Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הורדת משקל: שאלות וכיוצא מכך


Too-Fast
שימו לב! השרשור הזה בן 6274 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב לכל חברי הפורום.

 

 

בהמשך למאמר אשר כתבתי לפני מספר חודשים על שיפורים אטמוספריים,

ובהמשך לתגובות המעודדות שקיבלתי, החלטתי להמשיך את המאמר לחלק

נוסף אשר יתמקד בהורדת משקל מהרכב. לכן יש לי מספר שאלות בנוגע

למספר עניינים.

 

1. פורטינג- אין צורך להסברים וכדומה. האם פורטינג מתקבל כהורדת משקל

בצורה אופטימלית? האם ביצוע פורטינג להורדת משקל (וכמובן להחלקת המעברים)

תהווה שיפור משמעותי במשקל יחד עם "הגילוחים" הנוספים שיעשו בחלקי המנוע?

 

 

2. החלקת פני הסליבים (שרוולים)- בדומה לשאלה הקודמת (1), האם החלקת פני

הסליבים בחלק מאוברול מקיף (הונינג) יהווה שיפור משמעותי בהורדת המשקל, כמובן

יחד עם בוכנות אוור סייז. הרי הונינג הנו ליטוש (עדין) ובנוסף לכך ע"מ לבצע את הפעולה

במלואה נצתרך לחרוט בתוך הבלוק כדי לאפשר מקום לסליבים החדשים. האם ניתן להכניס

נתון זה לתוך מאמר שידבר על הורדת משקל?

 

 

3. חריטת צילינדר והגדלת הבוכנה- האם הגדלת חלל הצילינדר לשם הכנסת הבוכנות,

וכיוצא מכך חריטה בצילינדר והלבשת בוכנות אוור סייז נכלל בהורדת המשקל? אם לא,

האם קניית קייט ביג בור (BIG-BORE) יהווה שיפור בהורדת המשקל?

 

4. אשמח להסבר מדוייק איך תהליך הורדת המשקל מן הטלטלים, פיסטונים, רינגים

וכדומה נעשים.

 

5. אשמח לעוד חלקים מכאניים אשר נמצאים במנוע (רק מכאניים) אשר ניתן

להוריד מהם משקל ע"מ להגיע לתוצאה מיוחלת.

 

 

 

הערה: אין צורך להסביר את תפקידי הפעולות, לדוגמה שפורטינג נועד להגדלת והחלקת

מעברים לצורך הורדת המכשולים במעברים יניקה, פליטה וכדומה לשם נשימה "חלקה".

זה יהיה בזבוז זמן כי השאלה לא מתייחסת לדבר הזה.

 

 

 

תודה רבה מראש לכל העונה.

בברכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי 3 הסעיפים הראשונים :

 

ממש , אבל ממש לא נכללים בסעיף הורדת משקל מהרכב !

 

אתה מכל הגילוחים שנתת תוריד גג 500 גר' .

 

לגבי סעיף 4 ,

 

נתחיל מזה , מהרינגים לא מורידים משקל .

 

מהבוכנות מורידים כמעט בכל מקום שאפשר "לחפור" . ז"א בדפנות ובכל מקום אפשרי מלבד תא השירפה בבוכנה . אלא אם אתה מעוניין לשנות מעט מהיחס דחיסה .

 

לגבי סעיף 5 ,

 

גל הארכובה וגלגל התנופה .

 

יום טוב סוכרייה .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הורדת משקל מחלקים שאינם נעים (כמו בפורטינג, לדוגמא) אינה משפיעה בכלום מהבחינה הזו. מדובר בגרמים וההשפעה הכללית על משקל הרכב היא בערך כמו של ניקוי יסודי שלו.

הורדת המשקל מחלקים נעים כמו בוכנות קלות, טלטלים קלים ובייחוד גלגל תנופה - גם היא אינה משפיעה על יחס הספק\משקל של הרכב בצורה משמעותית אבל כן משפיעה על פעולת המנוע. מצד אחד יש פחות אובדן כח בתאוצה ושמירה על סל"ד קבוע, מצד שני יש פעולה פחות חלקה בסל"ד סרק נמוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עקפתי אותך במתן תשובות לשאלות .

 

זה ( מכוון לפותח השרשור ) בגלל שיש לי בוכנות קלות ומחוזקות וטלטלים מחוזקים .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הגדלת מהלך הבוכנה- החלפת הקראנק [crank] ע"י קיט סטרוקר- אשר יתן לנו מהלך

בוכנה אפקטיבי יותר-ארוך יותר. יהווה שיפור בהורדת המשקל או רק במהלך הבוכנה אשר

תהיה ארוכה יותר וכך נפח המנוע יגדל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שאתה מדבר על הורדת משקל של חלקים נעים במנוע ולא להפחתה במשקל הרכב, כי גם אם תגלח את כל המנוע לא תוריד במשקל הרכב כמו סתם לתת חירבון טוב לפני שאתה הולך לנהוג.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בוכנות עם חצאיות מאוד קצרות שמטרתן לחסוך משקל בבוכנה. אלא למשל של קוזוורט עבור ניסן.

בטלטלים לא רק מורידים משקל אלא עוברים לחומרים אקזוטיים וקלים כמו טיטניום.

PA2688.050.jpg

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללא ספק הפוטנציאל הגדול של "רווח" נמצא בקרנק ובגלגל תנופה, לאחר ששיחקת עם כל זה, בוכנות וטלטלים זה כבר צופר.

בבוכנות ובטלטלים אני מאמין שאתה יכול להוריד כמה עשרות גרמים במקרה הטוב, בגלגל תנופה זה יכול להתבטא בקילוגרמים!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במיאטה ניתן לגלח מגלגל התנופה המקורי כמעט קילו וחצי.

עם גלגל תנופה מאלומיניום מגלחים את המשקל לחצי, מקצת מעל 8 ק"ג לקצת מעל 4 ק"ג.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6274 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...