Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך עושים לבד עבודה של שניים ? או: מי אמר שאילתורים זה רע ?


חיים_k
שימו לב! השרשור הזה בן 7861 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פרק נוסף בסדרתנו "ראש בריא במיטה חולה".

 

לפני שבוע ומשהו החלפתי את משאבת הקלאץ' העליונה באלפא. למה ? הקלאץ' התחיל להתנהג בצורה מוזרה - פעם מפריד, פעם לא, פעם חצי מהלך.

הדיאגנוזה הראתה בעייה בהידראוליקה, שזה אומר לפחות אחת משתי המשאבות.

הימרתי על העליונה כי אותה הרבה יותר קל להחליף. מה שנקראה Wishfull thinking.

 

מצאתי משאבה (!), קניתי, פרקתי, הרכבתי, קיללתי את האיטלקי שהחליט לכניס ברגי אלן במקום כזה שצריך ידיים של נערת גומי כדי להגיע אליהם (טיפ קטן - לא להשתמש בספריי קרבורטורים עם ידיים פצועות - שורף...)

 

ואז הגיע רגע האמת ו... כמובן שאין קלאץ'. צריך לנקז אויר.

 

כל מי שעשה את זה פעם יודע שצריך שני אנשים כדי לנקז אויר. האחד מפמפם והשני פותח וסוגר את בורג הניקוז.

 

לאחר שכבר שבוע אני מתכנן להביא מישהו שיעזור לי, היום התעצבנתי והלכתי לעשות את זה לבד (ככה אני מבזבז יום חופש שלקחתי ללימודים, עאלק).

 

אז איך עושים את זה לבד לעזאזל ? או ! נמצא הפתרון. קוראים לו לבנה. גם אבן או בלוק יתאימו. מפמפמים את הדוושה, שמים את הלבנה שתחזיק אותה לחוצה ואז רצים לצד השני לסגור את בורג הניקוז. נשמע קצת מטורף ? אכן קצת מטורף, אבל עובד !

 

זה לקח איזה שעה עבודה וכמה עשרות לחיצות על הדוושה, אבל בסוף האויר נוקז והקלאץ' עובד.

 

בדיעבד יכול להיות שההחלפה היתה בכלל מיותרת. אולי הייתי צריך פשוט להחליף קודם את הנוזל ההדראולי שהיה כבר במצב של בוץ שחור ומגעיל.

 

הקיצר יש קלאץ, ולאחר שניקיתי ממנה את קורי העכביש (האמיתיים לחלוטין) האלפא חזרה להטיל מורא בכבישים. אם הכל יהיה בסדר, היא גם תבקר בנחשונים בים חמישי.

 

מי שאי פעם יצטרך לעשות דבר כזה לבד - זה אפשרי.

 

 

האלפא עדיין למכירה דרך אגב. עם כל הכיף (באמת כיף) שיש בהתעסקויות כאלה, הפרוייקט גדול עלי. אלפא GTV2000 מודל 78 למי ששכח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העיקר שבסוף העסק עובד כמו שצריך ושוב - כל הכבוד על המוטיבציה לעבוד לבד בעבודה של שניים. (זה שהצלחת זה לא מפתיע )

 

גיא, מוריד את הכובע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחו"ל כבר ממזמן מצאו לזמן פתרון...לשם כך הם המציאו ערכה שנקראת "BLEEDING KIT".

 

מדובר בשסתום חד כיווני שמתחבר על פיטמת הניקוז בקאליפר/כל משאבה הידראולית אחרת (קלאץ' למשל) ובקלי קלות את מזרים נוזל חדש בצנרת - ללא אויר.

 

ב 2079 בישראל.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחו"ל כבר ממזמן מצאו לזמן פתרון...לשם כך הם המציאו ערכה שנקראת "BLEEDING KIT".

 

מדובר בשסתום חד כיווני שמתחבר על פיטמת הניקוז בקאליפר/כל משאבה הידראולית אחרת (קלאץ' למשל) ובקלי קלות את מזרים נוזל חדש בצנרת - ללא אויר.

 

ב 2079 בישראל.

 

איציק

 

צינורית שקופה כזאת שנמצאת בכל אקווריום תעשה את העבודה.

את הצינורית מחברים לפטמת הניקוז בקאליפר ומפמפמים

בועות האוויר עולות מעלה והנוזל ההידראולי לא נשפך ומתבזבז.

 

כך אני מנקז אוויר ממערכת הבלימה באופנוע וברכב.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צינורית שקופה כזאת שנמצאת בכל אקווריום תעשה את העבודה.

את הצינורית מחברים לפטמת הניקוז בקאליפר ומפמפמים

בועות האוויר עולות מעלה והנוזל ההידראולי לא נשפך ומתבזבז.

 

כך אני מנקז אוויר ממערכת הבלימה באופנוע וברכב.

 

בלי שסתום חד כיווני ? ככה סתם ? :shock:

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחו"ל כבר ממזמן מצאו לזמן פתרון...לשם כך הם המציאו ערכה שנקראת "BLEEDING KIT".

 

מדובר בשסתום חד כיווני שמתחבר על פיטמת הניקוז בקאליפר/כל משאבה הידראולית אחרת (קלאץ' למשל) ובקלי קלות את מזרים נוזל חדש בצנרת - ללא אויר.

 

ב 2079 בישראל.

 

איציק

 

צינורית שקופה כזאת שנמצאת בכל אקווריום תעשה את העבודה.

את הצינורית מחברים לפטמת הניקוז בקאליפר ומפמפמים

בועות האוויר עולות מעלה והנוזל ההידראולי לא נשפך ומתבזבז.

 

כך אני מנקז אוויר ממערכת הבלימה באופנוע וברכב.

 

הנה עוד טריק של חבר פורום למה לא ליישם אותו? למה לא לפתוח פורום טריקים שכאלה שיכולים לעזור לכולם ולחסוך על כל מיני מתקנים שעודים בסופו של דבר ים של כסף?

tAoS FoReVeR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר גם בלי שסתום חד כיווני

כבר שנים ע"ג שנים שמנקזים בדרך זו אוויר ממערכות בלימה באופנועים וגם במכוניות

בדרך זו הבועות אוויר עולות מעלה והנוזל נשאר למטה בצינורית ולא נשפך לאיזור הקליפר

 

איך אתה חושב מבצעים ניקוז אוויר במוסכים ?

שם גם בד"כ לא משתמשים אפילו בצינורית..

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פה יש תמונה והסבר לתהליך

http://www.rx7turboturbo.com/robrobinette/bleed_brakes.htm

 

כמו כן שים לב לניפלים שם שמחליפים את הניפלים המקוריים ומאפשרים ניקוז אוויר מהיר

באמצעות שסתום אל חוזר

 

אפשר לקנות אותם כאן

http://www.speedbleeder.com/

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי שסתום חד כיווני ???

תוכל לפרט (?) כי מה שאתה אומר בכלל לא מובן...

 

כמו כן שים לב לניפלים שם שמחליפים את הניפלים המקוריים ומאפשרים ניקוז אוויר מהיר

באמצעות שסתום אל חוזר

אפשר לקנות אותם כאן

על הערכות האלו בדיוק דיברתי.

 

איך אתה חושב מבצעים ניקוז אוויר במוסכים ?

שם גם בד"כ לא משתמשים אפילו בצינורית..

ממה שאני ראיתי, בכולם נעזרים לכמה דקות בעובד נוסף שמפמפם.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השימוש בצינורית לניקוז אוויר לא פוטר את הצורך באדם נוסף שיפמפם

אלא אם מדובר באופנוע ואז מספיק אדם אחד לביצוע הפעולה.

 

השימוש בצינורית לניקוז אוויר נוח יותר ושומר על סביבת עבודה נקיה.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השימוש בצינורית לניקוז אוויר לא פוטר את הצורך באדם נוסף שיפמפם

אלא אם מדובר באופנוע ואז מספיק אדם אחד לביצוע הפעולה.

 

השימוש בצינורית לניקוז אוויר נוח יותר ושומר על סביבת עבודה נקיה.

 

מעבר למה שצוין לעיל - הצינורית מונעת מגע אפשרי של נוזל הבלמים ברפידות, דבר המצריך החלפתם.

motorica.net

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השימוש בצינורית לניקוז אוויר לא פוטר את הצורך באדם נוסף שיפמפם

אלא אם מדובר באופנוע ואז מספיק אדם אחד לביצוע הפעולה.

אההההההה, אז תגיד... כבר חשבתי שהתכוונת לכך שהצינורית פותרת לך את הצורך באדם נוסף (במכונית)....

 

השימוש בצינורית לניקוז אוויר נוח יותר ושומר על סביבת עבודה נקיה.

 

אכן, גם אני בעבר נהגתי לנקז את הנוזל לתוך בקבוק אחר אך חדלתי מלעשות כך.

מאחר והנוזל אינו מבוסס נפט אני מקפיד לנקות את שטח העבודה בגמר הפעילות באמצעות מים - כך הנוזל פשוט נעלם ולא נשאר ליכלוך או שומן על הריצפה או על איזור הקאליפר.

 

מאידך, היכן אתה שם/משליך את הנוזל בסיום העבודה ? :shock:

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר למה שצוין לעיל - הצינורית מונעת מגע אפשרי של נוזל הבלמים ברפידות, דבר המצריך החלפתם.

מההההההההההההההההההה ? זה לא נכון בעליל :!:

הנוזל הזה מתפוגג כמו כלום עם מגע זרם מים...על מה אתה מדבר :?::?::?:

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7861 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...