עצמו ועל אורך חייו ויהיה מספיק בוגר להחליט אם זה אפשרי מבחינתו ולקפוץ עוד

כמה מדרגות קדימה.

יום טוב, ים עבודה מחכה לי והיום ארוך טילים. נשתמע בערב.

בהצלחה לכולכם בדרככם.

אופנוען

פורסם

אתה גרמת לזה להישמע טרוויאלי כשבתכלס זה 6 שנים של לימודים במקום שנתיים וברמה הרבה יותר קשה.

 

אני רק דואג לדימה לקבל את התמונה המלאה ממשהו שהיה בנק' הזו ולפי זה לתכנן.

 

גם אני אחזור לי לעבוד :)

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

תודה רבה לכולם! :-)

 

אני חושב שאני לא אתמודד עם הלימודים למהנדס. בשביל זה צריך לשפר בגרויות בהרבה נקודות וגם לעשות פסיכומטרי ולא רק לעשות אלא להוציא ציון טוב. אני לא יודע אם אוכל ללמוד כל כך הרבה.

בתיכון למשל הקשבתי בשיעורים, כתבתי הכל ודי התעניינתי, אבל הבעיה התחילה כשהייתי חוזר הביתה, פשוט לא יכולתי ללמוד לבד. זה שיעמם אותי נורא וכמעט את כל הבגרויות עשיתי מהזיכרון ולא ממש חרשתי על החומר הנלמד. הייתי עושה הכל רק כדי לא ללמוד, סדרתי את השולחן, הכנתי נישנושים ושתייה ללימודים, חידדתי עפרונות. כמו שכבר אמרו, אין לי תחת ללימודים, אבל מצד שני גם אין ברירה. אני רואה חברים שלי מוצאים ציונים לא ממש טובים בפסיכומטרי אפילו בפעם השניה והשלישית ואלה עוד החברים שלמדו בתיכון יותר טוב ממני והיו די חרשנים.

 

אם הנדסאי מכונות (רכב) הוא לא מקצוע נפוץ ונדרש בארץ, אז אולי יש לכם משהו אחר להציע לי? עדיף שיהיה בתחום הרכב, אבל בלי יותר מדי שחייה בגריז ולימודים בלי יותר מדי דרישות בומבסטיות.

 

דימה

פורסם
אם כבר בשרשור על הנדסאי רכב אנו עוסקים,

זה יהיה נחמד אם כל מי שלומד את המקצוע כאן בפורום יתפקד.

זה יכול להיות מעניין להעביר ולשתף מידע, גם לתת עצה או עזרה כשצריך.

 

אני אהיה ראשון-

הנדסאי רכב, שנה ב' , מכללת עמל באשדוד.

 

שי.

שי תוכל לפרט יותר על משך הלימודים בעמל,ורמת הלימודים?

בעתיד אני רוצה ללמוד את המקצוע ואם הרמה וכל הפרמטרים הם שווים אני לא סיבה לנסוע כל כך רחוק מאשקלון.

פורסם

נכון שלמיטב ידיעתי אין תואר פורמלי של מהנדס רכב בארץ, אבל בהחלט ניתן להתמחות בנושאים אוטומוטיביים, במסגרת הנדסת מכונות.

אני סיימתי בזמנו לימודי הנדסת מכונות בטכניון שבחיפה בהנדסת מכונות.

התמחיתי בנושאים הקשורים בהנדסת רכב, והתחומים השונים הם הרבה יותר מאשר תיאורטיים בלבד.

והנה דוגמאות והסברים אחדים:

ניתן ללמוד הידראוליקה כאחד מנושאי ההתמחות השונים. אישית, פרויקט הגמר היה תכנון הגה כוח הידראולי למכונית (הגה סרוו) - פיג'ו 504 במקרה שלי.

היה נושא של מערכות רכב ופרוייקט הגמר בו (חייבים היו 2 פרויקטי גמר) היה תכנון מלא של משאבת דלק (מכנית, בעלת דיאפרגמה) למנוע בנזין, כולל חישובי חוזק, בחירת חומרים וטיפולים תרמיים וכדומה.

נלמד נושא של טריבולוגיה - תורת הבלאי. ספציפית נלמדו נושאים של בלאי במערכת הרינג-צילינדר, בלאי במיסוב הידרו-דינמי (מיסבי החלקה ועוד נושאים כמו מנגנון הבלאי במנוע קר (תקיפה כימית), מנגנוני שימון וכדומה.

נלמד נושא של דינמיקת הרכב, כולל חישובים, תהליכי ייצוב, חישובי גרר, טכנולוגית צמיגים ונושאים קרובים.

היה קורס על חלקי מערכות ברכב, מבנה, עקרונות פעולה, דוגמאות חישוביות וכדומה.

התקיים קורס בסיסי על מנועי ותהליכי שריפה.

היתה מעבדה הנדסית ובה בין השאר בוצעו מדידות של מספר אוקטן לדלק (בעזרת מנוע ריקרדו מעבדתי).

במישור התיאורטי נלמד קורס של מיסוב הידרו דינמי כולל חישובים, יכולת נשיאה של מיסב, חישובי מירווחים, יציבות של טריז השמן ע"פ יחסי רוחב לקוטר וכדומה.

 

אין כלל ספק שיש הבדל עצום בין לימודי הנדסה כמהנדס ובין לימודי הנדסאי. מי שמגיע עם ידע מוקדם בנושאי רכב יכול להפיק הרבה מאד גם מקורסים תיאורטיים, כי תופעות המוכרות מחיי יום יום מוסברות פתאום ויש סגירה של מעגל.

 

נכון שפרופסור ערן שר מבאר שבע הוא דמות מוכרת בנושא מנועי שריפה, פיתוח שיטות למדידת תופעות בלאי במנוע בעזרת אנליזת רעידות וכדומה, אבל פרופסור עציון מהטכניון הוא אבי שיטה של ניקוב מבוקר של פני שטח במיסבים כדי לשפר את בניית שכבת הגבול של השמן בהם כדי לשפר את יכולת החיוץ ונשיאת העומס שלהם.

 

כמובן שכל אחד צריך להכיר את עצמו ואת יכולתו, אבל אם מישהו מסוגל, חבל לא לממש את הפוטנציאל האישי.

יוסי

פורסם
שי תוכל לפרט יותר על משך הלימודים בעמל,ורמת הלימודים?

בעתיד אני רוצה ללמוד את המקצוע ואם הרמה וכל הפרמטרים הם שווים אני לא סיבה לנסוע כל כך רחוק מאשקלון.

בבקשה,

 

לימודי ערב, 3 פעמים בשבוע בימי ראשון שלישי וחמישי בין השעות 18.00 ל21.00, יום שישי משעה 08.00 ועד 12.00.

 

בכללי, אני מאוד מרוצה מהרמה של המרצים והרמה גבוהה למדי.

אצלי בכיתה (17 איש) באים אנשים ממבשרת ציון ומהמושבים בסביבה (ישובי עשרת, אמונים..) וכן, יש גם אחד שמגיע מאשקלון ומקרית מלאכי...

 

אם תרצה יותר פרטים, אני אשמח אם תפנה אליי בפרטי,

 

שי.

פורד פיאסטה 83':arrow:

פורסם

YOSI05

 

מעניין אותי מאוד מה שסיפרת, רק דבר אחד לי אליך במה אתה עובד היום?

 

אני כרגע בשנה השניה ורק נפתח למקצועות האלו לאחר שעברתי כבר את ההרוב הזוועתי בשנה הראשונה.

 

אני מאוד נהנה מחוזק ומתרמו דינמיקה ועוד הרבה דברים לפניי...

 

ובכל זאת אני שוקל לבחור בבקרה כי פשוט יש בזה יותר עבודה....

 

לדימה...

 

תשמע אני הייתי כמוך (טוב אולי טיפה יותר גבוהה) מתמטיקה 4 יח' 60 ואנגלית די בסדר..

 

עם ליביו שיפרתי מתמטיקה ביחד :-P ותבין שאחרי הצבא פתאום שאתה רוצה משהו אתה גם עושה הכל בשביל להשיג אותו.

 

בב"ש מתעסקים המון, וכרגע אפילו מפתחים רכב מרוץ לפורמולה FSAE, בתור פרוייקט שנה ד'.

 

וזה כולל בניית הרכב מ -0.

 

מעניין לדעת מה השכר שמקבלים הנדסאי רכב..

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

הנדסאי מכונות רכב / הנדסאי מערכות רכב איננו תואר אקדמאי.

 

זה תעודת מקצוע הנדסאי

היתרונות - לא צריך לעבור קורסים להיות מוסכניק

צריך לבצע מבחן בודד ומקבלים תעודת מנהל מוסך

אין בארץ מהנדס רכב/מכונות רכב/מערכות רכב

רק בחו"ל

מהנדס זה תואר ראשון.

לימודי הנדסאי ניתן ללמוד בעתיד

רופין

תל חי

הדרישות

מתמטיקה ואנגלית 3 יחידות מינימום

לשון וחיבור עובר.

הלימודים הם שנתיים, למעט בעתיד שם אפשר 3 שנים בערב.

לדעתי הרמה בעתיד (אני יודע, למדתי שם) לפחות בתקופה שלי, הייתה נמוכה מאשר ברופין (רופין מתפעלת את המגמה עוד משנת 69 אם זכור לי נכון).

בעתיד אין מעונות

ברופין ותל חי יש

מה תעשה עם התעודה? תנהל מוסך

תפתח עסק

בקיצור, מוסכניק עם תעודת "תואר"

אה, וזה נותן נקודות בהוצאת תואר אקדמאי.

תהנה.


×
×
  • תוכן חדש...