Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הסכנות בריתוך אלומיניום ?


TAHAR
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6560 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אני מעוניין לרתך חור בבלוק מנוע TU (מאלומיניום)

 

כשקניתי אלקטרודות לאלומיניום לא רצו למכור לי בגלל שהם אמרו שאני יהרוס את את מה שאני יעשה וכדי לרתך אלומיניום צריך להיות מקצועי.

 

אני בכל זאת קניתי ואני מעוניין לרתך אבל אני לא מבין למה זה כל כך "מסובך" שהמכור לא רצה למכור לי את האלקטרודות.

ניסיון בריתוך יש לי כי עבדתי במסגריה לכמה חודשים.

 

אבל ניסיון בריתוך אלומיניום אין לי.

 

אם מישהו יכול להסביר לי מה הסכנות בריוך אלומיניום אני אשמח.

 

 

ואין לי מה להפסיד בקשר לריתוך כי יש לי בלוק חלופי שאני מתכוון להחליף אותו ברגע שיהיה לי את הסכום הדרוש.

 

קצת קשה לחסכוך ממשכורת של 708 שקל.

crazy... citroen ZX.

למכירה j-b weld יש לי שלוש חבילות.

פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש סיבה טובה למה המוכר לא רצה למכור לך אלקטרודות לריתוך אלומניום בARC.

יש אופציה כזאת אבל היא ממש ממש לא מומלצת , בשביל זה יש TIG (ארגון).

אל תנסה ללכת ראש בקיר , ריתוך אלומניום הוא הרבה יותר קשה מברזל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש סיבה טובה למה המוכר לא רצה למכור לך אלקטרודות לריתוך אלומניום בARC.

יש אופציה כזאת אבל היא ממש ממש לא מומלצת , בשביל זה יש TIG (ארגון).

אל תנסה ללכת ראש בקיר , ריתוך אלומניום הוא הרבה יותר קשה מברזל.

 

 

את זה הבנתי אבל אפשר לפרט???

crazy... citroen ZX.

למכירה j-b weld יש לי שלוש חבילות.

פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השליטה בחום החלק המעובד קשה יותר באלומניום ( במיוחד בריתוך באלקטרודות ).

אלומניום מתפשט הרבה יותר מברזל ולכן גם מתכווץ הרבה יותר וזה מתכון טוב מאוד לסדקים.

הוא מוליך חום הרבה יותר טוב מברזל שחור/יצקת וכתוצאה מכך קשה לשמור על המקום המרותך חם מספיק.

אולם למרות זאת נקודת ההיתוך שלו נמוכה ( כ650 מעלות) , ואני מניח שאתה רואה פה את הניגודים המעצבנים בין המשפטים למעלה.

תחמוצת אלומניום ניתכת בטמפרטורה מאוד גבוהה ( מעל 2000 מעלות ) וככל שהריתוך חם האלומניום באזור מתחמצן מהר יותר והמקום המותך מתכסה בתחמוצות מוצקות שיכולות להשאר בתוך השטח המרותך ולפגוע בחוזק הריתוך.

בנוסף לכך צבע האלומניום לא משתנה בחימומו וקשה לראות טוב את החלקים המותכים בניגוד לברזל שהופך אדום/כתום/צהוב בהתאם לחום( יש לזה פיתרון פשוט יחסית ).

 

עכשיו אתה מבין למה אל תעשה את זה וקח את הבלוק למישהו עם רתכת TIG והרבה ניסיון בריתוך אלומניום , לא יעלה לך הרבה.

 

 

 

אם יש לך מספיק ניסיון בריתוך אתה כבר צריך להבין שיש כמה שיטות לכל דבר אפשר ככה ואפשר ככה.

זה כמו לרתך פח דק עם אלקטרודות...

אפשרי , אבל למה לעשות את זה כשיש לךOXY/MIG/TIG?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השליטה בחום החלק המעובד קשה יותר באלומניום ( במיוחד בריתוך באלקטרודות ).

אלומניום מתפשט הרבה יותר מברזל ולכן גם מתכווץ הרבה יותר וזה מתכון טוב מאוד לסדקים.

הוא מוליך חום הרבה יותר טוב מברזל שחור/יצקת וכתוצאה מכך קשה לשמור על המקום המרותך חם מספיק.

אולם למרות זאת נקודת ההיתוך שלו נמוכה ( כ650 מעלות) , ואני מניח שאתה רואה פה את הניגודים המעצבנים בין המשפטים למעלה.

תחמוצת אלומניום ניתכת בטמפרטורה מאוד גבוהה ( מעל 2000 מעלות ) וככל שהריתוך חם האלומניום באזור מתחמצן מהר יותר והמקום המותך מתכסה בתחמוצות מוצקות שיכולות להשאר בתוך השטח המרותך ולפגוע בחוזק הריתוך.

בנוסף לכך צבע האלומניום לא משתנה בחימומו וקשה לראות טוב את החלקים המותכים בניגוד לברזל שהופך אדום/כתום/צהוב בהתאם לחום( יש לזה פיתרון פשוט יחסית ).

 

עכשיו אתה מבין למה אל תעשה את זה וקח את הבלוק למישהו עם רתכת TIG והרבה ניסיון בריתוך אלומניום , לא יעלה לך הרבה.

 

 

 

אם יש לך מספיק ניסיון בריתוך אתה כבר צריך להבין שיש כמה שיטות לכל דבר אפשר ככה ואפשר ככה.

זה כמו לרתך פח דק עם אלקטרודות...

אפשרי , אבל למה לעשות את זה כשיש לךOXY/MIG/TIG?

 

 

זה לפרק מנוע עכשיו להוציא בלוק וכו'.

אני חושב לפרק את כל הטמבון הקדמי + רדיאטור ככה שתהיה לי גישת עבודה נוחה.

crazy... citroen ZX.

למכירה j-b weld יש לי שלוש חבילות.

פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב ההסבר שנתן לך KD2 יפה מאוד,

אבל אם אתה כלכך מתעקש לנסות תלך תקנה חתיכת אלומניות או איזה קרטר או בלוק שבור ותנסה עליו

קודם כל תוריד את המים מהבלוק למה אם יש קצת לא תוכל לרתך

אחר כך חייב שהמקום שבו אתה מתרך יהיה מבריק מועדף לשייף עם דיסק

לפני שאתה מתחיל לרתך עליך לחמם את האלקטרודה הכוונה לקצר אותה עד שתתחמם עם מגע זריז מדי פעם עם היד עד שלא תוכל לגעת בה .

אני לא יודיע איזה אלקטרודות קנית אבל אפילו אם זה 2.5 מ"מ לא תוכל לרתך עם מכונה קטנה טרנספורמטור

או שגדולה או שמישר זרם לפחות 140 אמפר ואם 3.25 מ"מ אז בכלל פחות מ 160 בעיה

עדיף לרתך עם זרם גבוה בשביל שיצא ריתוך חזק וגם יפה

זרם חזק מדי יגרום לך לעשות חורים ולשפוך את החומר שאתה מרתך

זרם נמוך "פשוט חרבון" בלי כוח ויהיה לך מלא חורים אחרי שתרויד את השלאקה לא פשוט

זה ריתוך הכי קשה באלקטרודות

ושוב אם אתה לא תותח לא תצליח לרתך :wink: בהצלחה שיהייה לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף לדבריו הנכונים של KD2, יצקת אלומיניום היא הרבה יותר בעייתית מאשר פח או פרופיל אלומיניום ולכן רצוי להעזר במקצוען, נקודה נוספת שהבלוק עשוי מסגסוגת אלומיניום ולכן יש להתאים חומר לחם מתאים לסגסוגת.

 

חפש רתך בוגר התעשיה האווירית שיש לו ניסיון בעבודות אלומיניום.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

עזוב שטויות, תדביק עם פלסטלינה אפקוסי ותחסוך כסף למנוע,אין קיצורי דרך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב שטויות, תדביק עם פלסטלינה אפקוסי ותחסוך כסף למנוע,אין קיצורי דרך.

אם זה סדק קטן אפשרי .

יש גם חומר שנקרא וינדרווילד שמיועד לדברים האלה, כדאי לך להתיעץ עם בעל מקצוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב ההסבר שנתן לך KD2 יפה מאוד,

אבל אם אתה כלכך מתעקש לנסות תלך תקנה חתיכת אלומניות או איזה קרטר או בלוק שבור ותנסה עליו

קודם כל תוריד את המים מהבלוק למה אם יש קצת לא תוכל לרתך

אחר כך חייב שהמקום שבו אתה מתרך יהיה מבריק מועדף לשייף עם דיסק

לפני שאתה מתחיל לרתך עליך לחמם את האלקטרודה הכוונה לקצר אותה עד שתתחמם עם מגע זריז מדי פעם עם היד עד שלא תוכל לגעת בה .

אני לא יודיע איזה אלקטרודות קנית אבל אפילו אם זה 2.5 מ"מ לא תוכל לרתך עם מכונה קטנה טרנספורמטור

או שגדולה או שמישר זרם לפחות 140 אמפר ואם 3.25 מ"מ אז בכלל פחות מ 160 בעיה

עדיף לרתך עם זרם גבוה בשביל שיצא ריתוך חזק וגם יפה

זרם חזק מדי יגרום לך לעשות חורים ולשפוך את החומר שאתה מרתך

זרם נמוך "פשוט חרבון" בלי כוח ויהיה לך מלא חורים אחרי שתרויד את השלאקה לא פשוט

זה ריתוך הכי קשה באלקטרודות

ושוב אם אתה לא תותח לא תצליח לרתך בהצלחה שיהייה לך

 

 

 

האלקטרודה שאני קניתי היא 2.5 מ"מ בין 80 ל 120 אמפר.

 

ה"מכונה" שלי היא עד 220 אמפר

 

ניסתי היום לעשות כמה פיקים על סולם מאלומיניום הלך ככה ככה הייתי אומר אבל אני חושב שלא נתתי לה מספיק זרם.

והאלקטרודות מאוד יקרות. לפי משקל. אני יעשה עוד כמה ניסויים מחר על הסולם שלי :-)

אני גם יחפש איזה יציקת אלומיניום חייב להיות לי במחסן.

ונראה איך ילך ובאיזה זרם היא מתפקדת הכי טוב.

בכל מקרה יש לי הרבה מאוד עבודה מחר אני צריך לפרק את כל החלק הקדמי של הרכב.

 

בנוסף לדבריו הנכונים של KD2, יצקת אלומיניום היא הרבה יותר בעייתית מאשר פח או פרופיל אלומיניום ולכן רצוי להעזר במקצוען, נקודה נוספת שהבלוק עשוי מסגסוגת אלומיניום ולכן יש להתאים חומר לחם מתאים לסגסוגת.

 

חפש רתך בוגר התעשיה האווירית שיש לו ניסיון בעבודות אלומיניום.

 

ה"מקצוענים" רוצים מחירים מופרזים שלא נראה לי מצדיקים את העבודה.

בקשר לסגסוגת אין לי מושג אני ינסה עם מה שיש לי.

עזוב שטויות, תדביק עם פלסטלינה אפקוסי ותחסוך כסף למנוע,אין קיצורי דרך.

בקשר לאפוקסי כבר ניסתי את זה, זה לא עומד בלחצים של המנוע וכל שאר התכונות

 

 

וגם הזמנתי כבר j-b weld נקווה שמה שאומרים עליו מצדיק אותו.

 

וגם אין לי מה להפסיד זה או הכל או כלום וגם יש לי איזה בלוק ספר שפירקתי מאיזה 205

 

 

אני יעדכן מחר יצלם תמונות נקווה לטוב.

 

:wink:

crazy... citroen ZX.

למכירה j-b weld יש לי שלוש חבילות.

פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה סדק קטן אפשרי .

יש גם חומר שנקרא וינדרווילד שמיועד לדברים האלה, כדאי לך להתיעץ עם בעל מקצוע.

 

 

וינדרווילד?

 

אפשר קצת יותר פרטים? אני ניסתי כל אפוקסי שקיים ב"שוק"

 

והחור הוא בקוטר של 7 מ"מ בערך

crazy... citroen ZX.

למכירה j-b weld יש לי שלוש חבילות.

פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וינדרווילד?

 

אפשר קצת יותר פרטים? אני ניסתי כל אפוקסי שקיים ב"שוק"

 

והחור הוא בקוטר של 7 מ"מ בערך

 

למה לך להסתבך עם רתוכים ואני כמעט בטוח שהבלוק יהרס בשביל לרתך ריתוך גז צריך להיות ממש מיומן ולדעת כמה לחמם וכו.

פשוט קח את הבלוק לאיזה מישהו מיקצועי כמו אגזוזן\חרט וכדומה תן לו כמה שקלים שיבקש אני לא מאמין יותר מ 100ש"ח בשביל חור כזה קטן וזהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לך להסתבך עם רתוכים ואני כמעט בטוח שהבלוק יהרס בשביל לרתך ריתוך גז צריך להיות ממש מיומן ולדעת כמה לחמם וכו.

פשוט קח את הבלוק לאיזה מישהו מיקצועי כמו אגזוזן\חרט וכדומה תן לו כמה שקלים שיבקש אני לא מאמין יותר מ 100ש"ח בשביל חור כזה קטן וזהו.

 

 

אני מרתך עם אלקטרודה בחור.

 

ולפרק בלוק אני כבר יחךליף בלוק אני מחפש תשובה מהירה עד שיהיה לי זמן להחלפת בלוק.

crazy... citroen ZX.

למכירה j-b weld יש לי שלוש חבילות.

פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני תיקנתי חור בבלוק אם פלסטלינה יעודית לאלומניום(אני מניח מקדם התפשטות זהה ).

לבינתיים מחזיק.

לי יש בריחה קטנה מאוד של קומפרסיה למערכת הקרור לכן,

אני גם נוסע אם מכסה עיבוי קצת פתוח.

כך שייש שיחרור לחץ והעומס על התיקון קטן יותר.

אין לי מצב שנוזל קרור גולש החוצה.

תלוי גם היכן החור.

אצלי או בתוך חריץ (לא בחלק התחתון אלא בצד)בבלוק כך שהחומר ששמתי מעוגן טוב ויש לו קונטרה מהצד השני של החריץ.

 

שמע , אין ניסיון טוב יותר משל אנשים שמבנים עניין.

הסיכוי שהריתוך ייצלח וגם יחזיק הוא נמוך.

עבודת אלומינים ברתכת אלקטרונית מחייבת רמת מקצועיות גבוהה ביותר.

אם בכל זאת אתה עושה זאת, אל תשכח לנתק מצבר כוהל ...

 

ויש לך בלוק בבית??

אולי תחליף בלוק

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האלומינה (תחמוצת האלומיניום) שנמצאת בשכבה החיצונית ניתכת בטמפ' מעל 2000 מעלות. האלומיניום ב-650.

כדי לפרוץ את השכבה החיצונית אתה צריך זרם גבוה, ומייד לאחר הפריצה הזרם הגבוה יתיך מהר מאוד את האלומיניום עצמו.

זהו מצב קשה מאוד לעבודה.

היתרון של רתכת TIG היא שבשימוש בזרם חילופין היא מסוגלת לקלף את שכבת האלומינה ואז צריך פחות חום והשליטה בריתוך קלה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...