Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אגזוז "לחץ"? או גזוז בלי מחץ! ד"א ישנו אגזוז לחץ.


R5T
שימו לב! השרשור הזה בן 1869 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

וואלאק אתה!!!

 

בקיצור...kd2 לא בטוח שאתה יודע,ובקישור שפרסמת לא מופיע המשתיק "החשמלי",מכיוון שזה לא חלק אינטגרלי.

ד"א אם בשבילך לתת דוגמה! כדי להסביר איך מכלול עובד,זה אומר לערבב חלב ובשר,אז יהיה לך קשה ללמוד בעתיד.

 

עכשיו,נחזור לעיקר, לטובת קוראי הפורום שמתעניינים באופן פעולת המכלולים ברכב,והשפעתם על השיפורים.

 

 

לגבי המשתיק "החשמלי",נקרא גם:מצערת/פרפר אגזוז. לא הזכרתי אותו מכיוון שהוא בעיתי,לא פופולרי,לא מבוקש,במיוחד כאן,ומורכב בהפעלתו. אך בוא אני יסביר גם לך,(kd2)ובכיף.



זהו בעצם מכלול בצורת "פרפר" בדיוק כמו מצערת,אשר ממוקם בתוך אחד מצינורות המפלט.בדר"כ ב-1/3 הראשון או השני.

מופעל בכמה דרכים,בניהם מכאנית על ידיי כבל-כמו מצערת,חשמלית באמצעות סולונויד או מנגנון מנוע צעדים כמו סרבו.

הפעלתו יכולה להתבצע בכמה דרכים,במקביל למצערת המנוע,הפעלה ממוחשבת על ידיי מחשב ניהול-המנוע או באמצעות

הפעלתו הידנית בדר"כ מתוך הרכב.

אופן פעולתו מתבטא בחסימת המעבר,לגזים בצינור,בצורה חלקית,הכוונה:שלא קיים מצב של חסימה מלאה כמו במצערת

שיכולה להתבטא בחניקת המנוע,וכיבויו. במצב פתיחתו המלאה,ההפרעה לזרימת הגזים,מינימאלית.

תפקידיו הם:להפוך מפלט עם זרימה חופשית לכל אורכו,למפלט עם זרימה חצי חופשית.(לחנוק מעט את המנוע)

למה זה נועד? לשנות את זרימת הגזים היוצאים מתעלת שסתום הפליטה,ואת יחס כוח האנרציה שלהם.

על ידיי כך אפשר גם לשנות את עקומת המומנט.למשל,במנוע טורבו לגרום ליותר זמינות בסל"ד בינוני/נמוך

ולמנוע אטמו' לייצר יותר מומנט מדומה,בסל"ד נמוך/בינוני.

וכמובן שתופעת הלוואי הנלוות היא השתקה חלקית,של רעש מערכת הפליטה.

 

 

:wave2: R5T

אדרנלין-מאוקטן בשביל זה אנחנו כאן!.ספורט-מוטורי? אותו תירוץ מונוטוני חוק זה חוק! וספורט זה ספורט,וזה רק ספורט.:x רוצים שיפור? רוצים שיפור? תוציאו מהבאגז' את הבוקסות של ההופעה!:screwy:"תעזבו" תמדינה הישראלים ברמה הכנסת דפוקה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 115
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

R5T שלום רב!

קראתי בעיון רב, אם כי לומר את האמת ברפרוף, את מאמריך על מערכת פליטה,ואני חייב לפרגן לך ולשבח אותך בזכות

רמת הידע שאתה מפגין, וגם אם טעית פה ושם( ואני לא טוען שטעית...)מותר לכל אחד לטעות, אנחנו כולם בשר ודם.

לגבי הוויכוחים המלוליים שיש לך עם KD2, הריני להזהיר אותך שהוא קליבר לא קטן, אם כי אתה לא נופל ממנו.

לדעתי אתה נכס לפורום שפורים, ול"קארס פורום", בכלל, ולכן אני הראשון , שאמליץ בפני מנהל הפורום לדאוג לשים את מאמריך ב"דביק", למען יראו וילמדו הבאים בתור , לשאלות שחוזרות על עצמם כל הזמן, בנוגע לדוד לחץ, ודודי פליטה.

אשמח מאד אם תמשיך לתרום לפורום מרמת הידע שלך, בכל תחום מוטורי.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיימתי לקרוא עכשיו

מחזק את ידך ,כתוב מעניין ,מאמר מקיף ,בנושא כל עלום," מדריך שיפורי המנוע" להדיוט המצוי אשר הפרוטה אינה מצויה בכיסו

הייתי מעוניין בהתייחסות לEGT מיקומים וטמפ

:mm_yeah:

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

לצביקה! תודה רבה לך על הערכתך והסכמתך.

ליגאלג'ט! תודה רבה גם כן, על דבריך השנונים.

 

בנוסף, חשוב לי להודות לכולם על, הערותייכם, שאלותייכם ותגובותייכם המלבבות.

אני גם אשתדל להתייחס בעתיד הקרוב, לכל הדברים שיגאלג'ט ציין בהקשר המיועד

וגם כמובן, לנושאים אחרים הקשורים לפורום זה.

 

ד"א במידה וטעיתי, או הצגתי את דברי באופן חלקי (כולנו בני-אדם), כחבר בפורום, אשמח אם כל אחד

מכם יאיר את טעותי, ויעשיר אותנו בידע שלו, על מנת שכולנו נחכים.

 

:wave2: R5T

אדרנלין-מאוקטן בשביל זה אנחנו כאן!.ספורט-מוטורי? אותו תירוץ מונוטוני חוק זה חוק! וספורט זה ספורט,וזה רק ספורט.:x רוצים שיפור? רוצים שיפור? תוציאו מהבאגז' את הבוקסות של ההופעה!:screwy:"תעזבו" תמדינה הישראלים ברמה הכנסת דפוקה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

: חפיפת שסתומים. ומה קורה עכשיו? אמרנו שהגזים יוצאים דרך תעלת שסתום הפליטה,מה פתאום היניקה פתוח?

אמרנו כשהבוכנה יורדת,היניקה נפתח והתערובת נכנסת.:loco: נכון,אבל זה היוה היה בתחילת מהלך יניקה,ואנחנו עכשיו ב...

סוף מהלך פליטה,ומה שקורה זה דבר לא פשוט שמשפיע על כל סיפור האגזוז!(לא,לא,שכחתי)

בזמן שהגזים יצאו מתעלת הפליטה ועדיין יוצאים,הם צברו כוח שנקרא: חוק-שימור האנרציה שאומר

("שכל דבר שואף להשאר במצב שבו הוא נמצא",בקיצור) כמו רכב בנסיעה שלא יכול לעצור באופן מיידי ובשנייה אחת!

אז גם הגזים לא,והם גורמים לתת-לחץ בחלל הצלינדר "ומושכים" איתם את התערובת עד ששסתום הפליטה נסגר.

 

:wave2:R5T

 

יש עוד כוחות שמשפיעות על התנוע של הגזים.

גלי קול. או יותר נכון, תנועת גלי קול בגז.

הם אמורים לצאת בטקט עם שסתום פליטה כך שלא יקרה מצב שהם ינועו לכיוון של הצילינדר.

בגלל זה יש חשיבות לאורך הצינורות, וקוטרם.

Omnia mea mecum porto

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יא אללה... איך ממאמר מפואר של R5T יצא סלט תותים מגעיל כזה?

 

במקום לפרגן כאן יש קטילות שלא יביישו את אוסאמה בן-לאדן ושות'...

 

ישר כח על המאמר המשובח הזה, והגם שאני לא מתעניין באגזוזנות יתר על המידה,

נראה כי הושקעה כאן עבודת חקר מקיפה בתוספת נסיון בתחום.

 

תתחילו לפרגן כי לדעתי מקלחות צוננות כאלה של תגובות יסרסו כל רצון להעלות כאן מאמר ראוי כדוגמת זה.

מטרת הפורום (לדעתי, ותקנו אותי המנהלים אם אני טועה) היא לאחד קהילה של חובבי רכב ומוטוריקה ולא ליצור "יריבויות" של מי-יותר-מבין-ממי

 

נ.ב

אשמח אם תפרט יותר על סוגי הממיר (חד\דו\תלת שלבי) ועל אופן הפעולה שלהם (כמו, למה צריך טמפ' של 800 מעלות וכו...)

(O2+ NO+ Satamin 3711 => H20+ CO2+ N2 לא אומר לי כלום...:wink:)

מחפש ווספה לחלקים\חלקים לווספה לטובת פרוייקט.

כשאין סוס, גם חמור טוב. (רק שלא יהייה פרד)

לא בשביל כולנו הנשימה הבאה מובנת מאליה- לחץ לפרטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש עוד כוחות שמשפיעות על התנוע של הגזים.

גלי קול. או יותר נכון, תנועת גלי קול בגז.

הם אמורים לצאת בטקט עם שסתום פליטה כך שלא יקרה מצב שהם ינועו לכיוון של הצילינדר.

בגלל זה יש חשיבות לאורך הצינורות, וקוטרם.

שלום לך,

קצת היה לי קשה להבין למה התכוונת, מחוסר נימוק/הסבר מפורט ומובן.

אך תודה רבה בכל זאת על הערתך, ואני מקוה שתוכל להסביר שוב, ובאופן יותר מובן.

 

אך אני חושב, אם הבנתי קצת ממה שרשמת, שהכוונה שלך נכללת, בחוק-האנרציה, בעקיפין, אמנם.

 

כעיקרון, ההסבר שלי על מכלולים מסוימים, אמור להיות מופשט, בסיסי, ומובן לכל אחד

לא ניתן כאן בפורום השיפורים, להרחיב על משמעותו של כל חלק מהבחינה הפיזיקלית, והשפעתו על כל מכלול

ותגובת חוקיו, שמשתנים בהתאם. (אין לזה סוף, פשוט)

 

המטרה היא לתת הסבר עד גבול הבנת המכלול והחלק, ביחס-ישיר לקשר שלהם לשיפור כזה או אחר

ואיך זה משפיע על הביצועים.

אבל תודה בכל זאת.

 

יא אללה... איך ממאמר מפואר של R5T יצא סלט תותים מגעיל כזה?

במקום לפרגן כאן יש קטילות שלא יביישו את אוסאמה בן-לאדן ושות'...

נ.ב

אשמח אם תפרט יותר על סוגי הממיר (חד\דו\תלת שלבי) ועל אופן הפעולה שלהם (כמו, למה צריך טמפ' של 800 מעלות וכו...)

(O2+ NO+ Satamin 3711 => H20+ CO2+ N2 לא אומר לי כלום...:wink:)

 

שלום גם לך, ותודה רבה על הערכתך הנכונה, לגבי הפורום.

אני מקוה שהקוראים יקראו, ישכילו, ויבינו לפחות על אותו המשקל שלך.

ד"א, כבר כתבתי אך חשוב להזכיר שוב, כי אין בעיה עם הערות/תוספות בונות וענייניות.

 

לגבי הסבר מעמיק יותר ונוקב, על מכלולים הקשורים לנושא זה ולאחרים, תוספת ההסבר בהקשר המאמר הזה, שתפקידו

לתת מושג בסיסי/ופרוט, על אופן פעולתו המורכבת של המפלט והקשר הישיר שלו להשפעת הביצועים, לטוב ולרע=שיפורים

יהיה קשר עקיף לדעתי, מבלבל, ומעמיס מדי. (הסבר טכני מפורט ונוקב, קשור יותר,לפי דעתי, לפורום הטכני-אחזקה וטיפולים)

 

אך כמובן אתייחס בעתיד הקרוב, בלי נדר, ל-EGT, וטמפרטורות למינייהם, וגם לדברים אחרים. למשל:

הקשר שבין יחס אויר-דלק, לבין טמפרטורת גזיי הפליטה, במצבים שונים כגון, מומנט-הספק מלא בגדישה, ובאטמוספרי.

בהקשר המיועד להם, והשפעת המכלולים/חלקים, הנגזרת על אופן השיפור.

 

שוב תודה לכולם.

 

:wave2:R5T

אדרנלין-מאוקטן בשביל זה אנחנו כאן!.ספורט-מוטורי? אותו תירוץ מונוטוני חוק זה חוק! וספורט זה ספורט,וזה רק ספורט.:x רוצים שיפור? רוצים שיפור? תוציאו מהבאגז' את הבוקסות של ההופעה!:screwy:"תעזבו" תמדינה הישראלים ברמה הכנסת דפוקה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

 

התכוונתי ל: "ציטוט"

1. מבנה - קוטר הצינור וקוטר הדוד ואורכו - כל אלו משפיעים על הפליטה יעילה שזה אומר מהירות ונפח הגזים הנפלטים ביחס לזמן .

2. חומר - המתכת ממנו עשויה הצנרת, חומר ציפוי - משפיעים על קליטת החום מהגזים וכתוצאה מכך משפיעים על מהירות גלי הגזים והקול הנפלטים .

3. תזמון שסתומים - כתוצאה משינוי במערכת הפליטה יתכן וידרש כיוון שסתומים מחדש.

 

הגזים נפלטים לא בתנוע קבוע, אלה בגלים. בתוך הגלים האלו יש גם גלי קול.

כל שינוי, יכול לשנות את הרצף שלהם, ולגרות לאותם גלים לנוע לכיוון הצילינדר.

וכך יגרום להם להתנגד לכוח ההנרצייה.

Omnia mea mecum porto

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

R5T-סחטיין על ההשקעה ועל הרמה. כל הכבוד!

KD2 - נשמע שעבר איזה חתול שחור בינך ובין R5T. תפתרו את זה, לא תפתרו את זה, מעניין את הסבתא שלי רק תשמור על זה מחוץ לפורום!

 

בקשר לשטות שעכשיו כבודו החליט לכתוב בפורום:

כדי להרוויח יותר ביצועים צריך לוותר על השקט או להיות מוכנים להשקיע בטיפול תקופתי( או החלפה )

אין מתנות חינם.

.

 

 

חזרתי שלשום מחול, עשיתי שם כמה ק"מ בודדים ב M6. לא ממש זכור לי שהיא רועשת על כל אורוות הסוסים המצומצמת שלה!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אה, אבל מצד שני עברה לידי איזה BRABUS בגרמניה ונהיה לי צלצולים באוזניים - למרות שהמרסדס עליה היא מבוססת כנראה יותר שקטה מפריוס בפקק.

 

כשאתה עושה אפטר מרקט - אתה מוותר על השקט.

יש יצרני רכב שמורידים הספק בשביל שקט.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק אענה לכבוד המנהל -

הצצת מתחת לM6?

המשתיק שלה זה מפעל בפני עצמו , החלק השני של הציטוט משלים את הראשון - אין מתנות חינם.

רוצה להתקשר לקמור ולשאול כמה עולה להחליף משתיק מקורי לM6?

 

קפיש?

אתה תמיד תצטרך להתפשר , ככל שהטכנולוגיה עולה ההפרש הולך וקטן.

חוץ מזה , מאיפה לך לדעת שאחרי 100,000 ק"מ היא תשאר כזאת שקטה?

 

אני לא הולך לענות למי שכותב בפונטים גדולים והרבה סימני קריאה, GODFLASH הציג פה נקודה מעניינת , אבל עדיין לא הגעתם לעיקר , לסיבה שעומדת מאחורי רוב הצורות המוזרות שתמצאו כשתפתחו משתיק כזה.

ומה הדבר הבא בתחום...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

4.דוד תהודה-רכיב אשר עושה שימוש באפקט הרזוננס שאומר: תדר מסוים שחוזר על עצמו(לא חייב להיות קבוע)היוצר תגובה

כלשהי.במקרה הזה התדר נע הלוך-חזור ומשתמש באויר/תערובת הגזים כתגובה.תפקידו לשמש כמעין "שומר" על תערובת

הדלק/אויר בצלינדר המנוע שלא "תברח" לסעפת הפליטה ומשם למפלט.הוא עושה זאת על ידיי הרבה שינויים של יחס קוטר

ויחס נפח ובניהם,בתוכו.

5.דוד עמעם מחיצות-תפקידו לעמעם ולהשתיק את רעש הפליטה הנוצר עקב פיצוץ התערובת בצלינדר המנוע,ולאגור שאריות

חלקיקי פיח עקב שריפה(בצלינדר)לא אופטימלית.עמעום הרעש נעשה באמצעות העברת הגזים מ"חדר" ל"חדר" דרך מספר

(לפעמים לא קטן)מחיצות עם פתחים וגם רשתות ועל ידיי כך "מעייפת" את מהירות הגזים ותדרם,תופעת הלוואי היא השתקה ועמעום.בקשר לפיח הוא "מתעייף" יותר(מסה)ונשאר שם. (חונק,ולא לביצועים)

 

COPY & PASTE לויקיפדיה..

 

R5T, אתה בטח יודע איך פועל משתיק קול בנשק ושהוא מקביל פחות או יותר לזה שברכב, אותן מחיצות שדיברת עליהן (baffles) קיימות גם שם ותפקידן באמת להקטין את ה'חדות' של גלי ההלם (אמפליטודה) ע"י 'שבירת' גל ההלם שבא מיד לאחר הקליע (ע"י איבודי זרימה, איבודי תנע לדפנות, התאבכות הורסת ועוד).

יצא לי ללמוד קצת את הנושא בגלל שהייתי אמור לתכנן משתיק בתור פרוייקט סיום, ואני יכול להגיד לך שבסופו של דבר מה שחשוב כמעט בלעדית בתכנונם זה הנפח, אין שום דרך לעקוף את זה. מהבחינה הזו, אם תשים חבית עם מחיצות על הגג תוכל להשתיק גם מנוע של ספיטפייר.

מצד שני במנוע יש לך מצב קצת שונה בו אתה יכול להשתמש בגל התפשטות ('שלילי') שנבע מפליטת הגל הקודם כדי להקטין את העצמה של גל דחיסה (התאבכות הורסת), אני חושב שיש הדגמה של זה ב HSW, אבל זה טוב רק לסל"ד מסויים (אולי ליותר מנקודה אחת).

תקנו אותי אם אני תועה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

 

אין בתגובתי זו, כוונת יחוס כלשהי, לגנון החדש המתהווה לנגד עיננו.

 

 

לגבי רועש, או לא רועש, כבר כתבתי במאמרי, אך אולי באופן לא מספיק מובן. הבהרה קטנה:

 

מערכת-פליטה מקורית של רכב מסוים, בנויה בעזרת המון רכיבים/תכנונים, לייעודו.

למשל, בראש מעלותיה, להשתיק את רעש פליטת הגזים מהמנוע, ולספוג לתוכה את זיהום האויר.

כמובן שהפעולות האחרונות, באות לידיי ביטוי באמצעות פגיעה בביצועים, ועלות חלפים יקרה יחסית.

 

המאמר שלי, מדבר ומתכוון, למערכות-פליטה אשר ייעודן הוא שיפור הביצועים, ביחס למערכות המקוריות

ללא יחס ישר לרעש הבוקע מהן. (הכוונה לא לזה: הספק גדל=רעש גדל)

 

אחרי שהבנו את השוני בין מטרות המערכות, ניתן להתייחס להבדל הרעש בינייהם.

כחוק בסיסי וברור כמובן, מערכות לביצועים גבוהים מהמקור, יהיו רועשות יותר, ומזהמות יותר.

אבל... זה לא מחייב אותן, להיות מאוד רועשות ומזהמות !

(כמו רוב המערכות, הזולות, או סתם הורדה והרכבה של דוד אחר)

 

בקיצור, כמו שכבר כתבתי:

R5T כתב:

הבטחתי ולכן אקיים,רכב טורבו עם 500כ"ס ושקט :mm_wink:

 

1/3 ראשון-צינור בקטר יותר גדול מקוטר היציאה של הטורבו(DownPipe)

דוד מס'6 איכותי וגדול בעל זרימה גבוהה.

1/3 שני-צינור באותו קוטר,דוד מס'6 איכותי עם נפח גדול (או שניים בינוניים)

1/3 אחרון-צינור באותו קוטר או יותר, ודוד מס'6 יפה ומנצנץ.

וכל זה ללא שום פגיעה בביצועים.

ומה קיבלנו?רכב טורבו חזק ושקט,אשר מאפשר הקשבה לסוואנד סינפוניית פעולת מנוע שכזה,תוך כדי התרכזות בנהיגה.

אתם יודעים איזה תענוג זה יכול להיות? ותענוג יותר גדול,השוטרים,בוחנים יכולים ללכת ל................ :agrue:

כל האמור מתייחס,לכל רכב טורבו בעל כל הספק,גבוה על חשבון סל"ד בינוני.

ד"א ניתן להחליף את דוד מס'6, ב 1/3 הראשון כמובן, ב דוד מס'3 מתאים.

(ממיר בעל זרימה גבוהה-כדי לצמצם למינימום את הפגיעה בביצועים)

 

ובמילים פשוטות:

אפשר לשפר כל רכב, גם אטמו' וגם טורבו, בעזרת מערכת-פליטה, בלי יותר מידיי רעש.

רק חשוב להשתמש בדודים איכותיים, בעלי נפח גדול(יחסי לכל רכב) כדיי שיהיה להם השתקה אפקטיבית.

* במידה ומשתמשים, בכמה דודי משתיק איכותיים וגדולים יחסית, מקבלים שקט סביר מאוד, גם מבחינת

שוטרים ובוחנים, וללא פגיעה בביצועים של המנוע. מי שצריך להתייחס לתקנות זיהום-אויר מחמירות ברכבו

יכול להרכיב ממיר גדול(ובעל זרימה גבוהה) ומותאם, אשר יעשה את העבודה ללא פגיעה משמעותית בביצועים.

 

 

התייחסות קטנה

Godflash כתב:

התכוונתי ל: "ציטוט"

1. מבנה - קוטר הצינור וקוטר הדוד ואורכו - כל אלו משפיעים על הפליטה יעילה שזה אומר מהירות ונפח הגזים הנפלטים ביחס לזמן .

2. חומר - המתכת ממנו עשויה הצנרת, חומר ציפוי - משפיעים על קליטת החום מהגזים וכתוצאה מכך משפיעים על מהירות גלי הגזים והקול הנפלטים .

3. תזמון שסתומים - כתוצאה משינוי במערכת הפליטה יתכן וידרש כיוון שסתומים מחדש.

 

הגזים נפלטים לא בתנוע קבוע, אלה בגלים. בתוך הגלים האלו יש גם גלי קול.

כל שינוי, יכול לשנות את הרצף שלהם, ולגרות לאותם גלים לנוע לכיוון הצילינדר.

וכך יגרום להם להתנגד לכוח ההנרצייה.

Godflash צודק בחלק מהנאמר

הגזים לא נפלטים כמו זרם קבוע, כמו מיים לדוגמה

אלא בצורת פעימות, אשר תדרם וכמותם משתנה בו זמנית.

ישנם המון גורמים אשר משנים את גרף הפעימות, לכן כתבתי במאמרי:

ואם קראתם,אתם מבינים שאגזוז זה לא דבר פשוט כלל וכלל,ומתחילים להבין למה,כל שינוי שהוא בלי מחשבה לפני,יכול לגרוע או להוסיף.

אם אתם אוהבים להמר בכספכם? סבבה לכם! רוב הסיכויים שתפסידו ואותו "בעל-מקצוע" ירוויח חינם,ואת זה אני ממש לא

אוהב!

וכתבתי גם:

המפלט-מערכת הפליטה בנויה מצינורות מתכת בקטרים שונים ובצורות מורכבות,מתוכננת לפי דרישותיו ויעודו האינדבדואלית של כל דגם ודגם מנוע ורכב.כעיקרון המערכת בנויה מקטעי צינור ובניהם ממוקמים ממירים,דודים ומשתיקים.

 

 

באמצעות נוסחאות פשוטות(ואני לא ד"ר "לפיזיקה גרעינית")של כמות CFM תוך התחשבות בקטרים באורך ומיקום הדודים!

וכמובן בפרטי אותו מנוע(נפח,קדח,מהלך,סל"ד,אטמו',טו' וקמשפטים ועוד).

 

אני מקוה,שכולם כבר מבינים שכדי להפיק את המירב מאותה מערכת פליטה,ולקבל ביצועים ממנה,חשוב באותה המידה

להתאים את שאר מכלולי המנוע! רק מערכת מתוכננת,אמנם מוסיפה,אך לא הרבה כמו התאמת שאר החלקים שהיא

מחוברת אליהם.

אבל גדול: קצת פה וקצת שם. ובסוף זה יהיה מושלם!

 

 

ובינתיים:

 

:wave:R5T

אדרנלין-מאוקטן בשביל זה אנחנו כאן!.ספורט-מוטורי? אותו תירוץ מונוטוני חוק זה חוק! וספורט זה ספורט,וזה רק ספורט.:x רוצים שיפור? רוצים שיפור? תוציאו מהבאגז' את הבוקסות של ההופעה!:screwy:"תעזבו" תמדינה הישראלים ברמה הכנסת דפוקה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי כל זה מוביל למערכות פליטה אונברסליות ,בעלות נפח משתנה ,בעזרת מערכת פרפרים או הזרקת מים ומחשב ,בדומה לשליטה במנועי שתי הפעימות על ידי קידום זמן הפליטה עי שסתום מכני,או לחילופין במנועי ימיים דו פעימתיים ,הזרקת מים בנקודות מוגדרות על פי מפות כח והספק מתוכננות

אני יודע שבמנועי הM3 E36 דגם S 54 כאשר המנוע הושתל בתוך הרודסטר הקטנה ,התקשו המהנדסים להוציא את אותו ההספק , עקב אורכה הקצר של מערכת הפליטה,מדובר אם אני זוכר נכון כ15 כ"ס

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1869 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...